Пропустити навігацію

Про стан виконання юридичним управлінням покладених на нього завдань

КОЛЕГІЯ

ПРИ  НАЧАЛЬНИКУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ

ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

 

РІШЕННЯ

 

м. Чернівці

 

26 березня 2019 року                                                                                          № 3-1

 

Про стан виконання юридичним управлінням

покладених на нього завдань

 

 

Заслухавши доповідь начальника юридичного управління Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області про стан виконання юридичним управлінням покладених на нього завдань, колегія відмічає наступне.

Юридична служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області  (надалі – Головне управління) забезпечує правовий супровід  організаційних  процесів за всіма напрямами діяльності. Правова робота здійснюється у відповідності до вимог Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1040 (зі змінами) та Положення про організацію правової роботи в Пенсійному фонді України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2004 № 13–1 (зі змінами та доповненнями).

Планування роботи юридичної служби ведеться щоквартально, із відповідним моніторингом за виконанням завдань та запланованих заходів.

Актуальним напрямком залишається захист інтересів Головного управління в судах різних інстанцій. З 444 позовних заяв поданих на протязі січня – грудня 2018 року до суду на дії Головного управління з питань пенсійного забезпечення громадян в терміни встановлені судом здійснено підготовку відповідних процесуальних документів. Крім того, до суду першої інстанції заявниками подано 236 заяв про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з яких – 218 заяв судом задоволено, по 4 заявах відмовлено, а також 172 заяви про заміну сторони стягувача у виконавчому провадженні, з яких 166 заяв задоволено, по 4 заявах відмовлено. Одночасно прийнято участь в  1042 засіданнях судів всіх інстанцій (в т.ч. використовуючи практику забезпечення участі представника Фонду в судовому засіданні в режимі відеоконференції). З початку року взято участь в 105 засіданнях суду, з них 11 засідань в режимі відеоконференції.

Судові справи, рішення по яких недоцільно оскаржувати опрацьовано через Комісію з питань оскарження судових рішень Головного управління (надалі –  Комісія). Так, протягом 2018 року з питань пенсійного забезпечення Комісією винесено 171 рішення, щодо недоцільності подальшого оскарження судових рішень з урахуванням судової практики, що склалася по даних категоріях справ у судах апеляційної та касаційної інстанцій (всього у 2018 році прийнято 187 висновків Комісії з різних категорій справ).

Кожна судова справа, яка опрацьовується Комісією піддається глибинному аналізу, вивчається судова практика із спірних правовідносин. Як результат, за наслідками роботи Комісії вдалось уникнути витрат на сплату судового збору за подачу апеляційних та касаційних скарг в сумі близько 180,1 тис. грн. В поточному році Комісією прийнято 39 рішень щодо недоцільності оскарження судових рішень, економія судового збору становить 82,7 тис. грн.

В той же час виходячи з необхідності та доцільності, протягом 2018 року Головним управлінням подано 23 апеляційні скарги на рішення судів першої інстанції та  5 касаційних скарг на рішення судів апеляційної інстанції у судових справах з питань пенсійного забезпечення.

Сприяла скороченню заборгованості по платежах до Пенсійного фонду проведена робота у 2018 році щодо ліквідації 4 підприємств – банкрутів, а саме: ТзОВ ВКТ «Арго», ЗРА «Екобіотех», «ЧОДО спиртової та лікеро – горілчаної промисловості», ТзОВ «Новоселицький лікеро – горілчаний завод» та укладенню мирової угоди з Кредитною спілкою «Бісер». Списано заборгованість зазначених підприємств у розмірі 749,3 тис. грн. Надходження склали 12,0 тис. грн. Прийнято участь у 22 засіданнях комітету кредиторів.

На разі в Головному управлінні обліковується 5 підприємств – банкрутів із сумою боргу 1264,2 тис. грн. Очікується завершення процедури банкрутства на протязі 2019 року по ДП ДГ «Центральне»,  ТзОВ «Агро – Прогрес» та КП «Сокирянське ВУЖКГ».

Зменшення кількості підприємств даної категорії боргу досягнуто внаслідок постійного контролю у справах про банкрутство за перебігом ліквідаційної процедури на предмет випадків безпідставного продовження її строку та активної співпраці з арбітражними керуючими і сектором з питань банкрутства ГТУЮ у Чернівецькій області.

