Пропустити навігацію

Порядок розгляду звернень громадян

Громадяни України та інші особи, які законно перебувають на її території, мають право звернутись до органів Пенсійного фонду України  щодо реалізації своїх особистих прав і законних інтересів стосовно питань пенсійного забезпечення та скаргою про їх порушення.

Основним законодавчим актом, який регулює відносини у сфері розгляду звернень громадян, є Конституція України. Зокрема, у статті 40 Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Звернення громадян – це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Звернення може бути усним (викладеним громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та записується та (реєструється) посадовою особою) чи письмовим (надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства). Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Особливою формою колективного звернення громадян є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 Закону України «Про звернення громадян» зі змінами і доповненнями від 13.05.1999р. №653-XIV (далі – Закон).

Відповідно до ст. 5 Закону, у зверненні має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначена електронна поштова адреса, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про  інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання належних вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше десяти днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону (забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення).

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає (ст.8 Закону).

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено Законом, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока пяти днів.

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Подавати звернення з питань пенсійного забезпечення можна сектору обробки звернень громадян управління адміністративно – господарського забезпечення Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області за адресою: м. Чернівці, вул. Оренбурзька, 7А (громадська приймальня).

background Layer 1