Пропустити навігацію

Перехід на нові стандарти обслуговування громадян

З 2007 року – перехід на нові стандарти обслуговування громадян

9 Romaniv 203x300 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадян
Михайло Васильович
Романів
(з жовтня 2007 р. очолює
Головне управління ПФУ в
Чернівецькій області)

У 2007 році зусилля спрямувалися на реалізацію урядової постанови від 02.11.2006 р. №1522 «Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян» та Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Це стало визначною віхою не тільки для фахівців, які взяли на себе обов’язок виконувати нові для Пенсійного фонду України функції, а й важливою історичною подією для всієї системи в цілому, оскільки відтепер в органах Фонду були зосереджені повноваження з пенсійного забезпечення всіх категорій громадян. Для забезпечення виконання нових функцій у складі головного управління створено сектор пенсійного забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій громадян.

Відповідно до подальших змін в чинному законодавстві протягом 2008 року здійснювалися масові перерахунки та підвищення пенсій, що сприяли зростанню середнього розміру пенсійних виплат, який збільшився з 553,95 грн. станом на кінець 2007 року до 772,78 грн. станом на кінець 2008 року. Це стало можливим завдяки запровадженню низки змін у структурі виплат. Відбулась актуалізація заробітної плати. Пенсіонери, які в різні роки виходили на пенсію, маючи однаковий стаж та заробітну плату, отримували різну пенсію. Проте з 1 січня 2008 року було проведено перерахунок пенсій з середньої заробітної плати 928,81 грн. Таким чином відбувся справедливий перерахунок пенсій, призначених у різні роки.

Відбулося збільшення вартості страхового стажу від 1% до 1,35%. Лише за рахунок цього близько 120 тис. пенсіонерів області отримали підвищення пенсій від 50 до 100 грн. Завдяки осучасненню заробітної плати й підвищенню відсотка страхового стажу відновлюється диференціація розмірів пенсій.

Період керівництва теперішнього начальника – Романіва Михайла Васильовича – відзначається ефективністю управлінських рішень, запровадженням новітніх технологій та прогресивних підходів до організації роботи, що позитивно відображається на якості надання послуг та кваліфікаційному рівні кадрів.

З часу його призначення (жовтень 2007 року) в діяльність органів Фонду в області привнесені нові тенденції, забезпечено високий рівень самоорганізації та ефективність управлінських рішень. Від відповідального й творчого ставлення до роботи кожного з пенсійників на всіх без винятку ділянках їхньої непростої роботи залежить повноцінне життя громадян, які потребують постійної уваги, опіки держави та щоденного відчуття доброти, людяності, порядності і сумління. Працівники системи органів Фонду області – єдина команда, що працює заради однієї мети – забезпечення гідного життя буковинських пенсіонерів. Злагоджена й напружена робота всіх підрозділів дає свої результати.

У 2008 році відбулася низка технологічних нововведень із розширення доступу пенсіонерів до інформації щодо призначення та перерахунку пенсій. Зокрема, в управліннях Пенсійного фонду в районах області встановлено інформаційні кіоски. З метою підвищення оперативності подання та обробки звітів, економії часу запровджено систему прийому звітності в електронному режимі з використанням цифрового підпису.

З 2009 року пенсійні виплати здійснюються в чітко визначені терміни – з 4 до 25 числа включно кожного місяця – почергово інвалідам війни, учасникам бойових дій, членам загиблих військовослужбовців, одержувачам пенсій у зв’язку з втратою годувальника, непрацюючим пенсіонерам за віком та працюючим пенсіонерам.

Гарантією цього стала постійна та злагоджена робота зі збалансування бюджету. Для підвищення рівня забезпеченості власними надходженнями органи фонду активізували роботу щодо дотримання платіжної дисципліни страхувальниками. З метою посилення впливу на порушників щомісячно здійснюється обмін інформацією щодо заборгованості з обласною прокуратурою, управлінням СБУ та податковою адміністрацією в Чернівецькій області.

У грудні 2010 року Пенсійний фонд України відзначив 20-ту річницю від дня свого створення. Це добра нагода, щоб озирнутись у минуле, оцінити здобутки, визначити подальші плани та перспективи розвитку.