Значна увага приділялась опрацюванню заборгованості в судовому порядку. Позовною роботою охоплено 100% боргу. Із 49 позовних заяв поданих у 2018 році надійшло 504,5 тис. грн.  Сплачено платниками в добровільному порядку під час судового провадження 309,3 тис. грн. Саме у 2018 році реалізовано практику подачі заяв про збільшення позовних вимог в процесі розгляду справи по суті, що дало можливість уникнути сплати судового збору за подачу нової позовної заяви та одночасно забезпечити опрацювання заборгованості в судовому порядку у повному обсязі. У 2019 році подано позовів на суму  141,5 тис. грн. Повнота охоплення заходами стягнення становить 100%. Надійшло з початку року за позовними заявами 125,8 тис. грн., в добровільному порядку сплачено 36,6 тис. грн.

Також на постійному контролі перебуває організація роботи по стягненню переплат пенсій, які опрацьовані в судовому порядку та за участі правоохоронних органів. По 2 переплатах проводиться утримання з джерела доходу,  по 1 переплаті направлено інформацію в органи ДВС про наявність доходу у боржника для подальшого стягнення,  по 1 переплаті в березні поточного року скеровано виконавчий лист в органи ДВС, матеріали щодо 3 переплат перебувають на розгляді в правоохоронних органах.

Активно проводилася співпраця з органами ДВС щодо стягнення заборгованості в примусовому порядку. Від заходів примусового виконання органами ДВС стягнуто на користь Головного управління –  496,6 тис. грн. Відношення суми надходжень до суми, що підлягала стягненню склала 6,6 % (без врахування зупинених проваджень та виконавчих документів, які повторно пред’явлені).

Вживалися заходи організаційного характеру, спрямовані на покращення співпраці з органами  державної виконавчої служби, а саме, проводилися спільні наради та зустрічі з органами ДВС на обласному та  районному рівні, здійснювався постійний моніторинг виконавчих документів, які направлені на примусове виконання до органів ДВС, організовувались разом з державними виконавцями виїзди до боржників, оскаржувались дії (бездіяльність) державних виконавців, порушувалось питання обмеження права виїзду за кордон із врахуванням судової практики та притягнення до адміністративної відповідальності за не виконання законних вимог державного виконавця.

В 2019 році співпраця із державною виконавчою службою залишається в пріоритеті, а пошук шляхів погашення (скорочення) заборгованості – основним завданням. Як результат злагодженої співпраці з початку року вдалося отримати надходження до бюджету Пенсійного фонду в сумі 125,7   тис. грн. в т.ч. від платника з безнадійним статусом боргу (МПП «Зелена липа»  75,8 тис. грн.).

В той же час, для належної організації роботи щодо погашення платниками заборгованості по єдиному соціальному внеску здійснюється реалізація затвердженого механізму взаємодії з органами ПФУ, ДФС та ДВС області, яким передбачено доступ органів Пенсійного фонду України до звірки виконавчих проваджень за виконавчими документами органів ДФС по єдиному внеску. А тому ключовою ланкою на 2019 рік є активна робота з органами ДФС та державними виконавцями по фізичних особах  – боржниках за якими обліковується борг по єдиному внеску та по яких наявне джерело доходу на яке можливо звернути стягнення.

Завдяки проведеній роботі з органами ДВС та безпосередньо з боржником повністю погашено заборгованість з адміністративних штрафів  накладених в минулих роках.

Задля забезпечення потреб Головного управління у звітному періоді проводилась робота щодо організації процедур закупівель у відповідності до  вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, 18 допорогових закупівель на очікувану вартість 1646,0 тис. грн. по яких укладено договорів на суму 1350,5 тис. грн. та 12 надпорогових закупівель, в тому числі 6 переговорних процедур закупівель та 6 процедур відкритих торгів на загальну очікувану вартість 45231,5 тис. грн. За результатами проведених процедур економія становить 578,3 тис. грн., що на 32% більше ніж у 2017 році. Організовано та проведено  57 засідань тендерного комітету.

З початку року проведено 2 допорогові закупівлі на очікувану вартість 299,3 тис. грн., фактична вартість складає 68,0 тис. грн. та одну надпорогову закупівлю на очікувану і фактичну вартість 2041,3 тис. грн. Загальна економія з початку року становить 82,2 тис. грн.

Під час роботи, пов’язаної з укладанням договорів,  юридичною службою в 2018 році здійснено правову експертизу 350 проектів договорів які надані суміжними структурними підрозділами, які відповідальні за  закупівлю товарів, робіт та послуг. В ході договірної роботи юридичною службою розроблені типові зразки  договорів за різними предметами закупівлі, які активно використовувались під час організації процедур публічних закупівель.

