Пропустити навігацію

Аналіз регуляторного впливу до проекту постанови правління Пенсійного фонду України "Про затвердження Порядку списання сум заборгованості фактичних витрат на виплату і доставку пенсій…

АНАЛІЗ

РЕГУЛЯТОРНОГО  ВПЛИВУ

проекту постанови правління Пенсійного фонду
України “Про затвердження Порядку списання сум заборгованості фактичних витрат
на виплату і
доставку
пенсій, призначених
відповідно
до статті 13 Закону України
Про пенсійне забезпечення

 

1. Визначення та аналіз
проблеми,  яку  буде 
розв’язано  шляхом державного
регулювання

Проект постанови “Про затвердження
Порядку списання сум заборгованості фактичних витрат на виплату і доставку
пенсій, призначених відповідно
до статті 13 Закону України
Про пенсійне забезпечення” розроблено Пенсійним
фондом України у зв’язку з прийняттям Закону України від 12 листопада 2015 року
№ 802-
VIII Про внесення змін до Закону України Про
збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” щодо уточнення об’єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену
систему оподаткування” (далі – Закон України № 802-
VIII). Відповідно до пункту 2 розділу ІІ “Прикінцеві
положення” Закону України
№ 802-
VIII,
проектом постанови визначається механізм списання сум заборгованості фактичних
витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до статті 13 Закону
України “Про пенсійне забезпечення”, що
утворились в період з 1 січня 2015 до 1 січня 2016 року у платників єдиного
податку четвертої групи, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291
Податкового кодексу України.

 

2. Визначення цілей
державного регулювання

Проект постанови дасть можливість
реалізувати норми Закон
у України № 802-VIII, а саме, встановити механізм списання сум заборгованості фактичних витрат на виплату і доставку
пенсій, призначених до статті 13 Закону України “Про
пенсійне забезпечення
”, що утворились в період з          1 січня 2015 до 1 січня 2016 року у
платників єдиного податку четвертої групи, що визначені у підпункті 4 пункту
291.4 статті 291 Податкового кодексу України
та затвердити єдину форму
повідомлення платника про списання сум вищезазначеної заборгованості.

 

3. Альтернативні способи
досягнення цілей

Прийняття зазначеного проекту дозволить визначити механізм практичної реалізації
вимог Закону
України № 802-VIII.
Обраний спосіб відповідає вимогам законодавства та забезпечує досягнення цілей
державного регулювання.

Пропонований спосіб досягнення цілей державного регулювання є єдиним
та безальтернативним. 

 

4. Опис механізму і
заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття
регуляторного акта

Проектом постанови затверджується Порядок списання сум заборгованості
фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до статті 13 Закону
України
Про пенсійне забезпечення”, яким 
визначається механізм списання заборгованості фактичних витрат на виплату і доставку пенсій,
призначених відповідно до статті 13 Закону України
Про пенсійне забезпечення
що утворились в період з 1 січня 2015 до
дня набрання чинності цим Законом у платників єдиного податку четвертої групи,
що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України.

Проектом постанови передбачено, що суми
заборгованості з відшкодування пенсій, призначених на пільгових умовах
визначаються органами Пенсійного фонду України за даними карток особових
рахунків платників.

Списання сум заборгованості фактичних витрат на виплату і
доставку пенсій, призначених на пільгових умовах здійснюються
на підставі наказу начальника
управління Пенсійного фонду України. Платнику надсилається  повідомлення про списання фактичних витрат на виплату і доставку пенсій.

З прийняттям постанови діятиме чіткий механізм списання сум
заборгованості фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до статті 13 Закону
України
Про пенсійне забезпечення”.

 

5. Аргументування переваги
обраного способу досягнення встановлених цілей

У разі прийняття акта очікується досягнення поставленої мети.

Вплив будь-яких зовнішніх факторів на
реалізацію регуляторного акту не передбачається.

 

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

 

Позитивними факторами прийняття акта є:

– створення механізму
практичної реалізації Закону України
від
12.11.2015 № 802-VIII;

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

Витрати

Вигоди

Сфера інтересів держави

Відсутні

встановлення
чіткого механізму списання сум заборгованості

Сфера
інтересів суб’єктів господарювання

Відсутні

списання сум заборгованості
фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів б”-“з
статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення

Сфера
інтересів громадян

Відсутні

Відсутні

 

7. Обґрунтування строку чинності
регуляторного акта

Регуляторний акт діятиме з моменту набрання ним чинності на період до
повного його виконання.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

 

1)  додаткових надходжень до
державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією
акта – не передбачається;

2)  виконання вимог акта не
потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання;

3) розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання,
пов’язаними з виконанням вимог акта – виконання вимог акта не потребує
додаткових затрат платників;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних
осіб з основних положень акта – високий, оскільки суб’єкти   будуть поінформовані щодо прийняття проекту
шляхом його офіційного оприлюднення.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися
відстеження результативності регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися
статистичним методом шляхом аналізу статистичних даних підвідомчих органів
Пенсійного фонду України.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде
здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься
через рік з дня набрання чинності регуляторним актом шляхом аналізу
статистичних даних.

Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки з дня
виконання заходів із повторного відстеження.

У разі виявлення, неврегульовані та проблемні питання будуть
виправлені шляхом внесення відповідних змін.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено департаментом платежів до
пенсійної системи та захисту прав застрахованих осіб Пенсійного фонду України.

 

 

В. о. Голови
правління                                                           М. І. Шамбір

 

background Layer 1