Пропустити навігацію

ПОЛОЖЕННЯ про реєстр застрахованих осіб Державного Реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

Постанова правління Пенсійного фонду України 18 червня 2014 року  № 10-1 “Про затвердження Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування”  ареєстрована в Міністерстві юстиції України 8 липня 2014 р. за № 785/25562)

ПОЛОЖЕННЯ про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування   

ЗАТВЕРДЖЕНЕ Постановою правління Пенсійного фонду України 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 № 8-1) та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 8 липня 2014 р. за № 785/25562

ПОЛОЖЕННЯ

про реєстр застрахованих осіб

Державного Реєстру загальнообов’язкового державного

соціального страхування

I. Загальні положення

1. Це Положення відповідно до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” визначає організацію ведення Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр застрахованих осіб) та порядок надання інформації з Реєстру застрахованих осіб.

2. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:

Державний реєстр Державний реєстр загальнообов’язкового державного
соціального страхування;

ДРФО – Державний реєстр фізичних осіб – платників податків;

єдиний внесок – єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

звітність – у складі звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску та у складі відомостей про нарахування страхових внесків;

номер облікової картки застрахованої особи – унікальний номер електронної персональної облікової картки застрахованої особи;

персональна облікова картка – електронна персональна облікова картка  застрахованої особи;

податковий номер – реєстраційний номер облікової картки платника податків –  фізичної особи згідно з ДРФО; для застрахованих осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті, зазначаються дані свідоцтва про загальнообовязкове державне соціальне страхування: серія та номер (NNN XXXXXX три літери, пробіл, шість цифр) або посвідчення застрахованої особи в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (ХХХХХХХХХХ – десять цифр номера); у разі якщо у такої застрахованої особи відсутнє свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування або посвідчення застрахованої особи, проводиться реєстрація за паспортними даними, зазначаються: серія та номер (БКNNXXXXXX, де БК константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; NN дві українські літери серії паспорта (верхній регістр); XXXXXX шість цифр номера паспорта (з ведучими нулями)); для осіб, з паспортом у формі пластикової картки (ID-картки), які мають відмітку «відмова»: ПХХХХХХХХХ, де П – константа, що вказує на реєстрацію за паспортними даними; ХХХХХХХХХ – дев’ять цифр номера паспорта; для осіб, які не є громадянами України, але працюють на території України і не мають реєстраційного номера облікової картки платника податків, зазначаються серія та номер документа, що засвідчує особу (FNNNNNNNNN, де F латинська літера (константа), NNNNNNNNN довільний набір латинських, російських та українських літер і цифр).

 

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Законі України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

2. Ведення Реєстру застрахованих осіб здійснюється державною мовою.

3. Реєстр застрахованих осіб забезпечує:

облік застрахованих осіб у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію;

накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування;

нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

II. Формування відомостей Реєстру застрахованих осіб,

змін та уточнення до них

1. Реєстр застрахованих осіб формується як система збереження електронних даних на базі централізованих інформаційних технологій відповідно до вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронний цифровий підпис” та “Про захист персональних даних”.

2. В   Реєстрі застрахованих осіб формується, накопичується, зберігається, обробляється та ведеться (далі – обробка інформації) інформація:

звітність та повідомлення страхувальників;

системи персоніфікованого обліку у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;

електронних пенсійних справ;

системи обліку сплати страхових внесків;

фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;

державної служби зайнятості;

відомості, що подаються застрахованими особами, у випадках передбачених законами та цим Положенням;

реєстру страхувальників Державного реєстру;

центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану;

про звернення громадян до органів Пенсійного фонду України;

інтегрованої міжвідомчої автоматизованої системи обміну інформацією з питань контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон “Аркан”;

з  інших джерел, передбачених статтею 18 Закону України  “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

III. Відкриття персональної облікової картки

1.  З метою забезпечення обробки інформації в Реєстрі застрахованих осіб для кожної застрахованої особи автоматично створюється персональна облікова картка з  унікальним номером.

2.  Унікальний номер персональної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера персональної облікової картки.