З початку року здійснено правову експертизу 82 договорів та 58 додаткових угод.

Згідно з Регламентом Головного управління юридичне управління проводить правову експертизу всіх матеріалів, які спрямовуються до правоохоронних органів. Так, до правоохоронних органів області у 2018 році направлено 13 матеріалів про притягнення до кримінальної відповідальності порушників пенсійного законодавства, з яких по 9 матеріалах припинено проведення перевірки, стосовно 2 випадків порушено кримінальне провадження, 2 справи перебувають на розгляді.

З початку року до правоохоронних органів направлено 2 матеріали, з яких по 1 справі припинено проведення перевірки, 1 справа перебуває на розгляді.

Проводилася робота по реалізації завдань, спрямованих на удосконалення правової роботи, підвищення рівня правових знань працівників Головного управління, зокрема організовувались методично – роз’яснювальні заходи спрямовані на забезпечення додержання законодавства України, в разі потреби надавався правовий супровід. Всього у 2018 році працівниками юридичної служби (в тому числі віддалені робочі місця) проведено 83 навчання по практичному застосуванню чинного законодавства,  4 семінари – навчання з працівниками юридичного управління віддалених робочих місць з актуальних питань, підготовлено та опубліковано в засобах масової інформації  50 статей з питань правової роботи Головного управління, а  також проведено виступ на радіо на тему: «Відповідальність роботодавця «за зарплату в конверті». Проводились зустрічі з студентською молоддю вищих навчальних закладів міста  в рамках реалізації Всеукраїнського проекту «Я маю право!», Всеукраїнського тижня права, тощо, активно співпрацювали з ГТУЮ у Чернівецькій області.

Для надання методичної допомоги працівникам структурних підрозділів Головного управління, спеціалістами юридичної служби підготовлено методичні рекомендації, коментарі  з актуальних питань, а саме: «Основні положення Закону України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів», «Організація роботи по укладенню договорів в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області», «Основні поняття та порядок надання тимчасового доступу до речей і документів в Головному управлінні».

А також підготовлено та розповсюджено серед працівників Головного управління пам’ятки на теми: «Щодо порядку надання інформації, що міститься в розпорядженні Головного управління на запит третіх осіб» та «Щодо правових наслідків укладання договорів цивільно-правового характеру».

В  своїй роботі юридична служба активно використовує програми на WEB – технологіях, зокрема:

 – з метою здійснення належного контролю за виконанням договорів, що укладаються Головним управлінням, функціонує WEB – програма «Електронний реєстр договорів»;

– по вдосконаленню організації правової роботи в Головному управлінні, слугує WEB – програма «Правовий помічник»;

– для контролю за судовими справами, що перебувають на обліку в Головному управлінні спеціалістами юридичного управління ведеться спеціальна електронна програма «Облік судових справ».

Підготовлено пропозиції для розроблення нової програми  на WEB – технологіях «Облік та контроль за судовими справами» для вдосконалення контролю за обліком судових справ.

Здійснюється правова експертиза проектів наказів та інших розпорядчих документів, зокрема на відповідність вимогам чинного законодавства перевірено 1844 накази Головного управління.

Окрема увага приділяється здійсненню обліку та систематизації законодавства та довідково – інформаційної роботи.

Як підсумок ефективної організації правової роботи в Головному управлінні є висновки перевірки, проведеної Головним територіальним управлінням юстиції у Чернівецькій області, відповідно до якої стан правової роботи у Головному управлінні знаходиться на належному рівні, та заслуговує на розповсюдження позитивного досвіду цієї роботи серед державних підприємств, установ, організацій, державних господарських об’єднань.

 

ВИРІШИЛИ:

 

       1.Роботу юридичного управління Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області визнати такою, що відповідає вимогам Загального положення про юридичну службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1040 (зі змінами), Положення про організацію правової роботи в Пенсійному фонді України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2004 № 13–1          (зі змінами та доповненнями).

       2.Начальнику юридичного управління  Головного управління Ісаєнко О.В.:

       2.1.Забезпечити подальше дотримання Положення про організацію правової  роботи,  затвердженого  постановою  правління Пенсійного фонду України від 08.10.2004 № 13–1 (зі змінами та доповненнями);

      2.2.Задля постійного підвищення рівня професійних знань працівників юридичної служби до 01.06.2019 провести тестування працівників юридичного управління для оцінки рівня знань законодавства та практичних навичок.

