Пропустити навігацію

Інформація щодо виконання Антикорупційної програми Пенсійного фонду України на 2018 рік за січень-вересень 2018 року

На виконання пункту 2 наказу Пенсійного фонду України від 27.04.2018 № 81 “Про Антикорупційну програму Пенсійного фонду України на 2018 рік” надсилаємо щоквартальну інформацію щодо реалізації заходів, передбачених Антикорупційною програмою Пенсійного фонду України на 2018 рік (далі – Програма).

У головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі – головне управління) розроблено заходи з виконання Програми, що затверджені наказом від 13.07.2018 № 132 (із змінами). Моніторинг та координацію діяльності структурних підрозділів головного управління щодо впровадження та реалізації заходів антикорупційного спрямування здійснюють начальник управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління Хайоніна О. А. та завідувач сектору з питань запобігання та виявлення корупції управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління Горенич Р. І.

Головним управлінням упродовж січня-вересня 2018 року реалізовано наступні заходи щодо усунення (мінімізації) корупційних ризиків в діяльності органів Пенсійного фонду України на 2018 рік відповідно до додатку 1 до Програми:

         п. 2.1. Впровадження в сервісних центрах стандартів, визначених Положенням про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015 № 13-1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.08.2015 за № 991/27436 (із змінами).

Прийом та обслуговування осіб, які звертаються до відділів обслуговування (сервісних центрів) головного управління, здійснюється відповідно до стандартів, визначених Положенням про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1 (із змінами).

Для його реалізації спеціалісти відділів обслуговування громадян здійснюють щоденний прийом протягом робочого часу без обідньої перерви та без розподілу за територіальним (дільничним) принципом, в межах території обслуговування відповідного відділу головного управління, надають послуги  на виїзних прийомах та на віддалених робочих місцях.

Стаціонарний прийом громадян здійснюється в обладнаних кабінетах. Робочі місця, де здійснюються прийом та обслуговування громадян, створено за принципом відкритості та прозорості їх розміщення, оформлено інформаційними табличками із зазначенням робочого місця, прізвища, імені по батькові та посади працівника, а також даних про те, які саме послуги надаються працівником на відповідному робочому місці.

Прийом та обслуговування осіб забезпечують спеціалісти, до функціональних обов’язків яких належить зазначене питання.

В зоні очікування розміщено журнал скарг і пропозицій, скринька для звернення громадян.

Для автоматизованого моніторингу і контролю функціональних процесів, пов’язаних з прийомом та обслуговуванням осіб, які звертаються до відділів обслуговування громадян, запроваджено аудіо- та відео фіксацію процесів обслуговування.

Виїзні прийоми громадян проводяться за необхідності. Місце та час проведення виїзного прийому узгоджується із власниками приміщень, у яких планується проведення виїзного прийому.

Прийом громадян на віддаленому робочому місці здійснюється за затвердженим графіком, який погоджений відповідним органом місцевого самоврядування.

Прийом та обслуговування осіб, які звертаються до відділів обслуговування, здійснюються згідно з Схемою дій спеціаліста сервісного центру.

Для оцінки якості обслуговування громадян проводиться опитування відвідувачів шляхом анкетування. У поточному році опитано 4256 громадян. Серед опитаних 4249 осіб задоволені якістю обслуговування, що складає 99,84 %.

За 9 місяців 2018 року до підрозділів обслуговування громадян  області звернулось 281579 осіб. Консультації з питань пенсійного забезпечення надано 119319 громадянам, прийнято 79955 заяв та документів з питань пенсійного забезпечення, видано 82305 повідомлень, довідок, виписок та інших документів, у тому числі з питань сплати обов’язкових платежів – 1387, з питань ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню – 30759. Прийнято 6 заяв  про призначення пенсії не за місцем реєстрації громадян.

На даний час відкрито 49 віддалених робочих місць, з яких 14 – на базі об’єднаних територіальних громад та 35 – в агентських пунктах. Протягом 9 місяців 2018 року на віддалених робочих місцях надано 5624 послуги з питань пенсійного забезпечення. Зокрема: консультування щодо законодавства про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування – 4038; видача виготовлених довідок, трудових книжок, пенсійних посвідчень – 332, приймання відповідних заяв та інше – 1254.

п. 2.5. Забезпечити проведення в структурних підрозділах головного управління контрольних заходів щодо стану реалізації завдань по усуненню (мінімізації) корупційних ризиків, пов’язаних з не доброчесною поведінкою посадових осіб при виконанні посадових обов’язків.

