III. Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг
Основними завданнями управління є:
забезпечення реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення, з питань державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності і питань надання житлових субсидій та пільг, виконання вимог актів законодавства про пенсійне забезпечення Головним управлінням та його відділами.
Управління відповідно до покладених на нього завдань:
- Приймає рішення про призначення (відмову в призначенні) пенсій відповідно до законодавства та забезпечує дотримання термінів щодо призначення пенсій в умовах екстериторіальності.
- Здійснює контроль за правильністю призначення пенсій в умовах екстериторіальності, для подальшого опрацювання справ управлінням з питань виплат.
- Приймає рішення про перерахунок (відмову в перерахунку) пенсій відповідно до законодавства та забезпечує дотримання термінів щодо перерахунків пенсій в умовах екстериторіальності.
- Приймає рішення про призначення, перерахунок (відмову в призначенні, перерахунку) довічного грошового утримання суддям у відставці відповідно до законодавства в умовах екстериторіальності.
- Забезпечує призначення (перерахунки) пенсій і підтвердження страхового стажу у порядку, встановленому міжнародними договорами (угодами) у галузі пенсійного забезпечення, здійснює листування з Пенсійним фондом України, територіальними органами Фонду інших регіонів України з зазначеного питання.
- Приймає рішення про призначення (відмову в призначенні), збільшення відсотку (відмову в збільшенні відсотку) пенсій за особливі заслуги перед Україною в умовах екстериторіальності.
- Здійснює призначення, перерахунок пенсій військовослужбовців та деяких інших категорій громадян, в тому числі у зв’язку зі змінами чинного законодавства щодо пенсійного законодавства відповідно до нормативно – правових актів, прийнятих Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України.
- Вносить відомості до підсистеми ІКІС ПФУ “Реєстр судових рішень” про судові рішення, пов’язані з пенсійним забезпеченням, наданням житлових субсидій і пільг, страхових виплат, надання соціальних послуг.
- Організовує проведення засідань Комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 10.11.2006 № 18-1 «Про затвердження Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років».
- Бере участь у засіданнях Комісій: з визначення даних про заробітну плату, одержану особою за роботу в зоні відчуження у 1986-1990 роках, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 №886. з визначення даних про заробітну плату (грошового забезпечення), одержану особою за роботу (службу) в зоні відчуження в 1986-1990 роках відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.07.2012 №685. щодо опрацювання документів, наданих для отримання посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації від 15.11.2018 №1312/А-2018.
- Готує розрахунки на покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах, відповідно до вимог Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1.
- Подає звітності за формами визначеними наказом Державного комітету статистики України від 16.12.2002 № 445 «Про затвердження форм державного статистичного спостереження з питань соціального захисту населення» 3ПФ «Звіт про надання цільової грошової допомоги непрацездатним громадянам з мінімальними доходами»», 5ПФ «Звіт про розподіл пенсіонерів за розмірами призначених місячних пенсій», 6ПФ «Звіт про чисельність пенсіонерів і суми призначених місячних пенсій» до Пенсійного фонду України та управління Державної служби статистики України.
- Співпрацює з департаментом (управлінням) соціального захисту населення з питань застосування норм пенсійного законодавства.
- Формує атрибути сканованих документів, наданих для призначення, перерахунку пенсій, житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, страхових виплат.
- Проводить попередню перевірку комплектування паперових справ отримувачів пенсійних, страхових виплат та її підготовку до сканування.
- Перевіряє наявність пенсійної справи в підсистемі ІКІС ПФУ «Призначення та перерахунку пенсій».
- Забезпечує переформатування паперових справ отримувачів пенсійних та страхових виплат, які зберігаються в архівах Фонду області, в електронні.
- Обробляє скановані зображення та формує кадри в АРМ «РетроКонверсія».
- Проводить сканування всіх документів, які знаходяться як в діючій так і в архівній частині паперових справ отримувачів пенсійних та страхових виплат.
- Проводить обрізку відсканованих файлів та забезпечує їх чітке відображення.
