Пропустити навігацію

Як пенсіонер може повідомити територіальний орган Пенсійного фонду про факт працевлаштування чи звільнення без особистого відвідування сервісного центру?

Закон України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” наділяє застраховану особу певними правами та встановлює для такої особи і відповідні обов’язки, а саме, відповідно до пункту 3 частини другої статті 16 даного Закону застрахована особа зобов’язана повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду про:

  • зміну даних, що вносяться до її персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування,
  • виїзд за межі держави,
  • про обставини, що спричиняють зміну статусу застрахованої особи,

протягом десяти днів з моменту їх виникнення.

Тобто, пенсіонери протягом 10 днів зобов’язані повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду України про обставини, що спричиняють зміну розміру пенсійної виплати або припинення її виплати, шляхом подання відповідної заяви з наданням документів, що підтверджують:

  • працевлаштування (початок діяльності, пов’язаної з отриманням доходу, укладення трудового договору, цивільно-правового договору, реєстрації як фізичної особи-підприємця, провадження незалежної професійної діяльності);
  • звільнення (припинення діяльності, пов’язаної з отриманням доходу, трудового договору, цивільно-правового договору, припинення реєстрації фізичної особи-підприємця, провадження незалежної професійної діяльності).

Документи, що засвідчують відповідні відомості щодо працевлаштування або звільнення:

  • наказ або розпорядження про прийняття/звільнення з роботи;
  • трудова книжка із записом про працевлаштування/звільнення;
  • цивільно-правовий договір.

Про такий обов’язок органи Пенсійного фонду повідомляють кожного пенсіонера під час призначення пенсії в “Пам’ятці пенсіонера”, яку він підписує.

Для оперативного інформування пенсіонером територіального органу Пенсійного фонду України про факт працевлаштування чи звільнення, реалізована можливість подати необхідні документи засобами вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).

Для цього потрібно:

  • Авторизуватися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП).
  • У лівому боковому меню обрати розділ “Щодо пенсійного забезпечення” – “Заява на перерахунок пенсії” – “Вид перерахунку – працевлаштування/звільнення”.
  • Заповнити всі необхідні поля заяви та завантажити скановані копії передбачених документів, які підтверджують відповідні відомості щодо працевлаштування або звільнення.
  • Сформувати заяву, підписати її КЕП та надіслати на розгляд до Пенсійного фонду.
  • Результат опрацювання можна переглянути у вкладці “Мої звернення”.

Звертаємо увагу, що неповідомлення або невчасне повідомлення про працевлаштування (або реєстрацію підприємницької діяльності) призводить до незаконних виплат пенсійних коштів, які підлягають обов’язковому поверненню органам Пенсійного фонду України.

 

Golovne upravlinnya Pensijnogo fondu Ukrayiny v CHernivetskij oblasti 53 1024x559 - Як пенсіонер може повідомити територіальний орган Пенсійного фонду про факт працевлаштування чи звільнення без особистого відвідування сервісного центру?

background Layer 1