Пропустити навігацію

Про підсумки роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області у 2019 році і завдання на 2020 рік щодо реалізації державної політики у сфері пенсійного забезпечення

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

 

КОЛЕГІЯ

ПРИ  НАЧАЛЬНИКУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ

ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

 

РІШЕННЯ

 

м. Чернівці

5 лютого 2020 року                                                                         №1-1

 

Про підсумки роботи Головного управління

Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

у 2019 році і завдання на 2020 рік щодо реалізації

державної політики у сфері пенсійного забезпечення

 

 

Заслухавши доповідь начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області про підсумки роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області у 2019 році і завдання на 2020 рік щодо реалізації державної політики у сфері пенсійного забезпечення, колегія відмічає наступне.

У 2019 році забезпечено виплату пенсій та грошової допомоги 219,4 тис. громадян та фінансування виплати житлових субсидій у повному обсязі.

Середній розмір пенсійних виплат за грудень 2019 рік склав 2469,49 грн, що на 16,5% більше аналогічного показника минулого року,  середньомісячна виплата на одного одержувача в цілому по області за 2019 рік склала 2409,53 грн, або зросла порівняно з минулим роком на 15,7%. Рівень забезпечення власними коштами фінансування видатків на пенсійні виплати склав 71,1% проти 67,5%  у 2018 році.

Завдяки проведеній роботі щодо залучення пенсіонерів до отримання пенсійних виплат через банківські установи заощаджено 51,1 млн грн пенсійних коштів (на 8,3 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року). Частка пенсіонерів, які обслуговуються через банки, від загальної кількості одержувачів пенсій станом на 01.01.2020  складає 56,79%.

В результаті проведеної роботи з питань мобілізації платежів до бюджету Пенсійного фонду України та легалізації зарплати і зайнятості працівників в області у  2019 році надійшло на 18,4% платежів більше, ніж у минулому році. Рівень виконання планового завдання з надходження власних доходів, адміністрування яких здійснює Головне управління, забезпечено на 100,3%.

Вживалися заходи до боржників з питань погашення заборгованості з платежів до бюджету Фонду, проводилися спільні з ДВС наради, виїзди до боржників. В результаті усіх вжитих заходів в рахунок погашення заборгованості з платежів до бюджету Фонду з початку року надійшло коштів в сумі 0,7 млн грн. Проводилася масштабна робота з фізичними особами-підприємцями щодо погашення ними заборгованості з єдиного соціального внеску, завдяки вжитим заходам надходження зросли порівняно з 2018 роком на 23,7%.

Забезпечено позитивне виконання рейтингового показника «Зростання/зменшення заборгованості підприємств, які не є банкрутами і стосовно яких не розпочато процедуру банкрутства».

Забезпечено контроль за надходженням від платників області коштів збору за додатковими ставками до Державного бюджету України та виконання планового завдання за усіма джерелами надходження.

Вживався комплекс заходів щодо захисту прав застрахованих осіб та розширення бази нарахування єдиного внеску за рахунок легалізації зарплати та детінізації зайнятості. Працівники Головного управління брали участь у нарадах із органами влади, контролюючими органами та соціальними партнерами, засіданнях обласної, міських та районних робочих груп з питань легалізації виплати зарплати та зайнятості населення, інформували органи влади, місцевого самоврядування та контролюючі органи про факти мінімізації зарплати та зайнятості, семінарах та інших заходах з питань роз’яснення громадськості та роботодавцям області переваг офіційного працевлаштування та негативних наслідків нелегальної зайнятості.

Суми заборгованості платників, які в добровільному порядку ухиляються від сплати обов’язкових платежів до Пенсійного фонду, 100,0% опрацьовано в судовому порядку. Від проведеної роботи на рахунок Головного управління з початку року надійшло 1629,4 тис. грн.

У звітному періоді активно здійснювалась співпраця з державною виконавчою службою області. Від заходів примусового виконання рішень в рахунок погашення боргу з початку року  надійшло 459,9 тис. грн.

Значна увага приділялася погашенню заборгованості підприємств-банкрутів. Кількість таких боржників зменшилася до 4.

Станом на 01.01.2020 заборгованість по адміністративних штрафах відсутня.

Протягом 2019 року управлінням внутрішнього аудиту організовано та проведено 6 аудитів.  Крім цього, в рамках контролю операційних процесів проведено 20 інших контрольних заходів.