3.  Персональна облікова картка відкривається у разі:

надходження у складі звітності від страхувальника відомостей про застраховану особу, про яку відсутні дані в Реєстрі застрахованих осіб;

надходження у складі звітності відомостей про суми нарахованого доходу та єдиного внеску фізичних осіб – підприємців, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність; сплату добровільних внесків особами, які беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;

надходження відомостей державної служби зайнятості про осіб, що зареєстровані/були зареєстровані як безробітні та отримують/отримували допомогу по безробіттю ;

в інших випадках, передбачених законом.

4.        Про відкриття персональної облікової картки Пенсійний фонд України формує та надсилає страхувальнику на електронну адресу, вказану в звітності, повідомлення для застрахованої особи про дату відкриття та номер персональної облікової картки застрахованої особи за формою згідно з додатком 1 до цього Положення, або надає повідомлення застрахованій особі при особистому зверненні до органів Пенсійного фонду України.

IV. Склад даних персональної облікової картки Реєстру застрахованих осіб

1. Реєстр застрахованих осіб складається з персональних облікових карток.

2. До персональних облікових карток Реєстру застрахованих осіб вносяться відомості про фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню відповідно до законодавства, та інформація, необхідна для обчислення і призначення страхових виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування:

персоніфіковані відомості про застрахованих осіб та інформація про нарахування страхових внесків за застрахованих осіб, що подається страхувальниками у складі звітності включаючи  інформацію про трудовий та страховий стаж; розмір та суму сплачених страхових внесків; особливі умови праці, які дають право на пільги в пенсійному забезпеченні та  із загальнообов’язкового державного соціального страхування, період, який відповідно  до  законодавства зараховується до  страхового  стажу  без сплати страхових  внесків; кількість календарних днів перебування у трудових та цивільно-правових відносинах,  проходження служби за відповідний місяць; 

відомості про заробітну плату, дохід, грошове забезпечення, допомогу та компенсацію, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, які подаються роботодавцями підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсації відповідно до законодавства;          

відомості про облік стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства;

відомості про фізичних осіб – підприємців та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно;

відомості про нарахування страхових внесків та єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, у тому числі про тих, які обрали спрощену систему оподаткування;

відомості про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та одноразової сплати особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню;

відомості про суми доплати до мінімального страхового внеску відповідно до частини третьої статті 24 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”;

відомості електронних пенсійних справ, включаючи інформацію про паспортні дані пенсіонера та його місце проживання; копії документів, на підставі яких призначено пенсію (щомісячне довічне грошове утримання, допомогу на поховання тощо) та проводиться її виплата; іншу інформацію, з урахуванням якої визначаються розмір призначеної пенсії та розмір пенсії до виплати з часу її призначення до закриття пенсійної справи; про членів сім’ї які знаходяться на утриманні застрахованої особи, та її дітей;

відомості реєстру страхувальників Державного реєстру та системи обліку сплати страхових внесків – включаючи загальну інформацію про страхувальників, місце та дату реєстрації, вид діяльності,  суму, період та сплату страхових внесків та єдиного внеску, на підставі якої періоди сплати зараховуються до страхового стажу застрахованої особи, якщо інше не передбачено законом;

інформація щодо виплат за різними видами загальнообов’язкового державного соціального страхування, включаючи дані про підставу (дата та вид страхового випадку), дати початку та закінчення здійснення виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування виплат, їх вид, суми;

інформація про звернення громадян до органів Пенсійного фонду України, включаючи дані про надання особам електронних послуг відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436 (відомості веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України);

інформація про фізичних осіб, які сплачують/за яких сплачують страхові внески до накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;

інформація про дату, час та напрямок перетину державного  кордону особою.

3. Відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронному вигляді в автоматичному режимі на підставі звітності, що подається страхувальниками  до Пенсійного фонду України,  відомостей, що надходять в порядку міжвідомчого обміну інформацією Пенсійного фонду України з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, державною службою зайнятості, фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, відомостей, що  передаються до Пенсійного фонду України відповідно до Порядку обміну інформацією між Міністерством доходів і зборів України, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 19 вересня 2013 року № 494, постановою правління Пенсійного фонду України від 19 вересня 2013 року № 16-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 жовтня 2013 року за № 1733/24265.

4. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили та тягне за собою зміну відомостей Реєстру застрахованих осіб.

Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

5. У разі виявлення за результатами перевірки поданих страхувальником недостовірних відомостей про застрахованих осіб та невиконання страхувальником у місячний строк припису щодо усунення цих порушень територіальні органи Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк вносять відповідні зміни до Реєстру застрахованих осіб.

6. Відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою страхувальника та вносяться до Реєстру застрахованих осіб на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк із дня узгодження висновків перевірки.

7. У разі виявлення за результатами контролю відомостей про застрахованих осіб розбіжностей не більш як в одній цифрі податкового номеру або одній цифрі або літері паспортних даних або прізвищі, ім’ї та по батькові застрахованої особи, які були допущені при вводі відомостей до системи персоніфікованого обліку спеціалістом територіального органу Фонду та/або страхувальником у звітності та призвели до утворення дублів (двох або декількох) персональних облікових карток, які належать одній особі, територіальним органом Пенсійного фонду України на підставі висновку комісії з перевірки індивідуальних відомостей та наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк із дня завершення перевірки проводиться об’єднання карток.

8. У разі виявлення застрахованою особою некоректних відомостей в її персональній обліковій картці (прізвище, ім’я та по батькові на поточний момент; податковий номер; дата народження, місце народження; стать; громадянство; серія та номер паспорту; номер телефону (за бажанням); адреса місця проживання) ця особа може подати до територіального органу Пенсійного фонду України особисто Анкету застрахованої особи для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб (додаток 2 до цього Положення) та документи, що підтверджують зміну даних та належність помилкових даних цій особі (паспорт, трудова книжка, довідка про присвоєння податкового номера).

Внесення змін до даних умовно-постійної частини персональної облікової картки відповідно до поданої Анкети та доданих до неї документів здійснюється на підставі наказу керівника відповідного територіального органу Пенсійного фонду України у п’ятиденний строк.

9. Наказ керівника територіального органу Пенсійного фонду України про внесення змін до відомостей реєстру в ручному режимі має передбачати:

                  підставу його прийняття,

                  відомості, які підлягають зміні;

                  дії, які мають бути вчинені для коригування відомостей (вилучення відомостей, внесення відомостей);

                  особа, уповноважена на внесення змін.

Дата та час внесення змін до відомостей Реєстру застрахованих осіб фіксуються автоматично і відповідають даті та часу збереження цих змін.

 

V. Надання інформації з Реєстру застрахованих осіб

 

1. Інформація з Реєстру застрахованих осіб використовується з додержанням вимог Законів України “Про інформацію” та “Про захист персональних даних” виключно для потреб, визначених статтею 17 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

2. Інформація з Реєстру застрахованих осіб надається безоплатно Пенсійним фондом України та територіальними органами Пенсійного фонду України в паперовому та /або електронному вигляді застрахованим особам, страхувальникам чи уповноваженим ними третім особам; органам державної влади, якщо запит зроблено у зв’язку зі здійсненням ними повноважень, визначених законом; іншим юридичним і фізичним особам за рішенням суду.

3. Інформація з Реєстру застрахованих осіб формується за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру на підставі відомостей, що містяться у ньому, з присвоєнням індексного номера документу з фіксацією дати та часу його формування.

Сформований програмним способом документ про інформацію з Реєстру застрахованих осіб включає як обов’язкові атрибути перевірочні коди (цифровий та QR), засвідчується електронним цифровим підписом, що є аналогом електронної печатки Пенсійного фонду України . 

4. Інформація з Реєстру застрахованих осіб містить актуальні на дату та час її надання відомості, що обробляються в реєстрі, або відомості про відсутність інформації за визначеними параметрами пошуку.

