Пропустити навігацію

Звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про роботу із зверненнями громадян  за 2023 рік

Роботу із зверненнями громадян у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі-Головне управління) спрямовано на забезпечення реалізації громадянами їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та виконання Указу Президента України від 07.02.2010 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

У Головному управлінні створено належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, забезпечено постійний контроль за своєчасним їх розглядом.

За 2023 рік до Головного управління надійшло 19 143 звернення, у порівнянні з 2022  роком кількість збільшилася на 120 % (10 457 звернень).

За звітний період надійшло 2 438 звернень з державної установи «Урядовий контактний центр», що на 402 % більше ніж за 2022 рік (486 звернень).

Збільшилась кількість письмових звернень, за звітний період надійшло 16 360 (з них 2 562 – через вебпортал), що на 102 % більше ніж за  2022 рік (8 082 звернення).

На кількість письмових звернень вплинули масові звернення пенсіонерів щодо перерахунку і виплати пенсії згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції»,  від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб», від 14 липня 2021 року № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб», від 24 лютого 2023 року № 168 «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році». Таких звернень надійшло 10 200, що становить 53 % загальної кількості звернень.

Протягом 2023 року надійшло 326 повторних звернень. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії, призначення та перерахунку житлової субсидії або пільги.

За звітний період на особистому прийомі в Головному управлінні побувала  281 особа, за минулий рік – 115.

Протягом 2023 року керівниками Головного управління здійснено 27 виїзних прийомів громадян до райцентрів, міст, сіл, де прийнято 64 особи, у 2022 році ці показники становили 3 виїзні прийоми, на яких прийнято 3 особи.

У своїх зверненнях до Головного управління громадяни найчастіше порушували питання щодо перевірки правильності призначення та  проведення перерахунку пенсії – 8 570 звернень; виконання рішення суду – 3 665; витребування довідок та інших матеріалів  –  1 189; своєчасності виплати житлової субсидії або пільги – 1 142;  визначення права на призначення житлової субсидії – 770; щодо перерахунку житлової субсидії – 655; індексації пенсії – 398; проведення виплат на виконання рішень судів – 351; роз’яснення пенсійного законодавства – 246.

Усі звернення, що надходили до Головного управління, розглянуті,                 безпідставної їх передачі для розгляду іншим органам  не було. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії, з інших порушених ними питань.

В області створено робочі місця спеціалістів з обслуговування у 66 територіальних громадах. Функціонує 67 робочих місць  для обслуговування громадян з пенсійних питань. Протягом 2023 року на віддалених робочих місцях надано 6 243 послуги.

Для зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків повторних звернень у Головному управлінні постійно діють «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення та виплати пенсії. У серпні 2022 року розпочала роботу безкоштовна багатоканальна «гаряча» лінія Головного управління за номером телефону: 0 800 504 801. Номери телефонів «гарячих» ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на інформаційних стендах. Протягом 2023 року в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 84 907 осіб, що на 14 % більше ніж у 2022 році (74 619).

У 2023 році консультації та відповідні послуги у сервісних центрах області отримали 410 116 осіб,  що на 49 % більше ніж у 2022 році (275 062 особи).

Для забезпечення відкритості в роботі органів Пенсійного фонду, покращення якості інформування громадськості про їх діяльність Головне управління проводить роз’яснювальну роботу з питань пенсійного забезпечення, призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу,  здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг через місцеві засоби масової інформації, ветеранські та інші організації, установи області, профспілкові органи, на заняттях «Школи майбутнього пенсіонера».

Нагальним питанням у роботі зі зверненнями громадян залишається обов’язкове дотримання установлених термінів при наданні відповідей, об’єктивний та якісний розгляд проблемних питань, які порушуються  у зверненнях, виявлення причин, через які вони виникають.

background Layer 1