Звіт про підсумки роботи із зверненнями громадян за І квартал 2025 року
Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі – Головне управління) за підсумками роботи за 3 місяці в 2025 року проведено аналіз кількості та причин звернень громадян до органів Пенсійного фонду України в Донецькій області, до Пенсійного фонду України та до органів вищої влади.
Робота із зверненнями громадян в Головному управлінні здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», наказів Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Протягом 3 місяців 2025 року забезпечено своєчасний розгляд 7,6 тис. заяв (клопотань) громадян. Водночас слід зазначити, що в період дії правового режиму воєнного стану спостерігається тенденція до зменьшення кількості звернень на 5,3% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (8,0 тис.).
За формою надходження до Головного управління надійшло звернень громадян:
- через вебпортал ПФУ – 4,3 тис. звернень;
- поштою (електронною поштою) – 1,5 тис. звернень;
- через органи влади та організації – 1,2 тис. звернень;
- особисто –0,3 тис. звернень;
- з державної установи «Урядовий контактний центр» – 0,2 тис. звернень.
При підготовці відповідей громадянам на їх звернення перевіряється правильність прийнятого рішення про призначення (перерахунок) пенсії за матеріалами пенсійних справ та документів, доданих до звернень. У разі незгоди громадян з рішеннями органів Пенсійного фонду України заявникам роз’яснюється порядок оскарження цих рішень.
За результатами моніторингу порушених питань у зверненнях до Фонду громадяни найчастіше порушували питання щодо:
- витребування довідок та інших матеріалів – 1,5 тис. звернень (19,6 % від загальної кількості звернень);
- перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, в т.ч. надбавок, доплат – 1,4 тис. звернень (18,0 % від загальної кількості звернень);
- роз’яснення пенсійного законодавства – 0,9 тис. звернень (12,4 % від загальної кількості звернень);
- взяття на облік / поновлення або продовження виплати пенсії – 0,6 тис. звернень (8,0 % від загальної кількості звернень);
- своєчасності виплати пенсії, в т. ч. виплати за минулі періоди – 0,5 тис. звернень (7,0 % від загальної кількості звернень).
Окрім того питання, які порушувалися у зверненнях стосувалися:
- виконання рішень судів;
- виплати пенсії через банк;
- використання електронних ресурсів;
- визначення права на призначення пенсій;
- індексації пенсії.
Головним управлінням забезпечена безперервна робота «Гарячих телефонних ліній». В області постійно діють 6 телефонів «Гарячих ліній». За результатами аналізу дзвінків на «Гарячу телефонну лінію» встановлено, що основними питаннями громадян є:
- щодо ідентифікації осіб;
- призначення та перерахунок пенсії;
- призначення та виплата житлових субсидій та пільг;
- щодо пенсійних виплат;
- щодо виготовлення пенсійних посвідчень;
- щодо страхових виплат.
В області протягом звітного періоду забезпечено надання електронних послуг через вебпортал Пенсійного фонду України. З використанням означеного електронного ресурсу розглянуто та опрацьовано 4,3 тис. звернень та запитів громадян, що на 0,7% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (4,2 тис.).
На виконання вимог Порядку взаємодії органів виконавчої влади та Державної установи «Урядовий контактний центр», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 управліннями Фонду області забезпечено розгляд 0,2 тис. звернень, що на 57,3 % менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (0,6 тис.).
Робота із зверненнями громадян Головним управлінням проводиться у відповідності до вимог чинного законодавства, яким забезпечуються законні права та інтереси громадян.