Інформація з Реєстру застрахованих осіб залежно від визначених параметрів пошуку формується програмним способом за:

суб’єктом – застрахованою особою чи страхувальником (групою застрахованих осіб чи страхувальників) із зазначенням номера  персональної облікової картки або податкового номеру застрахованої особи та коду ЄДРПОУ страхувальника;

обсягом інформації – у повному обсязі чи за окремий період;

складом інформації – про участь особи у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні, джерела надходження відомостей щодо неї, набуття застрахованою особою права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування тощо;

призначенням інформації – для призначення пенсії, всіх видів державної соціальної допомоги та субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі – субсидії), виявлення фактів використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю, та інших цілей, визначених законом.

5. Дані про відомості, що обробляються в Реєстрі застрахованих осіб, залежно від виду та обсягу інформації можуть формуватись у формі таблиць, переліків, довідок тощо та надаватись листом Пенсійного Пенсійним фонду України або його територіального органу, оформленим відповідно до вимог діловодства.

6. Інформація з Реєстру застрахованих осіб формується та надається за такими формами:

індивідуальні відомості про застраховану особу – згідно з додатками 3 – 5 до цього Положення;

про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) – згідно з додатком 6 до цього Положення;

про нараховану заробітну плату (дохід, грошове забезпечення) в межах максимальної величини бази нарахування єдиного внеску (страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування) – згідно з додатком 7 до цього Положення;

витяг з Реєстру застрахованих осіб – згідно з додатком 8 до цього Положення;

про страховий стаж – згідно з додатком 9 до цього Положення;

про страховий стаж та відомості за звітний рік по спеціальному стажу – згідно з додатком 10 до цього Положення;

про розмір пенсії – згідно додатку 11, 12 до цього Положення; 

про розмір пенсії для призначення субсидій – згідно додатку 13, 14 до цього Положення.

У разі відсутності в Реєстрі застрахованих осіб інформації про застраховану особу формується та надається довідка про відсутність відомостей за формою згідно з додатком 15 до цього Положення.

7. Інформація з Реєстру застрахованих осіб надається в електронному вигляді застрахованим особам через термінали доступу, у тому числі автоматизовані, суб’єктів, підключених до інформаційних сервісів на веб-порталі  електронних послуг Пенсійного фонду України відповідно до договорів, укладених у порядку, встановленому законодавством про отримання інформації з систем, де здійснюється обробка інформації, вимоги щодо захисту якої встановлено державою (зовнішні користувачі масових прикладних сервісів).

Передача інформації через зовнішніх користувачів масових прикладних сервісів веб-порталу Пенсійного фонду України, до яких можуть належати банки, національний оператор поштового зв’язку, страхувальники, інші підприємства, установи та організації усіх форм власності (за згодою застрахованих осіб або у випадках та у порядку, встановлених законодавством у сфері захисту персональних даних) тощо, здійснюється після ідентифікації застрахованої особи у базі даних веб-порталу відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за                         № 991/27436, та за наявності комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно з вимогами законодавства у сфері захисту інформації. Засоби криптографічного захисту інформації, у тому числі засоби електронного цифрового підпису, що використовуються у роботі зовнішніх користувачів масових прикладних сервісів, повинні мати чинні експертні висновки або сертифікати відповідності за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, вимоги щодо яких передбачено Положенням про державну експертизу в сфері криптографічного захисту інформації, затвердженим наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 23 червня 2008 року № 100, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 липня 2008 року за № 651/15342.

Доступ до документу у сховищі електронних документів веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України здійснюється за допомогою перевірочних кодів та коду підтвердження, що надаються застрахованій особі, яка здійснила запит на формування електронного документу, на вказану нею адресу електронної пошти та/або СМС-повідомленням.

