Пропустити навігацію

Про стан виконання плану роботи головного управління Пенсійного фонду України в області за січень – червень 2019 року

Про стан виконання плану роботи головного управління Пенсійного фонду України в області

за січень – червень 2019 року

 

Кроки Обґрунтування Відповідальні за виконання Строк Індикатор

виконання

Очікувані результати  

Виконання результатів

 

ПРІОРИТЕТ I

 

Забезпечення європейських стандартів функціонування та надання послуг органами Пенсійного фонду України

Мета 1

Підвищення продуктивності та якості обслуговування громадян

 

1.     Забезпечення уніфікації стандартів прийому та обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області

 

необхідність підвищення якості обслуговування громадян Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

управління обслуговування громадян

 

згідно окремого плану

 

опрацьовано відповідні інформаційні матеріали та впроваджено при здійсненні обслуговування громадян;

реалізовано заходи щодо поліпшення умов обслуговування громадян, у тому числі ремонтні роботи

підвищення якості обслуговування громадян Інформаційні матеріали, які надійшли з Пенсійного фонду України щодо забезпечення дотримання уніфікованих стандартів прийому та обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду України в області, надіслані до сервісних центрів.

В усіх сервісних центрах, де здійснюється прийом та обслуговування громадян, розміщена відповідна інформація про діяльність пенсійного фонду України та головного управління в області.

 

2.   Впровадження електронної системи керування прийомом громадян з урахуванням контролю часу та якості обслуговування потреба у скороченні часу на відвідування органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, прогнозуванні часу відвідування Семанишин В. С.,

Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

управління обслуговування громадян

 

після надходження відповідного програмного забезпечення забезпечено використання програмного забезпечення для дистанційного запису на прийом, самостійного вибору дати та часу прийому, друк квитанції із зазначенням дати, часу прийому, висвітлення на електронних табло системи керування чергою відповідної інформації попереджено утворення черг в органах Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, чітко визначено час та тривалість відвідування Після надходження з Пенсійного фонду України відповідного програмного забезпечення буде реалізовано дистанційний запис на прийом, самостійний вибір дати та часу прийому, друк квитанції із зазначенням дати, часу прийому, висвітлення на електронних табло системи керування чергою відповідної інформації.

 

 

3.   Забезпечення можливості для звернення про призначення (перерахунок) пенсії за принципом “одне відвідування” необхідність скоротити кількість відвідувань Головного управління, зменшити тривалість розгляду заяв Семанишин В. С.,

Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

управління обслуговування громадян

 

після прийняття відповідного нормативного акту забезпечено використання програмного забезпечення для подання заяви про призначення (перерахунок) пенсії через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, прикріплення необхідних електронних копій документів можливість дистанційного подання документів для призначення (перерахунку) пенсій з необхідністю один раз відвідати Головне управління

 

Після надходження з Пенсійного фонду України відповідних програмних продуктів буде забезпечено опрацювання заяв про призначення (перерахунок) пенсії, поданих через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.    Створення електронних пенсійних справ шляхом переведення паперових пенсійних справ в електронний вигляд

 

 

Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 р. № 672-р Семанишин В.С.,

Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

управління застосування пенсійного законодавства, управління обслуговування громадян

 

протягом строків, визначених Пенсійниим фондом України, та після отримання програмного забезпечення Пенсійних справ шляхом переведення паперових пенсійних справ в електронний вигляд, визначено потребу апаратному забезпеченні, розпочато переведення паперових пенсійних справ в електронний вигляд забезпечено створення технології обслуговування з доступом до пенсійної справи незалежно від місця звернення з можливістю автоматизованого контролю обгрунтовано-сті здійснення пенсійних виплат Після надходження програмного забезпечення з Пенсійного фонду України

та у визначені строки буде проводитись відповідна робота щодо створення електронних пенсійних справ шляхом переведення паперових пенсійних справ в електронний вигляд.

5.    Продовження створення віддалених робочих місць з обслуговування громадян на базі об’єднаних територіальних громад, місцевих органів влади, надання всіх послуг на віддалених робочих місцях наближення послуг до осіб, які проживають у віддалених населених пунктах Берчак Р.М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів, управління обслуговування громадян, управління по роботі з персоналом

протягом

року

збільшення кількості територіальних громад, місцевих органів влади, в яких створені відділені робочі місця, створено та впроваджено технологію надання всіх послуг на віддалених робочих місцях розширення переліку пунктів обслуговування громадян, підвищення якості обслуговування громадян Відповідно до затверджених графіків спеціалістами відділів обслуговування громадян  Пенсійного фонду області в об’єднаних територіальних громадах області проводиться прийом документів для призначення/перерахунку пенсій та надання відповідних консультацій з питань пенсійного забезпечення. У відповідних відділах Фонду  створені навчальні робочі місця у фронт-офісах, на базі яких проводяться навчання спеціалістів нових стандартів організації обслуговування громадян. Із 19-ма територіальними громадами (Білоберізькою, Більшівцівською, Витвицькою, Верхнянською, Космацькою, Матеївецькою, Нижньовербізькою, Печеніжинською, П’ядицькою, Старобогородчанською, Заболотівською, Переріслянською, Делятинською, Олешанською, Ланчинською, Брошнів – Осадською, Рожнівською, Яблунівською, Дзвиняцькою) розпочато співпрацю про надання адміністративних послуг органами Пенсійного фонду за місцем проживання пенсіонерів. Протягом січня-червня п. р. надано 2082 послуги.
6.    Забезпечення архітектурної доступності до адміністративних приміщень органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, де здійснюється прийом громадян, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення необхідність забезпечення архітектурної доступності, відповідність Державним будівельним нормам Семанишин В. С., Берчак Р. М.,

управління адміністративного забезпечення

 

протягом року,

контроль щокварталу

наявність в адміністративних приміщеннях органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, де здійснюється прийом громадян, архітектурної доступності забезпечення належних умов для прийому громадян з особливими потребами Для забезпечення доступності для людей з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп всі приміщення органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області обладнані пандусами та кнопками виклику спеціалістів управління.

Із 18 приміщень де здійснюється прийом громадян: 10 повністю доступні для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення та 8 частково доступні. Всі будівлі оснащені кнопкою виклику. Для інвалідів біля 8 будівель органів Пенсійного фонду України в області обладнано паркувальні місця, з них 6 власних будівель (м. Коломия, м. Косів, м. Городенка, м. Тлумач, смт. Рожнятів та головне управління) та 2 орендовані (м. Івано – Франківськ, смт. Верховина). Можливість паркування автотранспортом є біля всіх приміщень органів Пенсійного фонду України в області.

В Коломийському об’єднаному управлінні (м. Коломия) та Тлумацькому об’єднаному управлінні (м. Тлумач) Пенсійного фонду обладно санвузи (туалетну кімнату) для осіб з обмеженими можливостями.

Проведено ремонт та облаштовано пандус відповідно до ДБН в Коломийському об’єднаному управлінні (м. Коломия – вул. Валова, 47А).

Відповідно до затверджених графіків проводяться виїзні прийоми громадян керівництвом головного та територіальних управлінь, в т.ч. виїзди до осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Затверджено графік проведення ремонтних робіт на 2019 рік, направлених на забезпечення належного рівня доступності адміністративних приміщень Фонду.

Мета 2

Зміцнення та модернізація інформаційних ресурсів і технічної бази, підвищення ефективності системи управління

 

1.    Впровадження та тестування системи аналітики та звітності з використанням концепцій, технологій та програмних засобів аналізу первинних даних та візуалізації результатів для підтримки рішень необхідність побудови достовірних поточних та прогнозних даних щодо стану системи загально­обов`язкового державного пенсійного страхування

 

Семанишин В. С.,

Берчак Р. М.,

фінансово-економічне управління,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів

 

після надходження відповідного програмного забезпечення впроваджено та проведено тестування програмного забезпечення для реалізації моделі актуарних розрахунків, фінансової моделі показників бюджету, що побудована на первинних даних, створення системи звітності та аналізу

 

наявна оперативна інформація щодо фінансового стану органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області Термін виконання не настав.

 

2.   Впровадження системи електронного документообігу необхідність впровадження документування управлінської діяльності в електронній формі Семанишин В. С.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

управління адміністративного забезпечення

 

після надходження відповідного програмного забезпечення забезпечено використання програмного забезпечення щодо формування, використання та контролю документів в електронній формі, накладання електронного цифрового підпису на документи; в усіх органах Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області забезпечено використання системи електронного документообігу Перехід до внутрішнього електронного документообігу з одночасною оптимізацією діловодних процесів буде проведено після надходження програмного забезпечення з Пенсійного фонду України.

На даний час для реєстрації та обробки документів використовується автоматизована система електронного документообігу АТЛАС-ДОК.

Аналіз опрацьованих документів свідчить, що за січень-червень 2019 року до головного управління Пенсійного фонду в області надійшло 6895документів, що на 1118 документів або 20 відсотків більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

Вихідної кореспонденції зареєстровано та відправлено головним управлінням Пенсійного фонду України в області –10768 документ, що на 472 документів  або на 5 відсотка більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

У звітному періоді забезпечено відправку документів відомчою електронною поштою. Головним управлінням прийнято та відправлено 2556 файли з Пенсійного фонду України. Направлено територіальним управлінням 1720 файл, через Інтернет прийнято та відправлено 1720 файл.

За січень – червень 2019 року на контролі в головному управлінні знаходилося 783 (в 2018 році – 713) контрольних документа, що на 70 документів або на 10 відсотків більше.

Зареєстровано в січні – червень 2019 року 230 наказів з питань основної діяльності, що на 35 наказів більше ніж у минулому році.

3.   Забезпечення електронного обміну документами з виплати пенсій Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 р.

№ 672-р

Семанишин В. С.,

Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

управління застосування пенсійного законодавства, управління з питань виплати пенсій

після надходження відповідного програмного забезпечення забезпечено використання програмне забезпечення щодо електронного обміну документами з організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, формування в електронному вигляді документів для переказу пенсій за кордон пенсіонерам, яким пенсії призначені на виконання міжнародних угод, виплати аліментів та інших утримань, що проводяться з пенсій, залучення уповноважених банків до обміну документами для виплати пенсій в електронному вигляді документи для виплати пенсій формуються виключно в електронному вигляді Відповідно до Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 № 672-р, буде запроваджено електронний обмін документами з організаціями, що здійснюють виплату та доставку пенсій, формування в електронному вигляді документів для переказу пенсій за кордон пенсіонерам, яким пенсії призначені на виконання міжнародних угод, виплати аліментів та інших утримань, що проводяться з пенсій, залучення уповноважених банків до обміну документами для виплати пенсій в електронному вигляді.
4.   Оновлення парку апаратних засобів автоматизованих робочих місць необхідність забезпечення належних умов роботи з обслуговування громадян

 

Семанишин В.С.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

 

грудень оновлено парк апаратних засобів автоматизованих робочих місць не менше ніж на 10% оновлено парк апаратних засобів Буде виконано після отримання від Пенсійного фонду України у відповідних автоматизованих засобів.
 

Мета 3

Розвиток інфраструктури системи кіберзахисту

1.   Забезпечення розгортання модернізованої комплексної системи захисту інформації Інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України Закон України “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах” Семанишин В.С.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів

 

протягом року комплексна система захисту інформації функціонує в усіх територіальних органах Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області розгорнуто модернізовану комплексну систему захисту інформації Буде виконано після отримання від Пенсійного фонду України модернізованої комплексної системи захисту інформації Інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України.
Мета 4

Вдосконалення організаційної структури, системи комплектування та підвищення кваліфікаційної підготовки персоналу

органів Пенсійного фонду України

 

1.   Оптимізація функціональних процесів та скорочення чисельності працівників органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області

 

Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України

від 14 вересня 2016 р. № 672-р; постанова Кабінету Міністрів України

від 22 серпня 2018 р. № 628

управління по роботі з персоналом квітень проведено оптимізацію функціональних процесів на базі Головному управлінні Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області оптимізовані функціональні процеси, скорочена відповідна кількість працівників Наказом головного управління Фонду в області від 06.03.2019 № 63 введено в дію штатний розпис на 2019 рік з кількістю штатних посад – 700 осіб.

На виконання постанови КМУ                         від 22.08.2018 № 628 “Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України”, попереджено про вивільнення 615 працівників Фонду в області. Загалом до головного управління Фонду в області призначено за переведенням на рівнозначну чи нищу посаду 291 працівника, за результатами проходження конкурсного відбору 241 працівника.

За січень-червень 2019 року звільнено 89 працівників (77 – за скороченням ; 12 – з інших підстав).

2.    Організація проведення професійного навчання державних службовців органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області Закон України “Про державну службу”

 

 

 

 

 

 

 

управління по роботі з персоналом протягом року відповідно до затверджених графіків забезпечено підвищення рівня професійної компетентності не менше 30 % державних службовців органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області відповідно до визначених потреб підвищено рівень професійної компетентності державних службовців Із запланованої загальної потреби (598 працівників, щодо 1023 необхідних випадків із 15 компетенцій) підвищення рівня професійної компетенції (у тій чи ін. формі) пройшли

– 17 державних службовців (навчання на базі навчально-методичного центру в м. Києві);

– 3 працівники підвищили кваліфікацію за програмою тематичних короткострокових семінарів;

– 61 державний службовець через платформу масових відкритих онлайн-курсів “Prometheus” 

Крім того, 29.01.2019 в головному управлінні Фонду в області, проведено навчання на тему: “Порядок заповнення електронних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування”.

