Пропустити навігацію

Про виконання за 10 місяців поточного року бюджету та завдань, покладених на Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

КОЛЕГІЯ

ПРИ  НАЧАЛЬНИКУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ

ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

 

РІШЕННЯ

 

 

м. Чернівці

 

14 листопада 2019 року                                                                                       № 9-1

 

Про виконання за 10 місяців

поточного року бюджету

та завдань, покладених на

Головне управління Пенсійного

фонду України в Чернівецькій області

 

Заслухавши доповіді керівників структурних підрозділів щодо виконання за 10 місяців поточного року бюджету та завдань, покладених на Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, колегія відмічає наступне.

Завдяки проведеній роботі з питань мобілізації платежів до бюджету Пенсійного фонду України та легалізації зарплати і зайнятості працівників за січень-жовтень 2019 року мобілізовано платежів на 20,6% більше, ніж у минулому році. Разом з тим, не забезпечено виконання планових завдань з надходження частини єдиного внеску (99,5%) у зв’язку з недосягненням запланованого темпу зростання до минулого року фонду оплати праці, на який нараховується єдиний внесок, по бюджетних установах. Рівень виконання планового завдання з надходження власних доходів, адміністрування яких здійснює Головне управління, забезпечено на 101,3%.

   Забезпечено виплату пенсій та грошової допомоги 219,4 тис. громадян та фінансування виплати житлових субсидій у повному обсязі.

   Середній розмір пенсійних виплат за жовтень 2019 року склав 2455,47 грн, що на 17,3% більше аналогічного показника минулого року, а середньомісячна виплата на одного одержувача в цілому за січень-жовтень 2019 року склала 2399,73 грн, або зросла порівняно з минулим роком на 15,5%.

Рівень забезпечення власними коштами фінансування видатків на пенсійні виплати склав 69,6% проти 64,5%  минулорічних.               

Завдяки проведеній роботі щодо залучення пенсіонерів до отримання пенсійних виплат через банківські установи кількість одержувачів зросла порівняно з минулим роком на 5,3 тис. осіб та з початку року заощаджено 42,1 млн грн пенсійних коштів, що на 6,7 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.

На постійному контролі знаходилося питання упередження переплат пенсій, а також повернення пенсійних виплат банківськими установами та будинками – інтернатами.

Вживалися заходи до боржників з питань погашення заборгованості з платежів до бюджету Фонду, проводилися спільні з ДВС наради, виїзди до боржників. У результаті в рахунок погашення заборгованості з платежів до бюджету Фонду з початку року надійшло коштів в сумі 0,6 млн грн. Проводилася масштабна робота з фізичними особами-підприємцями, в тому числі інформаційно-роз’яснювальна, щодо погашення ними заборгованості з єдиного соціального внеску, завдяки вжитим заходам надходження зросли порівняно з відповідним періодом 2019 року на 29,2%.

Забезпечено зменшення заборгованості по економічно-активних платниках на 2,9 млн грн, у зв’язку з чим досягнуто позитивної динаміки по рейтинговому показнику «Зростання/зменшення заборгованості підприємств, які не є банкрутами і стосовно яких не розпочато процедуру банкрутства» – 79,6%.

За усіма джерелами виконано планове завдання з надходження до Державного бюджету України від платників області коштів збору за додатковими ставками.

Вживався комплекс заходів щодо захисту прав застрахованих осіб та розширення бази нарахування єдиного внеску за рахунок легалізації зарплати та детінізації зайнятості.

Протягом звітного періоду з метою недопущення випадків неправомірного отримання особами пенсійних виплат з бюджету Фонду забезпечено якісний захист інтересів Головного управління в судах з питань пенсійного забезпечення, а також по інших категоріях судових справ.

З метою сталого фінансування виплати пенсій та наповнення бюджету Фонду юридичною службою на підставі даних фінансово-економічного управління забезпечується невідкладне опрацювання сум заборгованості платників, які в добровільному порядку ухиляються від сплати обов’язкових платежів до Пенсійного фонду.

