Пропустити навігацію

Виправлення помилок у звітності – обов’язок сумлінного роботодавця

nalog buh e1527079975606 300x200 - Виправлення помилок у звітності – обов’язок сумлінного роботодавця

 

Зосереджуємо увагу керівників та бухгалтерів роботодавців, що відомості зі звітності щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування вносяться до Реєстру застрахованих осіб, якщо повідомлення про результат обробки не містить кодів помилок. У випадку подання звіту засобами електронного зв’язку з використанням ЕЦП згадане повідомлення – це перша та/або друга квитівка, яка надходить після надсилання Звіту.

Квитанція № 1 свідчить про те, що Звіт страхувальника успішно прийнято для подальшого опрацювання. Також зазначена квитанція містить інформацію, що за результатами приймання та обробки електронного Звіту в Пенсійному фонді України буде сформовано другу квитанцію, що буде надіслана на електронну адресу, з якої було відправлено Звіт.

Квитанція № 2 містить інформацію про результат обробки Звіту і повідомляє про внесення чи невнесення відомостей зі звітності страхувальника до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Отже, неподання або подання звітності з помилками та невиправлення в найкоротші терміни цих помилок страхувальником (роботодавцем) спричиняє відсутність відомостей у реєстрі застрахованих осіб та їх недостовірне відображення. Останнє напряму впливає на правильність обчислення страхового стажу, розрахунку розміру пенсії, допомоги з тимчасової непрацездатності та інших соціальних виплат, на які має право застрахована особа (працівник).

Акцентуємо увагу керівників-страхувальників на тому, що саме наявність необхідної кількості років страхового стажу сьогодні визначає право особи на пенсійне забезпечення. З 1 січня 2018 для виходу на пенсію у 60-річному віці необхідно мати 25 років страхового стажу. Кожного наступного року вимоги до тривалості необхідного страхового стажу зростатиме на рік до 2018 року, коли для реалізації права на пенсійне забезпечення необхідно буде мати 35 років страхового стажу. Отже, кожний рік, кожний місяць, кожний день зарахованого страхового стажу тепер мають велику вагу для призначення пенсії.

Варто зауважити, що застрахована особа (працівник) не має права самостійно виправляти відомості щодо стажу, заробітної плати, пільгового стажу або періоду трудових відносин. Такі відомості вимагають підтвердження первинними документами, тому  виправити їх вправі тільки роботодавець.

Слід пам’ятати, що помилку краще виправляти одразу. Адже з плином часом ймовірне виникнення обставин, здатних ускладнити або навіть унеможливити цю процедуру. Наприклад,  можлива ліквідація підприємства, звільнення страхувальника-роботодавця з посади, його переведення в інший район тощо – за таких умов виправити помилку досить складно, а подеколи й неможливо.

Роки спливають непомітно, і  з настанням пенсійного віку буває складно чи навіть пізно звертатись до архівних документів та вирішувати проблеми з колишнім роботодавцем. Усі питання щодо своєчасного виправлення помилкових відомостей доцільно вирішувати з діючим роботодавцем.

Водночас застрахована особа при виявленні неточності або відсутності інформації про себе – чи щодо стажу, в т.ч. пільгового, чи заробітної плати, – має право вимагати у роботодавця виправлення помилки або невідповідності даних одразу після факту її виявлення.

Пенсійна служба краю вкотре закликає роботодавців сумлінно ставитись до формування звітності. ПАМ’ЯТАЙТЕ, що подання звітності з помилками та зволікання у виправленні цих помилок призводить до втрати страхового стажу застрахованими особами та порушує їх конституційне право на його зарахування.

background Layer 1