 

3.   Забезпечення проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області

 

Закон України “Про державну службу” управління по роботі з персоналом IV квартал ознайомлено 100 % державних службовців Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, які підлягали оцінюванню, з висновками щодо результатів оцінювання службової діяльності результати оцінювання службової діяльності затверджені наказом Головного управління;

результати оцінювання службової діяльності керівників територіальних управлінь та їх заступників затверджені наказом Пенсійного фонду України

Забезпечено узагальнення потреб професійного розвитку державних службовців відповідно до індивідуальних програм підвищення рівня професійної компетентності державного службовця,

який займає посаду державної служби категорії “Б” або “В”.

Наказом ГУ ПФУ від 18.12.2018 № 387 впроваджено щоквартальну систему моніторингу оцінювання результатів службової діяльності державних службовців та внесення в разі потреби пропозицій щодо їх перегляду.

 

Мета 5

Забезпечення прозорості та відкритості діяльності, підвищення рівня довіри населення до органів Пенсійного фонду України

 

1.     Забезпечення оперативного висвітлення питань діяльності органів Пенсійного фонду України в засобах масової інформації, на інформаційній сторінці веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України, єдиному державному веб-порталі відкритих даних, інформаційних стендах тощо Закон України “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації”, Закон України “Про доступ до публічної інформації” Семанишин В. С.,

Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

відділ організаційно – інформаційної роботи,

керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління

 

 

протягом року відсутні порушення вимог нормативно-правових та розпорядчих актів щодо строків оприлюднення інформації поінформованість громадян про діяльність органів Пенсійного фонду України З метою організації цільового індивідуального інформування осіб, які виявили бажання одержувати інформаційні СМС – повідомлення з червня 2018 р. забезпечується реєстрація звернень осіб за допомогою підсистеми ІКІС ПФУ «Звернення» під час обслуговування громадян. За звітний період зареєстровано 10109 осіб.

Забезпечується оперативне висвітлення питань діяльності головного управління Пенсійного фонду України в області в засобах масової інформації, на інформаційній сторінці веб – порталу електронних послуг Пенсійного фонду України, єдиному державному веб-порталі відкритих даних, інформаційних стендах тощо. Всього з початку року опубліковано 1686 матеріали. З них у пресі – 25, по радіо – 23, на телебаченні –671, в інтернет – виданнях – 967 матеріали.

Проведено 16 зустрічей з учнівською молоддю та студентами (242 чол.), 17 занять в “Школі майбутнього пенсіонера” (175 чол.), вісім флешмобів та вісім засідань “круглого столу”.

Проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота, пов’язана із популяризацією впровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування. Органами Фонду області проведено 1532 заходи, спрямований на популяризацію накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, у яких взяли участь 2092 громадянина.

2.     Забезпечення участі регіональних ЗМІ в прес-турах Пенсійного фонду України щодо запровадження нових сервісів веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України Поінформова-ність громадян Семанишин В. С., Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

відділ організаційно – інформаційної роботи

 

травень участь регіональних ЗМІ в прес-турах поінформованість громадян про отримання послуг через електронні сервіси Пенсійного фонду України Забезпечено дистанційне обслуговування громадян шляхом розширення послуг з використанням Веб – порталу послуг Пенсійного фонду України, через який надано 187 відповідей заявникам. 

У Львівському освітньому центрі реформ 9 квітня відбулася прес –конференція заступника Голови правління Пенсійного фонду України Ірини Ковпашко та директора Департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів Фонду Олександра Малецького.

У заході взяла участь начальник головного управління Пенсійного фонду України в області Надія Павлюк і представники засобів масової інформації.

Захід відбувся за підтримки Проекту Агенства США з міжнародного розвитку «Трансформація фінансового сектору в Україні».

3.    Забезпечення дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запитів) Закон України “Про доступ до публічної інформації” Семанишин В. С.,

Берчак Р. М.,

відділ організаційно – інформаційної роботи,

керівники самостійних структурних підрозділів

 

протягом  року відсутність порушень строків та порядку розгляду запитів на інформацію, інших порушень законодавства про інформацію забезпечення громадянам права на доступ до публічної інформації Головним управлінням забезпечується дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запитів). Реєстрація запитів здійснюється в автоматизованій системі Атлас-Док. За січень – травень 2019 року до головного управління Пенсійного фонду України в області надійшло 77 запит на публічну інформацію. Із них отримано поштою –47, електронною поштою – 9, під час особистого прийому – 21. Від фізичних осіб – 72, від юридичних осіб – 5 запитів. Найбільше інформаційних запитів стосується соціального захисту (72). Порушення строків і порядку розгляду запитів на інформацію відсутні.
ПРІОРИТЕТ ІІ

 

Своєчасне призначення, перерахунок та здійснення пенсійних виплат, забезпечення додержання пенсійного законодавства

 

Мета 1

Забезпечення своєчасного призначення пенсій, проведення перерахунків та виплати пенсій

 

1.  Забезпечення проведення призначення (перерахунків) пенсій у зв’язку із змінами у законодавстві та за заявами у строки, визначені законодавством

 

виконання законодавства про пенсійне забезпечення Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

управління застосування пенсійного законодавства

 

 

постійно відсутні порушення строків призначення (перерахунків) пенсій своєчасність проведення призначення (перерахунків) пенсій Забезпечується проведення перерахунків пенсій у зв’язку із змінами в законодавстві та за заявами про проведення перерахунків у строки, визначені законодавством України.

З 01.01.2019 року проведено масовий перерахунок пенсій у зв’язку з підвищенням показника мінімальної заробітної плати в Україні, визначеної Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік». Перерахунок проведено 62043 пенсіонерам, середній розмір підвищення пенсії – 162,53 грн.

З 01.03.2019 року проведено перерахунок пенсій відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 № 124 «Питання проведення індексації пенсії у 2019 році» 320,3 тис. Пенсіонерам, розмір пенсії підвищено для 261,4 тис. осіб. Середній розмір підвищення, з урахуванням одноразової доплати склав 554,60 грн. Одноразову доплату встановлено 70874 особам.          

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.08.2005 №713 «Про внесення змін до п. 7 Порядку призначення і виплати пенсій за вислугу років працівникам льотно-випробувального складу цивільної авіації» проведено перерахунок пенсій з 01.03.2019 50 особам, з них у 22 справах збільшено розмір пенсії в середньому на 2131,09 грн., а в 28 пенсійних справах збільшено основний розмір пенсії, але застосовано величину максимальної виплати пенсій
(14970,00 грн.).

З 01.04.2019 року проведено 12,5 тис. перерахунків пенсій відповідно до ст. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» автоматизованим способом без додаткового звернення громадян. Середній розмір підвищення склав            38,53 грн.

