Пропустити навігацію

ЕЛЕКТРОННИЙ ЛИСТОК НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ: ЗАПИТУВАЛИ – ВІДПОВІДАЄМО

11 7 300x225 - ЕЛЕКТРОННИЙ ЛИСТОК НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ: ЗАПИТУВАЛИ - ВІДПОВІДАЄМОЩО Є ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ЛИСТКА НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ?
 
Механізми видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності визначає Порядок, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України 17 червня 2021 року №1234, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07 Липня 2021 р. за №890/36512 (далі – Порядок №1234 від 17.06.2021).
 
Дані медичних висновків про тимчасову непрацездатність (далі – медичний висновок), внесені до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я, надходять з електронної системи охорони здоров’я (пункт 1 розділу ІІ Порядку №1234).
 
Листок непрацездатності формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок (медичні висновки) у разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (пункт 2 розділу ІІ Порядку №1234 від 17.06.2021).
 
Під час формування листка непрацездатності враховується інформація про основне місце роботи застрахованої особи, визначене за даними повідомлення про прийняття працівника на роботу (абз.5 п.2 розділ ІІ наказу МОЗУ від 17.06.2021 №1234 від 17.06.2021).
 
Сформований листок непрацездатності надсилається страхувальникам, з якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах (за основним місцем роботи та за сумісництвом) через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (абз.6 п.2 розділ ІІ наказу МОЗУ від 17.06.2021 №1234 від 17.06.2021).
 
ЩО ОЗНАЧАЄ ІДЕНТИФІКАЦІЯ ПАЦІЄНТА ЯК ЗАСТРАХОВАНОЇ ОСОБИ В РЕЄСТРІ ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ?
 
Відповідно до пункту 2 Порядку №1234 від 17.06.2021 листок непрацездатності формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок (медичні висновки) у разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – РЗО).
 
Ідентифікованою вважається особа щодо якої інформація, яка надійшла з електронної системи охорони здоров’я, співпадає з відомостями РЗО за критеріями:
 
● реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номеру паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) – 100 % символів;
● прізвища, імені та по батькові (за наявності) особи – понад 90,0 % символів.
 
Під час формування листка непрацездатності враховується інформація про основне місце роботи застрахованої особи, визначене за даними повідомлення про прийняття працівника на роботу.
 
Сформований листок непрацездатності надсилається страхувальникам, з якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах (за основним місцем роботи та за сумісництвом) через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
 
ЯКІ МОЖЛИВІ ПРИЧИНИ НЕСТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ЛИСТКА НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ?
 
Електронний листок непрацездатності формується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність, який створює лікар. Одразу після створення медичного висновку на контактний номер пацієнта приходить повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Переглянути сформований листок непрацездатності можливо в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua.
 
Електронний лікарняний може не сформуватися з кількох причин:
 
1. В реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутня інформація про трудові відносини на дату початку періоду її непрацездатності.
 
2. В Реєстрі застрахованих осіб відсутня інформація про основне місце роботи застрахованої особи, визначене за даними повідомлення про прийняття працівника на роботу, у зв’язку з неподанням такого повідомлення роботодавцем.
 
3. В персональній електронній обліковій картці застрахованої особи Реєстру застрахованих осіб зазначені некоректні, помилкові, неактуальні відомості.
 
ЩО ОЗНАЧАЄ ПОВІДОМЛЕННЯ «ВІДСУТНЯ ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ НА ДАТУ ПОЧАТКУ ПЕРІОДУ НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ», ОТРИМАНЕ ЛІКАРЕМ ПРИ РЕЄСТРАЦІЇ МЕДИЧНОГО ВИСНОВКУ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я? ЧОМУ Е-ЛІКАРНЯНИЙ НЕ СТВОРИВСЯ?
 
Під час формування електронного листка непрацездатності враховується інформація про основне місце роботи застрахованої особи, визначене за даними повідомлення про прийняття працівника на роботу.
 
