Пропустити навігацію

ПРОТОКОЛ № 21 засідання правління Пенсійного фонду України від 28 листопада 2019 року

 

 

П Р О Т О К О Л   № 21

засідання правління Пенсійного фонду України

від 28 листопада 2019 року

 

Головує  – Є. В. КАПІНУС – Голова правління Пенсійного фонду України.

Присутні члени правління: Капінус Є. В., Ковпашко І. В., Машкін В. Г.,  Максимчук В. С., Марчук К. М., Мушенок О. М., Українець С. Я.,                   Чернега Р. Т., Шамбір М. І.

У засіданні правління беруть участь:

–  Ненюченко Н. В.  – заступник Міністра соціальної політики України;

– Денісова О. В. – Голова Громадської ради при Пенсійному фонді України;

– Черненко М. А. –  Голова ЦК профспілки працівників Пенсійного фонду України.

– керівники структурних підрозділів центрального апарату  Пенсійного фонду  України (список додається);

– начальники головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві (список додається);

Порядок денний:

  1. Про стан виконання завдань, покладених на органи Пенсійного фонду України, за 10 місяців 2019 року та завдання на 2020 рік.
  2. СЛУХАЛИ:

Ковпашко І. В. (заступник Голови правління Пенсійного фонду України) про стан виконання завдань, покладених на органи Пенсійного фонду України, за 10 місяців 2019 року та завдання на 2020 рік.

Органами Пенсійного фонду України (далі – Фонд) забезпечено стабільне фінансування та виплату пенсій 11,3 млн пенсіонерів. Призначено 329,0 тис. нових пенсій, перераховано 249,0 тис. пенсій за заявами працюючих пенсіонерів. Проведено 4 автоматичні перерахунки пенсій на виконання положень законів України та постанов Кабінету Міністрів України.

У результаті проведених перерахунків середній розмір пенсійної виплати станом на 1 жовтня 2019 року склав 3 019,62 грн, що на 442,73 грн або 17,2 % більше, ніж станом на 1 жовтня 2018 року (2576,89 грн), та на 373,96 грн більше у порівнянні з 1 січня 2019 року (2 645,66 грн).

Пенсію по інвалідності отримують 1424 тис. пенсіонерів, середній розмір пенсії яких становить 2712,70 грн.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року № 543 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” з 1 липня 2019 року органами Пенсійного фонду України проведено перерахунки пенсій:

90 тис. осіб з інвалідністю внаслідок війни. Мінімальний розмір пенсійної виплати особам з інвалідністю внаслідок війни збільшено для осіб з інвалідністю І групи з 285 % до 650 %, ІІ групи – з 255 % до 525 %, ІІІ групи з 225 % до 360 % прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян;

військовослужбовцям, в тому числі військовозобов’язаним, призваним на військові збори, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження військової служби (військових зборів) і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, виходячи з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2019 року.

Загальні видатки на пенсійні та інші заплановані виплати за 10 місяців 2019 року склали 363,8 млрд грн, що на 67,0 млрд грн, або на 22,6 % більше відповідного періоду минулого року.

На пенсійні виплати та допомогу на поховання спрямовано 342,4 млрд грн. Інші видатки склали 16,7 млрд грн, із них: 10,8 млрд грн – кошти на виплату житлових субсидій, 1,4 млрд грн – оплата послуг з виплати та доставки пенсій і грошової допомоги та 0,5 млрд грн – кошти державного бюджету України на відшкодування витрат Акціонерному товариству “Укрпошта”, 4,0 млрд грн – адміністративні видатки. 

За 10 місяців 2019 року Пенсійним фондом України погашено позик на загальну суму 91,2 млрд грн (з урахуванням 4,7 млрд грн. суми позики, що залучалася у 2018 році), що на 5,0 млрд грн менше, ніж було надано (96,2 млрд грн).

Загальні доходи бюджету Пенсійного фонду України за 10 місяців 2019 року склали 354,1 млрд грн, в тому числі кошти Державного бюджету України – 157,5 млрд грн.