2.   Забезпечення контролю за своєчасністю і повнотою взяття на облік та виплатами пенсій внутрішньо переміщеним особам необхідність контролю обгрунтованості здійснення виплат, додержання строків поновлення виплати пенсій Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

управління з питань виплати пенсій

 

щомісячно впроваджено технологію щомісячного контролю обгрунтованості здійснення виплат, додержання строків поновлення виплати пенсій

 

забезпечено контроль за своєчасністю і повнотою взяття на облік та виплатами пенсій внутрішньо переміщеним особам Забезпечується постійний контроль за своєчасністю взяття на облік та  правильністю виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам. У червня ц.р. територіальними управліннями Пенсійного фонду після переїзду до нашої області виплачено пенсії 816 внутрішньо переміщеним особам (ВПО). Випадків несвоєчасного взяття на облік після отримання електронної пенсійної справи немає.
3.    Забезпечення своєчасного фінансування пенсійних виплат Закон України “Про загально-обов’язкове державне пенсійне страхування” Берчак Р. М.,

фінансово-економічне управління

щомісячно

0 1 по 25 число

відсутні порушення строків виплати пенсій своєчасна виплата пенсії Забезпечується своєчасне поденне та в повному обсязі фінансування пенсійних виплат згідно з планом графіком фінансування. Протягом виплатного періоду проводиться рівномірний розподіл коштів на виплату пенсій та допомог у відповідності до одержаних коштів з Пенсійного фонду України. Щоденно контролюються рух коштів територіальних управлінь на рахунках 2604 ІФД ПАТ ”Укрпошта”.
4.   Забезпечення своєчасної виплати пенсій пенсіонерам іноземних держав, які постійно проживають в Україні на території області міжнародні договори з питань пенсійного забезпечення Берчак Р. М.,

фінансово-економічне управління

щокварталу відсутні порушення строків виплати пенсій своєчасна виплата пенсій пенсіонерам іноземних держав, які проживають в Україні на території області Забезпечено своєчасне перерахування пенсій пенсіонерам іноземних держав, які проживають в Україні на території області. В області 163 пенсіонери, що проживають на території області та отримують пенсію іноземних держав, а саме: Естонія – 117 чол., Росія – 24 чол., Латвія-15 чол., Литва – 6 чол., Польша – 1 чол. За чотири місяці поточного року виплачено пенсій в сумі – 1826 тис. грн. Фінансування цих пенсій проводиться по мірі поступлення коштів з Пенсійного фонду України ( один раз в квартал).
Мета 2

Забезпечення правильності застосування законодавства у сфері пенсійного забезпечення

 

1.    Здійснення моніторингу та аналізу судової практики з актуальних питань діяльності у справах за участю органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області необхідність урахування правових висновків судів при застосуванні пенсійного законодавства,  обґрунтуванні правової позиції в суді

 

Семанишин В. С.,

Берчак Р. М.,

юридичне управління

 

протягом року підготовлено огляди судової практики підвищення якості представлення інтересів органів Пенсійного фонду України в області в Івано-Франківській області в судах Юридичним управлінням здійснюється моніторинг, детальне вивчення судової практики з актуальних питань діяльності у справах за участю органів Пенсійного фонду України області, проводиться її аналіз, за результатами якого направляються органам Фонду огляди судової практики. Зокрема, листом від 22.05.2019 юридичні служби ознайомлено з оновленим Коментарем законодавства, що стосується діяльності ПФУ із застосуванням судової практики. Литстом від 23.05.2019 ознайлмлено з окремою думкою судді Конституційного Суду щодо рішення від 25.04.2019 № 1-р(ІІ)/2019. Доведено до Представництв думку Верховного Суду щодо вивчення практики стосовно розгляду адлміністративних позовів органів ПФУ до органів ДВС про накладення штрафу за невиконна рішення суду. Ознайомлено з практикою Верховного Суду висвітленою у постановах Верховного суду від 30.05.2019 № 344/2127/17 та № 348/2974/14-а
2.       Забезпечення використання автоматизованого обліку судових справ про пенсійне забезпечення та інформації про стан виконання ухвалених у справах судових рішень з можливістю формування на його основі реєстру судових рішень, виплата за якими не проведена, з підтриманням інформації в актуальному стані необхідність забезпечення оперативного одержання інформації про стан судових справ про пенсійне забезпечення та виконання судових рішень, з метою їх моніторингу та формування за потреби реєстрів судових рішень за окремими категоріями справ Берчак Р. М.,

юридичне управління,

управління застосування пенсійного законодавства, управління інформаційних систем та електронних реєстрів

 

після надходження відповідного програмного забезпечення забезпечено використання автоматизованого обліку інформації про розгляд судами справ щодо пенсійного забезпечення та стан виконання ухвалених судових рішень впровадження ефективної інформаційної системи щодо стану розгляду судами справ про пенсійне забезпечення та виконання судових рішень, ухвалених за цими справами Проводиться моніторинг судових справ по пенсійному забезпеченню та інформації про стан виконання ухвалених у справах судових рішень, формується реєстр судових рішень, виплата за якими не проведена, з підтриманням інформації в актуальному стані. Також, юридичним управлінням ведеться реєстр судових справ з питань пенсійного забезпечення, рішення по яких набрали законної сили і передані на виконання відділу пенсійного забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій громадян.
3.   Забезпечення представлення інтересів органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області в судах: підготовка та подання в установлені строки адміністратив­них позовів, відзивів на позовні заяви, апеляційних та касаційних скарг, оскарження в апеля­ційному та касацій­ному порядку рішень, постановлених з порушенням законодавства необхідність ефективного захисту інтересів органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області у судах при розгляді справ за їх участю юридичне управління

управління пенсійного забезпечення, фінаносово-економічне управління

 

в міру потреби забезпечено своєчасну підготовку та подання до судів процесуальних документів у справах, де органи Пенсійного фонду України в області визначені позивачем, відповідачем, третьою особою забезпечено представлення інтересів органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області в судах Забезпечено представлення інтересів органів Фонду у 111 судових засіданнях, постійно здійснюється подання відзивів на позовні заяви, оскарження в апеляційному та касаційному порядку рішень, постановлених з порушенням норм матеріального та процесуального законодавства. Апеляційні та касаційні скарги подаються з дотриманням порядку та строків, передбачених законодавством України.

При надходженні на адресу головного управління ухвал про залишення без руху доцільність сплати судового збору вирішується на засіданні робочої групи головного управління Фонду з розгляду питань оскарження судових рішень. Так, протягом 2019 року відбулося 21 засідання робочої групи, на яких розглянуто 133 справи за позовами пенсіонерів – військовослужбовців та цивільних осіб та за позовами головного управління Фонду щодо стягнення заборгованості.

