Звіт головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про роботу із зверненнями громадян за 1 квартал 2019 року
Роботу із зверненнями громадян у головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі-головне управління) спрямовано на забезпечення реалізації громадянами їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян” та виконання Указу Президента України від 07.02.2010 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
У головному управлінні створено належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, забезпечено постійний контроль за своєчасним їх розглядом.
За 1 квартал 2019 року до головного управління надійшло всього 4321 звернення, у порівнянні з 1 кварталом 2018 року кількість збільшилася в 1,3 раза (3420 звернень).
За звітний період надійшло 771 звернення з Державної установи «Урядовий контактний центр», що в 2,5 раза більше ніж за відповідний період 2018 року (312 звернень).
Зменшилась кількість письмових звернень, за звітний період надійшло
986 (з них 187 – через Веб-портал), що в 1,7 раза менше ніж за 1 квартал 2018 року (1705 звернень).
На кількість звернень вплинули масові звернення щодо перерахунку та підвищення пенсії з 01.03.2019, а також виплати одноразової доплати до пенсії. Таких звернень надійшло 1124, що становить 26 відсотків загальної кількості звернень.
Протягом 1 кварталу поточного року надійшло 38 повторних звернень. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії.
За звітний період на особистому прийомі в головному управлінні побувало 1487 осіб, за аналогічний період минулого року – 656.
Головне управління протягом 1 кварталу 2019 року здійснило 163 виїзних прийоми до райцентрів, міст, сіл області, на яких прийнято 1077 осіб. У 1 кварталі 2018 року ці показники становили 96 виїзних прийомів, на яких прийнято 744 особи.
У своїх зверненнях до головного управління громадяни найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та проведення перерахунків пенсії – 1041 звернення; роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 953 звернення; підвищення розміру пенсії – 1067 звернень; виконання рішення суду – 142 звернення; визначення права на пенсію – 121 звернення.
Усі звернення, що надходили до головного управління, розглянуто у встановлені терміни, безпідставної їх передачі для розгляду іншим органам не було. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії, з інших порушених ними питань.
На виконання постанови правління Пенсійного фонду України від 04.07.2017 № 8-1 «Про реалізацію Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року щодо наближення надання послуг органами Фонду до місць проживання громадян (обслуговування на рівні об’єднаних територіальних громад, в центрах надання адміністративних послуг, «Прозорих офісах» тощо)» в області створено робочі місця спеціалістів з обслуговування у 21 територіальній громаді. Також, відкрито 39 агентських пунктів для обслуговування громадян з пенсійних питань. Протягом 1 кварталу 2019 року на віддалених робочих місцях надано 1653 послуги.
Для зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків повторних звернень у головному управлінні постійно діють «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення та виплати пенсії. Номери телефонів «гарячих» ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на веб-сайті головного управління, інформаційних стендах. Протягом 1 кварталу 2019 року в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 8207 осіб.
Щоденно протягом робочого часу без поділу за територіальним принципом, без обідньої перерви громадяни мають можливість отримати консультації та відповідні послуги у приймальні головного управління та його структурних підрозділах у відповідних адміністративно-територіальних одиницях. У 1 кварталу 2019 року консультації та відповідні послуги отримали 157557 осіб, що в 1,6 раза більше ніж у 1 кварталі 2018 року (98669 осіб).
Для забезпечення відкритості в роботі органів Пенсійного фонду, покращення якості інформування громадськості про їх діяльність головне та підвідомчі управління проводило роз’яснювальну роботу з питань пенсійного забезпечення через місцеві засоби масової інформації, ветеранські та інші організації, установи області, профспілкові органи, на заняттях «Школи майбутнього пенсіонера».
Питання щодо організації роботи із зверненнями громадян знаходяться на постійному контролі у керівників головного управління.