За результатами аудитів та інших контрольних заходів встановлено 92 фінансових порушень на загальну суму 119,4 тис.грн. З  квітня 2019 року здійснюється відшкодування сум зайво виплачених  пенсій у розмірі від 20% до 50% від їх місячних  розмірів.

Крім цього, виявлено 60 нефінансових порушень, які повністю усунено.

Протягом 2019 року управлінням контрольно-перевірочної роботи проведено 4106 контрольних заходів, виявлено порушень на загальну суму 215,3 тис.грн, які відшкодовано в повному обсязі. Ефективність перевірок складає 58,7%.

Здійснювався постійний контроль за наповненням реєстру застрахованих осіб щодо забезпечення коректного відображення позначок про сплату внесків в картках страхувальників. Проведена впродовж 2019 року робота дозволила скоротити кількість помилкових звітів за грудень 2018 та січень-листопад 2019 року на 80,1%, кількість застрахованих осіб, інформація про яких не потрапила до Реєстру застрахованих осіб, скоротилась на 97%.

Проводилась робота щодо внесення змін та уточнень в облікові картки реєстру застрахованих осіб. Підготовлено 42 накази для внесення змін щодо 719 застрахованих осіб за поданими анкетами застрахованих осіб та 20 наказів для зміни статусу документу в облікових картках 335 застрахованих осіб.

З метою забезпечення приведення у відповідність стану сплати внесків в картках страхувальників винесено на розгляд комісії 151 страхувальник, по яких прийнято рішення щодо приведення у відповідність стану сплати внесків в картках страхувальників.

Проводилась активна інформаційно-роз’яснювальна робота серед страхувальників з питань формування та ведення реєстру застрахованих осіб, надавались консультації страхувальникам з питань відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

У 2019 році управлінням інформаційних систем та електронних реєстрів розроблено та впроваджено в експлуатацію програмне забезпечення власної розробки на Веб-технологіях:

  • «Дотримання лімітів»;
  • «Об’єднання ПЕОКЗО в РЗО / ПЕОКЗО, в яких виявлено розбіжність ПІБ з даними ДФС».

Здійснювалася підтримка в актуальному стані та постійне доопрацювання 22 програм власної розробки минулих років.

Забезпечено оновлення парку комп’ютерної техніки. Придбано 13 ноутбуків, 16 сканерів, 1 термінал, 1 телевізор, 6 планшетів, 25 захищених носіїв. Запроваджено  електронну систему керування прийомом громадян з урахуванням контролю часу та якості обслуговування.

Забезпечено використання програмного забезпечення для подання заяви про призначення (перерахунок) пенсії через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. З серпня 2019 року по Чернівецькій області 24 користувачі Вебпорталу подали заяви на призначення пенсії.

Проводилось тестування системи аналітики та звітності з використанням концепцій, технологій та програмних засобів аналізу первинних даних та візуалізації результатів та системи електронного документообігу.

Забезпечено переміщення та налаштування, підключення до корпоративної мережі Пенсійного фонду комп’ютерної техніки у зв’язку із переїздом до нового приміщення.

Протягом 2019 року в області призначено 7604 пенсій, прийнято 798 рішень про відмову в призначенні пенсій, 101 особі призначено пенсії за особливі заслуги перед Україною. Проведено 15673 індивідуальних перерахунків пенсій, своєчасно забезпечено проведення масових перерахунків.

Завершено проведення інвентаризації пенсійних справ, пріоритетним завданням залишається проведення ретроконверсії пенсійних справ.

Забезпечувалось своєчасне взяття на облік виявлених переплат пенсій та здійснювався контроль за відшкодуванням сум надміру виплачених коштів. Відшкодовано 1535,38 тис. грн, що на 131,02 тис. грн більше відповідного показника  2018 року. В добровільному порядку повернуто надміру отримані пенсійні кошти на загальну суму 642,55 тис. грн.

Впродовж 2019 року сервісними центрами Головного управління надано 169,3 тис. послуг з питань, пов’язаних із пенсійним забезпеченням громадян та діяльністю органів Пенсійного фонду України, в тому числі за допомогою «гарячої» телефонної лінії отримали консультації 13 тис., в режимі відеозв’язку – 3,5 тис. осіб, здійснено 741 виїзний прийом за місцем проживання громадян.