 

4.    Проведення перевірки стану організації правової роботи в органах Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області необхідність виявлення недоліків в організації правової роботи та безпосереднього надання практичної допомоги

 

юридичне управління,

 

 

за окремим планом проведено перевірки у строки, передбачені планом, складено довідки за результатами перевірок

 

підвищено рівень правової роботи, усунуто недоліки та передумови можливих порушень Розробляється окремий план щодо проведення перевірки стану правової роботи в органах Пенсійного фонду України в Івано – Франквській області..
5.    Здійснення перегляду актів Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області з метою приведення їх у відповідність з Конституцією та законами країни, іншими актами законодавства

 

відповідність розпорядчих актів Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області вимогам законодавства юридичне управління,

керівники структурних підрозділів Головного управління

 

протягом року затвердження висновку за результатами перегляду актів Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області

 

у розпорядчих актах Головного управління Пенсійного фонду України в області відсутні норми, що суперечать Конституції України та законам України, указам Президента України та постановам Верховної Ради України, актам Кабінету Міністрів України, іншим нормативно-правовим актам Розробляються проекти наказів, розпоряджень, договорів та інших документів проходять погодження (візування) юридичною службою. Перевіряється якість підготовки проектів наказів, господарських та інших договорів, документів, що стосуються організації роботи Фонду або зачіпають його інтереси, та надається відповідна методична допомога з метою приведення їх у відповідність з Конституцією та законами України, іншими актами законодавства. З метою відповідності вимогам законодавства господарських та інших договорів в період реорганізації укладено 64 господарські договори; 138 додаткових угод; 21 договір з банківськими установами.
 

ПРІОРИТЕТ ІІІ

 

Зміцнення фінансової стабільності пенсійної системи, мобілізація надходження коштів до бюджету

Пенсійного фонду України та їх раціональне використання

 

Мета 1

Виконання бюджету Пенсійного фонду України у 2019 році та формування бюджету на 2020 – 2022 роки

 

1.  Підготовка бюджету Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, планів доходів і видатків територіальних управлінь на 2019 рік постанова правління Пенсійного фонду України від 31 серпня 2009 р. № 21-2 “Про затвердження Порядку розроблення, затвердження та виконання бюджету Пенсійного фонду України” (із змінами) Семанишин В .С., фінансово-економічне управління в місячний термін після затвердження бюджету Пенсійного фонду України затвердження бюджету  Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, доведено до територіальних управлінь граничні обсяги показників планів доходів і видатків своєчасність формування бюджету Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, граничних обсягів показників доходів і видатків територіальних управлінь на 2019 рік

 

Cвоєчасно сформовано бюджет Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області та підготовлено прогнозні показники, які формують дохідну частину бюджету головного управління Пенсійного фонду України в області на 2019 рік.

 

2.    Забезпечення виконання планових показників з надходження до бюджету Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області коштів, адміністрування яких здійснюють органи Пенсійного фонду України постанова правління Пенсійного фонду України від 31 серпня 2009 р.       № 21-2 “Про затвердження Порядку розроблення, затвердження та виконання бюджету Пенсійного фонду України” (із змінами) Семанишин В.С.,  фінансово-економічне управління

 

протягом  року помісячний розпис основних груп доходів та бюджету Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області надходження коштів, адміністрування яких здійснюють органи Пенсійного фонду України, в повному обсязі запланових показників За січень – травень план з надходження коштів, які адмініструє Пенсійний фонд України виконано на 98,7 %. При плані  40208,8 тис. грн., отримано 39667,9 тис. грн.

До минулого року надходження збільшились на 1343,5 тис. грн., або на 103,5%.

В розрізі джерел: виконано плановий показник з надходження коштів з відшкодування пільгових пенсій за списком №1 на 110,2 %, з надходження інших платежів – на 98,6 %, за списком №2 – на 92,8% .

 

3.    Опрацювання спільно з органами Державної фіскальної служби України в  Івано-Франківській області питання погашення заборгованості зі сплати єдиного внеску та відновлення страхового стажу застрахованих осіб

 

Закон України “Про загально-обов’язкове державне пенсійне страхування” Семанишин В. С.,

фінансово-економічне управління

протягом року зменшення заборгованості зі сплати єдиного внеску та відновлення страхового стажу застрахованих осіб наповнення бюджету Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області та зарахування страхового стажу застрахованим особам За даними ДФС станом на 01.06.2019р. борг зі сплати ЄСВ становив 173,3 млн.грн. (до початку року +18,0 млн. грн.), з якого борг фізичних осіб – 114,2 млн. грн., юридичних осіб – 59,1 млн. грн.

Протягом січня – травня п. р. завдяки заходам, які вживалися в області вдалося зменшити борг окремих осіб СПД на суму 68,0 млн. грн.

Станом на 01.06.2019р., за даними органів ДФС, зібрано 2091,6 млн. грн., що на 694,8 млн. грн. або на 49,7 % більше, ніж у 2018 році.

До бюджету Фонду в області від розподілу єдиного внеску надійшло 1807,1 млн. грн., що становить 105,6 % планового показника.

4.    Забезпечення стягнення переплат пенсій, витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, різниці у розмірі пенсій науковим працівникам та іншої заборгованості, що підлягає стягненню Закон України “Про загально-обов’язкове державне пенсійне страхування” Семанишин В. С.,

юридичне управління,

фінансово-економічне управління, управління пенсійного забезпечення

протягом року зменшення заборгованості у порівнянні до початку року не менше ніж 5% наповнення бюджету Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області Станом на 01.06.2019 р. стягнено переплат пенсій в сумі 197,5 тис. грн.

 З початку  року надійшло коштів з відшкодування пільгових пенсій в сумі   35285,6 тис. грн., в т. ч. в рахунок погашення заборгованості до бюджету Фонду надійшло  3993,2 тис. грн.

 

Мета 2

Використання даних Реєстру застрахованих осіб для забезпечення реалізації прав застрахованих осіб

 

1.    Здійснення моніторингу відомостей Реєстру застрахованих осіб, що містять ознаки використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю Закон України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, постанова правління Пенсійного фонду України

від 29 травня 2017 р. № 11-1 “Про Порядок обміну інформацією про відомості, що містять ознаки використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю”

Семанишин В.С.,

Берчак Р. М.,

фінансово-економічне управління, управління інформаційних систем та електронних реєстрів

 

 

щокварталу інформування  Головного управління Держпраці України в області та Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області про виявлені ознаки порушення законодавства про працю збільшення чисельності застрахованих осіб та надходження єдиного внеску Протягом січня – травня 2019 року за результатами аналізу звітності страхувальників передано інформацію:

– територіальним органам Державної фіскальної служби по 57 випадках, коли роботодавці нараховували заробітну плату нижче законодавчо встановленого мінімального розміру за основним місцем роботи, по 177 випадках, коли у роботодавців були наявні ознаки порушення вимоги ч. 5 ст. 8 Закону України №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», та щодо 39 випадків, коли страхувальники подали повідомлення про прийняття працівника на роботу, але не відобразили дані про нараховану йому заробітну плату за відповідний місяць. В результаті перевірок органами ДФС у 95 страхувальників виявлені порушення, донараховано єдиного внеску – 3,1 тис.грн.