За січень-жовтень надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також платежів, адміністрування яких здійснюється Пенсійним фондом України, склали 196,6 млрд грн, що на 33,7 млрд грн (на 20,7 %) більше, ніж за аналогічний період минулого року, або 99,2 % планового показника.

Ризиками для виконання бюджету Пенсійного фонду України є неврегульовані питання щодо виплати пенсій особам, звільненим з військової служби у тому числі внутрішньо переміщеним особам (за минулі періоди та поновлених на виконання рішень суду).

За 10 місяців поточного року судами розглянуто 31,3 тис. справ за позовами громадян щодо пенсійного забезпечення на суму 318,7 млн грн, з яких задоволено 26,3 тис. позовів (84 % усіх розглянутих справ) на суму 280,3 млн грн. Звернення до суду, як правило, зумовлено неузгодженістю законодавчих та нормативно-правових актів, що регулюють питання призначення пенсійних виплат та обчислення їх розміру.

Проєкт бюджету Пенсійного фонду України на 2020 рік, розроблений з урахуванням коштів державного бюджету на фінансування пенсійних виплат, визначених Законом України “Про Державний бюджет України на 2020 рік”, та основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2020-2022 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 15 травня 2019 року № 555 (із змінами), частково враховує ризики, що склались у 2019 році. Бюджет Фонду є збалансованим та враховує основні зміни розмірів пенсійних виплат у 2020 році.

Українець С. Я. (член правління Пенсійного фонду України) уточнив щодо відсотку забезпечення власними ресурсами за 10 місяців ц. р.

Шамбір М. І. (член правління Пенсійного фонду України) запропонував підготувати таблицю щодо забезпечення власними коштами видатків на виплату пенсій, вказавши відсоток коштів з державного бюджету.

Машкіна В. Г. (заступник Голови правління Пенсійного фонду України) про стан виконання завдань, покладених на органи Пенсійного фонду України, за 10 місяців 2019 року та завдання на 2020 рік.

Органами Фонду значна увага приділяється забезпеченню доступності для пенсіонерів, в тому числі осіб з інвалідністю, послуг, що надаються органами Фонду. На сьогодні територіальними управліннями Фонду започатковано проведення практичних занять з вивчення жестової мови.

У 525 сервісних центрах з початку року розпочато роботи з обладнання відповідно до визначених стандартів обслуговування, в т. ч. щодо обладнання приміщень елементами архітектурної доступності  для людей з інвалідністю, у 236 сервісних центрах роботи завершені, у 89 – тривають та будуть завершені до кінця 2019 року. Переглянуто графіки робіт сервісних центрів з урахуванням кількості відвідувачів.

Продовжено роботу з надання послуг дистанційно, через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України               (далі – вебпортал Фонду). Організовано обмін даними з іншими державними реєстрами для зменшення паперового документообігу при наданні послуг.

Продовжується видача електронних пенсійних посвідчень, які є одночасно платіжною карткою та містять кваліфікований електронний підпис. На 1 листопада 2019 року оформлено 708,9 тис. електронних пенсійних посвідчень усім категоріям пенсіонерів.

Через вебпортал Фонду за 10 місяців 2019 року надано 853,2 тис. послуг, у тому числі: видано 620,6 тис. довідок з QR-кодом з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – реєстр застрахованих осіб), надано 33,6 тис. відповідей на звернення, зареєстровано на прийом 119,5 тис. відвідувачів, прийнято 2,1 тис.  заяв для призначення та 2,1 тис. для перерахунку пенсії, 3,6 тис. запитів щодо підготовки документів в паперовому вигляді, оформлено 37,3 тис. анкет про зміну даних в реєстрі застрахованих осіб, надано згоду на інформування –           34,7 тис. осіб.

Продовжується СМС-інформування застрахованих осіб, з моменту запровадження надіслано майже 1,9 млн. повідомлень про стан сплати страхових внесків.

У вересні 2019 року Фондом запроваджено у тестовому режимі доступ до електронних сервісів з мобільних пристроїв – смартфонів та планшетів через мобільний додаток “Пенсійний фонд”.

Розгорнуто центральний електронний архів оцифрованих пенсійних справ, до якого станом на 1 листопада 2019 року передано після оцифрування понад 50 тис. електронних пенсійних справ.