8. Інформація з Реєстру застрахованих осіб надається територіальними органами Пенсійного фонду України в паперовій формі:

застрахованій особі особисто при пред’явленні паспорта, довідки про присвоєння податкового номера або свідоцтва про загальнообов’язкове соціальне страхування чи пенсійного посвідчення. Особам, які не є громадянами України, але працюють на території України і не мають реєстраційного номера облікової картки платника податків, індивідуальні відомості надаються при пред’явленні документа, що посвідчує особу;

у разі, якщо застрахованою особою є неповнолітня або недієздатна особа чи особа, цивільна дієздатність якої обмежена, – батькам, опікуну, піклувальнику (законному представнику), представнику закладу, який здійснює опіку та піклування, при пред’явленні документів, що дають змогу територіальному органу Пенсійного фонду України ідентифікувати застраховану особу та її законного представника чи піклувальника або представника закладу, який здійснює опіку та піклування, а також документів, що підтверджують статус законного представника застрахованої особи чи її піклувальника або представника закладу, який здійснює опіку та піклування (відповідне посвідчення, свідоцтво про народження, рішення суду тощо);

представнику застрахованої особи чи страхувальника – при пред’явленні документів, що посвідчують особу представника та її повноваження діяти від імені особи, яку він представляє, а також засвідчених копій документів, що дають змогу територіальному органу Пенсійного фонду України ідентифікувати застраховану особу, страхувальника.

9. Інформація з Реєстру застрахованих осіб, що містить відомості про податковий номер, серію та номер паспорта громадянина України, його сімейний стан, стан здоров’я, матеріальний стан, адресу, дату і місце народження, місце проживання та перебування, надається виключно особі, якої вони стосуються (уповноваженій нею особи), крім випадків надання інформації посадовим особам органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів прокуратури, органів Служби безпеки, Національної поліції, Національного антикорупційного бюро, Національного агентства з питань запобігання корупції у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом.

Страхувальникам надається інформація із Реєстру застрахованих осіб про застрахованих осіб, які перебувають у трудових відносинах з цими страхувальниками, за період перебування особи у трудових відносинах із страхувальником, а також відомості про страховий стаж цих застрахованих осіб, необхідні для призначення соціальних виплат.

10. Окремим видом інформації з Реєстру застрахованих осіб є інформація, що містить відомості про отримання іншими особами, відмінними від володільця персональних даних, інформації з Реєстру застрахованих осіб, що стосується такого суб’єкта.

VI. Обмін інформацією Реєстру застрахованих осіб

1. Суб’єктами інформаційного обміну є Пенсійний фонд України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування, державна служба зайнятості.

Впровадження обміну інформацією в електронній формі з іншими органами державної влади, судами, органами Служби безпеки, Національної поліції, Національним антикорупційним бюро, Національним агентством з питань запобігання корупції у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом, здійснюється залежно від періодичності та обсягів інформації, що запитується, відповідно до спільних актів, прийнятих в установленому порядку.

2. Надання інформації Пенсійним фондом України суб’єктам інформаційного обміну здійснюється на центральному рівні на безоплатній основі.

3. Структура, формат відомостей та вимоги до їх контролю, процедури взаємодії інформаційних систем та зміни до них визначаються суб’єктами інформаційного обміну відповідними спільними рішеннями, які оформлюються окремими протоколами, підготовленими на підставі цього Положення.

VII. Контроль даних персональних облікових карток

1.   Пенсійний фонд України здійснює комплекс організаційно-технічних заходів, спрямованих на забезпечення контролю та верифікацію даних Реєстру застрахованих осіб, моніторингу змін індивідуальних відомостей про особу.

При завантаженні відомостей до Реєстру застрахованих осіб або зміні будь-яких відомостей персональної облікової картки засобами реєстру забезпечується автоматичний контроль нових відомостей з наявними в Реєстрі застрахованих осіб.

Пенсійний фонд України забезпечує збереження інформації про зміни відомостей про застраховану особу в персональній обліковій картці.

2.   У разі зміни індивідуальних  відомостей про особу, що одержує страхові виплати за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування надають до Реєстру застрахованих осіб інформацію про відповідні зміни.

3.   У разі зміни індивідуальних  відомостей про особу Пенсійний фонд повідомляє про зміни фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування, які здійснюють виплати відповідній застрахованій особі.