Відсоток опрацювання сум заборгованості до Пенсійного фонду станом на 01.11.2019 складає 100,0%. Надійшло 1508,1 тис грн.

Протягом 10 місяців 2019 року юридичною службою (в т. ч віддалені робочі місця) проведено 45 спільних заходів з органами ДВС.

Значна увага приділялася погашенню заборгованості підприємств-банкрутів. Так, станом на 01.11.2019 кількість таких боржників зменшилася до 5 підприємств-банкрутів.

Здійснюються заходи щодо притягнення порушників до адміністративної відповідальності згідно Кодексу України про адміністративні правопорушення. Станом на 01.11.2019 заборгованість по адміністративних штрафах відсутня.

Протягом січня-жовтня 2019 року управлінням внутрішнього аудиту відповідно до Зведеного операційного плану діяльності з внутрішнього аудиту на 2019 рік проведено 5 аудитів та в рамках контролю операційних процесів 15 інших контрольних заходів.

За результатами аудитів та інших контрольних заходів встановлено 75 фінансових порушень на загальну суму 117,34 тис.грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість порушень зменшилась на 53 (або в 2,4 рази), проте  суми порушень виявлено на 68,28 тис. грн  (у 2,4 рази) більші. Усунуто 73 фінансових порушень, або 96,8% загальної кількості виявлених порушень, на суму 106,84 тис. грн або 91,1% виявлених сум. Залишок невідшкодованих переплат пенсій станом на 01.11.2019 складає 10,6 тис.грн. Відповідно до прийнятих  рішень з  квітня 2019 року здійснюється відшкодування сум зайво виплачених  пенсій у розмірі від 20% до 50% від їх місячних  розмірів.

Здійснювалась робота щодо контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, та в установах, у яких особи перебувають на повному державному утриманні.

Проводились планові перевірки відповідно до затвердженого плану–графіку на 2019 рік та перевірки достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Протягом січня-жовтня 2019 року управлінням контрольно-перевірочної роботи проведено 3519 контрольних заходів, за результатами яких виявлено порушення у 2228 випадках, що становить 63,3% від загальної кількості проведених перевірок.

У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року проведено 3439 контрольних заходів, виявлено порушення у 2006 випадках (ефективність 58,3%), що дозволило упередити 115 переплат на суму  99,58  тис. грн та 104 випадки недоплати пенсій, на суму   90,06 тис. грн. Ефективність проведених контрольних заходів зросла на 5%.

Проведено 50 перевірок повноти нарахування та своєчасності сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій з набуття права власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні. За результатами зазначених перевірок виявлено недоплати на суму 156,1 тис. грн, відшкодовано кошти у повному обсязі.

На обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області перебуває 266,6 тис. одержувачів пенсій, довічного грошового утримання суддям у відставці (з них, 8686 – “військові” пенсіонери). При цьому 182,59 тис. осіб або 82,73 % пенсіонерів області отримують пенсії як непрацюючі особи, а 38,1 тис. (або 17,27%) значаться працюючими або такими, що здійснюють підприємницьку діяльність.

Згідно з Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” найбільшу частку контингенту пенсіонерів, а це 78,43% становлять пенсіонери за віком, 14,45 % – по інвалідності, 3,68 % – у разі втрати годувальника, 2,43 % – за вислугу років

З початку поточного року призначено пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі – Закон) 6535 особам, що на 317 (4,85%) більше, ніж за аналогічний період минулого року. Прийнято 684 рішення про відмову в призначенні пенсій, що на 319 рішень (або 47%) менше ніж за аналогічний період минулого року.

Відповідно до п.7-1 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» 138 особам-працівникам бюджетної сфери призначено грошові допомоги. За аналогічний період минулого року призначено 134 грошових допомог.

Протягом звітного періоду проведено 12144 перерахунки пенсій, в тому числі 1708- “військовим” пенсіонерам, що на 2267 більше ніж за відповідний період минулого року.  