– органам Держпраці – по 574 випадках щодо страхувальників, які мають ознаки можливих порушень чинного законодавства про працю, для вжиття відповідних заходів реагування. За результатами 28 перевірок, здійснених управлінням Держпраці, у 24 перевірених роботодавців виявлені порушення. Складено та передано до суду 1 протокол про адміністративні правопорушення, на усунення виявлених порушень внесено приписи. Винесено 5 постанов про  накладення  штрафних санкцій на суму     271,2 тис. грн.

Органи місцевого самоврядування поінформовані про 192 суб’єкти господарювання щодо виплати ними найманим працівникам заробітної плати менше законодавчого мінімуму, соціальні партнери – 252.

За даними головного управління Держпраці в області за період з 05.10.2018 року проінспектовано 195 страхувальників, з них у 35 виявлені порушення. Також виявлено 83 особи, які працювали без оформлення трудових договорів. В результаті проведеної роботи з 31 найманим працівником укладено трудові договори.

Під час інспекційних відвідувань проведено 195 заходів згідно п.33 Порядку №295. Легалізовано 456 робочих місць. Крім того, протягом 2-х робочих днів до початку інспекційних відвідувань роботодавцями офіційно оформлено 80 працівників.

В результаті вжитих заходів кількість найманих працівників, які отримували заробітну плату менше мінімальної за умови відпрацювання повного місяця станом на 01.06.2019 ( за звітами платників за квітень 2019 року), зменшилась у порівнянні із січнем 2019р. на 0,1 тис. осіб і становила 21,2 тис. осіб (за січень 2019р.  21,3 тис. осіб).

За даними головного управління ДФС в області протягом січня – травня 2019 року виявлено та залучено до оподаткування 29 осіб. Додаткові надходження єдиного соціального внеску від їх легалізації склали 71,1 тис. грн.

2.   Проведення інвентаризації пенсійних справ та перевірки наявних в них даних, які містяться в електронних базах даних постанова правління Пенсійного фонду України від 03 вересня 2018 р. № 19-1 “Про проведення інвентаризації пенсійних справ” Берчак Р. М.,

управління інформаційних систем та електронних реєстрів,

управління застосування пенсійного законодавства, управління з питань виплати пенсій

вересень отримано та проаналізовано результати перевірки, визначено строки щодо виправлення даних, складено акт інвентаризації підтвердження обгрунтованості інформації для здійснення пенсійних виплат На виконання постанови правління Пенсійного фонду України
від 03.09.2018 № 19-1 «Про проведення інвентаризації пенсійних справ» територіальними управліннями Фонду проводиться відповідна робота. Головним управлінням Пенсійного фонду в області запроваджено моніторинг стану інвентаризації пенсійних справ. Станом на 01.07.2019 проінвентаризовано 199696 пенсійних справ.
Мета 3

Забезпечення контролю за управлінням коштами Пенсійного фонду України

 

1.    Забезпечення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, та в установах, у яких особи перебувають на повному державному утриманні Закон України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю за окремими графіками перевірено всі організації, що здійснюють виплату і доставку пенсій, та установи, у яких особи перебувають на повному державному утриманні

 

 

 

 

 

 

запобігання порушень щодо використання пенсійних коштів та вжиття заходів, передбачених законодавством, у разі їх виявлення Управлінням контрольно – перевірочної роботи забезпечується контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій та в установах, у яких особи перебувають на повному державному утриманні. Крім того, здійснюється контроль за цільовим використання коштів, призначених для виплати житлових субсидій у готівковій формі громадян, які одержують пенсії у виплатних об’єктах поштового зв’язку акціонерного товариства «Укрпошта».

У 2019 році органами Пенсійного фонду України в області, відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги за згодою пенсіонерів та одержувачів допомоги через їх поточні рахунки у банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.1999 №1596, заплановано перевірки у 94 банківських установах, з яких протягом січня – червня 2019 року  проведено 101 контрольний захід, в тому числі 11 позапланових. З них:

– позапланові перевірки ПАТ АБ «Укргазбанк» та АТ «Альфа Банк», а також дві позапланові перевірки ПАТ КБ «Приват Банк» за результатами яких виявлено факт несвоєчасного повернення завірених других примірників списків на зарахування пенсій, грошової допомоги та описів до них;

– дві позапланові перевірки ПАТ «МЕГАБАНК» за період до 01.01.2019, станом на звітну дату одержувачі пенсій та грошової допомоги відсутні;

– дві позапланові перевірки АТ «Ощадбанк» згідно листа управління Пенсійного фонду України в  м. Івано-Франківську від 20.02.2019 № 1391/05 та листа Калуського об’єднаного управління від 14.02.2019 № 2443/03, а також дві позапланові перевірки ПАТ КБ «Приват Банк» по листу Тлумацького об’єднаного управління від 05.03.2019 № 1120/03 та по заявці Болехівського сектору обслуговування громадян Калуського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Івано – Франківської області від 14.05.2019 №25. За матеріалами проведених перевірок виявлено факт несвоєчасного повернення на рахунки органів Пенсійного фонду України коштів для здійснення пенсійних виплат, що були зараховані на його поточний рахунок до отримання повідомлення про його смерть та відповідного розпорядження Пенсійного фонду України;

– позапланова перевірка ПАТ КБ «Приват Банк» за зверненням               Дутчака Ю. Г. щодо несвоєчасної виплати пенсії. За результатами перевірки порушень не встановлено.

Проведено 32 перевірки дотримання норм пенсійного законодавства виплатними об’єктами поштового зв’язку, якими охоплено Івано – Франківську дирекцію АТ “Укрпошта”, 2 центри та 125 відділень (пунктів) поштового зв’язку. В ході проведення контрольних заходів у виплатних об’єктах поштового зв’язку акціонерного товариства «Укрпошта» перевірено питання цільового використання коштів, призначених для виплати житлових субсидій у готівковій формі громадян, які одержують пенсії у виплатних об’єктах поштового зв’язку АТ «Укрпошта» за лютий 2019 року. За результатами перевірок порушень не встановлено.

За результатами проведених перевірок встановлено:

– порушення термінів повернення невиплачених поштових переказів в сумі 726,00 грн. в Івано – Франківській дирекції АТ “Укрпошта”. За допущене порушення нараховано пеню в сумі 43,56 грн. Нарахована пеня сплачена в повному обсязі.

– порушення термінів повернення невиплачених поштових переказів в сумі  1672,13 грн. в ЦПЗ № 2  Івано – Франківської дирекції АТ “Укрпошта”. За допущене порушення нараховано пеню в сумі 1,50 грн. Нарахована пеня сплачена в повному обсязі.

Із них поза графіками було проведено було проведено 7 перевірок з наступних підстав:

Звернення Надвірнянського об’єднаного управління із повідомленням про факт виплати пенсії за травень – червень 2018 року гр. Куксі Р.Ф., після її вибуття в Коломийський геріатричний пансіонат.