Продовжується робота з популяризації новітніх сервісів Пенсійного фонду України. Зареєстровано 44,3 тис. користувачів вебпорталу електронних послуг, з них впродовж 2019 року – 12,4 тис. осіб. Згоду на інформування, зокрема, засобами мобільного зв’язку, надали понад 14,9 тис. осіб та 5,8 тис. пенсіонерів звернулися за виготовленням електронного пенсійного посвідчення.

Організовано роботу з «майбутніми пенсіонерами», за звітний період сформовано 2,5 тис. макетів пенсійних справ.

На виконання завдання Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року Головним управлінням впроваджено єдині стандарти і сучасні технології обслуговування громадян, в тому числі із забезпеченням надання послуг на рівні об’єднаних територіальних громад. У 2019 році на 28 віддалених робочих місцях в об’єднаних територіальних громадах спеціалістами відділів обслуговування громадян області надано понад 1,9 тис. послуг, а за весь час присутності пенсійної служби в громадах – майже 3,8 тис. послуг. Забезпечено реалізацію у 2019 році Регіональної програми щодо покращення обслуговування населення установами Пенсійного фонду України в Чернівецькій області на 2017-2020 роки.

Підвищенню надання послуг на віддалених робочих місцях та під час здійснення виїзних прийомів сприяє забезпечення доступу до підсистем Пенсійного фонду України.

Оновлено сервісні центри пенсійної служби за принципом «прозорого офісу», з урахуванням вимог до приміщень та залів обслуговування, з розподілом на робочі зони та зони очікування, доповнено засобами електронного інформування відвідувачів про зайнятість/доступність робочих місць для отримання послуг. В Чернівецькому сервісному центрі обладнано електронну систему керування чергою.

З метою вивчення думки відвідувачів сервісних центрів щодо якості обслуговування проводяться опитування, за результатами яких 99,4% опитаних цілком задоволені якістю отриманих послуг.

Упродовж 2019 року проводились заходи, спрямовані на забезпечення належного рівня інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо основних принципів пенсійного законодавства, значення легальної зайнятості для майбутнього пенсійного забезпечення, висвітлення стану наповнення та виконання бюджету Пенсійного фонду України, переваг використання електронних сервісів Пенсійного фонду України.

Забезпечено розміщення в друкованих та електронних виданнях понад 4,4 тис. публікацій. Понад 1,1 тис. виступів фахівців Головного управління прозвучало на радіо і телебаченні.

На регіональних телеканалах транслювалось понад 5 тис. експрес-повідомлень, в ефірах «Вуличного радіо» – понад 14,5 тис. інформацій, на автостанціях міста – понад 7 тис. повідомлень.

Проведено 130 зустрічей з представниками ЗМІ у форматі брифінгів, пресконференцій, інтерв’ю, 1356 зустрічей з трудовими колективами, 324 зустрічі з представниками ветеранських та інших громадських організацій в приміщеннях громадських організацій. У місцях великих потоків людей у торгових центрах, на великих ринках  проведено 52  флешмоб-акції. 

Забезпечено оперативне висвітлення питань діяльності пенсійної служби краю на інформаційній сторінці Головного управління та соціальній мережі Фейсбук.

Для досягнення високої ефективності роботи, забезпечення виконання працівниками нових складних завдань на основі максимально можливого використання їх здібностей та потенціальних можливостей в Головному управлінні здійснюється психологічне забезпечення діяльності державних службовців. Проведено практичні заняття та тестування з питань застосування особливостей спілкування з людьми похилого віку з працівниками управління обслуговування громадян.

Здійснювався постійний контроль за професійним розвитком працівників. Для покращення професійних навиків в роботі та підвищення рівня професійної компетентності працівників  забезпечено навчання  державних службовців.

У серпні 2019 року розроблена HR – стратегія  (матриця 4 – дій), яка направлена на підвищення ефективності управління людськими ресурсами  та визначає оновлені критерії оцінки діяльності працівників. 

Проводились заходи, спрямовані на виявлення, усунення та мінімізацію корупційних ризиків, запобігання корупційним та пов’язаних з корупцією правопорушенням, виявлення та врегулювання конфлікту інтересів.

У строки, визначені законодавством, здійснено перевірку фактів подання 657 електронних декларацій.  

Забезпечено контроль щодо повноти вжиття заходів, спрямованих на запобігання та врегулювання конфлікту інтересів працівниками Головного управління, здійснено перевірку пенсійних справ близьких осіб державних службовців та пенсійних справ працівників Головного управління.

Протягом 2019 року звернень громадян щодо можливих проявів корупції з боку посадових осіб Головного управління не було.