Забезпечувався дієвий контроль за додержанням норм пенсійного законодавства при призначені/перерахунку пенсій та веденням пенсійної документації, а також відповідність електронної інформації пенсійній документації.

Протягом 10 місяців 2019 року управлінням з питань виплати пенсій опрацьовано 106932 пенсійні справи, що на 28812 справ більше, ніж за аналогічний період 2018 року.

За результатами роботи 10 місяців 2019 року на облік взято 1312 переплат пенсій на загальну суму 1518,01 тис.грн, відшкодовано 1248,58 тис. грн, або 52,1 %. 

         За результатами проведення індивідуальної роботи з 1311 особами в добровільному порядку повернули надміру отримані пенсійні кошти за січень-вересень поточного року 393 особи  (30,3%) на загальну суму 493,44 тис. грн.

Спостерігається позитивна динаміка щодо забезпечення залучення пенсіонерів до отримання пенсійних виплат через банківські установи. Частка пенсіонерів, які обслуговуються через банки, від загальної кількості одержувачів пенсій, станом на 01.11.2019 року  складає 56,39%. Зазначений показник зріс в порівнянні до 01.10.2018 року на 3,1%.

Потребує підвищення рівень індивідуальної та інформаційно – роз’яснювальної роботи серед пенсіонерів щодо переваг отримання пенсійних виплат через банки.

За період з січня по жовтень 2019 року сервісними центрами Головного управління надано 142,5 тис. послуг з питань, пов’язаних із пенсійним забезпеченням громадян та діяльністю органів Пенсійного фонду України, в тому числі за допомогою «гарячої» телефонної лінії отримали консультації 10,9 тис., в режимі відеозв’язку – 2,8 тис. осіб, здійснено 636 виїзних прийомів за місцем проживання громадян.

Продовжується робота з популяризації новітніх сервісів Пенсійного фонду України. Всього зареєстровано 43,0 тис. користувачів Веб-порталу електронних послуг, з них впродовж 10 місяців поточного року – 11,1 тис. осіб. Станом на 01.11.2019 згоду на інформування, зокрема, засобами мобільного зв’язку, надали 12,1 тис. осіб та 5,1 тис. пенсіонерів звернулися за виготовленням електронного пенсійного посвідчення.

Запроваджено нову модель звернення за призначенням пенсії “в один дотик”. Модернізовано підсистему “Звернення” в частині розширення переліку заяв та встановлення її взаємозв’язку з підсистемою ПВП. Забезпечено сканування всіх документів, необхідних для призначення, перерахунку та виплати пенсій, та їх передачу для подальшої обробки виключно в електронному вигляді, тим самим здійснено перехід на електронну пенсійну справу.

Продовжується робота з “майбутніми пенсіонерами”, за результатами якої за звітний період сформовано 2,2 тис. макетів пенсійних справ.

На виконання завдання Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року Головним управлінням впроваджено єдині стандарти і сучасні технології обслуговування громадян, в тому числі із забезпеченням надання послуг на рівні об’єднаних територіальних громад. За 10 місяців цього року на 28 віддалених робочих місцях в об’єднаних територіальних громадах спеціалістами відділів обслуговування громадян області надано понад 1,4 тис. послуг, а за весь час присутності пенсійної служби в громадах – майже 3,4 тис. послуг. Другий рік поспіль триває реалізація Регіональної програми щодо покращення обслуговування населення установами Пенсійного фонду України в Чернівецькій області на 2017-2020 роки.

Більш якісному наданню послуг на віддалених робочих місцях та під час здійснення виїзних прийомів сприяє встановлення eToken (захищених носіїв) та використання Check Point із забезпеченням доступу до підсистем Пенсійного фонду України.

Приміщення сервісних центрів пенсійної служби оновлено за принципом «Прозорого офісу», з урахуванням вимог до приміщень та залів обслуговування.