З метою перевірки фактів викладених в листі, головним управлінням проведено позапланову перевірку в Івано – Франківській дирекції                                  АТ «Укрпошта». Перевіркою підтверджено факт виплати пенсії сторонній особі в сумі 6280,54 грн. по поштовому відділенню Надвірна – 5 Івано -Франківської дирекції АТ «Укрпошта». Кошти бюджету Фонду відшкодовано. За допущене порушення нараховано пеню в сумі 628,10 грн. Нарахована пеня сплачена в повному обсязі.

Звернення Тлумацького об’єднаного управління із повідомленням про факт виплати пенсії, після смерті пенсіонерки Федорівської Г. Я. за грудень 2018 року.

З метою перевірки фактів викладених в листі, головним управлінням проведено позапланову перевірку в Івано – Франківській дирекції                                   АТ «Укрпошта». Перевіркою підтверджено факт виплати пенсії після смерті пенсіонера в сумі 1497,00 грн. по поштовому відділенню поштового зв’язку с. Будзин Тлумацького району Івано – Франківської дирекції                         АТ «Укрпошта». Безпідставно виплачені кошти відшкодовано бюджету Фонду повністю. За допущене порушення нараховано пеню в сумі 70,36 грн. Нарахована пеня сплачена в повному обсязі.

До адміністративної відповідальності у вигляді штрафу притягнуто начальника ВПЗ с. Будзин Тлумацького району Генсіцьку І. Я. в розмірі 510 грн.  Нарахований адміністративний штраф сплачено в повному обсязі.

Звернення управління Пенсійного фонду України в м. Івано – Франківську про факт можливого порушення відділенням поштового зв’язку № 8 Івано – Франківської дирекції АТ «Укрпошта»  Порядку виплати пенсій Гаргату М. І.

З метою перевірки фактів викладених в листі, головним управлінням проведено позапланову перевірку в Івано – Франківській дирекції                                 АТ «Укрпошта», якою порушень не встановлено.

Звернення Тисменицького об’єднаного управління та обласної психоневрологічної клінічної лікарні № 1 щодо факту виплати пенсії неналежній особі, за час перебування на стаціонарному лікуванні в обласній психоневрологічній клінічній  лікарні №1, особи з інвалідністю першої групи Філіпа Федора Івановича.

З метою перевірки фактів викладених в листі, головним управлінням проведено позапланову перевірку в Івано – Франківській дирекції                               АТ «Укрпошта». Перевіркою підтверджено факт виплати пенсії сторонній особі за період  з 01.10.2015 до 01.10.2018 в сумі 19923,00 грн. відділенням поштового зв’язку                   с. Марківці Тисменицького району Івано-Франківської дирекції АТ «Укрпошта». Зокрема, встановлено порушення вимог Інструкції «Про виплату та доставку пенсій, соціальних допомог національним оператором поштового зв’язку», затверджену наказом Міністерства транспорту та зв’язку України, Міністерства праці та соціальної політики України від 28.04.2009 №464/156, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України від 02.07.2009 № 592/16608, в частині виплати пенсії неналежній особі за листопад 2015 року; березень, жовтень, листопад 2016 року; березень, серпень, листопад, грудень 2017 року; лютий, березень, травень, червень, серпень, вересень 2018 року на загальну суму 19923,00 грн., за час перебування на стаціонарному лікуванні в обласній психоневрологічній клінічній  лікарні №1, особи з інвалідністю першої групи Філіпа Федора Івановича.

До акту перевірки Івано – Франківською дирекцією АТ «Укрпошта» подано заперечення, яке розглянуто головним управлінням та залишено без задоволення. Матеріали перевірки направлено Тисменицькому об’єднаному управлінню Пенсійного фонду України Івано – Франківської області, як стороні Договору про закупівлю послуги з виплати та доставки пенсій, допомоги на поховання за державні кошти від 11.12.2017 № 53.

З метою вжиття заходів, спрямованих на відшкодування коштів підприємством поштового зв’язку, Тисменицьким об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України Івано – Франківської області 25.01.2019 направлено претензію до Івано – Франківської дирекції АТ «Укрпошта» на загальну суму 19923,00 грн. Оскільки кошти бюджету Фонду в добровільному порядку не відшкодовано, Тисменицьким об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України Івано – Франківської області 20.03.2019 подано позовну заяву до Господарського суду Івано – Франківської області. Розгляд справи № 909/262/19 відбувся  16.04.2019, судове засідання перенесено  на 04.06.2019 року.

Відповідно до клопотання головного управління Пенсійного фонду України в Івано – Франківській області позивача Тисменицьке об’єднане управлінням Пенсійного фонду України Івано – Франківської області замінено на його правонаступника – головне управління Пенсійного фонду України в Івано – Франківській області. Рішенням суду від 04.06.2019 клопотання про заміну сторони задоволено.

Однак, рішенням Господарського суду Івано – Франківської області від 04.06.2019 в позові Фонду в області до АТ «Укрпошта» про стягнення майнової шкоди в розмірі 19 923,00 грн. – пенсії по гр. Філіпу Ф. І. відмовлено, оскільки, з урахуванням положень ст. 610, 611, 623 ЦК України та ст. 224, 225                           ГК України, суд дійшов висновку, що вказані докази не підтверджують доводів органу Пенсійного фонду про те, що нараховані пенсійні кошти втрачені і підлягають відшкодуванню. Надані суду докази, вказують на порушення порядку оформлення документів про виплату пенсії, що не є тотожним порушенню щодо незабезпечення збереження пенсійних коштів, тобто в суду відсутні підстави для висновку, що пенсія втрачена, а відтак відсутні докази порушення укладених договорів. Апеляційна скарга на рішення Господарського суду Івано – Франківської області не подавалась, у зв’язку із відсутністю перспективи її задоволення Господарським судом апеляційної інстанції.

Звернення Галицького об’єднаного управління із повідомленням про факт виплати пенсії, після смерті пенсіонерки Цибух Н.Т. за грудень 2018 року.

З метою перевірки фактів викладених в листі, головним управлінням проведено позапланову перевірку в ЦПЗ № 2 Івано – Франківської дирекції                                   АТ «Укрпошта». Перевіркою підтверджено факт виплати пенсії після смерті пенсіонера в сумі 1620,11 грн. по відділенню поштового зв’язку Галич – 1               ЦПЗ № 2 Івано – Франківської дирекції АТ «Укрпошта».

Безпідставно виплачені кошти відшкодовано бюджету Фонду повністю. За допущене порушення нараховано пеню в сумі 147,43 грн. Нарахована пеня сплачена в повному обсязі.

До адміністративної відповідальності у вигляді штрафу притягнуто заступника начальника ВПЗ Галич – 1 ЦПЗ № 2 Івано – Франківської дирекції                                   АТ «Укрпошта» Щербу Л.З. в розмірі 510 грн. Нарахований адміністративний штраф сплачено в повному обсязі.

