Пропустити навігацію

Рішення колегії від 26.06.2018 № 5 “Про результати  аудиту в Селидовському об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Донецької області”

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ

 

26.06.2018                                                                                         м. Слов’янськ                                                                                             № 5

 

 

Про результати  аудиту в Селидовському об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Донецької області

 

 

         Заслухавши та обговоривши інформацію начальника управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області Павляка Є. В. про результати  аудиту в Селидовському об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Донецької області (далі – управління), колегія головного управління відзначає, що в цілому управлінням забезпечувалось дотримання законодавчих та нормативно-правових актів щодо надходження коштів до бюджету Пенсійного фонду України, ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, призначення та виплати пенсій, ведення бухгалтерського обліку, дотримання фінансово-бюджетної дисципліни.

За І квартал поточного року надходження власних коштів перевищили обсяги відповідного періоду минулого року і склали 1361,04 тис.грн. Планові показники виконані на 111,3 %. Порівняно з 1 кварталом 2017 року обсяг власних надходжень збільшився на 328,5 тис.грн. або на 31,8 %.

Управлінням вживаються заходи щодо наповнення бюджету Пенсійного фонду України та зменшення обсягів заборгованості. Проте, неналежна організація та координація взаємодії з комісіями міських рад із стягнення заборгованості призвела до відсутності позитивної динаміки погашення боргу до бюджету Фонду. Загальна сума заборгованості збільшилась на 164,7 % і станом на 01.05.2018 становить 466309,4 тис.грн. по 138 платниках. Дієвий борг збільшився на 168,4 % і становить 462467,7 тис.грн. по 102 платниках, або 93,0 % від загальної суми боргу. На динаміку зростання боргу найбільший вплив мало зростання заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах по вугільних підприємствах,  питома вага яких в загальній сумі боргу складає 99,7 %.

         В органах Державної виконавчої служби перебуває виконавчих документів на суму 424934,4 тис.грн. (93,0 % загальної суми заборгованості), в судах  першої  інстанції  перебуває  на розгляді позовних заяв на загальну суму 6594,9 тис.грн. За результатами ознайомлень з матеріалами виконавчих проваджень направлено 6 скарг на дії (бездіяльність) державних виконавців, з яких задоволено 5. Разом з тим, не у повній мірі реалізовані управлінням права, як сторони виконавчого провадження. Не у всіх необхідних випадках оскаржувались дії або бездіяльність державного виконавця. За результатами проведеної роботи сплачено борг у сумі 175,1 тис.грн., з них, надійшло від заходів примусового стягнення 52,7 тис.грн., або 30,1 % від сплаченого.

Управлінням не забезпечене підвищення рівня ефективності взаємодії з робочими групами міських рад з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати, не контролюється стан виконання доручень, що призвело до збільшення кількості страхувальників, у яких застраховані особи працюють не повний робочий день (на 45,8 %),  нарахування заробітної плати менше мінімальної керівникам окремих підприємств, продовження практики направлення застрахованих осіб у відпустки без збереження заробітної плати.

Забезпечується контроль за веденням реєстру застрахованих осіб, проводиться аналіз звітів страхувальників, організовано співпрацю з органами Державної фіскальної служби та страхувальниками щодо виправлення помилок в звітах страхувальників. Разом з тим, залишаються не виправленими 7 звітів.

Потребує удосконалення організація контролю за реалізацією вимог комплексної системи захисту  інформації в інформаційно-телекомунікаційній системі Фонду – не розроблено та не впроваджено регламент передачі паролів та функцій адміністратора в програмно-технологічних комплексах на час його відсутності.

Забезпечується дотримання  законодавчих та нормативних актів, які регламентують порядок призначення та виплати пенсій. Разом з тим, встановлено окремі порушення при проведенні перерахунку після надходження даних про сплату страхових внесків та виплати пенсій, реєстрації, візуванні та накладанні резолюцій на документи, не дотримувався 10-денний термін прийняття рішення про призначення, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії. Мають місце випадки порушення порядку формування разових доручень. Потребує вдосконалення стан виявлення та взяття на облік переплат пенсій, не використовується право звернутись в установленому законом порядку до правоохоронних органів у разі виявлення порушень порядку використання коштів Пенсійного фонду України.

Організація роботи відділу обслуговування громадян № 2 не у повному обсязі забезпечує можливості оперативного отримання послуг з пенсійного забезпечення громадянами міста Новогродівки: не забезпечено розмежування потоків відвідувачів, що звертаються на прийом, перелік послуг, які надаються на робочому місці, розміщено в не зручній для сприйняття формі, не розміщено інформацію щодо оскарження рішень щодо дій чи бездіяльності  управління, в зоні очікування не розміщено журнал скарг та пропозицій, відсутня скринька для звернень громадян, на вході до приміщення відсутня інформація про час та місце прийому.

