Пропустити навігацію

Управління обслуговування громадян

Основними завданнями управління є:

Прийом та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, у тому числі, за допомогою засобів телекомунікації, відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015 року № 13-1 «Про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України» (далі – Постанова № 13-1), поліпшення якості обслуговування громадян.

Управління відповідно до покладених на нього завдань:

1) організовує прийом та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України відповідно до Постанови № 13-1: – стаціонарно – в приміщеннях; – на виїзному прийомі, на віддалених робочих місцях, розташованих в приміщеннях територіальних громад, центрах надання адміністративних, соціальних послуг, інших приміщеннях (далі – віддалені робочі місця); – дистанційно; – шляхом надання електронних послуг, у тому числі через віддалені робочі місця.

2) надає безоплатно консультації та роз’яснення в усній та письмовій формі будь-якій особі, яка звертається до органу Пенсійного фонду безпосередньо або за допомогою засобів телекомунікації, з питань, що належать до компетенції органів Пенсійного фонду щодо застосування законодавства про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, пенсійне забезпечення, у тому числі щодо прав та обов’язків платника єдиного внеску та застрахованої особи, щодо нарахування та сплати страхових внесків, ведення персоніфікованого обліку в системі загальнообов’язкового пенсійного страхування, інформації про порядок подання та оформлення документів для призначення іноземних пенсій та/або підтвердження страхового стажу на території іноземних держав, інформації 3 про порядок подання та оформлення документів для призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу; з питань соціального захисту у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров’я в межах Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» тощо;

3) здійснює прийом заяв та документів відповідно до постанов правління Пенсійного фонду України: від 25.11.2005 року № 22-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»», від 30.01.2007 № 3-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»», до постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житловокомунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України», заяв про страхові виплати та соціальних послуг відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105;

4) організовує прийом та обслуговування осіб з інвалідністю відповідно до Закону України від 31.03.1991 № 875-XII «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», організовує та здійснює виїзні прийоми осіб з інвалідністю, осіб похилого віку за місцем їх проживання або перебування;

5) приймає заяви та документи, необхідні для підтвердження стажу роботи відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 10.11.2006 № 18-1 «Про затвердження Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років», перевіряє правильність їх оформлення, відповідність викладених у них відомостей про заявника даним паспорта та документам про стаж, здійснює їх передачу засобами електронного документообігу (далі – ЕДО) для розгляду на Комісії при Головному управлінні з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років;

6) здійснює прийом заяв на виготовлення паперових, електронних пенсійних посвідчень та їх видачу, відповідно до вимог постанови правління Пенсійного фонду України від 03.11.2017 № 26-1 «Про порядок оформлення, виготовлення та видачі документів, що підтверджують призначення особі пенсії»;

7) у разі надходження виписок з актів огляду медико-соціальних експертних комісій (далі – МСЕК) по особах з реєстрацією місця проживання в межах області, повідомляє осіб про необхідні для призначення пенсії документи відповідно до вимог законодавства. По особах з реєстрацією поза межами області – направляє до сервісних центрів за належністю (за результатами перевірки баз даних, в т.ч. Державного реєстру застрахованих осіб). Забезпечує долучення сканованої копії МСЕК до електронної пенсійної справи, про що інформує відділ 4 перерахунків пенсій управління пенсійного забезпечення;

8) здійснює підготовку запитів та формування списків до структурних підрозділів управлінь соціального захисту населення (далі – УСЗН) на отримання інформації з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб для призначення, відновлення та продовження виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання); Відслідковує отримання відповідей від УСЗН. При отриманні відповідей долучає зазначену інформацію у сканованому вигляді до звернень та передає в день отримання інформації до відділу з питань виплати пенсій;

9) здійснює опитування свідків відповідно до Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637 «Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній»;

10) приймає документи (формуляри зв’язку), необхідні для пенсійного забезпечення осіб у відповідності із Міжнародними договорами;

11) формує та надає інформацію щодо персональних даних, які містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 «Про затвердження Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування» з дотриманням Законів України від 02.10.1992 № 2657-XII «Про інформацію» (далі – Закон №2657), від 01.06.2010 № 2297-VI «Про захист персональних даних», як для службового користування так і для осіб, які звертаються до управління.

