ЕЛЕКТРОННІ ПОСЛУГИ, ЯКІ МОЖНА ОТРИМАТИ ОНЛАЙН НА ВЕБПОРТАЛІ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

Це, зокрема:
ДАНІ З РЕЄСТРУ ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ
У Реєстрі застрахованих осіб, який формує та веде Пенсійний фонд України, на кожну застраховану особу (працівника, пенсіонера, отримувача соціальних допомог тощо) заведена персональна облікова картка, в якій накопичується інформація про заробітну плату, різні соціальні виплати, з яких сплачено страхові внески, страховий стаж, розмір пенсії тощо.
Користувач може легко перевіряти інформацію щодо зі сплати роботодавцем єдиного соціального внеску й у разі виявлення порушень звернутися до нього для вирішення питання. Можливість контролю за ситуацією дає змогу громадянам дбати про свої соціальні гарантії та майбутню пенсію.
АНКЕТА ЗАСТРАХОВАНОЇ ОСОБИ ДЛЯ ВНЕСЕННЯ / ЗМІНИ / УТОЧНЕННЯ ДАНИХ В РЕЄСТР(І) ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ
В разі виявлення застрахованою особою в Особистому кабінеті некоректних відомостей в своїх анкетних даних (прізвище, ім’я, по батькові на поточний момент; дата народження, місце народження; стать; громадянство; серія та номер паспорта; номер телефону (за згодою); адреса місця проживання) можна подати Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр(і) застрахованих осіб та документи, що підтверджують внесення/зміну/уточнення даних і належність помилкових даних цій особі (паспорт (інший документ, що посвідчує особу), документ, який підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків або право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта).
Особливо це актуально в умовах ведення Електронного реєстру листків непрацездатності. Оскільки електронний лікарняний створюється за умови ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в Реєстрі застрахованих осіб, то важливо, щоб така інформація була актуальною та достовірною, інакше листок непрацездатності не буде сформовано.
ЕЛЕКТРОННИЙ РЕЄСТР ЛИСТКІВ НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ
В зазначеному розділі користувач вебпорталу може переглядати інформацію про періоди тимчасової втрати працездатності та їх оплату.
Сформований листок непрацездатності надсилається страхувальнику, з яким застрахована особа перебуває у трудових відносинах.
ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА КНИЖКА
Сервіс «Електронна трудова книжка» дозволяє усунути можливі негативні наслідки втрати паперової трудової книжки, її фізичного пошкодження, та ризики фальсифікації і внесення недостовірних відомостей. Електронна трудова книжка є підставою для призначення особі пенсії в автоматичному режимі.
ЗАПИТ НА ОТРИМАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ДОКУМЕНТІВ
Засобами вебпорталу можна подати звернення на отримання електронних документів:
– довідки про доходи пенсіонера для субсидії;
– довідки про доходи пенсіонера;
– витягу з Реєстру застрахованих осіб (РЗО);
– індивідуальних відомостей про застраховану особу (довідок ОК-5, ОК-7);
– довідки про трудовий та страховий стаж;
– даних про нараховану заробітну плату та про особливі умови праці;
– витягів з ЕТК та ЕРЛН.
ЕЛЕКТРОННА ПЕНСІЙНА СПРАВА
Пенсіонери мають змогу, не виходячи з дому, переглянути:
– основні дані (номер пенсійної справи/особового рахунку, дата відкриття особового рахунку, вид пенсії, орган ПФУ призначення пенсії, дата призначення);
– адресні дані (адреса реєстрації та адреса фактичного місця проживання);
– довідку по зарплаті, що врахована при призначенні/перерахунку пенсії;
– довідку про стаж, врахований для визначення права на пенсію;
– довідку про стаж, врахований для розрахунку пенсії.
ЗАЯВА НА ПРИЗНАЧЕННЯ/ПЕРЕРАХУНОК ПЕНСІЇ АБО НА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЕЛЕКТРОННОЇ ПЕНСІЙНОЇ СПРАВИ
Громадянам надається можливість подати заяву на призначення/перерахунок пенсії або на внесення змін до електронної пенсійної справи. За результатами опрацювання заяви спеціалістами ПФУ користувач на вебпорталі отримує інформацію щодо стану обробки заяви та рішення щодо призначення/перерахунку пенсії.
ЗАПИС НА ПРИЙОМ
Засобами вебпорталу можна записатися на прийом до органу Пенсійного фонду.
Процес запису на прийом включає:
– визначення дати та теми відвідування органу ПФУ;
– вибір часу, зручного для відвідування органу ПФУ;
– отримання талону щодо відвідування органу ПФУ.
СМС-ІНФОРМУВАННЯ
Задля покращення інформування населення щодо пенсійного забезпечення впроваджені інформаційні розсилки для інформування громадян за допомогою СМС-повідомлень, які наразі відображаються в Особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ в Розділі «Мої повідомлення».
ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР
Цей сервіс призначений виключно для створення прогнозного розрахунку розміру пенсії за даними, що містяться в електронних реєстрах Пенсійного фонду та даними, самостійно введеними користувачем з дотриманням певних умов. Прогнозний розрахунок пенсії має інформаційний характер.
ПОДАННЯ ЗВЕРНЕННЯ (ЗАЯВИ, СКАРГИ, ПРОПОЗИЦІЇ)
Опрацювання звернень та надання відповідей відбувається за стандартними правилами, прийнятими, наприклад, для паперових документів. З дотриманням ЗУ «Про звернення громадян».
ВСІ ЗВЕРНЕННЯ ДО ОРГАНІВ ПФУ
Користувачу вебпорталу надається можливість переглянути всі звернення, подані ним до органів ПФУ.
При цьому за усіма зверненнями, доступними користувачу в залежності від способу аутентифікації (КЕП, токен, Дія.Підпис, ID.GOV.UA), надається перелік звернень та результат розгляду таких звернень.
ДОСТУП ЧЕРЕЗ МОБІЛЬНИЙ ЗАСТОСУНОК
Громадяни мають можливість доступу до е-сервісів Пенсійного фонду у зручному форматі зі смартфонів та планшетів за допомогою мобільного застосунку «Пенсійний фонд».
ПОДАННЯ ЗАЯВИ НА ЖИТЛОВУ СУБСИДІЮ ЧИ ПІЛЬГУ
Користувачу, який авторизувався на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису надається можливість сформувати будь-який із запропонованих типів заяв:
– заяви про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги;
– заяви про призначення та надання житлової субсидії;
– заяви про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу;
– заяви щодо перерахунку раніше призначених житлової субсидії;
– заяви щодо перерахунку раніше призначеної пільги;
– заяви на зміну способу виплати житлової субсидії або пільги;
– заяви про припинення житлової субсидії або пільги;
– заяви про призначення та надання житлової субсидії за експериментальним проєктом.
ЗАЯВА НА СТРАХОВУ ВИПЛАТУ
Розроблено сервіс подання електронних звернень щодо призначення (перерахунку, продовження) страхової виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві (професійним захворюванням), а саме:
– заяви про призначення/перерахунок/продовження страхової виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві (професійним захворюванням);
– заяви про призначення/перерахунок/продовження страхової виплати у зв’язку зі смертю годувальника;
– заяви про відшкодування витрат на поховання потерпілого та пов’язані з цим ритуальні послуги;
– заяви про здійснення страхової виплати;
– заяви про компенсацію витрат.
ДОБРОВІЛЬНЕ СТРАХУВАННЯ ТА БЛАГОДІЙНІ ПОЖЕРТВИ
Шляхом добровільної сплати страхових внесків будь-хто може вплинути на зарахування страхового стажу (собі чи іншій особі) або на розмір своєї (чи іншої особи) пенсійної виплати, яку виплачуватимуть у майбутньому.
А сплата певної благодійної пожертви на користь конкретного пенсіонера (або знеособлено) надає можливість збільшити пенсію, яку він отримує, уже сьогодні.
Пенсійні внески за себе або на користь іншої людини відтепер можна сплатити у зручний спосіб – без відвідування державних та банківських установ. Особи, які досягли 16-річного віку та не належать до осіб, яким призначено пенсію в солідарній системі, можуть укласти договір з Пенсійним фондом України в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, підтвердивши свою особу за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
КАБІНЕТ СТРАХУВАЛЬНИКА
Страхувальники – користувачі вебпорталу мають змогу:
– Отримувати інформацію з Електронного реєстру листків непрацездатності.
– Подавати заяву-розрахунок на фінансування матеріального забезпечення працівників.
– Подати повідомлення про виплату страхових коштів працівникам згідно профінансованих заяв-розрахунків.
– Подавати скановані копії трудової книжки робітника для створення електронної трудової книжки.
– Подавати відомості про трудову діяльність працівника, подаються через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі
– Подавати звернення як до будь-якого територіального органу ПФУ так і до Пенсійного фонду. Опрацювання звернень та надання відповідей відбувається за стандартними правилами, прийнятими, наприклад, для паперових документів.
– Переглядати результати розгляду такого звернення.
– Формувати запит на отримання електронних документів щодо своїх працівників:
індивідуальних відомостей про застраховану особу (довідки ОК-7);
довідок про трудовий та страховий стаж;
даних про нараховану заробітну плату та про особливі умови праці;
витягів з ЕТК та ЕРЛН.
Особистий кабінет користувача (як застрахованої особи, отримувача пенсійний виплат чи страхувальника) на вебпорталі ПФУ – це зручний засіб дистанційної комунікації з органами ПФУ та отримання всього спектру послуг, які надає Пенсійний фонд України.