Відповідно до Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII “Про запобігання корупції”, підпункту 1 пункту 5 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280 та наказів Пенсійного фонду України від 27 квітня 2018 року № 81 “Про Антикорупційну програму Пенсійного фонду України на 2018 рік”, від 04 червня 2018 року № 97 “Про зміни в Антикорупційній програмі Пенсійного фонду України на 2018 рік”, від 31 липня 2018 року № 130 “Про зміни в Антикорупційній програмі Пенсійного фонду України на 2018 рік”, а також з метою упередження корупційних ризиків у головному управлінні розроблено та затверджено заходи головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області з виконання Антикорупційної програми Пенсійного фонду України на 2018 рік (наказ головного управління від 13.07.2018 № 132 (із змінами).

На інформаційній сторінці головного управління веб-порталу Пенсійного фонду України оприлюднені заходи головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області з виконання Антикорупційної програми Пенсійного фонду України на 2018 рік.

У відділах обслуговування (сервісних центрах) головного управління постійно проводиться анкетування, опитування відвідувачів з питань якості обслуговування та дотримання працівниками норм антикорупційного законодавства. Фактів порушень працівниками вимог антикорупційного законодавства не  виявлено.

На інформаційній сторінці головного управління веб-порталу Пенсійного фонду України оприлюднено інформацію відповідно до Законів України “Про публічні закупівлі” та “Про відкритість використання публічних коштів”, зокрема, річний план закупівель на 2018 рік.

Упродовж 2018 року в головному управлінні проведено відповідну роботу з питань запобігання та виявлення корупції.

За результатами суцільної перевірки 968 особових рахунків (265 – рахунки працівників та 703 – рахунки їх близьких осіб) у базі програмного комплексу АСОПД КОМТЕХ-W, враховуючи перевірку архіву кожного особового рахунку, ознак конфлікту інтересів не встановлено. Особи, до посадових обов’язків яких належить приймання документів, призначення, перерахунок та виплата пенсій, не брали участі в прийнятті рішень стосовно свого пенсійного забезпечення та пенсійного забезпечення своїх близьких осіб.

У поточному році фактів виникнення конфлікту інтересів не встановлено.

Відповідно до частини першої статті 27 Закону України «Про запобігання корупції» державні службовці головного управління не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.

Проведеною в поточному році перевіркою встановлено, що в головному управлінні працює 54 особи, які є близькими, та всі вони не знаходяться у відносинах прямої організаційної або правової залежності підлеглої особи від керівника в тому числі через вирішення (участь у вирішенні) питань прийняття на роботу, звільнення з роботи, застосування заохочень, дисциплінарних стягнень, надання вказівок, доручень, тощо, а тому не перебувають в прямому підпорядкуванні один одного. Отже, порушень вимог статті 27 Закону України “Про запобігання корупції”, стосовно цих осіб, не виявлено.

З метою контролю за дотриманням вимог статті 25 Закону України “Про запобігання корупції” стосовно обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, в головному управлінні проведено моніторинг дотримання працівниками вимог антикорупційного законодавства, що полягав в перевірці облікових карток працівників головного управління за 2017 рік.

Перевіркою охоплено державних службовців головного управління, а також працівників, які в 2017 році припинили державну службу в органах Фонду області (за період роботи на державній службі).

Випадків порушення вимог обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності не встановлено.

На виконання вимог наказу головного управління від 05.03.2018 № 44 «Про затвердження заходів із запобігання порушень, виявлених за результатами перевірки Національним агентством з питань запобігання корупції» та на підставі наказу головного управління від 09.02.2018 № 26 «Про організацію роботи працівників структурних підрозділів головного управління, робочі місця яких розташовані в населених пунктах Черкаської області» (зі змінами) проводиться ознайомлення державних службовців з вимогами антикорупційного законодавства. Так, з державними службовцями, яких призначено (або переведено) в структурні підрозділи головного управління, проводиться ознайомлення з обмеженнями, заходами щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а також правилами етичної поведінки, що визначені Законом України від 14.10.2014 № 1700-VII «Про запобігання корупції». З державними службовцями, які припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, проводиться ознайомлення з вимогами статей 26 та 45 Закону України «Про запобігання корупції».

