Пропустити навігацію

Брифінг на тему: «Порядок формування, реєстрації та переваги електронного листка непрацездатності»

У понеділок, 30 серпня, о 16.00 год. відбувся брифінг заступника начальника відділу методології та контролю за використанням даних управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області Оксани АНДРУХ на тему: «Порядок формування, реєстрації та переваги електронного листка непрацездатності».

Повідомила, що ведення Реєстру електронних листків непрацездатності здійснює Пенсійний фонд України, і формуються вони саме на основі наявної в його базі інформації про застрахованих осіб.

Електронний лікарняний створюється після внесення лікарем до електронної системи охорони здоров’я медичного висновку, засвідченого кваліфікованим електронним підписом, про тимчасову непрацездатність пацієнта. Інформація автоматично передається до Електронного реєстру листків непрацездатності, де отримує унікальний реєстраційний номер.

З моменту створення електронного лікарняного інформація про факт втрати працівником працездатності стає доступною роботодавцю в його Особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/). Отож працівнику достатньо повідомити керівника телефоном чи електронним листуванням через звичні засоби спілкування. Сам працівник теж має змогу переглянути свій електронний лікарняний в Особистому кабінеті на вебпорталі, авторизувавшись на цьому сервісі за допомогою кваліфікованого електронного підпису або системи інтегрованої ідентифікації GOV ID, яка передбачає використання банківської картки або даних оператора мобільного зв’язку. 

Електронний листок непрацездатності вважається виданим з наступного дня після дати закриття та стає доступним для здійснення розрахунку матеріальної виплати застрахованій особі. При цьому зауважила, що електронний лікарняний створюється лише за умови ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, який формує на основі звітності страхувальників та веде Пенсійний фонд України. Отож, зазначила Оксана Андрух, наявність достовірної інформації в Реєстрі є важливим фактором не тільки для визначення права  на пенсійне забезпечення, а й для отримання у разі занедужання електронного листка непрацездатності та відповідних соціальних виплат за цей період. Тому роботодавцям необхідно контролювати правильність поданих відомостей щодо своїх підлеглих та актуальність даних підприємства й у випадку виявлення неточностей своєчасно вносити корективи. Важливо і самим працівникам перевіряти в Особистому кабінеті персональну інформацію та у разі виявлення помилок повідомляти керівника про потребу внесення виправлень.

Називаючи переваги нововведення, представниця Пенсійного фонду відзначила оперативність процесу оформлення листка тимчасової непрацездатності, а також спрощення процесу здійснення страхувальником розрахунків виплат завдяки автоматичному завантаженню до заяви-розрахунку інформації з Реєстру застрахованих осіб. Окрім того, електронна система формування і реєстрації лікарняних унеможливлює втрату цих документів чи їх фальсифікацію.

background Layer 1