2010-2011 роки – період активної роботи з реалізації пенсійної реформи в області та переходу до виконання функцій із адміністрування єдиного соціального внеску. Пов`язані з цим завдання передбачили виконання нових специфічних функцій, що вимагало від пенсійників області високої кваліфікації, практичного досвіду, витримки і відповідальності, відповідності тих високих вимог, які визначені для професії соціального працівника.

З огляду на високий рівень трудової міграції та географічне розташування Буковини, у 2013 році керівництво Головного управління ініціювало створення у своїй структурі відділу іноземних пенсій, функціональним обов’язком якого стала реалізація права на пенсію українців, які проживають або працюють за межами країни.

Відповідно  до  Постанови  Кабінету  Міністрів  України  від 16.12.2015 № 1055 «Деякі питання функціонування  територіальних органів Пенсійного фонду України», відбулася  реорганізація територіальних управлінь шляхом злиття. Управління  Пенсійного фонду України в Герцаївському  та Глибоцькому районах Чернівецької області  об’єднані в Глибоцьке об’єднане управління  Пенсійного фонду України Чернівецької області, а управління  Пенсійного фонду України в м. Чернівці було реорганізоване шляхом злиття з головним управлінням Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.

Загалом період керівництва теперішнього начальника Михайла Васильовича Романіва відзначається підвищенням якості надання послуг, завдяки впровадженню нових соціальних підходів, в основі яких – конкретний індивідуум. «Користуйся владою, щоб допомагати людям» – таким є професійне кредо Михайла Васильовича, базовий аспект усіх його ініціатив. Такий пріоритет, як турбота про пенсіонера, давно вийшов за рамки виконання технічних функцій із призначення пенсій та набув адресного характеру. Основна мета пенсійників Буковини – максимальне наближення послуги, відтак – досягнення простоти і зручності отримання пенсіонером важливої для нього інформації.

Держава для людей, а не люди для держави – головний принцип роботи Головного управління Пенсійного фонду в області, який свідчить про те, що авторитет влади залежить від дій конкретних людей.

Завдяки грамотному організаторському підходу до справи начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області Михайла Васильовича Романіва – досвідченого фінансиста, кандидата економічних наук, заслуженого економіста України – забезпечено успішну роботу пенсійної системи в області: посилено контроль за своєчасною виплатою пенсій, покращено платіжну дисципліну серед страхувальників, налагоджено тісну співпрацю з іншими органами виконавчої влади для реалізації спільних завдань в питаннях соціального страхування. Для підвищеня рівня обслуговування громадян проводиться ефективна робота з наближення послуг органів Пенсійного фонду до місця проживання громадян.

За безпосередньої участі Михайла Романіва розроблено і впроваджено в дію кодекс етики державних службовців органів Пенсійного фонду. Робота кожного спеціаліста обласного і районного рівнів оцінюється за критерієм дотримання правил цього кодексу, складовою якого є повага і уважне ставлення до громадян.

2017 рік для пенсійної служби області став періодом напруженої праці в умовах реформування пенсійної системи. Усі зусилля буковинські пенсійники спрямували на виконання пріоритетних завдань органів Фонду щодо реалізації державної політики в галузі пенсійного забезпечення, на виконання Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року.

У цей час здійснено перехід на нову організаційно-штатну структуру зі статусом однієї юридичної особи.

10 300x200 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадянПісля завершення процедури ліквідації управлінь Пенсійного фонду в районах області та приєднання їх до Головного управління завершено централізацію обліку надходження власних коштів та обліку фінансування адміністративних витрат, пов’язаних із виконанням функцій, покладених на органи  Пенсійного фонду в області.

Зміни, внесені до програмного комплексу з ведення бухгалтерського обліку, дозволяють забезпечити оперативний контроль стану фінансування пенсійних виплат та виконання кошторису видатків на утримання апарату управління, формування єдиної головної книги,  фінансової звітності.

13 300x200 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадянМіж структурними підрозділами Головного управління налагоджено електронний документообіг корпоративною поштою, що дає можливість своєчасно здійснювати перерахування коштів за виконані роботи, надані послуги, в тому числі комунальні платежі, відшкодовувати видатки на відрядження, вести облік видачі пенсійних посвідчень, здійснювати контроль за пробігом автомобілів та списанням пального. За допомогою такого зв’язку відділи та управління обслуговування громадян надсилають заявки на отримання витратних матеріалів, табелі обліку робочого часу та інше.