З метою вивчення думки відвідувачів сервісних центрів щодо якості обслуговування проводяться опитування, за результатами яких 99,9% опитаних цілком задоволені якістю отриманих послуг.

Впродовж 10 місяців 2019 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Чернівецькій області вживались заходи, спрямовані на забезпечення ефективної комунікації з громадськістю. Основний акцент був на роз’ясненні змін в пенсійному законодавстві, результатів проведених  перерахунків пенсій, важливості легалізації трудових відносин, забезпеченні соціальних гарантій працюючим громадянам тощо. З цією метою використовувався цілий комплекс заходів комунікації.

В друкованих засобах масової інформації розміщено 612 публікацій, 3147 повідомлень – на інформаційній сторінці Головного управління, сайтах органів влади, місцевого самоврядування та інших вебресурсах. Забезпечено 1002 виступи фахівців Головного управління на радіо і телебаченні.  Проведено 111 зустрічей з представниками ЗМІ у форматі брифінгів, пресконференцій, інтерв’ю.

Організовано 1162 зустрічі з трудовими колективами, 175 засідань круглих столів з питань пенсійної тематики. У найбільш людних місцях, зокрема в торгових центрах, на крупних ринках  проведено 42 флешмоби на теми легалізації праці та впровадження електронних послуг. У форматі соціальної реклами забезпечено випуск 4248 повідомлень у радіо- та телеефірах, 12160 – по вуличному радіо в місті Чернівці, 6100 – на автостанціях області. Розповсюджено понад 38 тис. інформаційних матеріалів (плакатів, буклетів, флаєрів).

Запроваджено проведення заходів у форматі «Єдиний голос» з подальшим їх висвітленням в інформаційному просторі.

Ефективні способи доведення до широких верств населення актуальної інформації з питань пенсійного забезпечення сприяють зменшенню  письмових звернень та позитивній динаміці щодо зростання власних доходів до бюджету Пенсійного фонду України.

Для досягнення високої ефективності роботи, забезпечення виконання працівниками нових більш складних завдань на основі максимально можливого використання їх здібностей та потенціальних можливостей в Головному управлінні здійснюється психологічне забезпечення діяльності державних службовців. Проведено ряд психологічних заходів: психодіагностичні дослідження щодо визначення морально-психологічного клімату працівників, тренінги щодо підвищення рівня професійної компетентності, психодіагностичне дослідження на визначення рівня лідерських та організаторських здібностей.

Щоденно здійснюється спостереження та робота з відвідувачами сервісного центру в м. Чернівці з метою уникнення конфліктних ситуацій та створення сприятливої атмосфери.

Проводились заходи, спрямовані на виявлення, усунення та мінімізацію корупційних ризиків, запобігання корупційним та пов’язаних з корупцією правопорушенням, виявлення та врегулювання конфлікту інтересів. Проведено 324 заняття, лекції, семінари, апаратні та тематичні наради, консультації з питань запобігання корупції (в тому числі сектором надано 207 консультацій з розглядом конкретних ситуацій, які можуть виникнути у працівників Головного управління).

У строки, визначені законодавством, здійснено перевірку фактів подання 645 електронних декларацій.

Забезпечено контроль щодо повноти вжиття заходів, спрямованих на запобігання та врегулювання конфлікту інтересів працівниками Головного управління здійснено перевірку пенсійних справ близьких осіб державних службовців та пенсійних справ працівників Головного управління.

Протягом 10 місяців 2019 року звернень громадян щодо можливих проявів корупції з боку посадових осіб Головного управління не було.

 

ВИРІШИЛИ:

  1. Роботу Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області впродовж 10 місяців 2019 року визнати такою, що спрямована на реалізацію державної політики у сфері пенсійного забезпечення та відповідає пріоритетам діяльності Пенсійного фонду України, сприяє реалізації конституційних прав громадян на пенсійне забезпечення.
  2. Начальнику фінансово-економічного управління Лілії Лелюх забезпечити:

2.1. Постійний контроль за своєчасністю та в повному обсязі фінансуванням пенсійних виплат.