 

ВИРІШИЛИ:

  1. Роботу Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області у 2019 році визнати такою, що спрямована на реалізацію державної політики у сфері пенсійного забезпечення та відповідає пріоритетам діяльності Пенсійного фонду України, сприяє реалізації конституційних прав громадян на пенсійне забезпечення.
  2. Начальнику фінансово-економічного управління Лілії Лелюх забезпечити:

2.1. Постійний контроль за своєчасністю та фінансування пенсійних виплат.

2.2. Виконання планових завдань з надходження власних коштів до бюджету Фонду за 2020 рік та аналіз причин, у разі невиконання, за джерелами надходжень.

2.3. Інформування об’єднаних територіальних громад щодо страхувальників, за звітністю яких наявні ознаки мінімізації зарплати та зайнятості працівників, для здійснення ними заходів у межах чинного законодавства.

  1. Начальникам фінансово-економічного управління Лілії Лелюх та юридичного управління Олесі Ісаєнко забезпечити спільно з ДВС виконання плану заходів по взаємодії з питань погашення заборгованості з платежів до бюджету Пенсійного фонду, спрямованих на виконання планових завдань з надходження власних доходів.
  2. Начальнику фінансово-економічного управління Лілії Лелюх та керівникам відділів (секторів) обслуговування громадян (сервісні центри) управління обслуговування громадян забезпечити:

4.1. Вжиття заходів спільно з Головним управлінням Державної податкової служби у Чернівецькій області щодо погашення заборгованості зі сплати платежів до бюджету Пенсійного фонду та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

4.2. Надання матеріалів та участь у засіданнях робочих груп з питань легалізації виплати зарплати та зайнятості населення і комісій з питань погашення заборгованості.

4.3. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань щодо залежності страхового стажу від легальної зайнятості та своєчасної і у повному обсязі сплати єдиного внеску.

  1. Начальнику юридичного управління Олесі Ісаєнко:

5.1. Забезпечити 100% інформаційне наповнення першої черги підсистеми «Правова робота» Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України для необхідності моніторингу стану розгляду судами справ за участю Головного управління та організації виконання судових рішень (після отримання відповідного доручення з Пенсійного фонду України);

5.2. Провести роботу щодо визначення шляхів зменшення заборгованості по платежах до Пенсійного фонду в залежності від статусу боргу платників та забезпечити виконання всіх можливих заходів щодо погашення таких боргів;

5.3. Продовжити роботу з погашення заборгованості по платежах до Пенсійного фонду, шляхом забезпечення 100% опрацювання такої заборгованості в судовому порядку (в т.ч. активно застосовуючи практику подання заяв про збільшення суми позову);

5.4. Здійснити аналіз та узагальнення результатів судової практики у справах за участю Головного управління.

  1. Начальнику управління внутрішнього аудиту Головного управління Тетяні Поштар продовжити моніторинг стану відшкодування виявлених аудитами сум порушень.
  2. Начальнику управління контрольно-перевірочної роботи Олександру Німіжану спрямувати роботу на підвищення рівня проведення перевірок за всіма напрямами та їх ефективності, забезпечити якість та своєчасність реалізації матеріалів перевірок.
  3. Начальнику управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області Яні Кордубан продовжити проведення 3-х етапів оцифрування паперових пенсійних справ з дотриманням доведеного планового показника Пенсійного фонду України щодо кількості їх опрацювання у звітних періодах.
  4. Начальнику управління інформаційних систем та електронних реєстрів Сергію Соболєву забезпечити здійснення контролю за додержанням вимог положення про Реєстр застрахованих осіб при об’єднанні карток застрахованих осіб – постійно до завершення проведення об’єднання ПЕОКЗО на виконання листа ПФУ від 20.08.2019 №25450/04-1.
  5. Начальнику управління обслуговування громадян Людмилі Троцюк, керівникам відділів (секторів) обслуговування громадян (сервісних центрів) управління обслуговування громадян:

        10.1. Продовжити контроль за дотриманням Стандартів обслуговування під час проведення стаціонарного, дистанційного прийому та на віддалених робочих місцях в об’єднаних територіальних громадах.

10.2. Продовжити роботу з популяризації електронних сервісів Пенсійного фонду України, забезпечивши збільшення кількості користувачів вебпорталу Пенсійного фонду України.

