Пропустити навігацію

Звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про роботу із зверненнями громадян  за  2021 рік

Роботу із зверненнями громадян у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі-Головне управління) спрямовано  на забезпечення реалізації громадянами їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян” та виконання Указу Президента України від 07.02.2010 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права  на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

У Головному управлінні створено належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, забезпечено постійний контроль за своєчасним  їх розглядом.

За 2021 рік до Головного управління надійшло всього 10 260 звернень, у порівнянні з 2020  роком кількість збільшилася на 26 відсотків (8 146 звернень).

За звітний період надійшло 1 466 звернень з державної установи «Урядовий контактний центр», що у 1,3 раза більше ніж у 2020 році (1 110 звернень).

Збільшилась кількість письмових звернень, за звітний період надійшло 8 668 (з них 1 602 – через вебпортал), що у 1,4 раза більше  ніж  у  2020 році (6 341 звернення).

На кількість письмових звернень вплинули масові звернення військовослужбовців щодо перерахунку і виплати пенсії згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103, звернення осіб,     які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щодо встановлення підвищення до пенсії за проживання в зоні посиленого радіоекологічного контролю, індексації пенсії з 01.03.2021 року, перерахунку пенсії у зв’язку з підвищенням прожиткового мінімуму з 01.12.2021 року. Таких звернень надійшло 6 255, що становить 61 % загальної кількості звернень.

Протягом 2021 року надійшло 110 повторних звернень. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії та збільшення  її розміру.

За звітний період на особистому прийомі в Головному управлінні побувало  119 осіб, за аналогічний період минулого року – 277.

Керівники Головного управління Пенсійного фонду України  в Черкаській області у  2021 році здійснили 2 виїзні прийоми громадян до райцентрів, міст, сіл, де прийняли 7 осіб. Протягом 2020 року здійснено 69 виїзних прийомів, на яких прийнято 418 осіб.

У своїх зверненнях до Головного управління громадяни найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та  проведення перерахунків пенсії – 6 060 звернень; роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 438 звернень; підвищення розміру пенсії – 339 звернень;  індексації пенсії  – 377 звернень;  витребування довідок та інших матеріалів  –  1 019 звернень; виконання рішення суду – 466 звернень; визначення права  на пенсію – 215 звернень.

Усі звернення, що надходили до Головного управління, розглянуто у встановлені терміни, безпідставної їх передачі для розгляду іншим органам     не було. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії,   з інших порушених ними питань.

В області створено робочі місця спеціалістів з обслуговування  у 66 територіальних громадах. Функціонує 68 робочих місць  для обслуговування громадян з пенсійних питань. Протягом 2021 року  на віддалених робочих місцях надано 3 828 послуг.

Для зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків повторних звернень у Головному управлінні постійно діють «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення та виплати пенсії. Номери телефонів «гарячих» ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на вебсайті Головного управління, інформаційних стендах. У 2021 році  в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 69 251 особа, що на 14 % менше ніж за минулий рік (80 715).

Протягом  2021 року консультації та відповідні послуги у сервісних центрах області отримали 332 356 осіб,  що в 1,2 раза більше ніж у  2020 році (282 941 особа).

Для забезпечення відкритості в роботі органів Пенсійного фонду, покращення якості інформування громадськості про їх діяльність Головне управління проводило роз’яснювальну роботу з питань пенсійного забезпечення через місцеві засоби масової інформації, ветеранські та інші організації, установи області, профспілкові органи, на заняттях «Школи майбутнього пенсіонера».

Питання щодо організації роботи із зверненнями громадян знаходяться    на постійному контролі у керівників Головного управління.

background Layer 1