2.2. У повному обсязі виконання планових завдань з надходження власних коштів до бюджету Фонду та аналіз причин невиконання за усіма складовими.

  1. Начальникам фінансово-економічного управління Лілії Лелюх, юридичного управління Олесі Ісаєнко та керівникам відділів (секторів) обслуговування громадян (сервісні центри) управління обслуговування громадян забезпечити виконання спільних з Головним управлінням Державної фіскальної служби у Чернівецькій області Заходів на 2019 рік щодо погашення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та відновлення страхового стажу застрахованих осіб.
  2. 4. Начальникам фінансово-економічного управління Лілії Лелюх, юридичного управління Олесі Ісаєнко:

5.1. Здійснити повну інвентаризацію заборгованості з платежів до бюджету Пенсійного фонду на предмет вжитих органами державної виконавчої служби заходів щодо стягнення заборгованості, оскаржити за необхідності їх дії (бездіяльність).

5.2. Забезпечити повноту опрацювання заборгованості з платежів по кожному боржнику з дієвим статусом боргу, захисту інтересів Фонду в судах, вжити повний комплекс заходів щодо сплати зобов’язань та погашення боргів.

  1. Начальнику управління внутрішнього аудиту Тетяні Поштар продовжити здійснення моніторингу стану відшкодування виявлених аудитами сум порушень.
  2. Начальнику управління застосування пенсійного законодавства Яні Кордубан провести тестування результатів масового перерахунку з 01.12.2019 та забезпечити своєчасне опрацювання кандидатів на індивідуально-масовий перерахунок з 01.12.2019.
  3. Начальнику управління обслуговування громадян Людмилі Троцюк:

8.1. Забезпечити до 30.11.2019 підготовку матеріалів про умови проведення перерахунків пенсій з 1 грудня поточного року для їх розміщення в засобах масової інформації.

8.2. Активізувати співпрацю з громадськими організаціями, що опікуються проблемами людей з інвалідністю.

  1. Начальнику управління з питань виплати пенсій Олександру Телешману забезпечувати:

9.1. Включення в документи для виплати пенсії нарахованої суми пенсії не пізніше одного місяця з дня прийняття рішення про призначення, перерахунок, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення пенсійної виплати.

9.2. Контроль щодо повноти та якості опрацювання даних про смерть пенсіонера згідно з інформацією органів ДРАЦС.

9.3. Своєчасність та внесення судових рішень до Реєстру судових рішень, виконання яких здійснюється за окремою програмою.

  1. Начальнику управління інформаційних систем та електронних реєстрів Сергію Соболєву забезпечити захист інформації інформаційно-телекомунікаційної системи.
  2. Начальнику управління інформаційних систем та електронних реєстрів Сергію Соболєву, начальнику управління застосування пенсійного законодавства Яні Кордубан, начальнику управління обслуговування громадян Людмилі Троцюк, керівникам відділів (секторів) обслуговування громадян (сервісні центри) управління обслуговування громадян забезпечувати внесення змін до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформації про оновлення реквізитів паспортних документів за особистим зверненням громадян.
  3. Начальникам управління обслуговування громадян Людмилі Троцюк, управління застосування пенсійного законодавства Яні Кордубан, управління з питань виплати пенсій Олександру Телешману забезпечувати у 10-денний термін обробку звернень за призначенням/перерахунком пенсій.
  4. Начальнику управління обслуговування громадян Людмилі Троцюк, начальнику управління інформаційних систем та електронних реєстрів Сергію Соболєву забезпечити відповідність у базах даних інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України за результатами верифікації.
  5. Начальнику управління обслуговування громадян Людмилі Троцюк, керівникам відділів (секторів) обслуговування громадян (сервісних центрів) управління обслуговування громадян:

15.1. Продовжити контроль за дотриманням стандартів обслуговування осіб, які звертаються до пенсійної служби області, забезпечити покращення якості та оперативності надання послуг.

