Мінімізація зарплати – причина недоотримання доходів бюджетами усіх рівнів
Заступник начальника фінансово-екомічного управління Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області Майя Філіпець взяла участь у засіданні комісії з питань мобілізації платежів до державного та місцевих бюджетів, яке відбулося в облдержадміністрації під головуванням заступника голови Чернівецької обласної державної адміністрації М.Заячука.
Одним із питань порядку денного, розглянутих на засіданні, було невиконання дохідної частини бюджетів Волоківської та Новоселицької об’єднаних територіальних громад, голови яких доповіли про фактори, що спричинили таку ситуацію.
Майя Філіпець зазначила, що одним із основних негативних чинників ненадходження доходів до бюджетів усіх рівнів, в тому числі Пенсійного фонду, є мінімізація роботодавцями зарплати та зайнятості працівників. При цьому посадовець зауважила на вкрай низькому рівні оплати праці працівників, зайнятих у фізичних осіб-підприємців, котрі провадять діяльність на території Волоківської (3871 грн.) та Новоселицької (3799 грн.) об’єднаних територіальних громад. Не краща ситуація із рівнем оплати праці працівників у господарюючих суб’єктів юридичних осіб.
– З метою захисту прав громадян на соціальне та пенсійне забезпечення, мобілізації надходжень до бюджетів усіх рівнів та Пенсійного фонду об’єднані територіальні громади зобов’язані реалізувати право на здійснення інспекторами праці своїх громад перевірок роботодавців та осіб, які провадять діяльність без державної реєстрації, щодо дотримання законодавства про працю. Необхідно наполегливо й активно вживати заходів з виявлення роботодавців, у котрих працівники зайняті без оформлення трудових відносин, – зазначила Майя Філіпець. – Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області щомісячно інформує об’єднані територіальні громади щодо фізичних осіб, які не дотримуються мінімальних соціальних гарантій.
За результатами засідання Комісії відповідальним особам надані конкретні доручення.