Про організацію прийому та обслуговування громадян
КОЛЕГІЯ
ПРИ НАЧАЛЬНИКУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ
ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
м. Чернівці
24 травня 2018 року № 6-1
Про організацію прийому та обслуговування громадян
Заслухавши доповідь начальника управління обслуговування громадян Троцюк Л.Т. про організацію прийому та обслуговування громадян, колегія відмічає наступне.
Станом на 01.05.2018 в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області обслуговується 225,2 тис. одержувачів пенсій (в тому числі 8536 «військових» пенсіонерів).
За 4 місяці поточного року відділами обслуговування громадян надано 48,5 тис. послуг, що на 3,7 тис. більше в порівнянні з аналогічним періодом 2017 року.
При цьому, з заявами про призначення (перерахунок) пенсій звернулося 6,2 тис. осіб, із них 2,1 тис. – щодо призначення, 3,9 тис – щодо перерахунку пенсій, 159 – у зв’язку з прийняттям на облік, що в цілому на 1,5 тис. менше, ніж протягом такого ж періоду минулого року.
Організовано роботу, спрямовану на скорочення термінів опрацювання заяв про призначення (перерахунок) пенсій. Здійснюється контроль за правомірністю прийняття заяв про призначення пенсій на 3-місячний термін розгляду. Як наслідок, 48,1 % звернень про призначення пенсій опрацьовано в термін до 7 днів. Найкращих результатів в цьому напрямку досягли в Хотинському районі (80,1%) та в секторі обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян (85,9%). Найнижчі показники зафіксовано в Сторожинецькому відділі обслуговування громадян (лише 13,9%).
Продовжується робота з майбутніми пенсіонерами. В поточному році сформовано 988 макетів пенсійних справ. З їх використанням призначено 32,7% пенсій за віком. Активно в цьому напрямку працюють в Хотинському та Кельменецькому районах, низькі показники залишаються в Кіцманському та Сторожинецькому районах.
На виконання міжнародних договорів, укладених Україною з іноземними державами, в області підготовлено 54 комплекти документів для реалізації права осіб на пенсійне забезпечення.
З початку року виплачено 3,4 тис. допомог на поховання пенсіонерів (в тому числі 100 – на поховання “військових”) на загальну суму понад 15,1 млн. грн. та 65 одноразових грошових допомог на суму 500 тис. грн.
Організовано роботу щодо наближення послуг до громадян. Наразі в 10 районах області створено віддалені робочі місця працівників Головного управління, мережа яких охоплює 19 із 28 існуючих в області об’єднаних територіальних громад. В такий спосіб станом на 01.05.2018 надано 889 послуг. Розроблено дорожню карту на 2018 рік для забезпечення присутності пенсійної служби в усіх утворених ОТГ.
Поза межами об’єднаних територіальних громад налагоджено обслуговування громадян на віддалених робочих місцях в Іванівецькій сільській раді Кельменецького району. Послуги з питань пенсійного забезпечення надаються також в двох філіях Чернівецької міської бібліотеки, ЦНАПі Садгірського району, в Чернівецькому міському центрі зайнятості та відділенні «Ощадного банку» м. Чернівці.
Проведено попередню роботу щодо визначення юридичних осіб, які б виявили готовність надавати послуги, зазначені у п.2 проекту Порядку проведення експерименту щодо створення агентських пунктів обслуговування громадян у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
Здійснюються заходи щодо забезпечення інклюзивних умов в усіх сервісних центрах. Організовано роботу щодо обслуговування осіб з вадами слуху та зору на базі обласних організацій УТОГ та УТОС. В цьому році запроваджено позачерговий прийом осіб з інвалідністю, які супроводжуються сурдоперекладачами. Налагоджено співпрацю з Чернівецькою організацією УТОГ щодо обслуговування громадян в сервісних центрах за участю осіб, які володіють мовою жестів (за потреби), та створення на базі цієї організації віддаленого робочого місця працівників Фонду.
Продовжують роботу постійнодіючі консультативні пункти в обласному об’єднанні “Чорнобильці Буковини», в Чернівецькому міському і районних центрах зайнятості та приміщеннях ветеранських організацій. Здійснюються виїзні прийомі до осіб з інвалідністю, осіб з інвалідністю за зором та осіб, яким виповнилося 80 і більше років, «дзвінки турботи» та «візити турботи». Поширено практику привітань керівниками підрозділів обслуговування громадян пенсіонерів, яким виповнюється 100 років.
Діє «гаряча» телефонна лінія. Дедалі поширенішим стає дистанційний спосіб отримання консультацій в режимі відеозв’язку. Найчастіше такий спосіб використовують жителі Кельменецького та Хотинського районів. Найменше послуг в такому режимі надано Сторожинецьким та Кіцманським відділами обслуговування громадян. Однією з дистанційних форм обслуговування є надання інформації з питань пенсійного забезпечення шляхом розсилки SMS-повідомлень. На черзі запровадження смс-інформування на централізованому рівні.
Вживаються заходи, спрямовані на підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян. Впродовж звітного періоду до Головного управління надійшло 1353 звернення громадян, що на 66 звернень більше, порівняно з аналогічним періодом 2017 року. Крім того, 176 звернень надійшли до Фонду області з Урядового контактного центру та 60 – через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Водночас, питання забезпечення якості надання відповідей на звернення залишається надалі актуальним.
Станом на 01.05.2018 в області зареєстровано 18,6 тис. користувачів веб-порталу.