Можливість щоденного контролю використання фінансів у розрізі кодів економічної класифікації, зосередження коштів у одного розпорядника  забезпечують їх більш ефективне та раціональне використання, з врахуванням найбільш важливих  потреб.

Формування однієї, на рівні Головного управління, фінансової, податкової, статистичної звітності стало дієвим інструментом запобігання виникненню помилок при складанні звітності та заощадження часу й коштів на розрахунково-касові операції для перерахування податків та зборів, забезпечило передумови для дотримання єдиного методологічного підходу при організації бухгалтерського  обліку.14 300x194 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадян

Зазначені заходи дали можливість заощадити та направити на покращення умов обслуговування наших громадян більше 10% кошторисних призначень на утримання в 2017 році.

Важливим завданням 2017-го року став перехід на централізовану підсистему «Призначення та виплати пенсій» на основі електронної пенсійної справи.

Після остаточної міграції даних із АСОПД/КОМТЕХ в ПВП ЕПС у грудні 2017-го року забезпечено нарахування та формування виплатних документів на січень, лютий та березень  2018 року в централізованій підсистемі ППВП.

16 225x300 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадян

В промисловому режимі запроваджено електронний обмін списками на виплату пенсій із  зовнішніми кореспондентами, а саме ПАТ “Державний ощадний банк України”.

Провівши повну міграцію баз ОССВ, Головне управління вийшло на завершальний етап повноцінної роботи в системі веб ОССВ у промисловому режимі.

У 2017 році чимало зроблено в напрямку вдосконалення організації роботи з обслуговування громадян, підвищення якості, оперативності надання послуг, забезпечення їх доступності, наближення до місця проживання громадян, створення більш комфортних умов для осіб, які звертаються до органів Фонду.

28 300x200 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадян

Цьому процесу сприяло багато факторів, серед яких:  впровадження єдиних стандартів організації прийому та обслуговування осіб, забезпечення інклюзивних умов для осіб з інвалідністю з урахуванням їхніх особливих потреб, оновлення парку техніки, створення віддалених робочих місць працівників пенсійної служби в об’єднаних територіальних громадах, переоснащення та приведення до єдиного апаратного рішення систем відеофіксації прийому громадян спеціалістами усіх підрозділів обслуговування громадян області, в тому числі встановлення веб-камер в пунктах обслуговування громадян в ОТГ.

Таким чином забезпечено можливість віддаленого відеоконтролю обслуговування громадян.

20 300x232 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадянВажливим кроком поліпшення цієї роботи стало надання громадянам послуг за місцем проживання, поза межами територіальних управлінь. Формами такої роботи є, насамперед, обслуговування населення на рівні територіальних громад.

Novodnistrovsk vidkryttya 300x190 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадянУ 8 районах області створено віддалені робочі місця фахівців Пенсійного фонду, мережа яких охоплює 16 із 26 існуючих в області об’єднаних територіальних громад. В місті Новодністровськ забезпечено повноцінну роботу підрозділу обслуговування громадян: від прийому до обробки пенсійної документації.

Крім того, поза межами ОТГ налагоджено обслуговування громадян на віддалених робочих місцях в Чернівецькому міському центрі зайнятості, відділенні „Ощадного банку” та ЦНАПі в Садгірському районі м.Чернівці, мікрорайонах Калічанка та Роша, а також в Іванівецькій сільській раді Кельменецького району, в організації “Чорнобильці Буковини”, ветеранських організаціях, в товариствах УТОГ і УТОС.

UtoG 300x177 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадян

Розроблене Головним управлінням програмне забезпечення “Облік звернень громадян” дозволяє дистанційно з Головного управління в онлайн-режимі контролювати стан справ з надання послуг в об’єднаних територіальних громадах.

Надавати якісні послуги громадянам, створювати робочі місця при об’єднаних територіальних громадах – це той чіткий вектор, за яким рухається пенсійна служба Буковини.

18 300x173 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадянНа сьогодні в усіх фронт-офісах області облаштовано пандуси, кнопки виклику, контрастні та тактильні стрічки для маркування сходинок та зон, де змінюється рівень підлоги, орієнтиру входу та зміни напрямку руху, розміщено інформаційні стікери та тактильні інформаційні таблички, що відповідають вимогам осіб з вадами зору, оформлені шрифтом Брайля, виділені місця для паркування автомобілів для осіб з інвалідністю.

