Пропустити навігацію

Звіт про підсумки роботи із зверненнями громадян за І квартал 2025 року

Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі – Головне управління) за підсумками роботи за 3 місяці в 2025 року проведено аналіз кількості та причин звернень громадян до органів Пенсійного фонду України в Донецькій області, до Пенсійного фонду України та до органів вищої влади.

Робота із зверненнями громадян в Головному управлінні здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», наказів Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Протягом 3 місяців 2025 року забезпечено своєчасний розгляд 7,6 тис. заяв (клопотань) громадян. Водночас слід зазначити, що в період дії правового режиму воєнного стану спостерігається тенденція до зменьшення кількості звернень на 5,3% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (8,0 тис.).

За формою надходження до Головного управління надійшло звернень громадян:

  • через вебпортал ПФУ – 4,3 тис. звернень;
  • поштою (електронною поштою) –  1,5 тис. звернень;
  • через органи влади та організації – 1,2 тис. звернень;
  • особисто –0,3 тис. звернень;
  • з державної установи «Урядовий контактний центр» –  0,2 тис. звернень.

При підготовці відповідей громадянам на їх звернення перевіряється правильність прийнятого рішення про призначення (перерахунок) пенсії за матеріалами пенсійних справ та документів, доданих до звернень. У разі незгоди громадян з рішеннями органів Пенсійного фонду України заявникам роз’яснюється порядок оскарження цих рішень.

За результатами моніторингу порушених питань у зверненнях до Фонду громадяни найчастіше порушували питання щодо:

  • витребування довідок та інших матеріалів – 1,5 тис. звернень (19,6 % від загальної кількості звернень);
  • перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, в т.ч. надбавок, доплат – 1,4 тис. звернень (18,0 % від загальної кількості звернень);
  • роз’яснення пенсійного законодавства – 0,9 тис. звернень (12,4 % від загальної кількості звернень);
  • взяття на облік / поновлення або продовження виплати пенсії – 0,6 тис. звернень (8,0 % від загальної кількості звернень);
  • своєчасності виплати пенсії, в т. ч. виплати за минулі періоди – 0,5 тис. звернень (7,0 % від загальної кількості звернень).

Окрім того питання, які порушувалися у зверненнях стосувалися:

  • виконання рішень судів;
  • виплати пенсії через банк;
  • використання електронних ресурсів;
  • визначення права на призначення пенсій;
  • індексації пенсії.

Головним управлінням забезпечена безперервна робота «Гарячих телефонних ліній». В області постійно діють 6 телефонів «Гарячих ліній». За результатами аналізу дзвінків на «Гарячу телефонну лінію» встановлено, що основними питаннями громадян є:

  • щодо ідентифікації осіб;
  • призначення та перерахунок пенсії;
  • призначення та виплата житлових субсидій та пільг;
  • щодо пенсійних виплат;
  • щодо виготовлення пенсійних посвідчень;
  • щодо страхових виплат.

В області протягом звітного періоду забезпечено надання електронних послуг через вебпортал Пенсійного фонду України. З використанням означеного електронного ресурсу розглянуто та опрацьовано 4,3 тис. звернень та запитів громадян, що на 0,7% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (4,2 тис.).

На виконання вимог Порядку взаємодії органів виконавчої влади та Державної установи «Урядовий контактний центр», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 управліннями Фонду області забезпечено розгляд 0,2 тис. звернень, що на 57,3 % менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (0,6 тис.).

Робота із зверненнями громадян Головним управлінням проводиться у відповідності до вимог чинного законодавства, яким забезпечуються законні права та інтереси громадян.

background Layer 1