Сформований листок непрацездатності надсилається страхувальникам, з якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах (за основним місцем роботи та за сумісництвом) через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
 
Тобто електронний листок непрацездатності формуються на основі наявної в базі Пенсійного фонду України інформації з Реєстру застрахованих осіб, яка базується на звітах страхувальників. Тому дуже важливою є наявність інформації про трудові відносини між застрахованою особою та її роботодавцем.
 
Якщо працівник захворіє після завершення граничного терміну подання звітності за звітний квартал, а його роботодавець ще не подав Податковий розрахунок за відповідний звітний період, то електронний лікарняний не створиться.
 
Лікар в такому випадку, при реєстрації медичного висновку в електронній системі охорони здоров’я отримає від ПФУ повідомлення наступного змісту: «Відсутня інформація про трудові відносини на дату початку періоду непрацездатності».
 
Питання успішного створення електронного листка непрацездатності може бути вирішене тільки після подання роботодавцем обов’язкової звітності за відповідний податковий період.
 
Це стосується тих випадків, коли особа перебуває у трудових відносинах тільки з одним роботодавцем. Якщо має місце ситуація, коли людина працює за основним місцем роботи та за сумісництвом у двох різних страхувальників, то у разі подання Податкового розрахунку тільки одним роботодавцем, сформований листок непрацездатності буде надіслано тільки такому страхувальнику.
 
Тому наполегливо просимо роботодавців сумлінно поставитись до свого обов’язку стосовно подання звітності, адже від того, яка інформація про працівника наявна в Реєстрі застрахованих осіб, залежить в майбутньому одержання особою електронного листка непрацездатності.
 
ЩО ОЗНАЧАЄ ПОВІДОМЛЕННЯ «ПОМИЛКА ОДНОЗНАЧНОГО ПОШУКУ В РЗО / ПЕРЕВІРТЕ КОРЕКТНІСТЬ ПІБ ТА ДОКУМЕНТ», ОТРИМАНЕ ЛІКАРЕМ ПРИ РЕЄСТРАЦІЇ МЕДИЧНОГО ВИСНОВКУ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я? ЧОМУ Е-ЛІКАРНЯНИЙ НЕ СТВОРИВСЯ?
 
Відповідно до пункту 2 Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України 17.06.2021 №1234, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.07.2021 за №890/36512:
 
Ідентифікованою вважається особа щодо якої інформація, яка надійшла з електронної системи охорони здоров’я, співпадає з відомостями Реєстру застрахованих осіб (далі – РЗО) за критеріями:
 
● реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номеру паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) – 100 % символів;
● прізвища, імені та по батькові (за наявності) особи – понад 90 % символів.
 
У разі, якщо при реєстрації лікарем медичного висновку в електронній системі охорони здоров’я, від ПФУ надходить повідомлення «Помилка однозначного пошуку в РЗО / Перевірте коректність ПІБ та документ», це означає що е-лікарняний не створено.
 
В такому випадку, в першу чергу лікарю необхідно перевірити правильність введених персональних даних пацієнта в системі охорони здоров’я, оскільки зміни в медвисновок лікар може внести протягом 7-ми днів з дня його реєстрації (створення), тобто у разі пропущення 7-денного строку усунути помилку буде неможливо і е-лікарняний не створиться.
 
У разі, якщо проблема в Реєстрі застрахованих осіб, страхувальник провів необхідні коригування або сама застрахована особа, для прикладу, подала Анкету застрахованої особи, у лікаря є можливість зайти в уже створений медичний висновок і перевідправити його до ПФУ навіть якщо сплив семиденний термін після дати реєстрації медвисновку в електронній системі охорони здоров’я, оскільки в ньому лікар уже не проводить жодних змін, і лікарняний створиться.
 
Важливо! Таку дію (перевідправлення медичного висновку) лікар проводить тільки за зверненням пацієнта, який інформує лікаря про усунення розбіжностей в РЗО ПФУ.
background Layer 1