Недостатньою є інформаційно-роз’яснювальна робота щодо переваг попереднього запису на прийом через веб-портал, що призвело до низького рівня охоплення відвідувачів такими послугами. Не у всіх випадках реалізуються результати моніторингу оцінки якості обслуговування.

В управлінні дотримується фінансова дисципліна при проведенні адміністративних видатків. В той же час мають місце помилки при визначенні суми зносу на необоротні активи, в обліку основних засобів, обліку руху печаток та штампів. Передрейсовий медичний огляд водія проводився без ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Забезпечено дотримання антикорупційного законодавства, але не  оприлюднювався план антикорупційних заходів, в окремих випадках не повідомлене Національне агентство з питань запобігання корупції про факти неподання/несвоєчасного подання електронних декларацій.

Окремі заходи для усунення недоліків та порушень, встановлених попереднім аудитом, були неефективними або носили разовий характер, внаслідок чого допущені порушення, аналогічні виявленим попереднім аудитом.

Враховуючи вищезазначене, колегія головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області

 

В И Р І Ш И Л А :

 

1. Інформацію начальника управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області Павляка Є. В. про результати аудиту в Селидовському об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Донецької області, взяти до відома.

2. Вказати начальнику управління Панченко Н. О. на наявні недоліки в управлінській діяльності, додержанні виконавської дисципліни, забезпеченні системи захисту інформації та антикорупційного законодавства.

3. Попередити першого заступника   начальника  управління  Кондакову Н. В. та заступника начальника управління Сафронову О. М. про недостатній рівень організації системи внутрішнього контролю в організації роботи по виконанню доходної та видаткової частин бюджету Пенсійного фонду, недоліки при призначенні і виплаті пенсій, організації обслуговування громадян та здійсненням заходів, спрямованих на попередження порушень законодавства.Начальнику управління Панченко Н. О.:

4.1. Усунути виявлені порушення, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності посадових осіб.

4.2. Продовжити взаємодію з органами місцевої влади, правоохоронними та контролюючими органами, сторонами соціального діалогу, спрямовану на забезпечення виконання планових завдань по надходженню коштів до бюджету Пенсійного фонду України, скорочення заборгованості по платежах, реалізацію спільних заходів щодо легалізації оплати праці та зайнятості населення, захисту прав застрахованих осіб.

4.3. Привести у відповідність до вимог чинного законодавства організацію роботи з прийому громадян, у тому числі з урахуванням               веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України з метою забезпечення у повному обсязі прав громадян на звернення.

4.4. Переглянути механізми здійснення внутрішнього контролю за дотриманням норм пенсійного законодавства при призначенні (перерахунку) і виплаті пенсій та грошової допомоги та діловодства в питаннях організації прийому та обробки документів. Вдосконалити заходи контролю за своєчасністю винесення рішень про призначення, перерахунок, поновлення виплати пенсії та взяття на облік пенсійних справ. Запровадити моніторинг причин виникнення порушень та помилок в розрізі спеціалістів. Дані моніторингу враховувати при організації проведення навчальних заходів та підведенні підсумків роботи.

4.5. Забезпечити реалізацію організаційних та технічних заходів, спрямованих на захист інформації інформаційно-телекомунікаційної системи. Запровадити регламент адміністрування паролів та функцій програмно-технологічних комплексів.

4.6. Підвищити рівень контролю за дотриманням вимог антикорупційного законодавства стосовно повідомлення про факти не подання або несвоєчасного подання декларацій про доходи та зобов’язання фінансового характеру.

4.7. Надати головному управлінню інформацію про виконання вимог цього наказу у строк до 10 вересня 2018 року. До інформації додати копії розпорядчих, первинних та інших документів, виданих за результатами виконання цього наказу.

5. Заступникам начальника, начальнику управління пенсійного забезпечення (Кіселькова О. А.), начальнику фінансово-економічного управління (Шевченко М. В.), начальнику управління інформаційних систем та електронних реєстрів (Головіна Н. В.), начальнику управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю (Павляк Є. С.), начальнику відділу обробки звернень громадян (Бондарчук І. Є.), начальнику загального відділу   (Василенко Н. В.)   головного   управління   забезпечити моніторинг виконання управлінням рекомендацій по удосконаленню діяльності та усуненню недоліків і порушень, встановлених фінансовим аудитом та аудитом відповідності.

 

За голову колегії                                                                                                                                                                                               Т. А. Баранова

background Layer 1