До уваги роботодавців! Готуємось до електронного лікарняного – реєструємось на вебпорталі Пенсійного фонду
Переконавшись у численних перевагах дистанційного обслуговування, зокрема, зручності, доступності та оперативності, все більше страхувальників (роботодавців) краю стають користувачами вебпорталу Пенсійного фонду України.
Роботодавець без зайвих зусиль, не виходячи з офісу, може отримати інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, зауваження до звітності, а також електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.
Ще одна «новинка», яка очікує роботодавців у майбутньому – «електронний лікарняний».
Пенсійним фондом створено електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.
Електронний лікарняний передбачає автоматизацію процесів та надавитиме можливість відслідкувати весь процес оформлення лікарняного:
- лікарняний листок реєструватиметься на підставі створеного лікарем через веб-інтерфейс медичного висновку, який засвідчує тимчасову непрацездатність. Кожен листок непрацездатності матиме унікальний реєстраційний номер, що формується та присвоюється автоматично;
- інформація через реєстр в Пенсійному Фонді буде автоматично передана у Фонд соціального страхування (ФСС) – в установі одразу знатимуть, що людина захворіла і повинна отримати компенсацію – оскільки є платником єдиного соціального внеску;
- інформація також передаватиметься роботодавцю, який через кабінет страхувальника на Вебпорталі електронних послуг ПФУ побачить, що його працівник оформив тимчасову непрацездатність.
Тобто, для того, щоб мати доступ до електронних листів непрацездатності співробітників, підприємство повинно зареєструватися на вебпорталі електронних послуг ПФУ https://portal.pfu.gov.ua за допомогою електронного цифрового підпису.
Страхувальнику первинно надається можливість визначення параметрів пошуку переліку листків непрацездатності та за результатами пошуку надається інформація по листках непрацездатності застрахованих осіб, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Листки непрацездатності»), з таким переліком атрибутів:
- номер;
- дата відкриття;
- дата закриття;
- РНОКПП ЗО;
- ПІБ ЗО.
Страхувальнику також надається можливість перегляду, формування та друку заяв-розрахунків по листках непрацездатності (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Заяви-розрахунки»).
Міжвідомча робоча група за участі, зокрема, представників Міністерства соціальної політики України, ФССУ, Пенсійного фонду України спільно напрацювала проект Порядку видачі та продовження електронних листків непрацездатності. Наразі документ знаходиться на затвердженні в Міністерстві охорони здоров’я України.
А поки рекомендуємо роботодавцям завчасно реєструватись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, щоб бути готовими до будь-яких інновацій та в найбільш потрібний момент не втратити доступ до важливої інформації.