Станом на 1 листопада 2019 року проведено інвентаризацію понад 8,7 млн пенсійних справ, що становить 79 % загальної кількості, що підлягають інвентаризації.

За результатами перевірки достовірності даних персональних карток застрахованих осіб реєстру застрахованих осіб за 10 місяців 2019 року оновлено дані щодо 133,8 тис. паспортних документів та майже 11,6 тис. даних щодо реєстраційних номерів облікової картки платника податків.

Українець С. Я. (член правління Пенсійного фонду України) уточнив, чи передбачається у Пенсійному фонді  розширити сервіс оцифрування пенсійних справ, додавши сервіс оцифрування трудових книжок.

ВИСТУПИЛИ:

Жмурко С. О. (начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області).

У поточному році органи Пенсійного фонду України в Запорізькій області працювали над виконанням завдань, визначених Стратегією модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року та основними пріоритетами його діяльності.

Особлива увага була приділена збільшенню надходжень до бюджету Фонду та раціональному використанню коштів, в законодавчо визначені терміни призначенню (перерахунку) та виплаті пенсій, захисту прав застрахованих осіб, впровадженню новітніх технологій, забезпеченню прозорості та відкритості діяльності.

Кошти, які ми адмініструємо, за звітний період мобілізовано у сумі 454,6 млн. грн. Планові показники виконано майже на 101,0 %, понад план залучено 4,2 млн. грн. Порівняно з минулим роком надходження збільшились на 6,7 % або на 28,6 млн. грн.

Перевиконати доведені показники нам вдалося завдяки системній роботі з платниками, в тому числі з боржниками.

З підприємствами, які відшкодовують фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, а їх в області налічується 845, ми працюємо щоденно. Аналізуємо динаміку надходжень від них, збільшення чи зменшення щомісячних зобов’язань відповідно до зміни кількості отримувачів та розмірів пенсій.

Також значної уваги приділяємо тим підприємствам, які мають заборгованість перед Фондом. І в цьому напрямку нами вживається комплекс заходів.

За нашої ініціативи у січні поточного року Голова Запорізької обласної адміністрації підписав розпорядження “Про погашення заборгованості до бюджету Пенсійного фонду Україниˮ (№ 39 від 28.01.2019 р.). За 9 місяців забезпечено укладання графіків погашення заборгованості з боржниками та контроль за їх виконанням, до бюджету Фонду залучено 25,0 млн грн.

Така практика започаткована в області з 2016 року і в зв`язку з тим, що вона результативна, ми будемо продовжувати її і в наступному році.

До боржників застосовувались заходи примусового стягнення боргу. Нами до суду подано позови про стягнення заборгованості по відшкодуванню пільгових пенсій на загальну суму 147,0 млн грн. Залучені до цієї роботи органи прокуратури, які забезпечили подання 25 позовів на 4,0 млн грн.

Співпрацюємо з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування. Щомісячно ведеться робота в комісіях з питань погашення заборгованості. У поточному році взято участь у 248 засіданнях, на яких заслухано майже 2 тис. представників суб’єктів господарювання.

Спільно з органами державної виконавчої служби проведено 80 спільних заходів, на яких розглядався стан виконання пред`явлених документів. В результаті від заходів ДВС надійшло 8,2 млн грн, що 3,1 млн грн або 62,0 % більше, ніж торік.

Як результат докладених зусиль, у поточному році в рахунок погашення заборгованості по відшкодуванню пільгових пенсій надійшло 68,1 млн грн, що на 31,5 млн грн або на 86,0 % більше ніж за весь 2018 рік.

Але не зважаючи на проведену нами роботу, заборгованість з обов`язкових платежів перед Фондом залишається значною. Тільки борги економічно-активних підприємств складають 211,0 млн грн (70,6 % загального боргу).

Основною причиною є зростання боргів по двох підприємствах, які включено в перелік об`єктів приватизації.

