Як самостійно виправити недостовірну інформацію у власній обліковій картці
Одним із головних напрямків роботи Пенсійного фонду України є ведення Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, який використовується для призначення/перерахунку громадянам пенсій і страхових виплат за окремими видами державного соціального страхування, та здійснення контролю за достовірністю цих даних. На кожну застраховану особу (працюючого, пенсіонера, отримувача соціальних допомог тощо) в Реєстрі заведена персональна облікова картка, в якій накопичується інформація про анкетні дані, заробітну плату, різні соціальні виплати, страховий стаж, розмір пенсії тощо. Побачити та перевірити індивідуальні дані може кожна застрахована особа, зареєструвавшись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua) та увійшовши до Особистого кабінету.
В разі виявлення некоректних відомостей в даних своєї облікової картки (прізвище, ім’я, по батькові; дата чи місце народження; стать; громадянство; серія та номер паспорта; номер телефону (за згодою); адреса місця проживання), внести зміни/доповнення/уточнення можна самостійно у режимі онлайн, авторизувавшись на вебпорталі Фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису чи системи інтегрованої електронної ідентифікації GOV ID через операторів BankID (ідентифікація за допомогою номера банківської картки) або MobileID (через мобільного оператора, якщо сімкарта містить електронний цифровий підпис).
Щоб сформувати та подати Анкету дистанційно, потрібно:
- увійти до Особистого кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду;
- перейти до лівого бокового меню та в розділі “Комунікації з ПФУ” вибрати пункт “Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб”;
- Після заповнення всіх реквізитів електронного бланку Анкети необхідно прикріпити скановані копії документів:
- паспорта (прикріплення сканованих сторінок паспорта є ОБОВ’ЯЗКОВИМ для подання Анкети);
- довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (не обов’язковий документ);
- іншого документа, який посвідчує застраховану особу.
Далі потрібно підписати звернення власним кваліфікованим електронним підписом (ввести КЕП та пароль до нього),
надати згоду на обробку персональних даних та натиснути кнопку “Відправити до ПФУ”.
Стан розгляду звернення можна переглянути в розділі “Мої звернення” у лівому боковому меню. Коли запит виконано, це відображається в колонці “Статус звернення”. Після цього можна переглянути в обліковій картці оновлену відповідно до поданих даних інформацію.
Звертаємо увагу на те, що доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України, зокрема можливість сформувати та подати Анкету застрахованої особи забезпечує і мобільний додаток «ПЕНСІЙНИЙ ФОНД» (для користувачів, які здійснили вхід до мобільного додатку за допомогою КЕП) у зручному форматі з мобільних пристроїв (смартфонів та планшетів). Завантажити мобільний застосунок для пристроїв з операційними системами Android та IOS можна через Google Play та AppStore відповідно.
Зручність подання звернення щодо внесення змін/уточнень/доповнень до Анкети через мобільний застосунок полягає у можливості оперативного прикріплення фотознімків необхідних документів, які можна робити просто в процесі формування звернення чи завантажити з файлової системи мобільного пристрою.
Переваги використання електронних сервісів Пенсійного фонду очевидні, адже можливість дистанційного вирішення питань пенсійного забезпечення позбавляє необхідності особистого відвідання органів Фонду, що особливо актуально у період карантину, значно заощадити час та уникнути небезпеки для здоров`я.