Пропустити навігацію

Рішення колегії головного управління від 21.08.2018 № 7-2 “Про реалізацію завдань Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року щодо впровадження єдиних стандартів і технології обслуговування громадян та перехід на електронний документообіг під час виплати пенсій”

 

                                                

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

 

РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ

 

  21.08.2018                                                                  м. Слов’янськ                                                                                  № 7-2

 

Про реалізацію завдань Стратегії модернізації

та розвитку Пенсійного фонду України

на період до 2020 року щодо впровадження

єдиних стандартів і технології

обслуговування громадян

та перехід на електронний документообіг

під час виплати пенсій

 

В 2018 році територіальними управліннями області продовжується реалізація завдань, визначених Стратегією модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року.

Першочерговим завданням є покращення якості обслуговування громадян, доступності при наданні послуг, забезпечення прозорості та відкритості в роботі Фонду.

В територіальних управліннях області функціонує 46 відділів обслуговування громадян, в яких фактично працює 179 уніфікованих спеціалістів.

Для розмежування та упорядкованості потоків відвідувачів в фронт-офісах запроваджено координатора громадської приймальні, який надає першочергову інформацію відвідувачу. Слід зауважити, що організація роботи координаторів сприяє скороченню черг відвідувачів.

З метою покращення роботи з інформування населення та наближення послуг до громадян в області функціонує мережа територіально віддалених  консультативних пунктів, розміщених у приміщеннях громадських організацій, серед них і таких, що працюють дистанційно.

З грудня 2017 року в області вже відкрито 15 агентських пунктів обслуговування громадян та 127 віртуальних (інтерактивних) робочих місць. Фахівцями пенсійної служби надано понад 3,0 тис. консультацій і роз’яснень щодо пенсійного забезпечення громадян і змін у законодавстві.

Спеціалісти Фонду області активно працюють над популяризацією дистанційних послуг. Фахові консультації з питань пенсійного забезпечення отримали з початку року 1,3 тис. громадян в найвіддаленіших кутках Донеччини завдяки послузі Skype – зв’язку.

Для контролю за дотриманням соціальних прав громадян органами Фонду області надаються зручні електронні сервіси.

Пенсійним фондом України створено новий веб-ресурс – сучасну онлайн – платформу, що забезпечує висвітлення діяльності Фонду, реалізації державних програм у сфері пенсійного забезпечення, надання інформаційних послуг.

Інформаційна сторінка веб-порталу електронних послуг адаптована до користувача з вадами зору, має мобільну версію та являє собою мультисайт зі сторінками головних управлінь Фонду.

Органами Фонду області активно впроваджуються заходи з обслуговування громадян шляхом надання електронних послуг через веб-портал Пенсійного фонду України.

Модернізованими сервісними функціями цікавиться все ширше коло громадян. Навіть не виходячи з дому користувачі веб-порталу можуть дистанційно дізнаватись про свою пенсію, контролювати власні персоніфіковані дані, одержані через особистий кабінет.

Для цього підвідомчим управлінням надаються та підтримуються в актуальному стані методичні матеріали щодо порядку роботи з веб-порталом. Листами головного управління надавались рекомендації щодо налаштування окремого робочого місця для користувачів веб-порталу з метою завершення ними процедури реєстрації або надання консультацій щодо користування.

Протягом першого півріччя 2018 року для отримання електронних послуг засобами веб-порталу надано 32,4 тис. заяв. А загалом вже зареєстровано 143 тис. користувачів.

З метою наближення послуг до громадян та їх дистанційного обслуговування підвідомчим управлінням направлено буклети для користувачів веб-порталу, що розповсюджуються при проведенні семінарів, зустрічей з трудовими колективами, при бесідах при прийомі громадян. З початку року проведено 155 семінарів, 381 зустріч з трудовими колективами, розповсюджено 138 плакатів та 14,4 тис. буклетів та брошур.

Змонтовано та розміщено на сайті головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області відеоролик щодо електронних послуг веб-порталу, в якому особливу увагу приділялось питанню електронного запису на прийом. Вищезазначеною послугою на звітну дату скористались 34,6 тис. громадян.

За допомогою цієї послуги можливо уникнути черг та впорядкувати їх  шляхом залучення та використання послуг веб-порталу Пенсійного фонду України.

Через веб-портал надійшло  2,7 тис. запитів з питання дотримання пенсійного законодавства, а також пропозиції щодо організації прийому громадян в управліннях.