Проводились заходи, спрямовані на забезпечення належного рівня інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо основних принципів пенсійного законодавства, роз’яснення змін в пенсійному законодавстві, значення легальної зайнятості для майбутнього пенсійного забезпечення. Працівниками Головного управління в друкованих та електронних виданнях забезпечено розміщення понад 1,9 тис. публікацій, 602 виступи на радіо і телебаченні, проведено 69 зустрічей з представниками ЗМІ у форматі брифінгів, прес-конференцій, інтерв’ю, 372 зустрічі з трудовими колективами. Надано 325 консультацій в приміщеннях громадських та ветеранських організацій. Проведено ряд заходів з нагоди Дня пам’яті Чорнобильської трагедії та Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні.
Забезпечено розміщення в сервісних центрах та на віддалених робочих місцях працівників Фонду інформаційних матеріалів, розроблених Пенсійним фондом України.
Для вивчення оцінки стану роботи органів Фонду області систематично проводяться опитування. За результатами моніторингу за І квартал цього року 99,5% опитаних задоволені якістю надання послуг в підрозділах обслуговування громадян, 0,5% – частково задоволені, випадків невдоволення наданими послугами під час опитування не зафіксовано. Серед частково задоволених – відвідувачі Глибоцького, Сторожинецького та Чернівецького сервісних центрів.
Враховуючи вищевикладене, колегія при начальнику Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області
ВИРІШИЛА:
- Доповідь начальника управління обслуговування громадян Троцюк Л.Т. про організацію прийому та обслуговування громадян взяти до відома.
- Визнати роботу з організації прийому та обслуговування громадян такою, що відповідає вимогам державної політики у сфері надання послуг з питань пенсійного забезпечення.
- Начальнику управління обслуговування громадян Троцюк Л.Т. та начальникам відділів обслуговування громадян (сервісних центрів):
3.1. Продовжити контроль за правомірністю прийняття заяв про призначення пенсій на 3-місячний термін розгляду, забезпечивши проведення аналізу по кожній такій заяві щодо права на призначення пенсії за наявними документами.
3.2. Забезпечити належний контроль за своєчасністю відображення даних щодо прийнятого рішення за заявами про призначення/перерахунок пенсій в підсистемі “Звернення”.
3.3. Вжити дієвих заходів щодо покращення роботи з майбутніми пенсіонерами, в тому числі шляхом проведення роз’яснювальної роботи щодо можливості завчасного звернення громадян для встановлення права на пенсію та забезпечення належної якості проведення правової оцінки документів при формуванні макетів пенсійних справ.
3.4. Забезпечити реалізацію дорожньої карти щодо створення віддалених робочих місць працівників пенсійної служби в об’єднаних територіальних громадах на 2018 рік.
3.5. Забезпечити повну готовність для впровадження Порядку проведення експерименту щодо створення агентських пунктів обслуговування громадян у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування після набрання ним чинності.
3.6. Завершити до 30.06.2018 створення віддаленого робочого місця працівника Головного управління в Чернівецькій організації Українського товариства глухих.
3.7. Встановити контроль з боку керівників підрозділів обслуговування громадян за правильністю заповнення анкет на виготовлення пенсійних посвідчень та своєчасну їх передачу управлінню інформаційних систем та електронних реєстрів.
3.8. Забезпечити популяризацію дистанційного способу обслуговування, довести до громадськості інформацію про можливості, які надаються користувачам веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України.
3.9. Переглянути формат інформаційних стендів, забезпечити якісне наповнення матеріалів та їх регулярне оновлення.
- Начальнику управління обслуговування громадян Троцюк Л.Т. та начальнику управління інформаційних систем та електронних реєстрів Соболєву С.М.:
4.1. До 15.06.2018 дати оцінку готовності до запровадження системи смс-інформування пенсіонерів на централізованому рівні щодо наявності в базах даних одержувачів пенсій відомостей про номери мобільних телефонів.
4.2. До 30.06.2018 доопрацювати програму «Облік звернень громадян» в частині реєстрації та обліку звернень майбутніх пенсіонерів і забезпечити подальшу роботу підрозділів обслуговування громадян з використанням цієї програми.
- Начальнику управління обслуговування громадян Троцюк Л.Т.:
5.1. З метою покращення роботи зі зверненнями громадян створити до 10.06.2018 добірку зразків відповідей на звернення з різної тематики для врахування в роботі підрозділами обслуговування громадян.
5.2. Забезпечити методичний супровід з питань реєстрації звернень громадян на інформування в підсистемі “Звернення”.
5.3. Організувати роботу з наповнення бази даних номерів мобільних телефонів пенсіонерів.
5.4. Здійснювати моніторинг наданих послуг на віддалених робочих місцях працівників Фонду в об’єднаних територіальних громадах.
- Начальнику управління обслуговування громадян Троцюк Л.Т., начальнику Сторожинецького відділу обслуговування громадян Німіжану О.К. забезпечити підвищення якості прийняття документів з метою скорочення термінів їх опрацювання та збільшення кількості прийнятих рішень про призначення пенсій в термін до 7 днів.
- Начальнику управління обслуговування громадян Троцюк Л.Т., начальникам Сторожинецького (Німіжан О.К.) та Кіцманського (Шемчук Т.М.) відділів обслуговування громадян:
7.1. До 31.12.2018 досягти середньообласного показника призначення пенсії за віком за макетами пенсійних справ.
7.2. Підвищити роль дистанційного способу обслуговування щодо надання консультацій в режимі відеозв’язку.
- Начальнику управління обслуговування громадян Троцюк Л.Т., начальникам Глибоцького (Крецу І.П.), Сторожинецького (Німіжан О.К.) та Чернівецького (Пилипко С.В.) відділів обслуговування громадян покращити оперативність обслуговування для підвищення рівня задоволеності якістю надання послуг серед відвідувачів.
- Контроль за виконанням рішення покласти на заступника начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області Мельника В.І.
Голова колегії М.В.Романів
Секретар колегії О.М.Шестаков