Мова йде про Запорізьке державне підприємство “Кремнійполімерˮ, яке протягом багатьох років перебувало у процедурі банкрутства, і в цьому році переведене до дієвого статусу боргу із сумою 61,2 млн грн, який щомісячно дає нам зростання на 700,0 тис. грн. Та ПАТ “Запорізький алюмінієвий  комбінат”, заборгованість якого сягнула 111,2 млн грн і тільки у цьому році зросла на 23,4 млн грн (щомісячно на 2,6 млн грн).

На сьогодні ми вдячні керівництву Пенсійного фонду України, яким розглянуті та внесені до законопроекту “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актівˮ наші пропозиції щодо законодавчого врегулювання питання погашення заборгованості підприємств, які перебувають в процесі приватизації. Отже сподіваємось на позитивне вирішення цього питання.

Щодо надходжень єдиного соціального внеску.

Разом з державною податкової службою в області прогнозуємо та аналізуємо власні надходження, працюємо на погашенням заборгованості. Для цього більш ніж по 100 найбільших бюджетонаповнюючих підприємствах області відслідковуємо зміни чисельності працюючих, заробітної плати, фонду оплати праці, фактичних надходжень єдиного внеску. Це дозволяє нам чітко бачити динаміку надходжень.

Так з початку року забезпечено надходження частки єдиного внеску у сумі 5,2 млрд грн. Порівняно з аналогічним періодом минулого року вони збільшились на 824,0 млн грн або 18,7 %.

У межах своїх повноважень працюємо з боржниками зі сплати єдиного внеску. Спільно з органами податкової та виконавчої служби організували робочі групи з питань погашення заборгованості зі сплати єдиного внеску, які діють з грудня минулого року. У цьому році проведено 212 засідань, розглянуто матеріали майже по 2 тис. платникам. Результатом роботи звітного періоду є погашення заборгованості у сумі 9,2 млн грн, у т.ч. 4,5 млн грн фізичними особами-підприємцями.

Разом з цим нами проводиться інформаційно-роз`яснювальна робота з боржниками у форматі особистих зустрічей, круглих столів, флешмобів, наглядної агітації тощо.

Загальним підсумком вжиття заходів по сплаті заборгованості з єдиного внеску є надходження у сумі 96,0 млн грн.

А ми й надалі будемо працювати по всіх напрямках діяльності, докладемо зусиль, щоб наша робота була результативною і готові виконувати усі завдання, поставлені Пенсійним фондом України та Урядом.

 Заярнюк О. С. (начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області).

Колектив головного управління Хмельниччини наполегливо працював над виконанням поставлених завдань. Щоденно ми призначали пенсії, обслуговували наших громадян, захищали права застрахованих осіб, але найбільше зусиль спрямовували на додаткове залучення кожної гривні до пенсійного бюджету, яких за звітний період надійшло 4,2 млрд грн, в тому числі додатково від заходів стягнення – 69,2 млн грн та 8,8 млн грн від легалізації трудових відносин.

Позитивних результатів однозначно досягнуто за рахунок консолідації зусиль головного управління з органами влади, Держпраці, податкової, виконавчої служб, місцевого самоврядування та з соціальними партнерами: будь який наш спільний захід проводиться не для галочки. Підтвердженням цього є легалізація 2065 неоформлених працівників органами податкової служби. Управлінням Держпраці проведено 344 перевірки щодо 2,4 тис. застрахованих осіб, за якими винесено 138 постанов про накладення штрафних санкцій на суму 4,6 млн грн. Взагалі, 60% від усіх проведених перевірок, проведено за нашими матеріалами, при цьому кожна перевірка на 100 % підтверджує наявне порушення. На 226 засіданнях робочих груп заслухано понад 2 тисячі роботодавців, проведено 20 спільних нарад з соціальними партнерами.

Усю роботу в напрямку погашення заборгованості та відповідно й зростання надходжень ми згрупували наступним чином.

Перший напрямок – це спільна із податковою службою  інвентаризація кожного боржника, поділ їх за категоріями. Найбільших боржників ми заслуховували на обласних комісіях при голові Хмельницької облдержадміністрації, щодо державних підприємств – звертались із листами до відповідних міністерств. Якщо боржники – комунальні господарства, ми звертались із листами до міських, селищних голів щодо сприяння у погашенні  заборгованості або вирішенні питання стосовно виділення з місцевого бюджету коштів для її погашення. Якщо ж боржник – фізична особа підприємець, проводили індивідуальне інформування щодо стану заборгованості як  в письмовому так і телефонному режимі.

