Пропустити навігацію

Звіт Головного управління Пенсійного фонду України  в Черкаській області про роботу зі зверненнями громадян за 9 місяців 2020 року

Роботу зі зверненнями громадян у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі – Головне управління) спрямовано на забезпечення реалізації громадянами їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та виконання Указу Президента України від 07 лютого 2010 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

У Головному управлінні створено належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, забезпечено постійний контроль за своєчасним їх розглядом.

За 9 місяців 2020 року до Головного управління надійшло всього 6 987 звернень, порівнюючи з аналогічним періодом 2019 року, кількість зменшилася на 36 % (10 918 звернень).

За звітний період надійшло 933 звернення з державної установи «Урядовий контактний центр», що на 44 % менше ніж за відповідний період 2019 року (1 668 звернень).

Збільшилась кількість письмових звернень, за звітний період їх надійшло 4 540 (з них 819 – через вебпортал), що у 2  рази більше ніж за 9 місяців 2019 року (2 231 звернення).

На кількість письмових звернень вплинули масові звернення військовослужбовців щодо перерахунку і виплати пенсії згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 та звернення осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щодо встановлення підвищення до пенсії за проживання в зоні посиленого радіоекологічного контролю. Таких звернень надійшло 3 342, що становить 48 % загальної кількості звернень.

Протягом 9 місяців поточного року надійшло 73 повторні звернення. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії та збільшення її розміру.

На особистому прийомі в Головному управлінні побувало 277 осіб,
за аналогічний період минулого року – 4 139.

Протягом 9 місяців 2020 року здійснено 69 виїзних прийомів
до райцентрів, міст, сіл області, на яких прийнято 418 осіб. У січні – вересні 2019 року ці показники становили 426 виїзних прийомів, на яких прийнято
2 506 осіб.

У своїх зверненнях до Головного управління громадяни найчастіше порушували питання підвищення розміру пенсії – 2 443 звернення; правильності призначення та  проведення перерахунків пенсії – 1 346 звернень; роз’яснення чинного пенсійного законодавства – 652 звернення; індексації пенсії – 293 звернення; витребування довідок та інших матеріалів – 216 звернень; виконання рішення суду – 158 звернень; визначення права на пенсію – 121 звернення.

Усі звернення, що надходили до Головного управління, розглянуто у встановлені терміни, безпідставної їх передачі для розгляду іншим органам не було. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії, з інших порушених ними питань.

На виконання постанови правління Пенсійного фонду України від 04 липня 2017 року № 8-1 «Про реалізацію Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року щодо наближення надання послуг органами Фонду до місць проживання громадян (обслуговування на рівні об’єднаних територіальних громад, в центрах надання адміністративних послуг, «Прозорих офісах» тощо) в області створено робочі місця спеціалістів з обслуговування у 26 територіальних громадах. Працює 28 агентських пунктів для обслуговування громадян із пенсійних питань. Протягом 9 місяців 2020 року на віддалених робочих місцях надано 1 105 послуг.

Для зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків повторних звернень у Головному управлінні постійно діють «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення та виплати пенсії. Номери телефонів «гарячих» ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на інформаційній сторінці вебпорталу Головного управління, інформаційних стендах. Протягом 9 місяців 2020 року в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 59 350 осіб, що в 2,5 разів більше ніж у минулому році.

У січні – вересні 2020 року консультації та відповідні послуги у сервісних центрах області отримали 215 140  осіб, що на 52 % менше ніж за 9 місяців 2019 року (447 207 осіб).

Кількість громадян на особисті та виїзні прийоми громадян зменшилась у зв’язку з карантинними заходами.

Для забезпечення відкритості в роботі органів Пенсійного фонду, покращення якості інформування громадськості про їх діяльність Головне управління проводило роз’яснювальну роботу з питань пенсійного забезпечення через місцеві засоби масової інформації, ветеранські та інші організації, установи області, профспілкові органи, на заняттях «Школи майбутнього пенсіонера».

Питання щодо організації роботи зі зверненнями громадян знаходяться на постійному контролі у керівників Головного управління.

background Layer 1