Ознайомлення проводиться шляхом усного роз’яснення вимог Закону України «Про запобігання корупції» та заповнення працівниками відповідних бланків з відміткою в Журналі ознайомлення з вимогами антикорупційного законодавства. Заповнені оригінали бланків ознайомлення з підписами осіб зберігаються в секторі з питань запобігання та виявлення корупції.

За результатами проведеної в поточному році перевірки правомірності отримання пенсії у зв’язку з втратою годувальника працівниками головного управління та їх близькими особами виявлено переплату пенсії у 8 випадках на загальну суму 69830,81 грн. Відповідно до статті 50 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» всі суми пенсій, виплачені надміру, були добровільно повернуті на рахунок головного управління в повному обсязі.

У засобах масової інформації оприлюднені шість інформаційних матеріалів з питань запобігання корупції. Так, 16.02.2018 на офіційному веб-сайті головного управління розміщено статтю «Кампанія з подання електронних декларацій за 2017 рік триває». На інформаційній сторінці головного управління веб-порталу Пенсійного фонду України розміщено статті: 19.04.2018 – «Підсумки проведення деклараційної кампанії-2018», 07.06.2018 – «В області проведено перевірку дотримання антикорупційного законодавства», 18.07.2018 – «Результати перевірки дотримання працівниками органів Фонду антикорупційного законодавства»(конфлікт інтересів), 03.08.2018 – «Моніторинг дотримання працівниками органів Фонду в області вимог антикорупційного законодавства» (сумісництво та суміщення), 06.08.2018 – «Заходи головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області з виконання Антикорупційної програми Пенсійного фонду України на 2018 рік».

По питанням дотримання вимог антикорупційного законодавства з державними службовцями головного управління проведено 24 семінари, наради, навчання, лекції, тощо.

п. 2.6. Розширення та розвиток дистанційних форм надання послуг за “гарячими” телефонними лініями головного управління шляхом консультування засобами електронної пошти, через сторінки головного управління у соціальних мережах, іншими засобами комунікації через ІР – мережі та засобами мобільного зв’язку.

Дистанційне обслуговування осіб, які звертаються до відділів обслуговування громадян, здійснюються за допомогою Skype-зв’язку, «гарячих» телефонних ліній.

У січні-вересні 2018 року за “гарячими” телефонними лініями, засобами електронної пошти та мобільного зв’язку інформації стосовно корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією, до головного управління не надходило.

п. 2.7. Впровадити надання через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України послуг:

– замовлення та отримання в електронному вигляді довідок та/або витягу з відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – РЗО) з використанням перевірочних кодів (для користувачів, які зареєстровані на веб-порталі та ідентифіковані за допомогою електронного цифрового підпису);

– замовлення послуги інформування за допомогою СМС-повідомлення, електронної пошти.

Продовжується роз’яснювальна робота щодо надання послуг в електронному вигляді через веб-портал Пенсійного фонду України. Питання переваг користування цим інформаційним ресурсом за 9 місяців 2018 року висвітлювались під час проведення 3 406 семінарів та співбесід, публікацією в пресі, 6 виступами на радіо та телебаченні, 54 виступами в трудових колективах та розповсюдженими 10 228 буклетами. На 01.10.2018 на веб-порталі електронних послуг в області зареєстровано 40 666 користувачів, з них 666 юридичних осіб та 40 тис. громадян. З початку року кількість користувачів веб-порталом збільшилась на 31 % (12 674 осіб).

Спеціалістами управління обслуговування громадян проводиться робота щодо популяризації надання послуг через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Кількість осіб, зареєстрованих на веб-порталі у 2018 році, збільшилась на 11394 осіб та 22 юридичні особи.

Розпочато роботу щодо популяризації надання послуг інформування шляхом направлення СМС-повідомлень. На даний час зареєстровано 14853 особи, які отримують таку послугу.

п. 7. Провести дослідження соціально-психологічного клімату в трудових колективах структурних підрозділів головного управління відповідно до плану заходів з реалізації Стратегії розвитку і зміцнення кадрового потенціалу органів Пенсійного фонду України у 2016-2018 роках, затвердженого наказом Пенсійного фонду України від 30.09.2016 № 132.

Протягом ІІ-ІІІ кварталів 2018 року проведено дослідження соціально-психологічного клімату в усіх структурних підрозділах головного управління, які розташовані в 22 районах (містах) Черкаської області.