Другий напрямок – це упорядкування сум заборгованості.  Щомісячно податківці надають перелік боржників, який ми аналізуємо та виявляємо  боржників, які померли або мають пільги. В подальшому відповідні списки опрацьовуються, коригуються помилково нараховані зобов’язання із сплати єдиного внеску.

Третій напрямок – охоплення заходами примусового стягнення сум заборгованості. Починаючи з 2019 року, органами  Податкової  служби  майже на 100% забезпечено виставлення  платникам, які мають недоїмку, вимог про сплату боргу. Так протягом поточного року надіслано більше  27 тис. вимог на суму 400,5 млн грн. На даний час більше 100 вимог на суму 1,5 млн грн знаходяться в процедурі оскарження. Питання стягнення до бюджету – на особливому контролі в органах виконавчої служби. Постійно проводяться звірки виконавчих документів, що перебувають на примусовому стягненні.

Четвертий напрямок – це інформаційно-роз’яснювальна робота. Представники нашої служби необхідну інформацію озвучують на нарадах з керівниками ринків, торгових рядів та майданчиків, засіданнях секретаріату регіональної ради підприємців. Нами неодноразово здійснено виходи у складі робочої групи із залученням телебачення на місця здійснення діяльності суб’єктів господарювання. На місцевих телеканалах також транслюється відповідна інформація.

 Розроблені інформаційні листівки  для фізичних осіб-підприємців щодо своєчасної сплати єдиного внеску та зарахування страхового стажу за періоди підприємницької діяльності, які розповсюджуються через наші сервісні центри та розміщені в банках, поштових відділеннях, на підприємствах, установах та в адміністративних приміщеннях об’єднаних територіальних громад.

Питання погашення заборгованості перебуває на особистому контролі в перших осіб всіх служб. Працюємо системно і якщо навіть йде послаблення, ми ініціюємо додаткові зустрічі, озвучуємо проблеми та оперативно  напрацьовуємо додаткові заходи впливу.

Як результат на 1,3 млн грн, або на 28,7% зменшилась заборгованість економічно-активних боржників, на 210 тис. грн збільшились надходження від доплати за неповні відпрацьовані місяці, 74,1% боргу з єдиного внеску знаходиться на виконанні в органах ДВС, кількість боржників-фізичних осіб зменшилась на 2,2 тис. і, майже до 100 боржників застосовано тимчасове обмеження у виїзді за кордон. Поширення інформації про застосування такого обмеження підштовхнуло окремих боржників добровільно сплатити борг.

На останньому такому засіданні прийнято спільне рішення  звернутись до Національної поліції в області щодо притягнення до кримінальної відповідальності окремих боржників за виявлені факти відкриття нових рахунків в банківських установах та продовження ведення господарської діяльності у період дії виконавчого провадження. Впевнена, що після декількох таких кримінальних справ піде відповідний розголос інформації, що також сприятиме добровільній сплаті накопичених боргів.

Не зважаючи на певні позитивні результати, викликає занепокоєння виконання планових показників як з надходження єдиного внеску, так і власних коштів, які адмініструє Пенсійний фонд. За 10 місяців поточного року нами недоотримано 57 млн грн. Ми в черговий раз провели глибокий аналіз бази формування обсягів надходжень, який засвідчив, що головними причинами недоотримання коштів, попри високий рівень платіжної дисципліни, є недосягнення запланованих як темпів росту ФОП, так і темпів нарахування пільгових пенсій.

З урахуванням цього, ми  першочергово поставили перед собою завдання – надати нового імпульсу співпраці у цих питаннях з об`єднаними територіальними громадами, яких зараз в області є 47. Ставимо за завдання також зробити надійними партнерами у питаннях легалізації трудових стосунків 45 інспекторів праці ОТГ, намітили ряд конкретних заходів індивідуальної роботи і з головами об`єднаних громад.

