Доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду в зручному форматі
Головне завдання, яке стоїть сьогодні перед Пенсійним фондом України – покращення обслуговування відвідувачів Фонду, мінімізація витрати часу та максимальне спрощення процедур одержання послуг, і як складова цього напряму – можливість дистанційного їх отримання за допомогою сучасних E-сервісів.
Таким чином, крокуючу в «ногу з часом», використовуючи останні досягнення в галузі технологій, Пенсійний фонд України запроваджує кардинальні зміни технології обслуговування громадян та широкий спектр електронних послуг, намагаючись зробити обслуговування пенсіонерів, роботодавців та громадян більш якісним, оперативним та функціональним.
У серпні цього року Пенсійний фонд України презентував нову модель звернення громадян за призначенням пенсії в “один дотик” через вебпортал електронних послуг Фонду.
Призначення пенсії в “один дотик” – перший етап впровадження системи надання послуг у сфері пенсійного забезпечення в електронній формі (“Е-ПЕНСІЯ”), що реалізується Пенсійним фондом України і включає заходи з переведення в електронну форму надання послуг та організацію обміну даними з державними реєстрами для зменшення паперового документообігу при наданні послуг.
Новий сервіс дозволяє призначити пенсію за одне відвідування сервісного центру, попередньо подавши заяву та усі необхідні документи через вебпортал електронних послуг Фонду.
Впровадження такої системи спрощує взаємодію громадян з Пенсійним фондом України, дозволяє зменшити витрати часу осіб, які звертаються за призначенням пенсії, забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуг, не виходячи з дому.
Сервіс передбачає:
- подання документів для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді, (заява та копії документів, завірені кваліфікованим електронним підписом (раніше називався електронно-цифровим підписом (ЕЦП));
- після прийняття рішення про призначення пенсії повідомлення про необхідність звернення до сервісного центру для ідентифікації та отримання пенсійного посвідчення.
Для того, щоб призначити пенсію через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, потрібно:
- авторизуватись в особистому кабінеті на вебпорталіhttps://portal.pfu.gov.ua за допомогою кваліфікованого електронного підпису;
- у розділі особистого кабінету “Заява на призначення пенсії” завантажити весь пакет необхідних для призначення пенсії документів у сканованому вигляді;
- підписати звернення кваліфікованим електронним підписом та надіслати його до підсистеми “Звернення”.
- додавати документи (у разі потреби) можна протягом трьох місяців.
Користувачі вебпорталу будуть отримувати повідомлення про прийняття документів, хід їх опрацювання і про призначену пенсію.
Із детальною відеоінструкцією можна ознайомитись за посиланням https://www.pfu.gov.ua/1918720-yak-oformyty-pensiyu-v-odyn-dotyk/.
Нещодавно розпочався наступний етап впровадження пенсіних послуг в «Е-площині» – Пенсійний фонд почав впроваджувати в тестовому форматі новий електронний сервіс – мобільний додаток «Пенсійний фонд». Відтепер громадяни мають можливість доступу до електронних сервісів Фонду у зручному форматі з мобільних пристроїв – смартфонів та планшетів.
Завантажити додаток можна посиланням: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.gov.pfu .
Версії мобільного додатку – на першому етапі доступно для користувачів смартфонів на базі платформи Android (для версії, починаючи з 4.4 (KitKat), далі – для IOS (починаючи з IOS 11).
Мобільний додаток «Пенсійний фонд» забезпечує: користування електронними послугами Фонду з мобільних пристроїв; доступ усіх працюючих (застрахованих осіб) до інформації, яка міститься в електронній обліковій картці соціального страхування, яка міститься у Реєстрі застрахованих осіб щодо анкетних даних, заробітної плати та інформації щодо надбаного страхового стажу; захист прав застрахованих осіб шляхом контролю за сплатою страхувальниками страхових внесків; доступ пенсіонерів до даних електронної пенсійної справи; оперативний доступ до Електронного реєстру листків непрацездатності;
підвищення якості надання послуг.
Найближчим часом будуть реалізовані наступні можливості: подання документів для призначення / перерахунку пенсій в один дотик (Е-пенсія); зміна параметрів інформування; запис на прийом у відділи обслуговування; перегляд електронних листків непрацездатності по застрахованій особі; подання запитів на формування електронних листків непрацездатності застрахованою особою; погодження щодо реєстрації електронних листків непрацездатності по зверненню страхувальників.
Використання сервісу вимагає наявності у користувача:
– ключа кваліфікованого електронного підпису (який раніше називався ЕЦП): доступний повний набір можливостей;
– або попередньої реєстрації на вебпорталі Фонду через веббраузер за допомогою логіну та паролю: в цьому випадку особисті дані користувача не використовуються при формуванні довідок, виводиться лише затребувана інформація. На даний час доступна тестова версія мобільного додатку.
Не слід забувати про низку сервісів для пенсіонерів, застрахованих осіб та страхувальників, які вже впевнено (тривалий час) функціонують на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України:
- налаштування послуги безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи);
- отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом ( (форма ОК-5,ОК-7, дані про трудовий та страховий стаж, витяг із реєстру застрахованих осіб, довідка про розмір пенсії та інші);
- отримання застрахованими особами через особистий кабінет інформації про страховий стаж та щомісячні відрахування єдиного соціального внеску роботодавцем;
- подача Анкети застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр(і) застрахованих осіб;
- кабінет страхувальника, через який можна отримати інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, зауваження до звітності, а також електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.
Головне управління Фонду в області звертає увагу, що використання можливостей Е-сервісів спростить механізм звернення та отримання необхідної інформації, зекономить час та ресурси і дозволить постійно бути в курсі новацій у сфері пенсійного забезпечення, контролювати свої особисті дані, замовляти й отримувати довідки, подавати документи для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді.
Щоб відчути переваги Е-сервісів застрахованій особі, пенсіонеру чи страхувальнику достатньо стати користувачем вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua) та почати отримувати онлайн-послуги в будь-який час та будь-де.
Пенсійна служба краю вкотре закликає – будьте мобільними! Скористайтесь перевагами нових сервісів Пенсійного Фонду України вже зараз !!!!!!