4.   У разі зміни даних частини персональної облікової картки, що відображає страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску, що були використані для обчислення та призначення страхових виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування, Пенсійний фонд повідомляє про зміни даних фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування, що призначив страхові виплати на базі цих даних.

5. Обмін інформацією, передбаченою цим розділом, здійснюється у порядку, передбаченому для міжвідомчого обміну інформацією.

6.   Застрахованій особі, яка виявила бажання одержувати інформацію про зміни відомостей персональної облікової картки, ця інформація надається шляхом надсилання відповідної інформації на адреси електронної пошти користувачів електронних послуг веб-порталу, мобільного додатку, призначеного для роботи на смартфонах, планшетах та інших мобільних пристроях, та/або шляхом відправлення СМС-повідомлень.

VIIІ. Зберігання, захист  інформації Реєстру застрахованих осіб

1.     Персональна облікова картка застрахованої особи зберігається в Пенсійному фонді України протягом усього життя особи, а після її смерті – протягом 75 років на паперових та/або електронних носіях за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперового та електронного документів.

2.     Бази даних, що містять персональні облікові картки зберігаються не менш ніж в трьох екземплярах. Один з екземплярів повинен зберігатися в приміщенні, іншому ніж приміщення зберігання та обробки основних баз даних, що містять   персональні облікові картки.

3.     Пенсійний фонд України забезпечує захист інформації з Реєстру застрахованих осіб відповідно до статті 21 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

4. Пенсійний фонд України забезпечує комплекс організаційних та технічних заходів,  спрямованих на захист відомостей, що містяться в Реєстрі застрахованих осіб, у тому числі визначає спеціальний підрозділ з питань захисту інформації, забезпечує обмеження кола службових осіб, які в силу своїх службових обов’язків мають доступ до відомостей, що містяться в персональних облікових картках.

5.     Надання доступу до відомостей, що містяться в персональних облікових картках, здійснюється відповідно до функціональних повноважень відповідних осіб, на підставі персональних автентифікаційних даних: логіну, паролю, електронного цифрового підпису.

Облік дій користувачів щодо обробки персональних даних Реєстру застрахованих осіб здійснюється в спеціальних електронних журналах.

6. Особи, які мають доступ або користуються відомостями, що містяться в Реєстрі застрахованих осіб, є відповідальними за незаконне розголошення цих відомостей.

IX. Технічне обслуговування та підтримка Реєстру застрахованих осіб

1. З метою забезпечення контролю цілісності, автентичності даних, а також унеможливлення доступу сторонніх осіб до інформації Реєстру застрахованих осіб, у тому числі технологічної, використовуються засоби криптографічного захисту інформації.

2. Для обслуговування та підтримки Реєстру застрахованих осіб визначається відповідальний адміністратор, який здійснює:

періодичне резервування баз даних, контролює  за процесами резервування;

аналіз даних журналів роботи Реєстру застрахованих осіб з метою виявлення можливих відмов, збоїв та помилок;

моніторинг доступу до інформації, що обробляється в Реєстрі застрахованих осіб;

блокування облікового запису користувача, що здійснив несанкціонований доступ до Реєстру застрахованих осіб чи порушив вимоги використання чи захисту інформації;

перевірку використання прикладного програмного забезпечення у відповідності до експлуатаційної документації;

відновлення працездатності програмного забезпечення та баз даних до найближчої точки до збою – дати останньої вдалої резервної копії бази даних.

 

Директор департаменту

інформаційних систем та

електронних реєстрів                                                                                   О.М. Малецький

 

Додаток 1

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 4 розділу III )

Додаток 2

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 8 розділу IV )

Додаток 3

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V)

Додаток 4

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування
(пункт 6 розділу V)

Форма Додаток 5

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового  державного соціального страхування

ОК-5

Додаток 6

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V)

Додаток 7

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V)

Додаток 8

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V)

Додаток 9

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V )

Додаток 10

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V )

Додаток 11

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V)

Додаток 12

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V)

Додаток 13

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V)

Додаток 14

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V)

Додаток 15

до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

(пункт 6 розділу V)

 

 

background Layer 1