Маємо надію на те, що при підтримці обласної адміністрації, обласної ради, усі озвучені питання і надалі будуть пріоритетними у роботі усіх гілок влади Хмельниччини, що сприятиме наповненню пенсійного бюджету, підвищенню розміру пенсійних виплат та рівню життя мешканців краю.

 Чернега Р. Т. (член правління Пенсійного фонду України) подякував Пенсійному фонду за спільну роботу щодо виявлення нелегальних працівників. Висловив надію на електронний обмін даними для оперативного реагування на факти тіньової зайнятості задля наповнення Пенсійного фонду в частині сплати єдиного соціального внеску.

Шамбір М. І. (член правління Пенсійного фонду України) висловив думку, що одне із головних завдань Фонду – фінансування і виплата пенсій у грудні. Налаштував на роботу у січні через велику кількість вихідних. Звернув увагу на відпрацювання звернень громадян, зокрема, на кваліфікації, якості роботи, знаннях законодавства та недопущенні помилок працівників, які здійснюють призначення пенсій.

Щодо проекту плану роботи, – запропонував включити питання міграції даних для подальшої роботи із призначення субсидій, яка продовжиться у 2020 році.

Пропозицію враховано у проєкті Плану роботи  Фонду на 2020 рік.

 Ненюченко Н. В. (заступник Міністра соціальної політики України) звернула увагу, що при формуванні проєкту Плану роботи на 2020-й рік, Пенсійний фонд врахував завдання, визначені Указом Президента. Зокрема, забезпечення розвитку електронних послуг з призначення пенсій, створення пенсійного калькулятора як важливого елемента для свідомості людини отримувати легальну зарплату.

Досвід Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області щодо створення умов для людей з інвалідністю – показовий, який потрібно поширювати у всіх регіонах.

ВИСТУПИЛИ:

Костриця П. В. (начальник Управління адміністративного забезпечення Пенсійного фонду України) про стандартизацію умов обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду України.

Пенсійним фондом України протягом 2019 року ведеться активна робота  по  впровадженню єдиних стандартів обслуговування, в тому числі інклюзії  для створення належних умов прийому та обслуговування громадян.

За 10 місяців 2019 року з 601 сервісного центру 525 охоплено заходами щодо впровадження стандартів обслуговування громадян. В тому числі:

проведення поточних та капітальних ремонтів – 325 приміщень;

придбання меблів – 318 приміщень;

придбання та встановлення системи електронної черги – 45 приміщень;

придбання засобів для трансляції соціальної реклами – 94 приміщення;

придбання засобів аудіо та відео фіксації – 132 приміщення;

облаштування пандусів за нормами ДБН – 55 приміщень;

облаштування інфраструктури для забезпечення інклюзії – 362 приміщення;

облаштування кімнати для працівників – 41 приміщення;

облаштування туалетної кімнати інклюзивного дизайну – 33 приміщення;

придбання кулерів, інформаційних стійок, мобільних стендів – 363 приміщення.

Найбільший відсоток охоплених ремонтами приміщень в Херсонській та Чернівецькій областях – 100%; Черкаській – 95,7 %, Івано-Франківській  – 94,1 %,  Закарпатській – 92,3 % Рівненській – 83,3 %, Кіровоградській – 79,2 %, Хмельницькій – 73,9%. Понад 50% охоплено ремонтами приміщення територіальних органів Фонду Волинської, Житомирської, Запорізької, Луганської, Львівської та Полтавської областей. Найнижчий відсоток охоплених ремонтами приміщень в Одеській (12,1 %) та Сумській (5 %) областях.

Станом на 1 листопада 2019 року завершено ремонтні роботи в  236 адміністративних приміщеннях органів Фонду, в 89 приміщеннях роботи ще тривають та будуть завершені до кінця року.

Архітектурно доступними для осіб з інвалідністю є 538 приміщень сервісних центрів територіальних органів Фонду. З них 321 приміщення облаштовано пандусами, що повністю відповідають державним будівельним стандартам. Найбільший відсоток таких приміщень в Херсонській – 100%, Луганській – 81,3 %, Волинській, Житомирській, Київській, Харківській, Черкаській та Чернігівській  областях – близько 80 %. Лише одне приміщення Фонду Донецької області має відповідний пандус.

