Про актуальні питання щодо заповнення звітності по застрахованих особах та ведення обліку застрахованих осіб – під час семінару-навчання
Працівники Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області (в.о.керівника Сторожинецького сервісного центру Лариса Костюк та провідний спеціаліст відділу супроводження інформаційних систем та електронних реєстрів Оксана Кушнір) провели семінар-навчання на тему «Питання щодо заповнення звітності по застрахованих особах та ведення обліку застрахованих осіб» із представниками роботодавців бюджетної та господарської сфери діяльності, який проводився на базі Сторожинецького сервісного центру. Для більш практичного засвоєння матеріалів до участі в семінарі було запрошено соціальних партнерів, зокрема головного інспектора управління Держпраці в Чернівецькій області (Боячук В.В.) та фахівців управління соціального захисту (Райчук А.В.), фонду соціального страхування ( Красовська І.М.),служби зайнятості (Матьяш С.З.).
На семінарі було обговорено ряд актуальних питань щодо заповнення
звітності по застрахованих особах та ведення обліку застрахованих осіб.
Семінар розпочала Оксана Кушнір, зосередила свій виступ на типових помилках у звітності щодо нарахованих сум єдиного соціального внеску форми «Додаток 4» та шляхах їх усунення. Окремо було наголошено про те, що відомості про застрахованих осіб формуються на підставі звітності і оперативне усунення помилок не призведе до негативних наслідків в майбутньому при нарахуванні соціальних виплат: оплати лікарняних листів, призначення допомоги по безробіттю, пенсій. Також було піднято питання щодо відображення у звітності норм законодавства щодо соціальних гарантій оплати праці.
Завершуючи виступ Оксана Кушнір повідомила представників страхувальників про можливість внесення змін щодо особистих даних особи в персональну облікову картку із реєстру застрахованих осіб (в разі виявлення помилки в обліковій картці реєстру застрахованих осіб в основних даних (паспорт, ПІБ, стать, місце проживання та ін.)) шляхом подання відповідної анкети та запропонувала довести зазначену інформацію до своїх працівників. Також про сучасні електронні сервіси ВЕБ–порталу електронних послуг Пенсійного фонду України, що дозволяють застрахованим особам та пенсіонерам постійно бути в курсі новацій у сфері пенсійного забезпечення та контролювати свої дані та розмір набутого страхового стажу. Акцентовано увагу на можливості особистого кабінету страхувальника на Веб-порталі ПФУ. Наведені корисні функції, якими може скористатись страхувальник за допомогою цієї послуги без звернення до територіальних органів Пенсійного фонду: формування виписок про страховий стаж по працівникам, довідок ОК-7 тощо.
Представник управління соціального захисту Андрій Райчук зазначив, що нажаль, відносини між роботодавцями та найманими працівниками не завжди відповідають нормам законодавства. Часто працівники отримають офіційну зарплату меншу за мінімальну заробітну плату, а решту зарплати у «конверті». Таким способом роботодавці ухиляються від сплати податку. Не рідкість і випади, коли працівники взагалі офіційно не оформлені на роботу.
Ірина Красовська під час свого виступу зосередила увагу присутніх на правильності заповнення лікарняних листів і звітів до Фонду соціального страхування України.
Світлана Матьяш під час свого виступу наголосила щодо вірного відображення відомостей про трудові відносини та їх припинення, про кількість днів оскільки дана інформація впливає на вид та розмір компенсаційних виплат.
Василь Боячук під час свого виступу звернув особливу увагу представників страхувальників щодо дотримання вимог законодавства про працю, зайнятість населення в частині дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи, дотримання прав і гарантій стосовно працевлаштування громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштування. На дотримання роботодавцями законодавства про зайнятість та працевлаштування інвалідів у частині реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подання звітності, виконання нормативу робочих місць, призначених для їх працевлаштування. Наголошено на надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Представникам страхувальників були надані пам’ятки та інструктивні матеріали по висвітлених питаннях.