Пропустити навігацію

Актуальні питання оформлення трудових відносин розглянула під час брифінгу керівник обласної пенсійної служби

Сьогодні 29.11.2018 на базі медіа центру РТРК «Регіон-Донбас» відбувся брифінг начальника головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області Наталії Рад щодо актуальних питань оформлення трудових відносин громадянами області.

 

«Станом на 01.11.2018 загальна чисельність пенсіонерів в Донецькій області складає 1,2 млн. осіб, з них  518,8 тис. внутрішньо переміщені особи. З початку року призначено 15,5 тис. нових пенсій, проведено 25,1 тис. індивідуальних перерахунків. Станом на 25 листопада завершено фінансування пенсійних виплат поточного місяця. Потреба на виплату пенсій та грошової допомоги в жовтні поточного року склала 4069,8 млн.грн. Фінансування пенсій грудня місяця розпочнеться 1 числа, а виплата за встановленим графіком -з 4 числа», – зазначила Наталія Рад.

 

За словами керівника головного управління Пенсійного фонду, в області налічується 51,7 тис. працівників, трудові відносини яких мають ознаки тінізації, в тому числі 16,3 тис. з рівнем оплати праці нижчим за мінімальний.

 

Чисельність керівників із заробітною платою менше мінімальної зменшилась з початку поточного року на 1,8 тис. та становить 580 осіб. Кількість працюючих неповний робочий час в порівнянні до початку року збільшилась на 6,3 тис. або 24,7 % та складає 31,9 тис. осіб. Кількість працюючих за договорами цивільно-правового характеру зросла на 0,8 тис. осіб до початку року та налічує 9,4 тис. осіб.

 

«З початку року органами Пенсійного фонду області опрацьовано 677,2 тис. інформаційних відомостей Державного реєстру застрахованих осіб. Визначено 10,0 тис. страхувальників та 41,2 тис. застрахованих осіб з ознаками порушення законодавства про працю, які відповідно встановленого порядку були передані для подальшої реалізації залежно від компетенції. За результатами спільних дій органів Державної фіскальної служби, Держпраці, Пенсійного фонду області та органів виконавчої влади з початку року: кількість застрахованих осіб із заробітною платою менше за мінімальну скоротилась на 8,1 тис. або 40,4%; збільшена заробітна плата 4,3 тис. працівників; фонд оплати праці зріс на 6,1 млн.грн.; додатково донараховано 1,3 млн. грн. єдиного соціального внеску; легалізовано 18,6 тис. робочих місць та додатково надійшло 19,1 млн. грн. єдиного соціального внеску», – розповіла Наталія Рад.

  • кількість застрахованих осіб з заробітною платою менше за мінімальну скоротилась на 8,1 тис. осіб або 40,4%;
  • збільшена заробітна плата 4,3 тис. працівників;
  • збільшено фонд оплати праці на 7,3 млн.грн.;
  • додатково донараховано 1,6 млн. грн. єдиного соціального внеску.
  • легалізовано 49,5 тис. робочих місць та додатково надійшло 24,5млн. грн. єдиного соціального внеску.

 

Особливу увагу приділила керівник  питанням важливості свідомого відношення застрахованими особами до питань оформлення власних трудових відносин та наявним формам контролю за власними пенсійними активами: стажем та заробітною платою і використанням з цією метою можливостей веб-порталу Пенсійного фонду України.

 

Слід зазначити, що питання оформлення трудових відносин актуальне для кожного громадянина, адже для отримання мінімального розміру пенсії на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, чоловікам необхідно мати 35 років страхового стажу, а жінкам – 30 років. Тому, страховий стаж безпосередньо залежить від офіційного працевлаштування.

 

Крім того, керівник обласної пенсійної структури торкнулась питання запровадження нових можливостей веб-порталу Пенсійного фонду України. Відтепер на порталі функціонує кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для працедавця доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників, про правильність подання звітності тощо.

 

Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, – можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні). До цього часу первинні дані для розрахунку – страховий стаж та розмір заробітної плати – надавали самі працівникі. Для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду області за довідками. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується. Увійти до кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис.

 

На всі питання журналістів керівником Фонду області надано ґрунтовні відповіді.

 

background Layer 1