Звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області про роботу із зверненнями громадян за 6 місяців 2024 року
Роботу із зверненнями громадян у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі-Головне управління) спрямовано на забезпечення реалізації громадянами їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян” та виконання Указу Президента України від 07.02.2010 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
У Головному управлінні створено належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень, забезпечено постійний контроль за своєчасним їх розглядом.
За 6 місяців 2024 року до Головного управління надійшло 9 318 звернень, у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року кількість збільшилася на 7 % (8 694 звернення).
За звітний період надійшло 735 звернень з державної установи «Урядовий контактний центр», що на 32 % менше ніж за січень – червень 2023 року (1 083 звернення).
Збільшилась кількість письмових звернень, за звітний період надійшло 8 397 (з них 1 655 – через вебпортал), що на 13 % більше ніж за аналогічний період 2023 року (7 425 звернень).
На кількість письмових звернень вплинули масові звернення пенсіонерів щодо перерахунку і виплати пенсії згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб», від 14 липня 2021 року № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб», від 24 лютого 2023 року № 168 «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році», від 23 лютого 2024 року № 185 «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році», постановою Пенсійного фонду України від 20.11.2023 року №49-2 «Про затвердження Порядку встановлення територіальним органом Пенсійного фонду України особи одержувача пенсії, щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці, інших соціальних виплат шляхом відеоконференцзв’язку». Таких звернень надійшло 4 892, що становить 53 % загальної кількості звернень.
Протягом 6 місяців 2024 року надійшло 110 повторних звернень. Аналіз повторних звернень свідчить, що заявники зверталися з причини відмови в перерахунку пенсії та збільшення її розміру.
За звітний період на особистому прийомі в Головному управлінні побувала 141 особа, за аналогічний період минулого року – 148.
Протягом звітного періоду 2024 року керівниками Головного управління здійснено 16 виїзних прийомів громадян до райцентрів, міст, сіл, де прийнято 45 осіб, у 2023 році ці показники становили 14 виїзних прийомів, на яких прийнято 38 осіб.
У своїх зверненнях до Головного управління громадяни найчастіше порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунку пенсії – 3 540 звернень; виконання рішення суду – 2 036; витребування довідок та інших матеріалів – 555; індексації пенсії – 470; визначення права на призначення житлової субсидії – 273; щодо перерахунку житлової субсидії – 273; своєчасності виплати житлової субсидії або пільги – 252; поновлення або продовження виплати пенсії – 245; проведення виплат на виконання рішень судів – 137; визначення права на призначення пенсії – 137; роз’яснення пенсійного законодавства – 131.
Усі звернення, що надходили до Головного управління, розглянуті, безпідставної їх передачі для розгляду іншим органам не було. Відвідувачам надано вичерпні консультації щодо пенсійного законодавства, обґрунтовані роз’яснення щодо призначення та виплати пенсії, з інших порушених ними питань.
В області створено робочі місця спеціалістів з обслуговування у 66 територіальних громадах. Функціонує 67 робочих місць для обслуговування громадян з пенсійних питань. Протягом 6 місяців 2024 року на віддалених робочих місцях надано 4 306 послуг.
Для зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків повторних звернень у Головному управлінні постійно діють «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення та виплати пенсії. Номери телефонів «гарячих» ліній оприлюднено в місцевих засобах масової інформації, на інформаційних стендах. Протягом січня – червня 2024 року в телефонному режимі отримали відповідні консультації та роз’яснення 38 980 осіб, за минулий період 2023 року (38 976).
У січні – червні 2024 року консультації та відповідні послуги у сервісних центрах області отримали 254 018 осіб, що на 46 % більше ніж у I півріччі 2023 року (174 287 осіб).
Для забезпечення відкритості в роботі органів Пенсійного фонду, покращення якості інформування громадськості про їх діяльність Головне управління проводить роз’яснювальну роботу з питань пенсійного забезпечення, призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг через місцеві засоби масової інформації, ветеранські та інші організації, установи області, профспілкові органи, на заняттях «Школи майбутнього пенсіонера».
Нагальним питанням у роботі зі зверненнями громадян залишається обов’язкове дотримання установлених термінів при наданні відповідей, об’єктивний та якісний розгляд проблемних питань, які порушуються у зверненнях, виявлення причин, через які вони виникають.