З червня 2018 року за допомогою СМС – повідомлень Пенсійний фонд України сповіщає пенсіонерів про результати розгляду звернення за призначенням (перерахунком), поновленням або припиненням виплати пенсії, про утримання з пенсійної виплати, про необхідність звернення до управління для підтвердження даних про особу; а застрахованих осіб  – щомісяця про сплату (несплату) роботодавцем єдиного соціального внеску та про зарахування (або не зарахування) цього періоду до страхового стажу.

Послуга приваблива, але на сьогодні лише 2,1 тис. громадян, які звернулись в управління та надали згоду на інформування. Цей показник можливо збільшити шляхом проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед отримувачів пенсій та застрахованих осіб, при тому, що  головним управлінням підготовлено та направлено до управлінь буклет про засоби самостійного налаштування користувачами послуги СМС- інформування.

Для реалізації вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14.03.2016 № 167 в області подано 144,4 тис. заяв на виготовлення модернізованого пенсійного посвідчення, яке одночасно є платіжною банківською карткою, з яких 126,4 тис. посвідчень видано внутрішньо переміщеним особам.

Враховуючи середню кількість щомісячних звернень внутрішньо переміщених осіб (8,5 тис.), управлінням при зверненні пенсіонера-переселенця необхідно перевіряти наявність у заявника електронного пенсійного посвідчення і у випадку відсутності, роз’ясняти його переваги та запропонувати надати заяву на виготовлення посвідчення.

Протягом 2017 року в управліннях Фонду області в межах підготовки  до впровадження централізованої системи призначення та виплати пенсій  спеціалістами   відділів з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій проводилось ознайомлення, навчання, здобуття практичних навичок роботи в новій системі шляхом призначення пенсійних справ, нарахування виплати пенсій на тестовому полігоні. В визначений час роботи проводились паралельно в двох системах АСОПД/КОМТЕХ та ППВП.

З березня поточного року розпочата промислова експлуатація підсистеми призначення та виплати пенсій. Таким чином, створена можливість такого зручного інструменту обслуговування громадян, як електронна пенсійна справа.

Така електронна пенсійна справа містить окрім наданої заяви скановані копії правовизначаючих документів, які в подальшому можливо використовувати при проведенні перерахунків, визначених Урядом. Зараз, в  електронному вигляді, справа доступна  в будь-якому управлінні Фонду і спеціаліст бачить усі дані про пенсіонера: про навчання, військову службу, стаж роботи, заробіток.

Контингент отрумавачів пенсій в Донецькій області складається  з пільгових пенсій, кількість яких становить майже 270 тис., одержувачів надбавок за статуси – 79 тис., отримувачів пенсій за спеціальними законами – 11,6 тис., у тому числі ліквідаторів та потерпілих від аварії на ЧАЕС – 4 тис. осіб та інші. І в кожному випадку при здійсненні призначення (або перерахунку) пенсій існують особливості відпрацювання, свій технологічний цикл. Актуальне та своєчасне інформування розробника та Пенсійного фонду України про доопрацювання програмного забезпечення відповідно до діючого законодавства прискорює виправлення існуючих  зауважень роботи програми.

В I півріччі за результатами відпрацювання підсистемі ПВП головним управлінням проаналізовано та спрямовано до Пенсійного фонду України  733  зауваження та пропозиції. 

  Роботи по реалізації завдань, визначених Стратегією модернізації та розвитку Пенсійного фонду України в Донецькій області продовжуються. В подальшому плануються роботи по оцифруванню паперових пенсійних справ та створенню  електронного архіву пенсійних справ.

Враховуючи вищевикладене, колегія

ВИРІШИЛА:

  1. Інформацію начальника управління пенсійного забезпечення головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області Кіселькової О.А.  про стан та основні пріоритети у обслуговуванні громадян взяти до уваги.
  2. Начальникам управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також об’єднаних управлінь Донецької області:

2.1. З метою поліпшення якості обслуговування громадян подовжити впровадження стандартів визначених Положенням про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженим  постановою правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015 № 13-1.

2.2. Забезпечити використання уніфікованих інформаційних матеріалів щодо порядку одержання послуг в органах Фонду області.

2.3. Розширити мережу пунктів обслуговування громадян, в т.ч. на базі об’єднаних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг, прозорих соціальних офісів, інфраструктури національного оператора поштового зв’язку, банків, органів влади тощо.

  1. Першому заступнику начальника головного управління Барановій Т.А., заступнику начальника головного управління Полесову С.С., начальнику управління пенсійного забезпечення Кісельковій О.А. здійснювати моніторинг і контроль функціональних процесів, пов’язаних з прийомом та обслуговуванням осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України.

 

Голова колегії                                                                                                                                         Н. С. Рад

background Layer 1