- Аналізує якість сформованих кадрів та за необхідності повертає на досканування (або повторне сканування).
- Вносить дані всіх документів на паперових носіях, що містяться в пенсійній справі, до вже відсканованих екземплярів в електронному вигляді;
- Забезпечує створення електронної справи отримувачів пенсійних та страхових виплат.
- При проведенні ретроконверсії аналізує практичну реалізацію програмного продукту на всіх етапах проведення зазначеного процесу.
- За результатами аналізу програмно – технічного комплексу щодо проведення ретроконверсії, готує пропозиції до Пенсійного фонду України.
- Забезпечує збереження та цілісність паперових справ отримувачів пенсійних та страхових виплат під час здійснення ретроконверсії.
- Приймає рішення про призначення або відмову в призначенні житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу відповідно до законодавства та забезпечує дотримання термінів опрацювання в умовах екстериторіальності.
- Приймає рішення про призначення або відмову в призначенні пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу відповідно до законодавства та забезпечує дотримання термінів опрацювання в умовах екстериторіальності.
- Здійснює контроль за правильністю призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу в умовах екстериторіальності.
- Приймає рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення та наданні соціальних послуг.
- Здійснює перевірку правильності розрахунку розміру страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності.
- Складає в установленому порядку звітність за напрямками роботи з питань субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, та з питань діяльності відповідно до функціональних обов’язків.
- Надає інформацію для розгляду звернення згідно Закону України від 05.07.2012 № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» з питань призначення, перерахунку пенсій, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу.
- Готує матеріали для надання відповідей на запити органів суду і юстиції в межах компетенції з питань призначення (перерахунку) пенсій, призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, розрахунку розміру страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності .
- Разом з іншими структурними підрозділами Головного управління Фонду забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції.
- Забезпечує в межах компетенції дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації та персональних даних.
- Бере участь у підготовці інформаційних та аналітичних матеріалів з питань з питань призначення, перерахунку пенсій, призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, розрахунку розміру страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності.
- В межах компетенції бере участь у проведенні семінарів, тренінгів, інших навчальних заходів з працівниками управління.
- Забезпечує ведення діловодства в межах управління.
- Бере участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готує справи для здачі у поточний архів.
- Складає зведену номенклатуру управління і подає її на затвердження, забезпечує контроль за правильністю формування, оформлення і зберігання справ, що підлягають здачі в поточний архів управління.
- З питань, віднесених до компетенції управління, взаємодіє з іншими структурними підрозділами Головного управління.
- Здійснює інші функції, визначені законами України, з питань, віднесених до компетенції управління
Функції, передбачені пунктами 4, 6, 8, 11 – 26, 32 – 43 виконують відділи оцифрування документів та обробки даних №№1-2.
Функції, передбачені пунктами 1, 4 – 6, 8, 11 – 13, 32 – 43 виконує відділ призначення пенсій.
Функції, передбачені пунктами 2, 5, 8, 11 – 13, 32 – 43 виконує відділ контролю за правильністю призначення пенсій.
Функції, передбачені пунктами 5, 9 – 10, 12 – 13, 32, 34 – 43 виконує відділ методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства.
Функції, передбачені пунктами 3 – 6, 8, 11 – 13, 32 – 43 виконують відділи перерахунків пенсій №№1-4.
Функції, передбачені пунктами 1, 3, 6 – 8, 13, 32 – 43 виконує відділ з питань призначення та перерахунків пенсій військовослужбовців та деяких інших категорій громадян.
Функції, передбачені пунктами 8, 14, 27, 32 – 43 виконує відділ надання житлових субсидій;
Функції, передбачені пунктами 8, 14, 28, 32 – 43 виконує відділ надання пільг;
Функції, передбачені пунктами 8, 29, 32 – 43 виконує відділ контролю за правильністю нарахування житлових субсидій та пільг;
Функції, передбачені пунктами 8, 30, 32 – 43 виконує відділ призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг;
Функції, передбачені пунктами 8, 31 – 43 виконує відділ перевірки правильності розрахунку розміру страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності.