Пропустити навігацію

Звіт Головного управління Пенсійного фонду України  в Черкаській області про роботу із зверненнями громадян за 2020 рік

Роботу із зверненнями громадян у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі – Головне управління) спрямовано на забезпечення реалізації громадянами їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та виконання Указу Президента України від 07 лютого 2010 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

У Головному управлінні створено належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, забезпечено постійний контроль за своєчасним їх розглядом.

У 2020 році до Головного управління надійшло всього 8 146 звернень,         у порівнянні з 2019 роком кількість зменшилася на 41 % (13 744 звернення).

За звітний період надійшло 1 110 звернень з державної установи «Урядовий контактний центр», що на 43 % менше ніж за 2019 рік (1 964 звернення).

Збільшилась кількість письмових звернень, за звітний період їх надійшло 6 341 (з них 1 060 – через вебпортал), що у 1,9  раза більше ніж за  2019 рік (3 353 звернення).

На кількість письмових звернень вплинули масові звернення військовослужбовців щодо перерахунку і виплати пенсії згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 та звернення осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щодо встановлення підвищення до пенсії за проживання в зоні посиленого радіоекологічного контролю. Таких звернень надійшло 3 803, що становить 47 % загальної кількості звернень.

Протягом 2020 року надійшло 107 повторних звернень. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії та збільшення її розміру.

На особистому прийомі в Головному управлінні побувало 277 осіб,
за аналогічний період минулого року – 5 199.

Протягом 2020 року здійснено 69 виїзних прийомів
до райцентрів, міст, сіл області, на яких прийнято 418 осіб. У січні – грудні 2019 року ці показники становили 543 виїзні прийоми, на яких прийнято
3 214 осіб.

У своїх зверненнях до Головного управління громадяни найчастіше порушували питання підвищення розміру пенсії – 2 514 звернень; правильності призначення та  проведення перерахунків пенсії – 1 877 звернень; роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 753 звернення; індексації пенсії – 297 звернень; витребування довідок та інших матеріалів – 314 звернень; виконання рішення суду – 220 звернень; визначення права на пенсію – 147 звернень.

Усі звернення, що надходили до Головного управління, розглянуто у встановлені терміни, безпідставної їх передачі для розгляду іншим органам не було. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії, з інших порушених ними питань.

На виконання постанови правління Пенсійного фонду України від 04 липня 2017 року № 8-1 «Про реалізацію Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року щодо наближення надання послуг органами Фонду до місць проживання громадян (обслуговування на рівні об’єднаних територіальних громад, в центрах надання адміністративних послуг, «Прозорих офісах» тощо)» в області створено робочі місця спеціалістів з обслуговування у 30 територіальних громадах. Працює 27 агентських пунктів для обслуговування громадян з пенсійних питань. Протягом 2020 року на віддалених робочих місцях надано 1 105 послуг.

Для зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків повторних звернень у Головному управлінні постійно діють «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення та виплати пенсії. Номери телефонів «гарячих» ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на вебсайті Головного управління, інформаційних стендах. Протягом 2020 року в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 80 715 осіб, що в 3,7 раза більше ніж у минулому році.

У 2020 році консультації та відповідні послуги у сервісних центрах області отримали 282 941  особа, що на 51 % менше ніж у 2019 році (577 978 осіб).

Кількість громадян на особисті та виїзні прийоми громадян зменшилась у зв’язку з карантинними заходами.

Для забезпечення відкритості в роботі органів Пенсійного фонду, покращення якості інформування громадськості про їх діяльність Головне управління проводило роз’яснювальну роботу з питань пенсійного забезпечення через місцеві засоби масової інформації, ветеранські та інші організації, установи області, профспілкові органи, на заняттях «Школи майбутнього пенсіонера».

Питання щодо організації роботи із зверненнями громадян знаходяться на постійному контролі у керівників Головного управління.

background Layer 1