Мешканці об’єднаних територіальних громад отримують консультації за місцем проживання
Провідна спеціалістка Хотинського відділу обслуговування громадян Вікторія Бойко провела прийом громадян на віддаленому робочому місці в приміщенні Клішковецької ОТГ.
Представниця Фонду поінформувала відвідувачів про засади пенсійного забезпечення, порядок призначення пенсії та складові, від яких залежить її розмір. Наголосила на важливості набуття страхового стажу, вимоги до якого зросли та продовжують зростати, повідомила про умови його зарахування. Зокрема, зазначила, що періоди трудової діяльності зараховуються до страхового стажу за обов’язкової умови щомісячної сплати внесків з офіційно задекларованих заробітків у розмірі, не меншому за встановлений законодавством мінімальний (цьогоріч – 918,06 грн). Розповіла про механізм проведених минулого місяця пенсійних перерахунків та повідомила про наступні етапи підвищення пенсій, які відбудуться ближчим часом.
Фахівчиня пенсійної служби надала кожному з відвідувачів детальні роз’яснення питань пенсійного забезпечення та відповіла на індивідуальні запитання, які стосувалися залежності розміру пенсії від набутого стажу та розміру заробітної плати, порядку виплати пенсії за довіреністю й перерахунку пенсій працюючим пенсіонерам.
Повідомивши про можливість відстеження персональних даних з реєстру застрахованих осіб щодо нарахованої зарплати, сплачених внесків та зарахованого страхового стажу в Особистому кабінеті вебпорталу Пенсійного фонду, пенсійниця пояснила спосіб реєстрації на цьому електронному сервісі та порадила активно використовувати сучасні послуги пенсійної служби для оперативного отримання корисної інформації з мінімальними часовими витратами.
Особливу увагу Вікторія Бойко звернула на запровадження новітнього сервісу «е-пенсії», який дозволяє подати заяву та всі необхідні документи для призначення пенсійного забезпечення в електронному вигляді без потреби відвідання сервісного центру, дала кожному з відвідувачів буклет з детальним роз’ясненням способу використання цієї послуги.
Прийом громадян на віддаленому робочому місці Пенсійного фонду та зустріч з колективом сільської ради Чагорської ОТГ провів начальник Глибоцького відділу обслуговування громадян Іван Крецу.
Керівник сервісного центру надав детальні відповіді на запитання відвідувачів, які стосувалися проведеного у липні нинішнього року перерахунку пенсій, порядку зарахування страхового стажу та необхідної його тривалості для реалізації права на пенсійне забезпечення, переведення з одного виду пенсії на інший тощо.
Наголосивши на важливості набуття стажу, Іван Крецу повідомив, що зарахування періоду роботи до страхового стажу відбувається винятково за умови офіційного працевлаштування та обов’язкової сплати страхових внесків. Роз’яснив негативні наслідки нелегальної зайнятості й оплати праці та закликав громадян працездатного віку рішуче відкидати пропозиції роботодавців-тіньовиків, щоб не опинитися у пастці безгрошів’я на старості років.
В рамках виїзного робочого дня керівник пенсійної служби району зустрівся з колективом Чагорської сільської ради та старостами сіл Чагорської ОТГ. Поінформувавши представників територіальної громади з умовами та порядком пенсійного забезпечення, акцентував увагу на важливості проведення заходів, спрямованих на вирішення проблеми нелегальної зайнятості, та інформаційно-роз’яснювальної роботи з населенням щодо необхідності офіційного працевлаштування для отримання соціального захисту і гідних пенсійних перспектив. Ознайомив з широким спектром електронних послуг вебпорталу Пенсійного фонду, зокрема, повідомив про можливість відстеження персональних даних щодо нарахованого заробітку, суми сплачених внесків, тривалості зарахованого стажу, пенсійних перерахунків та дізнатися багато іншої інформації в Особистому кабінеті порталу. Особливу увагу звернув на новозапроваджену послугу оформлення пенсії «в один дотик», яка передбачає подання заяви та документів на призначення пенсії в режимі онлайн. Пояснив порядок реєстрації та закликав до активного використання сучасних послуг ПФУ, які дають можливість значно заощадити час завдяки відсутності потреби відвідування сервісного центру.
Представник Фонду обговорив з активом територіальної громади можливості щодо створення нових робочих місць та необхідність дотримання соціальних гарантій працюючих громадян, узгодив шляхи взаємодії у вирішенні питання погашення суб’єктами підприємницької діяльності заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску, популяризації банківських послуг з отримання пенсій, які дають змогу Пенсійному фонду заощадити кошти для здійснення виплат пенсіонерам, наголосив на важливості спільної роботи, спрямованої на підвищення якості обслуговування громадян та розглянув інші важливі питання.
Головна спеціалістка Хотинського відділу обслуговування громадян Альбіна Решетнік провела прийом громадян у Рукшинській ОТГ.
Представниця Фонду поінформувала мешканців територіальної громади про засади пенсійного законодавства, порядок призначення пенсійного забезпечення, назвала складові, які формують розмір пенсійної виплати. Акцентувала увагу на тривалості страхового стажу та з огляду на зростання законодавчих вимог до його тривалості, необхідної для призначення пенсії, порадила завчасно дбати про набуття стажу під час трудової діяльності. Пояснила, що зарахування періоду роботи до стажу відбувається за умови офіційного працевлаштування і щомісячної сплати внесків у розмірі, не меншому за встановлений законом мінімальний. Альбіна Решетнік повідомила, що відстежувати інформацію про суму сплачених внесків та інші персональні дані з реєстру застрахованих осіб можна у режимі онлайн, зареєструвавшись на вебпорталі Пенсійного фонду. Розповіла про багато інших корисних послуг, які можна тут отримати, пояснила спосіб реєстрації на порталі й закликала до активного використання цього зручного і корисного джерела інформації з питань пенсійного забезпечення.
Особливу увагу пенсійниця звернула на нову послугу електронного формату – призначення пенсії «в один дотик». Зазначила, що тепер заяву на призначення пенсії та необхідні документи у сканованому вигляді можна передати пенсійній службі через Особистий кабінет вебпорталу, уникаючи необхідності відвідання сервісного центру. При цьому Альбіна Решетнік відзначила, що послуга з призначення пенсії за зверненням «в один дотик» надається особам, які авторизувалися на вебпорталі Пенсійного фонду України за допомогою електронного цифрового підпису. Для осіб, які не ще зареєструвалися на вебсайті, діє звичний порядок подання заяв на призначення пенсії та необхідних документів через особисте звернення до органу Фонду.
Фахівчиня пенсійної служби надала детальні відповіді на індивідуальні запитання відвідувачів прийому, які стосувалися порядку нарахування й перерахунку пенсій, можливості переоформлення пенсії з одного виду на інший, порядку зарахування стажу. Роздала буклети з роз’ясненням важливих питань пенсійного забезпечення, в разі виникнення додаткових запитань порекомендувала звертатись до фахівців пенсійної служби за телефоном гарячої лінії і відеозв’язок.