В поточному році ремонтні роботи, пов’язані з облаштуванням  пандусів, здійснюються в 38 приміщеннях. Відсутня технічна можливість привести пандус до вимог державних будівельних норм  в 42 приміщеннях, в  59 – відсутня технічна можливість облаштувати пандус, 52 приміщення не потребують облаштування пандусом завдяки низькому парапету.  4 приміщення не мають пандусу але технічні умови дозволяють його побудувати. Дані роботи будуть виконані в наступному році.

У 2020 році Пенсійний фонд України продовжить роботу з впровадження єдиних стандартів, в тому числі інклюзії для створення належних умов прийому та обслуговування громадян.

Переконаний, що у відремонтованих приміщеннях органів Фонду наші громадяни отримуватимуть не лише якісні послуги, а й почуватимуть себе комфортно.

 

Капінус Є. В. (Голова правління Пенсійного фонду України) наголосив, що ключове завдання Фонду – створити належні умови для обслуговування громадян. Тому сьогодні усі зусилля спрямовуються на введення в дію системи електронної черги у всіх сервісних центрах як стаціонарно, так і дистанційно – через вебпортал Фонду. Продовжується удосконалення Е-сервісів Фонду. Незабаром оформити пенсію в “один дотик” стане можливим через мобільний додаток “Пенсійний фонд”. Крім того, протягом року значна увага приділялася приведенню приміщень Фонду до єдиних стандартів: доступність будівель, інклюзія, комфортні умови для відвідувачів – той пріоритет, над яким ведеться робота щодня.

 

Корчака О. С. (начальник Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області).

Змінюється час, змінюємося і ми.

Сьогодні ми пишемо шрифтом Брайля і у Фейсбуці. Пенсійний фонд у смартфоні і у найвіддаленішій територіальній громаді. Спілкуємося мовою жестів і призначаємо Е-пенсію.

Для втілення всього цього, впродовж року, зроблена велика робота. Тому, ми сьогодні такі, як цього вимагає час та сучасне суспільство.

Для того щоб, змінюватися системно та ефективного – створені Стандарти якісного обслуговування.

Кожен напрямок Стандартів має свою базу критеріїв, визначених конкретними (чіткими) та абсолютними показниками.

Усі фахівці сервісних центрів Вінниччини працюють за єдиними алгоритмами дій та забезпечені  доступом до нормативно-правової бази. 100 %  дотримуються корпоративної культури та дрес-коду. Більше ніж дві третини (2/3) спеціалістів підвищили свою кваліфікацію, як за професійною програмою, так і участю в практичних тренінгах, – вивчення мови жестів, психологічного розвантаження, надання першої невідкладної медичної допомоги та  інших тематичних зустрічей. 

Ефективна система надання послуг оцінюється тривалістю їх отримання.  Маркерами даного показника є дотримання максимально можливого часу очікування і тривалості надання послуги.

Відтак, в кожному із 30 сервісних центрів області,  короткі послуги  виведенні в окремий робочий потік. Такий механізм забезпечує виконання швидких операцій в мінімальний час очікування.

Вінницькі відділи обслуговування  громадян, понад 7 років, працюють в “Прозорому офісіˮ Вінницької міської ради, де процес надання послуг спрямовується електронною системою керування чергою. І ми з власного досвіду розуміємо усі переваги використання такої системи, без якої сьогодні важко уявити спрямування та орієнтування відвідувачів.

І в цьому році, закуплено 12 електронних черг, що дасть можливість не тільки в місті Вінниці використовувати таку систему, а у 50 % сервісних центрів області. Що становить 100 % від потреби.

Початком уніфікації робочого процесу у Пенсійному фонді  було розмежування  однієї операції на фронт та бек-офіс. Сьогодні, ми пішли далі, здійснивши  операційне зонування в кожному сервісному центрі.

Зона очікування – це територія відвідувача, де створенні максимально комфортні, доступні  та розумні рішення очікування громадян своєї черги.

