ПОДАННЯ ДО ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ ВІДОМОСТЕЙ ПРО ТРУДОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПРАЦІВНИКА
Постановою правління Пенсійного фонду України від 12.03.2021 №11-1 затверджено “Порядок подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі”.
Цей Порядок відповідно до статті 20 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 р. № 2464-VI визначає механізм подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно (далі – працівник), в електронній формі для створення електронних трудових книжок.
Відомості про трудову діяльність працівника подаються:
– працівником, страхувальником або представником страхувальника, якому керівником страхувальника делеговані відповідні повноваження через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (далі – вебпортал ПФУ) в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
– працівником особисто (в сервісному центрі Пенсійного фонду України).
Відомості про трудову діяльність працівника подаються через вебпортал ПФУ в електронній формі у вигляді xml-файлу, структуру якого наведено в додатку до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженому постановою правління Пенсійного фонду України №11-1, а за періоди до набрання чинності Законом України від 05 лютого 2021 року №1217 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі” – одним із таких способів:
1) у вигляді копій передбачених законодавством документів, виготовлених шляхом сканування;
2) в оцифрованому вигляді – шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі ПФУ, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис.
Для подання сканкопій документів про стаж через вебпортал ПФУ необхідно:
– здійснити вхід в особистий кабінет на вебпорталі ПФУ http://portal.pfu.gov.ua;
– перейти в розділ «Комунікації з ПФУ» / вкладка «Відомості про трудові відносини»;
– в підрозділі «Сканкопії документів» натискаючи на кнопку «Додати файл» завантажити всі файли зі сканкопіями документів;
– після додавання всіх файлів відправити їх на опрацювання, натиснувши кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».
Після оцифрування відповідальною особою органу Пенсійного фонду України, наданих сканкопій документів, користувач в особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ отримає повідомлення щодо стану обробки електронного звернення (розділ “Мої звернення”).
Крім того, після успішного оцифрування сканованих копій документів, в особистому електронному кабінеті в реквізиті “Загальний страховий стаж” закладки “Страхові дані, наявні в РЗО” головної сторінки профілю користувача відображатиметься підсумок загального страхового стажу, який розраховується автоматично відповідно до вимог Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 №1058-IV:
– з 01.01.2004 обчислюється за даними, що містяться в персональній обліковій картці реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового соціального страхування;
– до 01.01.2004 – за результатами оцифрування трудової книжки та інших документів про стаж.
Важливо! В довідці за формою “Витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування” (Витяг з РЗО), яку можна сформувати в особистому електронному кабінеті – розділ “Комунікації з ПФУ”- сервіс “Запит на отримання електронних документів”, доступна детальна інформація щодо набутого особою стажу у розрізі місяців за періоди до та після 01.01.2004.