Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту постанови правління ПФУ “Про затвердження Змін до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків…

 

АНАЛІЗ
РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту постанови правління Пенсійного фонду України “Про затвердження Змін
до Інструкції  про порядок обчислення і
сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України”

 

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати
шляхом

державного
регулювання

Проект
постанови “Про затвердження Змін до Інструкції 
про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими
особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до
Пенсійного фонду України” (далі – Проект) розроблено Пенсійним фондом України у зв’язку прийняттям Закону України від 12
листопада 2015 року      № 802-VIII
Про внесення змін до Закону України Про
збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” щодо уточнення об’єкта
оподаткування для платників, що обрали спрощену систему оподаткування
(далі – Закон України № 802-VIII), відповідно
до якого, платники, які віднесені до четвертої групи
платників єдиного податку
, звільняються 
від обов’язку відшкодування Пенсійному фонду України фактичних витрат на
виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів “б”- “з” статті 13
Закону України “Про пенсійне забезпечення” та з метою удосконалення порядку відшкодування
фактичних витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій,
призначених відповідно до пункту 2
Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування”, в частині визначення термінів направлення розрахунків фактичних
витрат на виплату та доставку таких пенсій, порядку формування сум до
відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на
пільгових умовах окремим категоріям осіб,
уточнення порядку направлення розрахунків підприємствам,
які
визнані банкрутом відповідно до Закону України “
Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, а також, удосконалення форм розрахунків, які
направляються платникам органами Пенсійного фонду.

З прийняттям постанови Інструкцію про порядок обчислення і сплати страхувальниками та
застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління
Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1, зареєстрована в
Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663 (далі –
Інструкція),
буде приведено у відповідність із чинним законодавством.

 

2. Визначення цілей державного
регулювання

Основною метою проекту постанови є:

– приведення у відповідність із чинним законодавством нормативно-правових
актів Пенсійного фонду України;

удосконалення порядку
відшкодування

фактичних витрат на виплату та доставку
пенсій, призначених на пільгових умовах
;

 

3.     Альтернативні способи
досягнення цілей

 

Прийняття проекту постанови забезпечить досягнення встановлених цілей
державного регулювання.

З прийняттям зазначеного проекту нормативно-правові акти Пенсійного
фонду України буде приведено у відповідність до нормативно-правових актів вищої
юридичної сили.

Неприйняття проекту призведе до неузгодженості Інструкції з чинним
законодавством. Також невирішеним залишиться питання щодо координації термінів формування відомостей про фактичні витрати на
виплату та доставку новопризначених пенсій на пільгових умовах з термінами
направлення розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку таких пенсій,
що складаються на підставі відомостей про фактичні витрати на виплату та доставку
новопризначених пенсій на пільгових умовах.

Таким чином, обраний спосіб є єдиним та
безальтернативним.

 

4. Опис механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної
проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

 

З метою приведення у відповідність положення розділу 6
Інструкції до вимог абзацу четвертого пункту 1 статті 2 Закону України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне
страхування”, з врахуванням змін,
внесених
Законом України № 802-
VIII, вносяться
зміни щодо
звільнення від обов’язку відшкодовувати Пенсійному фонду
України фактичні витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно
до пунктів “б”- “з” статті 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”
платників, які віднесені до четвертої групи платників
єдиного податку
;

З метою удосконалення
порядку відшкодування фактичних витрат Пенсійного фонду України на виплату та
доставку пенсій, призначених відповідно
до пункту 2
Прикінцеві
положення
Закону України “Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”:

 змінено термін формування
відомостей про фактичні витрати на виплату та доставку новопризначених пенсій,
на пільгових умовах, який скоординовано з терміном формування відомостей на
виплату новопризначених пенсій, та відповідно, змінено термін направлення
розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку таких пенсій, що
складаються на підставі відомостей про фактичні витрати на виплату та доставку
новопризначених пенсій, на пільгових умовах;

уточнюється порядок формування сум до відшкодування фактичних витрат на
виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах окремим категоріям
осіб, а саме,
водолазам 1, 2, 3 групи спеціалізації робіт і іншим
працівникам, зайнятим роботою під водою, у тому числі в умовах підвищеного
атмосферного тиску, та особам, яким відповідно до законодавства стаж, що дає
право на призначення цих пенсій, зараховується у кратному розмірі, та порядку направлення розрахунків
підприємствам, які
визнані банкрутом відповідно до Закону України “
Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його
банкрутом”;

 вносяться
редакційні зміни до форми додатків 6, 7 Інструкції.

 

5. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених
цілей

 

У разі прийняття акта очікується досягнення поставленої мети.

Вплив будь-яких зовнішніх факторів на
реалізацію регуляторного акту не передбачається.

 

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

 

Вигоди


Витрати

Сфера інтересів держави

Приведення нормативно правових актів у відповідність з
діючим законодавством

 

Додаткові витрати державного
бюджету відсутні

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

удосконалення порядку
відшкодування фактичних витрат Пенсійного фонду України на виплату та
доставку пенсій, призначених на
пільгових умовах

Витрати суб’єктів господарювання
   відсутні

Сфера
інтересів громадян

Немає

Витрати громадян відсутні

 

 Негативні фактори прийняття
акта відсутні.

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

 

Регуляторний акт діятиме з моменту набрання ним чинності на період дії
Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, Закону
України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”,
Закону
України від 12 листопада 2015 року 802-VIII
Про внесення змін до Закону України Про збір на обов’язкове державне
пенсійне страхування”
щодо уточнення об’єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену систему
оподаткування
”, Закону України “Про пенсійне
забезпечення”,
Закону України “Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи”
.

 

 

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

 

1)  додаткових надходжень до
державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів у зв’язку з
прийняттям Проекту – не передбачається;

2) 
виконання вимог акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат
суб’єктів господарювання;

3) розмір
коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з
виконанням вимог акта – виконання вимог акта не потребує додаткових затрат
платників;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних
осіб з основних положень акта – високий, оскільки суб’єкти   будуть поінформовані щодо прийняття проекту
шляхом його офіційного оприлюднення.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися
відстеження результативності регуляторного акта

 

У разі
затвердження проекту постанови послідовно здійснюються базове, повторне та
періодичне відстеження його результативності згідно із статтею 10 Закону
України
Про
засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде
здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься
через рік з дня набрання чинності регуляторним актом шляхом аналізу
статистичних даних.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде
здійснено через кожні три роки, починаючи від дня виконання заходів із
повторного відстеження.

У разі виявлення, неврегульовані та проблемні питання будуть
виправлені шляхом внесення відповідних змін.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено департаментом платежів до
пенсійної системи та захисту прав застрахованих осіб Пенсійного фонду України.

 

 

В. о. Голови правління                                                               М. І. Шамбір

 

 

 

 

background Layer 1