Звіт про звернення громадян за 9 місяців 2023 року
Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі – Головне управління) за підсумками роботи за 9 місяців 2023 року проведено аналіз кількості та причин звернень громадян до органів Пенсійного фонду України в Донецькій області, до Пенсійного фонду України та до органів вищої влади.
Робота із зверненнями громадян в Головному управлінні здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», наказів Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Протягом 9 місяців 2023 року забезпечено своєчасний розгляд 19,4 тис. заяв (клопотань) громадян. Водночас слід зазначити, що в період дії правового режиму воєнного стану спостерігається тенденція до збільшення кількості звернень на 38% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (14,0 тис.).
За формою надходження до Головного управління надійшло звернень громадян:
- через вебпортал ПФУ – 9,4 тис. звернень;
- поштою (електронною поштою) – 3,7 тис. звернень;
- з державної установи «Урядовий контактний центр» – 2,6 тис. звернень;
- через органи влади та організації – 2,4 тис. звернень;
- особисто – 1,3 тис. звернень.
При підготовці відповідей громадянам на їх звернення перевіряється правильність прийнятого рішення про призначення (перерахунок) пенсії за матеріалами пенсійних справ та документів, доданих до звернень. У разі незгоди громадян з рішеннями органів Пенсійного фонду України заявникам роз’яснюється порядок оскарження цих рішень.
За результатами моніторингу порушених питань у зверненнях до Фонду громадяни найчастіше порушували питання щодо:
- витребування довідок та інших матеріалів – 4,6 тис. звернень (24 % від загальної кількості звернень);
- перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, в т.ч. надбавок, доплат – 4,4 тис. звернень (23% від загальної кількості звернень);
- своєчасності виплати житлової субсидії або пільги, в т.ч. припинення виплати – 1,6 тис. звернень (8,1% від загальної кількості звернень);
- виконання рішень судів – 1,0 тис. звернень (5,5% від загальної кількості звернень);
- виплати пенсії через банк – 0,9 тис. звернень (5,1% від загальної кількості звернень).
Окрім того питання, які порушувалися у зверненнях стосувалися:
- страхових виплат;
- визначення права на призначення житлової субсидії;
- визначення права на призначення пенсій;
- своєчасності виплати пенсій, в т.ч. виплати за минулі періоди;
- взяття на облік/поновлення або продовження виплати пенсії.
Головним управлінням забезпечена безперервна робота «Гарячих телефонних ліній». В області постійно діють 6 телефонів «Гарячих ліній». За результатами аналізу дзвінків на «Гарячу телефонну лінію» встановлено, що основними питаннями громадян є:
- своєчасність виплати пенсії;
- перевірка правильності нарахування призначення та перерахунку пенсії, в т.ч. доплат та надбавок;
- підвищення розміру пенсії;
- виплата субсидій;
- зміна способу виплати пенсій;
- виплата допомоги на поховання.
В області протягом звітного періоду забезпечено надання електронних послуг через вебпортал Пенсійного фонду України. З використанням означеного електронного ресурсу розглянуто та опрацьовано близько 9,4 тис. звернень та запитів громадян, що на 8% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (8,7 тис.).
На виконання вимог Порядку взаємодії органів виконавчої влади та Державної установи «Урядовий контактний центр», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 управліннями Фонду області забезпечено розгляд 2,6 тис. звернень, що на 95% більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (1,3 тис.).
Робота із зверненнями громадян Головним управлінням проводиться у відповідності до вимог чинного законодавства, яким забезпечуються законні права та інтереси громадян.