   2.3.З метою належного захисту інтересів Головного управління в судах спільно із суміжними структурними підрозділами Головного управління забезпечити своєчасну та якісну підготовку відзивів, апеляційних та касаційних скарг. Здійснювати невідкладне інформування Пенсійного фонду України про відкриття Верховним Судом проваджень у зразкових справах.

       2.4.Забезпечити ведення обліку (реєстрації) укладених Головним управлінням договорів та додаткових угод.

  3.Начальнику юридичного управління Ісаєнко О.В., начальнику управління адміністративного забезпечення Юрійчуку В.О. заступнику начальника управління – начальнику відділу бухгалтерського обліку – головному бухгалтеру фінансово – економічного управління Кифлюк С.І. начальнику управлінню інформаційних систем та електронних реєстрів Соболєву С.М.:

  3.1.Під час проведення публічних закупівель систематично аналізувати додержання встановленого порядку визначення предмету закупівлі, визначення вимог до нього (технічних та якісних характеристик), умов поставки (надання послуг, виконання робіт) та відповідність умов укладених договорів змісту пропозицій, неухильно додержуватись вимог законодавства та інструктивних документів при проведенні процедур закупівель за державні кошти та оприлюдненні відповідних інформацій.

       3.2.Забезпечити співпрацю між підрозділами щодо планування та проведення закупівель товарів, робіт і послуг за допомогою Електронної системи закупівель, з метою підвищення економії коштів.

   3.3.В термін до 15.05.2019 здійснити повну інвентаризацію договорів, додаткових угод укладених Головним управлінням в 2019 році на предмет їх  укомплектування.

     4.Юридичному управлінню (Ісаєнко О.В.), управлінню застосування пенсійного законодавства (Кордубан Я.М.), управлінню з питань виплати пенсій (Телешман О.П.), управлінню обслуговування громадян (Троцюк Л.Т.) та керівникам сервісних центрів тримати на постійному контролі ведення обліку судових рішень (з питань пенсійного забезпечення), якими судом покладено зобов’язання на Головне управління та  не допускати випадків зволікання з виконанням судових рішень, які набрали законної сили або допущені до негайного виконання, а також наданню доказів, які витребовуються судовими інстанціями.

       5.Начальнику юридичного управління Ісаєнко О.В., начальнику фінансово – економічного управління Лелюх Л.А.:

   5.1.Опрацювання сум заборгованості до Пенсійного фонду здійснювати спільно із суміжними структурними підрозділами Головного управління, вживаючи при цьому заходів  щодо раціонального використання коштів, спрямованих на сплату судового збору та дотримуючись покрокового плану дій щодо забезпечення виконання основних показників діяльності.

     5.2.З набранням чинності Кодексу України з процедур банкрутства, провести аналіз підприємств-боржників з приводу доцільності звернення до господарського суду із заявами щодо порушення справ про банкрутство.

       6.Начальнику юридичного управління Ісаєнко О.В., начальнику фінансово – економічного управління Лелюх Л.А., керівникам сервісних центрів:

       6.1.В рамках реалізації права сторони виконавчого провадження забезпечити огляд (ознайомлення) з матеріалами виконавчих проваджень, що знаходяться на виконанні в органах ДВС та забезпечити реалізацію затвердженого механізму взаємодії органів ДВС, ДФС та ПФУ в частині співпраці з органами ДВС по боржниках, які мають заборгованість по єдиному внеску, в т.ч. щодо заборгованості фізичних осіб – підприємців, які мають джерело доходу;

       6.2.Активізувати роботу щодо зменшення заборгованості по платежах до Пенсійного фонду за всіма напрямками в т.ч. з урахуванням графіка погашення заборгованості на 2019 рік.

       7.В рамках вдосконалення контролю за обліком судових справ, в яких Головне управління виступає позивачем та/або відповідачем, а також задля недопущення випадків порушення строків визначених судом чи Кодексом адміністративного судочинства України для підготовки/надання процесуальних документів юридичному управлінню Головного управління (Ісаєнко О.В.) спільно із управлінням інформаційно – аналітичних систем та електронних мереж (Соболєв С.М.) в термін до 10.05.2019 здійснити роботу щодо впровадження програми – електронного ресурсу «Облік та контроль за судовими справами».

       8.Рекомендувати начальнику Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника начальника Головного управління та заступників начальника Головного управління відповідно до розподілу обов’язків.

 

 

Голова колегії                                                                                                                                                                                                      М. РОМАНІВ

Секретар колегії                                                                                                                                                                                                         Є. ЄВАСЬ

background Layer 1