15.2. Здійснювати щоденний контроль за своєчасністю переведення звернень в підсистемі «Звернення» в статус «до виконання» та аналіз причин взяття заяв про призначення пенсій на 3-місячний термін розгляду.

15.3. Провести зустрічі з керівництвом та активом об’єднаних територіальних громад щодо популяризації можливості надання повного спектру послуг працівниками сервісних центрів на віддалених робочих місцях та на виїзних прийомах з використанням Check Point і забезпеченням доступу до підсистем Пенсійного фонду України.

15.4. Проводити індивідуальну роботу з особами з числа майбутніх пенсіонерів щодо доцільності їх завчасного звернення з заявами для перевірки права на пенсію для подальшої своєчасної реалізації права на пенсійне забезпечення.

15.5. Збільшити частку наданих консультаційних послуг з використанням засобів відеозв’язку як керівниками, так і спеціалістами сервісних центрів.

  1. Керівникам відділів (секторів) обслуговування громадян (сервісних центрів) управління обслуговування громадян:

16.1. Підвищити рівень інформаційно – роз’яснювальної роботи щодо переваг для пенсіонерів отримання пенсій через  поточні рахунки в банківських установах.

16.2. До 20.12.2019 вжити дієвих заходів для збільшення відсотку утримання переплат пенсій, в тому числі проведення відповідної індивідуальної роботи з пенсіонерами, яким надміру виплачені суми пенсій, щодо можливості добровільного повернення ними коштів.

        16.3. Забезпечити залучення громадян до користування Вебпорталом під час проведення інформаційних заходів у трудових колективах, зокрема, в закладах освіти та охорони здоров’я, та серед студентської молоді.

    16.4. Вживати заходів щодо невідкладної видачі паперових пенсійних посвідчень, які надходять до Головного управління.

16.5.    Провести інформаційно-роз’яснювальні заходи щодо:

16.5.1. Переваг використання електронних сервісів Пенсійного фонду;

16.5.2. Послуг, які надаються на віддалених робочих місцях в ОТГ;

16.5.3. Можливості звертатися за консультацією в режимі відеозв’язку;

       16.6.4. Інформування керівників підприємств, установ, організацій, працівників кадрових служб, представників профспілкового активу.

  1. Начальнику управління по роботі з персоналом Головного управління Світлані Кружкіній продовжувати роботу щодо:

17.1. Укомплектованості кваліфікованими фахівцями посади державної служби структурних підрозділів Головного управління:

17.2. Наставництва молодих фахівців та підтримки морально – психологічного клімату з метою зменшення плинності кадрів в Головному управлінні.

       18.Керівникам структурних підрозділів Головного управління:

       18.1. Забезпечувати дотримання працівниками структурного підрозділу антикорупційного законодавства;

        18.2. Проводити роз’яснювальну роботу з особами, що звільняються з посад державної служби щодо їх обов’язку подачі декларації після звільнення.

  1. Завідувачу сектору з питань запобігання та виявлення корупції Інні Погорілій:

       18.1.Продовжувати активну інформаційно – роз’яснювальну роботу щодо дотримання вимог антикорупційного законодавства.

       18.2.Вжити всіх необхідних заходів для забезпечення 100% вчасного подання електронних декларацій державними службовцями Головного управління.

       18.3.Провести до 25.12.2019 семінар-навчання з державними службовцями Головного управління на тему: «Основні аспекти електронного декларування 2020 р.».

       18.4.Здійснити до 12.12.2019 повторну перевірку електронних пенсійних справ близьких осіб працівників Головного управління на предмет контролю за своєчасним вжиттям заходів, спрямованих на запобігання та врегулювання конфлікту інтересів).

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на заступників начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області відповідно до розподілу функціональних повноважень.

 

Голова колегії                                                                                                                                                                                               Михайло  РОМАНІВ

Секретар колегії                                                                                                                                                                                   Олександр ШЕСТАКОВ 

background Layer 1