12) здійснює видачу довідок (про доходи, перебування на обліку), повідомлень (про перелік додаткових документів, про результат розгляду звернення за призначенням, перерахунком пенсії, виписок з матеріалів пенсійної справи), інших документів з питань пенсійного забезпечення, з питань призначення житлових субсидій та пільг, та розмір їх виплат;

13) при прийомі заяв про взяття на облік за фактичним місцем проживання, формує запит паперової пенсійної справи до органу Пенсійного фонду України, де пенсіонер перебував на обліку за попереднім місцем проживання;

14) при отриманні запиту від органу Пенсійного фонду про переведення пенсійної справи за фактичним місцем проживання, забезпечує її відправлення після опрацювання відділами перерахунків та виплати пенсій управління пенсійного забезпечення;

15) забезпечує обслуговування осіб відповідно графіку запису через вебпортал Пенсійного фонду України (далі – вебпортал);

16) здійснює моніторинг обробки статусів звернень в підсистемі IKIC ПФУ «Звернення», правильності та повноти формування електронної пенсійної справи;

17) координує та контролює, забезпечує дотримання єдиних стандартів 5 обслуговування громадян, додержання вимог чинного законодавства та етичних норм поведінки спеціалістів відповідно до Постанови № 13-1;

18) готує пропозиції та подає їх на розгляд до начальника Головного управління щодо актуалізації мережі пунктів обслуговування осіб, а саме віддалених робочих місць у тому числі на базі об’єднаних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг, органів влади, інфраструктури національного оператора поштового зв’язку, банків, тощо;

19) здійснює прийом письмових звернень, поданих заявником та передає для реєстрації до управління адміністративного забезпечення;

20) забезпечує об’єктивний та всебічний розгляд письмових звернень, які надійшли на особистому прийомі, поштою, електронною поштою, через вебпортал в строки, визначені Законами України: від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян», від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації», Закону № 2657, від 02.09.1993 № 3425-XII «Про нотаріат», від 17.11.1992 № 2790-XII «Про статус народного депутата», Постанови № 13-1 в письмовій та усній формі, електронних звернень, а також звернень поданих засобом вебпорталу;

21) забезпечує підготовку та надання відповідей про результати розгляду звернень у встановлені чинним законодавством терміни;

22) виявляє та вживає заходи щодо усунення причин, що призводять до подання громадянами скарг та повторних звернень;

23) опрацьовує звернення, що надійшли з усіх джерел надходження;

24) відпрацьовує запити органів Пенсійного фонду іноземних країн, а також підрозділів Головних управлінь Фонду щодо витребування довідок про стаж та заробітну плату;

25) забезпечує підготовку та надання відповідей на запити Пенсійного фонду України, місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, організацій, установ, підприємств тощо з питань пенсійного забезпечення осіб, з питань призначення житлових субсидій та пільг;

26) забезпечує безперебійну роботу телефонів «Гарячої лінії» та реєстрацію дзвінків громадян.

27) готує та направляє листи пенсіонерам для проведення підтвердження даних, що встановлюються під час ідентифікації та підлягають верифікації;

28) забезпечує методичну та консультативну допомогу щодо практичного застосування норм чинного законодавства під час надання послуг, які надаються органами Фонду та з питань, які належать до компетенції управління;

29) під час прийому проводить інформаційно – роз’яснювальну роботу серед пенсіонерів та працівників підприємств, установ, організацій, фондів щодо висвітлення загальної інформації про умови, порядок призначення, перерахунку, виплати пенсій, призначення житлових субсидій та пільг та спектр послуг, які надаються органами Пенсійного фонду, в тому числі, про можливість доступу до сервісів дистанційного обслуговування, подання документів, звернень з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) через вебпортал Пенсійного фонду України (далі – вебпортал);

30) формує та направляє запити до підприємств, установ, організацій щодо витребування довідок про стаж та заробітну плату. Направляє на проведення перевірки документи для призначення (перерахунку) пенсій та за результатами проведених контрольно-перевірочних заходів здійснює передачу акту перевірки запитувачу інформації;

31) узагальнює, аналізує та готує інформаційні та аналітичні матеріали з питань, віднесених до компетенції управління, вносить керівництву Головного управління пропозиції щодо вдосконалення організації роботи з обслуговування громадян;

32) в межах своєї компетенції організовує та бере участь у проведенні семінарів, навчань з працівниками відповідних структурних підрозділів з метою вивчення нових стандартів організації обслуговування громадян, норм законодавства для підвищення професійної кваліфікації та дистанційно за допомогою ZOOM, Google Meet та інших програм;

33) взаємодіє в межах своїх повноважень з органами державної влади, правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, з силовими структурами та відомствами, а також з об’єднаними територіальними громадами, сільськими, селищними радами;

34) здійснює попередній запис громадян на особистий прийом до начальника Головного управління та його заступників;

35) організовує підготовку необхідної інформації та пакету документів для проведення особистого прийому громадян начальником Головного управління та його заступниками;

36) забезпечує у межах своєї компетенції дотримання законодавства про інформацію, доступ до публічної інформації та захист персональних даних;

37) вживає заходи щодо виявлення проблемних аспектів, необхідних корекційних дій та потенційних корупційних ризиків;

38) разом з іншими структурними підрозділами Головного управління забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції та про державну службу;

39) здійснює інші функції, визначені законодавчими актами України, з питань, віднесених до компетенції управління.

background Layer 1