На реалізацію завдань Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року за ініціативи Головного управління 4 липня 2017 року Чернівецька обласна рада прийняла нову Регіональну програму щодо покращення обслуговування населення установами Пенсійного фонду України в Чернівецькій області на 2017-2020 роки.

24 300x197 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадян

Dyt kymnata Zast 300x300 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадян

Для покращення комфорту обслуговування у залі фронт-офісу облаштовано спеціальне місце, оснащене робочою станцією, для доступу до веб-порталу Пенсійного фонду України,  запроваджено роботу психологів та «відповідального по залу», який координує відвідувачів до потрібного спеціаліста й керує чергою,  розміщено електронні табло з інформаційними стрічками, робочі місця спеціалістів обладнано спеціальними пристроями для оцінювання їхньої роботи, облаштовано міні-бібліотеки та спеціальні куточки «Для маленьких відвідувачів», встановлено кулер з питною водою тощо.

З метою інформаційного охоплення більш широкого кола населення створено та активно функціонуються сторінки Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області у мережах Facebook та YouTube, які постійно наповнюються свіжими новинами, актуальними повідомленнями та відеосюжетами.

27 300x271 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадянЗавдяки оперативному донесенню до мешканців краю актуальної інформації досягнуто позитивної динаміки  щодо зменшення загальної кількості звернень громадян.

25 300x282 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадян

Для спрощення доступу громадян до інформації в структурних підрозділах Фонду області організовані постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та здійснюються прийоми громадян у режимі відеозв’язку, номери телефонів та адреси яких оприлюднені у ЗМІ, на веб – сайтах, інформаційних стендах органів Фонду. Набирають популярності електронні звернення через веб-портал Пенсійного фонду України.

Поряд із виконанням основних функцій, покладених державою на управління щодо виконання завдань із забезпечення стабільних надходжень до бюджету Фонду в області, здійснення перерахунків пенсій, своєчасного фінансування пенсійних виплат та інформування краян про зміни в пенсійному забезпеченні, одним із пріоритетних напрямків діяльності Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області є безпосередня робота з персоналом, особливо на місцях, адже від якості добору та розстановки кадрів залежить результат роботи.

 

З інтерв’ю Михайла Романіва:

 

«Зважаючи на те, що за статистикою найбільше звільнень відбувається у період роботи до трьох років, правильну організацію адаптаційного процесу працівники нашого управління вважають надважливим завданням, покликаним завдяки формуванню сприятливого психологічного клімату зміцнити колектив і забезпечити злагоджену командну високорезультативну роботу».

Джерело: «Вісник Пенсійного фонду України» № 8, 2017

 

31 300x225 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадянЗ метою досягнення високої ефективності роботи, забезпечення виконання працівниками нових, більш складних завдань, на основі максимально можливого використання їхніх здібностей та потенційних можливостей здійснюється психологічне забезпечення діяльності державних службовців. Акцент роботи на розвиток персоналу здійснюється шляхом проведення тренінгів, психодіагностичних досліджень та навчань.

30 300x186 - Перехід на нові стандарти обслуговування громадянЗадля підвищення рівня психологічної культури працівників, згуртованості в колективах та дотримання етики спілкування проводяться тренінги та навчання з персоналом. Розроблена уніфікована програма з питань психологічних аспектів ділових стосунків та професійної моралі, а також комплексна програма щодо підвищення психологічної стійкості працівників.  Запроваджено проведення психологічних досліджень щодо особистих трудових можливостей працівників.

Розуміння зазначених завдань, усвідомлення важливості і своєчасності впровадження сучасних підходів до організації соціально корисної діяльності стали рушіями багатьох перетворень, які відбулися у системі Пенсійного фонду на Буковині в останній період.

 

З інтерв’ю Михайла Романіва:

«Сьогодні перехід до сучасних стандартів надання послуг для нас – це не просто слова, а конкретні дії із реальними результатами. Що ж стосується планів на майбутнє, то ми налаштовані й надалі виконувати свої обов’язки в нових умовах…»

Джерело: «Вісник Пенсійного фонду України» № 1, 2017

background Layer 1