Електронна трудова книжка – зручний сервіс
Хто, як і куди вносить інформацію про трудову діяльність співробітника – роз’яснюють фахівці Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на тренінгах для майбутніх фізичних осіб підприємців області.
10 червня 2021 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». Законом запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі, що дозволяє не оформляти/не вести паперові трудові книжки.
Тепер роботодавці мають надавати відомості, що містяться в паперових трудових книжках про трудову діяльність своїх працівників до Пенсійного фонду України, для внесення їх до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Також це можуть робити не тільки роботодавці, а й безпосередньо громадяни, які мають на руках трудову книжку.
Фахівці зазначають, що на вебпорталі Пенсійного фонду України працює зручний і доступний сервіс «Електронна трудова книжка». Сервіс дозволяє подати через вебпортал підписані кваліфікованим електронним підписом скановані копії паперових трудових книжок, інших документів, які підтверджують трудову діяльність.
Створення електронної трудової книжки спростить громадянам процес підготовки документів для призначення пенсії, забезпечить зберігання та накопичення даних про стаж в Реєстрі застрахованих осіб, створить підстави для автоматичного призначення пенсії.
Довідково: завдяки співпраці з підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами-підприємцями Донецької області оцифровано та завантажено до централізованої бази зберігання 28,2 тис. паперових трудових книжок, що значно спрощує звернення громадян за призначенням (перерахунками) пенсії.