Тут варто звернути увагу, що  інформаційні матеріали розміщуються в зручному для перегляду місці, з метою надання інформації в зручний для сприйняття формі. Тому, облаштовуючи зону очікування, ми уникаємо розміщення інформаційних матеріалів у вигляді стендів. Оскільки інформація, яка розміщується на стінах, не завжди доступна для перегляду, особливо якщо вона розміщена  за спиною працівника або відвідувача. 

Основне завдання робочої зони – це комунікація між відвідувачем та надавачем послуги. Тому, для нас, принципово неприйнятним є встановлення між ними додаткових приставних елементів та перегородок.

Також в робочій зоні, ми не встановлюємо “гарячіˮ лінії та будь-які інші засоби та обладнання, які можуть відволікати увагу, та  не допускаємо розмов по мобільному телефону жодній із сторін процесу.

Крім того, до кінця року нами буде завершено облаштування єдиного обласного контакт-центру, який зосередить дзвінки клієнтів всієї області.

Система контролю якості наданих послуг будується на різноманітних методах, в залежності від категорій відвідувача.

Для прикладу це облаштування сервісних центрів спеціальними скриньками, де робота спеціаліста оцінюється за допомогою смайла або електронної оцінки. Разом, з тим застосовуються сучасні рішення – онлайн-оцінка якості обслуговування. Дана система передбачає надання оцінки  за допомогою зчитування QR-коду і проходження опитування.

Крім того, потужним методом  контролю якості, став створений в поточному році,  єдиний  обласний центр відеоспостереження.

Цей рік, для нас став  роком змін. Адже, вперше за останні 10 років відбулося модернізація та облаштування  сервісних центрів на що спрямовано понад 9 млн. гривень.

Нам вдалося  у 50 % сервісних центрів Вінниччини створили інклюзивні умови. Решта сервісних центрів модернізовано з урахуванням розумного пристосування  та універсального дизайну.

Варто зазначити, що ми відкриваємо сервісний центр лише після проведення аудиту доступності. Такий аудит ми здійснюємо вже 3 роки спільно з фахівцями  моніторингу та аудити доступності Громадської організації “Гармоніяˮ. Лише після схвального висновку, сервісний центр розпочинає свою роботу.

Створюючи такі сервісні центри, ми  адаптуємо та інтегруємо у суспільство кожну людину, яка сьогодні може бути нашим відвідувачем, а завтра, незважаючи на її особливі потреби, – надавач послуг.

На попередньому правлінні в бік Пенсійного фонду лунало багато критики. І в більшості вона була справедливою. Але за цей час, зроблено дуже багато. Проте, наше проблема, що ми мовчимо.

А такі кроки, які сьогодні зроблені нами не повільною ходою, а швидким темпом робить Пенсійний фонд України успішним, популярним та корпортативно пізнаваним органом Держави. Тому, ми зробили відеоролик, який не є соціальною рекламою, а професійний погляд на роботу Пенсійного фонду України. Про що потрібно говорити впевнено та гордо.

  УХВАЛИЛИ:

  1. Інформацію про підсумки роботи щодо виконання завдань, покладених на органи Пенсійного фонду України, за 10 місяців 2019 року, взяти до відома.
  2. Взяти до відома інформацію про основні параметри проєкту бюджету Пенсійного фонду України на 2020 рік.
  3. Схвалити план роботи Пенсійного фонду України на 2020 рік, що додається.
  4. Начальникам головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та місті Києві забезпечити виконання планових показників 2019 року по залученню власних коштів до бюджету Фонду.
  5. Начальнику Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області Рад Н. С. для здійснення з 01 січня 2020 року фінансування пенсійних виплат зазначеним Головним управлінням, забезпечити у порядку, встановленому законом, укладення договорів з Акціонерним товариством “Укрпошта” та уповноваженими банками щодо виплати і доставки пенсій.
  6. Контроль за виконанням постанови покласти на заступників Голови правління Пенсійного фонду України відповідно до розподілу обов’язків.

 

Голосували: “за” – 9 членів правління,  “проти” – 0.

 

 

 

 

Голова  правління                                                              Є. КАПІНУС

background Layer 1