З метою якісного виконання поставленого завдання до роботи залучили кандидата психологічних наук, доцента кафедри психології та соціальної роботи Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України Міністерства соціальної політики України Бегезу Л. Є.

За результатами проведеної роботи Бегезою Л. Є. підготовлено службову записку, в якій зазначено, що деструктивних факторів не виявлено та надано рекомендації щодо підвищення ефективності роботи та якості обслуговування громадян у сервісних центрах головного управління.

п. 8. Впровадження регламентів взаємодії між уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції і службою управління персоналом головного управління за своєчасністю подання суб’єктами декларування декларацій та при проведенні спеціальних перевірок.

Наказом головного управління від 05.04.2018 № 68 «Про організацію перевірки факту подання декларації та проведення спеціальних перевірок в головному управлінні ПФУ в Черкаській області» сектор з питань запобігання та виявлення корупції управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю визначено відповідальним підрозділом за проведення в головному управлінні перевірки факту подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларації), та повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій, а також за організацію проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища (далі – спеціальна перевірка).

Для організації проведення перевірки факту подання декларацій суб’єктами декларування управлінню персоналу та адміністративного забезпечення наказано забезпечити подання до сектору з питань запобігання та виявлення корупції управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю:

– переліку осіб, які працювали в головному управлінні станом на 31 грудня минулого року (у тому числі осіб, які перебували у соціальних відпустках), – щороку до 15 січня;

– переліку осіб, які звільнились із займаних посад в головному управлінні у минулому році із зазначенням підстав звільнення, – щороку до 15 січня;

– переліку осіб, які протягом минулого року перебували у складі конкурсної комісії головного управління, утвореної відповідно до Закону України «Про державну службу» (крім працівників головного управління), щороку до 01 лютого;

– інформації про особу, яка увійшла до складу (вийшла зі складу) конкурсної комісії головного управління, утвореної відповідно до Закону України «Про державну службу» (крім працівників головного управління), – не пізніше наступного робочого дня після включення особи до складу конкурсної комісії (виключення особи зі складу конкурсної комісії);

– інформації про особу, яка претендує на зайняття посади в головному управлінні, – після подання заяви про призначення на посаду, але не пізніше такого призначення;

– інформації про особу, яку звільнено із займаної посади в головному управлінні, та копію наказу про звільнення – не пізніше наступного дня після дати звільнення.

Для організації проведення спеціальних перевірок управлінню персоналу та адміністративного забезпечення наказано:

– подавати до сектору з питань запобігання та виявлення корупції управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю інформацію про переможця конкурсу на зайняття посади в головному управлінні не пізніше наступного робочого дня після підписання протоколу засідання конкурсної комісії;

– одночасно з надсиланням письмового повідомлення про результати конкурсу інформувати переможця конкурсу про необхідність проведення спеціальної перевірки, перелік документів, які подаються кандидатом для проведення спеціальної перевірки, та терміни їх подання, визначені Законом.

Станом на 01.10.2018 сектором з питань запобігання корупції перевірено 94 факти подання декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, при їх звільненні із займаної посади в головному управлінні та 31 декларацію суб’єктів декларування,  які претендують на зайняття посад, пов’язаних з виконанням функцій держави.

п. 9. Здійснювати щоквартальний моніторинг дотримання сектором з питань запобігання та виявлення корупції управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління порядку перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій та своєчасності повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій.

Для забезпечення відкритості та прозорості діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави, забезпечено контроль за своєчасністю подання декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру.

Упродовж 9 місяців 2018 року сектором з питань запобігання та виявлення корупції управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю перевірено 1144 е-декларації, які подані до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. За результатами перевірки встановлено 21 факт порушення вимог статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» працівниками, які припинили виконувати функції держави в органах Фонду області у 2017-2018 роках, а саме: несвоєчасно подали декларації перед звільненням 5 осіб; не подали декларації перед звільненням 2 особи; не подали декларації після звільнення 14 осіб. За всіма фактами неподання та несвоєчасного подання електронних декларацій спеціалістами сектору з питань запобігання та виявлення корупції підготовлено та направлено інформацію до Національного агентства з питань запобігання корупції.

Крім того, у 2018 році мав місце один випадок не повідомлення НАЗК головним управлінням по факту неподання декларації суб’єктом декларування, який припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, по причині смерті державного службовця. Так, 18.08.2018 припинено державну службу Супрун Світлані Володимирівні, начальнику відділу контрольно-перевірочної роботи № 4 управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління, у зв’язку зі смертю відповідно до пункту 6 частини першої статті 88 Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII «Про державну службу» (свідоцтво про смерть від 20.08.2018 1-СР № 336695).

