Пропустити навігацію

Звіт про підсумки роботи із зверненнями громадян за І квартал 2024 року

Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі – Головне управління) за підсумками роботи за 3 місяці 2024 року проведено аналіз кількості та причин звернень громадян до органів Пенсійного фонду України в Донецькій області, до Пенсійного фонду України та до органів вищої влади.

Робота із зверненнями громадян в Головному управлінні здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», наказів Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Протягом 3 місяців 2024 року забезпечено своєчасний розгляд 7,9 тис. заяв (клопотань) громадян. Водночас слід зазначити, що в період дії правового режиму воєнного стану спостерігається тенденція до збільшення кількості звернень на 20% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (6,7 тис.).

За формою надходження до Головного управління надійшло звернень громадян:

  • через вебпортал ПФУ – 4,2 тис. звернень;
  • поштою (електронною поштою) –  1,8 тис. звернень;
  • через органи влади та організації – 0,9 тис. звернень;
  • з державної установи «Урядовий контактний центр» –  0,6 тис. звернень;
  • особисто –0,5 тис. звернень.

При підготовці відповідей громадянам на їх звернення перевіряється правильність прийнятого рішення про призначення (перерахунок) пенсії за матеріалами пенсійних справ та документів, доданих до звернень. У разі незгоди громадян з рішеннями органів Пенсійного фонду України заявникам роз’яснюється порядок оскарження цих рішень.

За результатами моніторингу порушених питань у зверненнях до Фонду громадяни найчастіше порушували питання щодо:

  • перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, в т.ч. надбавок, доплат – 1,8 тис. звернень (23% від загальної кількості звернень);
  • витребування довідок та інших матеріалів – 1,5 тис. звернень  (18,5 % від загальної кількості звернень);
  • роз’яснення пенсійного законодавства – 1,0 тис. звернень (13,1 % від загальної кількості звернень); 
  • своєчасності виплати пенсії, в т. ч. виплати за минулі періоди – 0,4 тис. звернень (4,9 % від загальної кількості звернень); 
  • виконання рішень судів – 0,3 тис. звернень (4% від загальної кількості звернень).

Окрім того питання, які порушувалися у зверненнях стосувалися:

  • страхових виплат;
  • визначення права на призначення житлової субсидії;
  • визначення права на призначення пенсій;
  • взяття на облік / поновлення або продовження виплати пенсії
  • виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера

Головним управлінням забезпечена безперервна робота «Гарячих телефонних ліній». В області постійно діють 6 телефонів «Гарячих ліній». За результатами аналізу дзвінків на «Гарячу телефонну лінію» встановлено, що основними питаннями громадян є:

  • призначення та виплата житлових субсидій та пільг;
  • перевірка правильності нарахування призначення та перерахунку пенсії, в т.ч. доплат та надбавок;
  • підвищення розміру пенсії;
  • проходження ідентифікації;
  • виплата допомоги на поховання.

В області протягом звітного періоду забезпечено надання електронних послуг через вебпортал Пенсійного фонду України. З використанням означеного електронного ресурсу розглянуто та опрацьовано 4,2 тис. звернень та запитів громадян, що на 24% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (3,4 тис.).

На виконання вимог Порядку взаємодії органів виконавчої влади та Державної установи «Урядовий контактний центр», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 управліннями Фонду області забезпечено розгляд 0,6 тис. звернень, що на 38% менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (0,9 тис.).

Робота із зверненнями громадян Головним управлінням проводиться у відповідності до вимог чинного законодавства, яким забезпечуються законні права та інтереси громадян.

background Layer 1