Пропустити навігацію

Звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про роботу із зверненнями громадян  за 3 місяці 2024 року

Роботу із зверненнями громадян у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі-Головне управління) спрямовано на забезпечення реалізації громадянами їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян” та виконання Указу Президента України від 07.02.2010 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

У Головному управлінні створено належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, забезпечено постійний контроль за своєчасним їх розглядом.

За 3 місяці 2024 року до Головного управління надійшло 5 019  звернень,     у порівнянні з аналогічним періодом 2023  року кількість збільшилася на 19 % (4 217 звернень).

За звітний період надійшло 442 звернення з державної установи «Урядовий контактний центр», що на 9 % менше ніж за січень – березень 2023 року (485 звернень).

Збільшилась кількість письмових звернень, за звітний період надійшло 4 491 (з них 874 – через вебпортал), що на 24 % більше ніж за  аналогічний період 2023 року (3 637 звернень).

На кількість письмових звернень вплинули масові звернення пенсіонерів щодо перерахунку і виплати пенсії згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції»,  від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб», від 14 липня 2021 року № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб», від 24 лютого 2023 року № 168 «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році», від 23 лютого 2024 року № 185 «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році». Таких звернень надійшло 2 962, що становить 59 % загальної кількості звернень.

Протягом 3 місяців 2024 року надійшло 57 повторних звернень. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії та збільшення  її розміру.

За звітний період на особистому прийомі в Головному управлінні побувало  65 осіб, за аналогічний період минулого року – 76.

Протягом звітного періоду  2024 року керівниками Головного управління здійснено 6 виїзних прийомів громадян до райцентрів, міст, сіл, де прийнято 21 особу, у 2023 році ці показники становили 8 виїзних прийомів, на яких прийнято 19 осіб.

У своїх зверненнях до Головного управління громадяни найчастіше порушували питання щодо перевірки правильності призначення та  проведення перерахунку пенсії – 1 884 звернення; виконання рішення суду – 1 187; витребування довідок та інших матеріалів  –  304; своєчасності виплати житлової субсидії або пільги – 156;  визначення права на призначення житлової субсидії – 206; індексації пенсії – 316; проведення виплат на виконання рішень судів – 72; роз’яснення пенсійного законодавства – 83.

Усі звернення, що надходили до Головного управління, розглянуті,  безпідставної їх передачі для розгляду іншим органам  не було. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії, з інших порушених ними питань.

В області створено робочі місця спеціалістів з обслуговування у 66 територіальних громадах. Функціонує 67 робочих місць для обслуговування громадян з пенсійних питань. Протягом 3 місяців 2024 року на віддалених робочих місцях надано 2 408 послуг.

Для зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків повторних звернень у Головному управлінні постійно діють «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення та виплати пенсії. У серпні 2022 року розпочала роботу безкоштовна багатоканальна «гаряча» лінія Головного управління за номером телефону: 0 800 504 801. Номери телефонів «гарячих» ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на інформаційних стендах. Протягом січня – березня 2024 року в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 19 203 особи, що на 2 % більше ніж за минулий період 2023 року (18 923).

У січні – березні 2024 року консультації та відповідні послуги у сервісних центрах області отримали 132 646 осіб,  що на 53 % більше ніж у I кварталі 2023 року (87 092 особи).

Для забезпечення відкритості в роботі органів Пенсійного фонду, покращення якості інформування громадськості про їх діяльність Головне управління проводить роз’яснювальну роботу з питань пенсійного забезпечення, призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу,  здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг через місцеві засоби масової інформації, ветеранські та інші організації, установи області, профспілкові органи, на заняттях «Школи майбутнього пенсіонера».

Нагальним питанням у роботі зі зверненнями громадян залишається обов’язкове дотримання установлених термінів при наданні відповідей, об’єктивний та якісний розгляд проблемних питань, які порушуються у зверненнях, виявлення причин, через які вони виникають.

 

 

background Layer 1