Пропустити навігацію

Звіт про підсумки роботи із зверненнями громадян за 12 місяців 2023 року

Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі – Головне управління) за підсумками роботи за 12 місяців 2023 року проведено аналіз кількості та причин звернень громадян до органів Пенсійного фонду України в Донецькій області, до Пенсійного фонду України та до органів вищої влади.

Робота із зверненнями громадян в Головному управлінні здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», наказів Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Протягом 12 місяців 2023 року забезпечено своєчасний розгляд 26,3 тис. заяв (клопотань) громадян. Водночас слід зазначити, що в період дії правового режиму воєнного стану спостерігається тенденція до збільшення кількості звернень на 46% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (18,1 тис.).

За формою надходження до Головного управління надійшло звернень громадян:

  • через вебпортал ПФУ – 12,7 тис. звернень;
  • поштою (електронною поштою) –  5,2 тис. звернень;
  • з державної установи «Урядовий контактний центр» –  3,4 тис. звернень;
  • через органи влади та організації – 3,3 тис. звернень;
  • особисто – 1,7 тис. звернень.

При підготовці відповідей громадянам на їх звернення перевіряється правильність прийнятого рішення про призначення (перерахунок) пенсії за матеріалами пенсійних справ та документів, доданих до звернень. У разі незгоди громадян з рішеннями органів Пенсійного фонду України заявникам роз’яснюється порядок оскарження цих рішень.

За результатами моніторингу порушених питань у зверненнях до Фонду громадяни найчастіше порушували питання щодо:

  • перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, в т.ч. надбавок, доплат – 5,9 тис. звернень (22,4% від загальної кількості звернень);
  • витребування довідок та інших матеріалів – 5,8 тис. звернень  (22,3 % від загальної кількості звернень);
  • своєчасності виплати житлової субсидії або пільги, в т.ч. припинення виплати – 1,9 тис. звернень (7,3% від загальної кількості звернень);
  • виконання рішень судів – 1,4 тис. звернень (5,3% від загальної кількості звернень);
  • взяття на облік/поновлення або подовження виплати пенсії – 1,2 тис. звернень  (4,4% від загальної кількості звернень).

Окрім того питання, які порушувалися у зверненнях стосувалися:

  • страхових виплат;
  • визначення права на призначення житлової субсидії;
  • визначення права на призначення пенсій;
  • своєчасності виплати пенсій, в т.ч. виплати за минулі періоди;
  • роз’яснення пенсійного законодавства;
  • використання електронних ресурсів.

Головним управлінням забезпечена безперервна робота «Гарячих телефонних ліній». В області постійно діють 6 телефонів «Гарячих ліній». За результатами аналізу дзвінків на «Гарячу телефонну лінію» встановлено, що основними питаннями громадян є:

  • призначення та виплата житлових субсидій та пільг;
  • перевірка правильності нарахування призначення та перерахунку пенсії, в т.ч. доплат та надбавок;
  • підвищення розміру пенсії;
  • проходження ідентифікації;
  • виплата допомоги на поховання.

В області протягом звітного періоду забезпечено надання електронних послуг через вебпортал Пенсійного фонду України. З використанням означеного електронного ресурсу розглянуто та опрацьовано 12,7 тис. звернень та запитів громадян, що на 16% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (10,9 тис.).

На виконання вимог Порядку взаємодії органів виконавчої влади та Державної установи «Урядовий контактний центр», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 управліннями Фонду області забезпечено розгляд 3,4 тис. звернень, що у два рази  більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (1,6 тис.).

Робота із зверненнями громадян Головним управлінням проводиться у відповідності до вимог чинного законодавства, яким забезпечуються законні права та інтереси громадян.

background Layer 1