Пропустити навігацію

Звіт головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про роботу зі зверненнями громадян за 9 місяців 2019 року

Роботу зі зверненнями громадян у головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі – головне управління) спрямовано на забезпечення реалізації громадянами їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та виконання Указу Президента України від 07.02.2010 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

У головному управлінні створено належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, забезпечено постійний контроль за своєчасним їх розглядом.

За 9 місяців 2019 року до головного управління надійшло всього 10918 звернень, порівняно з аналогічним періодом 2018 року кількість збільшилася в 1,2 рази (9280 звернень).

За звітний період надійшло 1668 звернень із державної установи «Урядовий контактний центр», що в 1,9 разів більше, ніж за відповідний період  2018 року (870 звернень).

Зменшилася кількість письмових звернень, за звітний період надійшло 2605 (з них 374 – через вебпортал), що на 18 відсотків менше, ніж за 9 місяців  2018 року (3193 звернення).

На кількість звернень вплинули масові звернення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щодо перерахунку пенсії з п’ятикратного розміру мінімальної заробітної плати і звернення щодо підвищення пенсії з 01.03.2019 та 01.07.2019. Таких звернень надійшло 2407, що становить 22 відсотки від загальної кількості звернень.

Протягом 9 місяців поточного року надійшло 160 повторних звернень. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії та збільшення її розміру.

За звітний період на особистому прийомі в головному управлінні побувало  4139 осіб, за аналогічний період минулого року – 2387.

Протягом 9 місяців 2019 року здійснено 426 виїзних прийомів до райцентрів, міст, сіл області, на яких прийнято 2506 осіб. У січні-вересні 2018 року ці показники становили 378 виїзних прийомів, на яких прийнято 2830 осіб.

У своїх зверненнях до головного управління громадяни найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та проведення перерахунків пенсії – 2583 звернення; роз’яснення чинного пенсійного законодавства – 2693 звернення; підвищення розміру пенсії – 2290 звернень; виконання рішення суду – 362 звернення; визначення права на пенсію – 365 звернень. Усі звернення, що надходили до головного управління, розглянуто у встановлені терміни, безпідставної їх передачі для розгляду іншим органам не було. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії, з інших порушених ними питань.

На виконання постанови правління Пенсійного фонду України від 04.07.2017 № 8-1 «Про реалізацію Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року щодо наближення надання послуг органами Фонду до місць проживання громадян (обслуговування на рівні об’єднаних територіальних громад, в центрах надання адміністративних послуг, «Прозорих офісах» тощо)» в області створено робочі місця спеціалістів з обслуговування у 24 територіальних громадах. Працює 30 агентських пунктів для обслуговування громадян із пенсійних питань. Протягом 9 місяців  2019 року на віддалених робочих місцях надано 10218 послуг.

Для зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків повторних звернень у головному управлінні постійно діють «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення та виплати пенсії. Номери телефонів «гарячих» ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на вебпорталі головного управління, інформаційних стендах. Протягом 9 місяців 2019 року в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 16800 осіб.

Щоденно в робочі дні, з 8:00 до 17:00 (у містах Черкаси, Смілі, Умані – до 18:00) без поділу за територіальним принципом громадяни мають можливість отримати консультації та відповідні послуги у відділах обслуговування громадян головного управління. У січні-вересні 2019 року консультації та відповідні послуги отримали 447207 громадян,  що в 1,5 рази більше, ніж за 9 місяців 2018 року (291234 громадянина).

Для забезпечення відкритості в роботі органів Пенсійного фонду, покращення якості інформування громадськості про їх діяльність головне управління проводило роз’яснювальну роботу з питань пенсійного забезпечення через місцеві засоби масової інформації, ветеранські та інші організації, установи області, профспілкові органи, на заняттях «Школи майбутнього пенсіонера».

Питання щодо організації роботи зі зверненнями громадян перебуває під постійним контролем керівників головного управління.

background Layer 1