Пропустити навігацію

Про Стратегію модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року

14 вересня 2016 року Кабінет Міністрів України схвалив Стратегію модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року (далі – Стратегія).

Метою Стратегії є забезпечення європейських стандартів функціонування та надання послуг, зміцнення фінансової стабільності, підвищення прозорості діяльності Пенсійного фонду, а також оптимізації адміністративних видатків.

Документ визначає чіткі кроки щодо підвищення ефективності роботи Фонду по всіх напрямках та передбачає чіткий перелік індикаторів, що визначають конкретні результати її реалізації. Одним з пріоритетних завдань Стратегії є підвищення якості обслуговування громадян, а саме забезпечення обслуговування громадян незалежно від місця реєстрації. Тобто, налагодження технологій обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна» у відповідних залах обслуговування – фронт-офісах, на рівні територіальної громади з подальшою обробкою пенсійної документації у відокремлених підрозділах – бек-офісах та забезпечення надання консультативної допомоги громадян щодо умов призначення і перерахунку пенсій. Це дасть можливість отримання пенсійних послуг не тільки на рівні районного центру, як це відбувається зараз, а й на рівні громад, на базі агентських пунктів (банківських установ, поштових підприємств тощо).

Завдяки впровадженню централізованої системи призначення та виплати пенсій, створюється єдина централізована база електронних пенсійних справ. В Донецькій області з початку року заведено 13,3 тис. електронних пенсійних справ для нових пенсіонерів.

Загалом планується значно розширити мережу точок доступу до одержання пенсійних послуг, які будуть максимально наближені до місця проживання громадян. Разом з тим, передбачається значно скоротити час для надання таких послуг, в тому числі за рахунок сучасних інформаційних технологій. Так, якщо зараз процес призначення пенсій триває до 10 днів, то незабаром він буде займати 15-20 хвилин. Запроваджується можливість отримання практично всіх послуг дистанційно, у тому числі через веб-портал Пенсійного фонду з використанням електронного цифрового підпису, який попередньо можна взяти в територіальних управліннях Фонду. Таким чином, подати заяву на призначення чи перерахунок пенсії можливо буде фактично не виходячи з дому. Оновлена версія порталу має запрацювати вже у жовтні цього року.

З метою удосконалення управління фінансами Пенсійного фонду планується створення єдиної автоматизованої системи управління та контролю за фінансами Пенсійного фонду, що дозволить проводити постійний моніторинг ефективності використання коштів Фонду. Завдяки цій системі розширюватимуться можливості використання персоніфікованих даних застрахованих осіб про сплату внесків до Пенсійного фонду, що дасть можливість використання цих даних для виявлення ознак тіньової зайнятості та інформування громадян про їхні набуті пенсійні права, про стаж і заробіток.

Протягом 2017 року планується оптимізація територіальних управлінь Пенсійного фонду та чисельності працівників керівного та адміністративного складу. Це надасть змогу спрямувати заощаджені кошти на модернізацію системи завдяки запровадженню новітніх інформаційних технологій і технічного переоснащення територіальних органів Пенсійного фонду.

821195ea448d2c73bde0fe504e102b3d S - Про Стратегію модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року

background Layer 1