10.3. Визначити до 31.03.2020 перелік віддалених робочих місць в об’єднаних територіальних громадах для участі в 2020 році у Регіональній програмі щодо покращення обслуговування населення установами Пенсійного фонду України в Чернівецькій області на 2017-2020 роки.

10.4. Продовжити практику проведення інформаційно-роз’яснювальних та комунікаційних заходів в дні виїзних прийомів на віддалених робочих місцях працівників Головного управління в об’єднаних територіальних громадах, організаціях, установах.

10.5. Забезпечити своєчасну підготовку інформаційних матеріалів про порядок здійснення перерахунку пенсій з 1 березня та 1 квітня 2020 року для їх розміщення в інформаційному просторі.

  1. Начальнику управління обслуговування громадян Людмилі Троцюк до 31.03.2020 організувати роботу віддалених робочих місць працівників сервісних центрів Головного управління у Кадубовецькій та Сучевенській об’єднаних територіальних громадах.
  2. Начальнику управління обслуговування громадян Людмилі Троцюк, начальнику управління застосування пенсійного законодавства Яні Кордубан та начальнику управління з питань виплати пенсій Олександру Телешману забезпечити дотримання 10-денного терміну опрацювання заяв про призначення, перерахунок та виплату пенсій.
  3. Начальнику управління з питань виплати пенсій Олександру Телешману забезпечити своєчасність та якість внесення судових рішень до Реєстру судових рішень, виконання яких здійснюється за окремою бюджетною програмою
  4. Начальнику відділу організаційно-інформаційної роботи Людмилі Струк забезпечити:

14.1. Визначення до 20.02.2020 кращої публікації в ЗМІ, підготовленої фахівцями Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області щодо сприяння громадянам в реалізації прав на пенсійне забезпечення,  роз’яснення переваг легальної зайнятості, висвітлення негативних соціальних наслідків недотримання страхувальниками своїх зобов’язань.

14.2. Опитування громадян в електронному форматі за допомогою Google-таблиць щодо рівня обізнаності громадян з питань діяльності Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.

  1. Начальнику управління по роботі з персоналом Головного управління Світлані Кружкіній продовжувати роботу:

15.1. З вищими навчальними закладами м. Чернівці та Чернівецькою міською філією  Чернівецького обласного центру зайнятості з метою здійснення добору персоналу;

15.2. З трудовими колективами Головного управління щодо  підтримки позитивного морально – психологічного клімату.

  1. Завідувачу сектору з питань запобігання та виявлення корупції Інні Погорілій:
    • 1. Вжити всіх необхідних заходів для забезпечення 100% вчасного подання електронних декларацій державними службовцями Головного управління.
    • 2. Провести у січні-лютому 2020 року семінар-навчання з державними службовцями Головного управління на тему: «Актуальні питання електронного декларування 2020».
    • 3. Здійснити до 30.04.2020 перевірку електронних пенсійних справ близьких осіб працівників Головного управління на предмет контролю за своєчасним вжиттям заходів, спрямованих на запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
    • 4. Провести перевірки дотримання вимог антикорупційного законодавства в Заставнівському та Сокирянському відділах, а також Новодністровському секторі обслуговування громадян управління обслуговування громадян та відділах №3 та №7 і секторі №3 з питань перерахунків пенсій управління застосування пенсійного законодавства (за окремим графіком).
  1. Начальникам відділів (секторів) обслуговування громадян (сервісні центри) управління обслуговування громадян:

17.1. На підставі аналітичних матеріалів фінансово-економічного управління щодо показників, які негативно впливають на стан надходження платежів до бюджету Пенсійного фонду, здійснювати інформування райдержадміністрацій для вжиття заходів реагування. Інформацію щодо проведеної роботи та реагування райдержадміністрацій надавати до фінансово-економічного управління щокварталу до 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

17.2. Звернути увагу на підвищення рівня інформаційно — роз’яснювальної та індивідуальної роботи серед пенсіонерів щодо переваг отримання пенсійних виплат через  поточні рахунки в банківських установах.

17.3. До 01.04.2020. вжити дієвих заходів для зменшення залишку невідшкодованих сум переплат, в тому числі шляхом добровільного повернення пенсіонерами надміру виплачених сум пенсій.

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на заступників начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області відповідно до розподілу функціональних повноважень.

 

Голова колегії                                                                                                                                                                                 Михайло  РОМАНІВ

Секретар колегії                                                                                                                                                                           Олександр ШЕСТАКОВ

background Layer 1