п. 10.1. Впровадити моніторинг з дотримання вимог законодавчих та нормативних актів щодо організації проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища. Розробити порядок взаємодії між структурними підрозділами.

На виконання наказу Пенсійного фонду України від 01.06.2017 № 105 «Про зміни у звітності щодо роботи Пенсійного фонду України та його територіальних органів», із змінами, внесеними наказом Пенсійного фонду України від 30.03.2018 № 71 «Про внесення змін до наказу Пенсійного фонду України від 01 червня 2017 року № 105», щоквартально до Пенсійного фонду України надсилається інформація про організацію проведення спеціальних перевірок відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» у головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області. Упродовж січня – вересня 2018 року в головному управлінні проведено 2 спеціальні перевірки.

п. 12. Провести аналіз повноти відшкодування виявлених у ході аудитів та інших контрольних заходів незаконних витрат та усунення допущених порушень.

Проведеним аналізом повноти відшкодування виявлених у ході аудитів та інших контрольних заходів незаконних витрат та усунення допущених порушень встановлено, що упродовж 9 місяців 2018 року у головному управлінні проведено 5 внутрішніх аудитів, з яких 4 аудити відповідності та 1 аудит ефективності (термін завершення аудиту 03.10.2018) за різними напрямками діяльності. Крім того, проведено 2 інших контрольних заходи, а саме одна перевірка щодо дотримання вимог нормативно-правових актів з питань призначення (перерахунку) пенсій та одна – щодо дотримання вимог нормативно-правових актів з питань виплати пенсій.

За результатами проведених аудиторських досліджень та контрольних заходів виявлено фінансових порушень на загальну суму 53,51 тис. грн, з яких 21,52 тис. грн, або 40,2 % порушення, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів. У результаті вжитих заходів щодо надходження фінансових ресурсів, залишок невідшкодованих втрат фінансових та матеріальних ресурсів відсутній.

Порушення, що не призвели до втрат фінансових та матеріальних ресурсів становлять 31,99 тис. грн, або 59,8 % від загальної суми виявлених порушень, які усунуто в повному обсязі (донараховано та виплачено недоплати пенсій; фактичні витрати на відшкодування пільгових пенсій у Додатку 8 приведено у відповідність).

Крім того, за результатами аудитів встановлено 147 випадків порушень в організації діяльності структурних підрозділів головного управління, які не мають фінансового характеру, та допущені в результаті недотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів, розпорядчих документів, тощо. У результаті проведеної роботи усунуто 66 випадків нефінансових порушень, залишок не усунутих порушень становить 81, з яких у 34 випадках відсутній механізм усунення, у 45 випадках – розглядається питання щодо додаткового виділення коштів та у 2 випадках – через брак площі приміщень, які є орендованими.

п. 14. Користування під час визначення характеристик предметів закупівлі примірними специфікаціями у сфері публічних закупівель. Застосування електронної системи публічних закупівель під час здійснення закупівель, вартість яких не перевищує 200 тис. грн. для товарів і послуг та 1,5 млн. грн. – для робіт. Забезпечення в установленому порядку оприлюднення інформації про публічні закупівлі та використання коштів Пенсійного фонду України, передбаченої законодавством.

Головне управління під час здійснення закупівель, вартість яких не перевищує 200 тис. грн для товарів і послуг та 1,5 млн. грн – для робіт, застосовує електронну систему публічних закупівель та забезпечує в установленому порядку оприлюднення інформації про публічні закупівлі та використання коштів Пенсійного фонду України, передбаченої законодавством. Станом на 01.10.2018 проведено в системі PROZORRO головним управлінням 77 закупівель, із них – 13 надпорогові закупівлі, 55 допорогових закупівель та 9 звітів про укладені договори.

Головне управління під час визначення характеристик предметів закупівлі користується примірними специфікаціями у сфері публічних закупівель.

Реалізація заходів головного управління з виконання Програми Пенсійного фонду України та заходів з усунення (мінімізації) корупційних ризиків в діяльності органів Пенсійного фонду України на 2018 рік, затверджених наказом Пенсійного фонду України від 27.04.2018 № 81 (із змінами), триває.

background Layer 1