Пропустити навігацію

Звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про роботу зі зверненнями громадян  за 2022 рік

Роботу із зверненнями громадян у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі-Головне управління) спрямовано     на забезпечення реалізації громадянами їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян” та виконання Указу Президента України від 07.02.2010 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

У Головному управлінні створено належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, забезпечено постійний контроль за своєчасним  їх розглядом.

За 2022 рік до Головного управління надійшло 8 686 звернень, у порівнянні з  2021  роком кількість зменшилася  на 15 відсотків (10 260 звернень).

За звітний період надійшло 486 звернень з державної установи «Урядовий контактний центр», що на 67 % менше ніж за 2021 рік (1 466 звернень).

Зменшилась кількість письмових звернень, за звітний період надійшло 8 082 (з них 1 538 – через вебпортал), що на 7 % менше ніж за 2021 рік (8 668 звернень).

На кількість письмових звернень вплинули масові звернення військовослужбовців щодо перерахунку і виплати пенсії згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103, від 14 липня 2021року № 713, від 11 листопада 2015 року № 988. Таких звернень надійшло 5 644, що становить 65 % загальної кількості звернень.

Протягом 2022 року надійшло 197 повторних звернень. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії та збільшення  її розміру.

За звітний період на особистому прийомі в Головному управлінні побувало  115 осіб, за аналогічний період минулого року – 119.

Протягом  2022 року керівниками Головного управління здійснено 3 виїзні прийоми громадян до райцентрів, міст, сіл, де прийнято 3 особи,            у 2021 році ці показники становили 2 виїзні прийоми, на яких прийнято 7 осіб.

У своїх зверненнях до Головного управління громадяни найчастіше порушували питання щодо перевірки правильності призначення  та  проведення перерахунку пенсії – 3 957 звернень; виконання рішення суду – 1 894 звернення; витребування довідок та інших матеріалів  –  761 звернення; роз’яснення пенсійного законодавства – 289 звернень; своєчасності виплати пенсії, в тому числі виплати за минулі періоди – 250 звернень; використання електронних ресурсів – 200 звернень; визначення права  на призначення пенсії – 203 звернення; індексації пенсії  – 62 звернення.

Усі звернення, що надходили до Головного управління, розглянуті, безпідставної їх передачі для розгляду іншим органам  не було. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії, з інших порушених ними питань.

В області створено робочі місця спеціалістів з обслуговування  у 66 територіальних громадах. Функціонує 66 робочих місць для обслуговування громадян з пенсійних питань. Протягом 2022 року на віддалених робочих місцях надано 3 184 послуги.

Для зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків повторних звернень у Головному управлінні постійно діють «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення та виплати пенсії. У серпні 2022 року розпочала роботу безкоштовна багатоканальна «гаряча» лінія Головного управління за номером телефону: 0 800 504 801. Номери телефонів «гарячих» ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на вебсайті Головного управління, інформаційних стендах. Протягом 2022 року в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 74 619 осіб, що на 8 % більше ніж у 2021 році (69 251).

У 2022 році консультації та відповідні послуги у сервісних центрах області отримали 275 062 особи,  що на 17 % менше ніж у 2021 році (332 356 осіб).

Для забезпечення відкритості в роботі органів Пенсійного фонду, покращення якості інформування громадськості про їх діяльність Головне управління проводило роз’яснювальну роботу з питань пенсійного забезпечення через місцеві засоби масової інформації, ветеранські та інші організації, установи області, профспілкові органи, на заняттях «Школи майбутнього пенсіонера».

Нагальним питанням у роботі зі зверненнями громадян залишається обов’язкове дотримання установлених термінів при наданні відповідей, об’єктивний та якісний розгляд проблемних питань, які порушуються  у зверненнях, виявлення причин, через які вони виникають.

background Layer 1