XV. Сектор з питань координації внутрішнього контролю
Головними завданнями Сектору є:
1) забезпечення організації функціонування системи внутрішнього контролю в Головному управлінні;
2) здійснення контролю за заходами з управління ризиками в Головному управлінні;
3) здійснення моніторингу внутрішнього контролю в Головному управлінні.
Сектор відповідно до покладених на нього завдань:
1) здійснює розроблення внутрішніх документів, спрямованих на забезпечення функціонування елементів внутрішнього контролю з урахуванням вимог, установлених Основними засадами;
2) здійснює запровадження чітких систем (порядків) планування діяльності, контролю за їх виконанням та звітування про виконання планів, завдань і функцій, оцінки досягнутих результатів та за необхідності своєчасного коригування планів діяльності Головного управління;
3) здійснення моніторингу та контролю за виконання працівниками Головного управління планів, завдань і функцій, визначених законодавством, та затверджених керівником Головного управління внутрішніх документів, інформування керівництва Головного управління про ризики, що виникають під час виконання покладених на них завдань і функцій, вжиття заходів контролю, здійснення моніторингу, обміну інформацією;
4) здійснення моніторингу внутрішнього середовища:
встановлення невідповідності організаційної структури установи визначеним їй завдань і цілям;
виявлення нераціональності або нечіткого розподілу обов’язків, повноважень та відповідальності, а також підзвітності;
встановлення випадків недотримання працівниками законодавства, внутрішніх документів, етичних норм і принципів;
виявлення недоліків у нормативно-правових, внутрішніх регламентуючих документах;
5) здійснення моніторингу діяльності і управління ризиками:
встановлення недоліків в процесі ідентифікації та оцінці ризиків;
виявлення неефективних чи недієвих способів реагування на ідентифіковані та оцінені ризики;
виявлення неефективних заходів з управління ризиками;
встановлення недоліків під час інформування про фактори, які впливають на ризики;
6) здійснення моніторингу інформаційного та комунікаційного обміну:
встановлення недоліків у процесі управління інформаційно-комунікаційними потоками;
моніторинг стану інформаційної безпеки;
7) здійснення моніторингу заходів контролю:
оцінка ефективності, дієвості запроваджених заходів контролю; встановлення причин та наслідків невідповідності очікуваних результатів
запроваджених заходів контролю.
8) проводить аналіз діючої системи внутрішнього контролю в Головному управлінні;
9) розробляє та проводить поточну та/або окрему оцінку для визначення стану внутрішнього контролю;
10) здійснює координаційні заходи з впровадження системи внутрішнього контролю;
11) надає допомогу керівникам структурних підрозділів у визначенні порядку і підходів до управління ризиками, що можуть мати загальний вплив на виконання основних завдань чи досягнення визначених цілей, відповідних способів реагування на ризики та інформування керівництва Головного управління для вжиття заходів контролю;
12) проводить своєчасну оцінку недоліків системи внутрішнього контролю, повідомляє їх відповідальним сторонам для вжиття коригуючих заходів, з метою усунення недоліків внутрішнього контролю;
13) узагальнює інформацію щодо стану організації та здійснення внутрішнього контролю в Головному управлінні і включення її до щорічного звіту;
14) надає пропозиції керівнику Головного управління щодо усунення виявлених недоліків, вжиття заходів з поліпшення стану функціонування системи внутрішнього контролю.