Звернення управління Пенсійного фонду України в м. Івано – Франківську щодо факту виплати пенсії, після смерті пенсіонера Таргоніна М.А. за квітень 2019 року. З метою перевірки факту, викладеному в листі, головним управлінням проведено позапланову перевірку в Івано – Франківській дирекції АТ “Укрпошта”. Перевіркою підтверджено факт виплати пенсії після смерті пенсіонера в сумі 3681,20 грн. по відділенню поштового зв’язку № 18  Івано – Франківської дирекції АТ «Укрпошта».

Безпідставно виплачені кошти відшкодовано бюджету Фонду повністю. За допущене порушення нараховано пеню в сумі 88,35 грн. Нарахована пеня сплачена в повному обсязі.

До адміністративної відповідальності у вигляді штрафу притягнуто начальника ВПЗ № 18 Івано – Франківської дирекції  АТ «Укрпошта»Шпільчак Н.І. в розмірі 510,00 грн. Нарахований адміністративний штраф сплачено в повному обсязі.

Звернення Коломийського об’єднаного управління щодо факту виплати пенсії, після смерті пенсіонера Нагорняка В.С. за квітень 2019 року. З метою перевірки факту, викладеному в листі, головним управлінням проведено позапланову перевірку в ЦПЗ №3 Івано – Франківській дирекції АТ “Укрпошта”. Перевіркою підтверджено факт виплати пенсії після смерті пенсіонера в сумі 4745,49 грн. по відділенню поштового зв’язку с. Горішне Залуччя  Івано – Франківської дирекції АТ «Укрпошта».

Безпідставно виплачені кошти відшкодовано бюджету Фонду повністю. За допущене порушення нараховано пеню в сумі 14,24 грн. Станом на 30.06.2019  нарахована пеня не сплачена.

Доадміністративної відповідальності у вигляді штрафу притягнуто листоношу 2 класу відділення поштового зв’язку с. Горішне Залуччя Івано – Франківської дирекції  АТ «Укрпошта»  Романюк І.В. в розмірі 510,00 грн. Станом на 30.06.2019  нарахований адміністративний штраф не сплачено. Інших порушень не встановлено.

Проведено 35 перевірок щодо дотримання норм законодавства при зарахуванні та використанні коштів Пенсійного фонду установами (закладами), де особи перебувають на повному державному утриманні За результатами перевірок порушень не встановлено.

2.     Організація складання річного плану перевірок суб’єктів господарювання на наступний плановий період Закон України “Про основні засади державного нагляду (конторлю) у сфері господарської діяльності”

 

управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю до 15 жовтня забезпечення внесення інформації про суб’єктів господарювання до пілотного модулю інтегрованої системи державного нагляду

 

суб’єкти господарювання включено до річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Пенсійного фонду України На 2019 рік заплановано провести планові перевірки у 9 суб’єктів господарювання Івано – Франківської області, які затверджені наказом Пенсійного фонду України від 29.11.2018 №187 «Про затвердження річного плану здійснення державного нагляду (контролю) Пенсійного фонду України на 2019 рік». З них, протягом січня – червня 2019 року проведено 4 планові перевірки. За результатами перевірок встановлено 3 порушення в частині недостовірного подання відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. На усунення встановлених порушень страхувальникам внесено 3 приписи.
3.   Проведення перевірок суб’єктів системи загальнообв’язкового державного пенсійного страхування відповідно до річного плану перевірок суб”єктів господарювання Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

 

 

управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю відповідно до строків річного плану перевірок суб’єктів господарюва-ння забезпечено внесення відомостей про результати перевірок до пілотного модулю інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) забезпечено контроль за додержанням суб’єктами господарювання вимог законодавства З метою забезпечення формування Зведеного стратегічного плану діяльності з внутрішнього аудиту на період до 2020 року та Зведеного операційного плагу діяльності з внутрішнього аудиту у 2019 та у 2020 роках, 29.01.2019 та 04.02.02019  відділом внутрішнього аудиту управлінням внутрішнього аудиту надано пропозиції Пенсійного фонду України

( лист №1524/05,№1772/05).

4.   Формування стратегічного плану діяльності з внутрішнього аудиту на період до 2021 року Порядок здійснення внутрішнього аудиту та утворення підрозділів внутрішнього аудиту, затверджений постановою Кабінету Міністрів України

від 28 вересня     2011 р. № 1001 (із змінами)

управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю до 30 січня затверджено стратегічний план діяльності з внутрішнього аудиту на період до 2021 року та надання Пенсійному фонду України для формування Зведеного стратегічного плану дотримано вимоги нормативних актів щодо порядку планування діяльності з внутрішнього аудиту
5.   Формування операційних планів діяльності з внутрішнього аудиту на 2019 та 2020 роки

 

Порядок здійснення внутрішнього аудиту та утворення підрозділів внутрішнього аудиту, затверджений постановою Кабінету Міністрів України                 від 28 вересня     2011 р. № 1001 (із змінами) управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю до 30 січня та 15 грудня затверджено операційні плани діяльності з внутрішнього аудиту на 2019 та 2020 роки та надано до Пенсійному фонду України для формування зведених операційних планів дотримано вимоги нормативних актів щодо порядку планування діяльності з внутрішнього аудиту Сформовано операційний план діяльності з внутрішнього аудиту у 2019 та 2020 роках.
Мета 4

Вдосконалення системи управління фінансовими ресурсами Пенсійного фонду України та зміцнення її фінансової стабільності

 

1.   Забезпечення проведення внутрішніх аудитів відповідно до Зведеного операційного плану проведення внутрішніх аудитів в органах Пенсійного фонду України стаття 26 Бюджетного кодексу України, інші нормативно-правові акти щодо діяльності з внутрішнього аудиту управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю у терміни, визначені Зведеним операційним планом проведення внутрішніх аудитів в органах Пенсійного фонду України проведення запланованих внутрішніх аудитів забезпечено діяльність підрозділів внутрішнього аудиту, спрямовану на удосконалення системи управління державними коштами, запобігання фактам їх незаконного, неефективного та нецільового використання, виникненню помилок та інших недоліків у діяльності органів Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області, підвищенню ефективності функціонування системи внутрішнього контролю Управлінням внутрішнього аудиту відповідно до наказу головного управління Пенсійного фонду України в області від 22.01.2019 №19, проведено аудит ефективності стану внутрішнього контролю за веденням обліку переплат пенсій, повнотою охоплення заходами стягнення надміру виплачених коштів та додержанням порядку списання переплат пенсій (аудиторський звіт від 15.03.2019 №205/1-14/1, наказ від 28.03.2019).

Відповідно до наказу головного управління Пенсійного фонду України в області від 01.04.2019 №93, проведено аудит відповідності щодо правильності та своєчасності призначення пенсій та проведення їх перерахунків, призначення (поновлення) та виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам (аудиторський звіт від 08.05.2019 №05/13-2, наказ від 17.05.2019 №144).

Також відповідно до наказу головного управління Пенсійного фонду України в області від 13.05.2019 №135, проводиться аудит ефективності щодо організації роботи по надходженню власних коштів до бюджету Пенсійного фонду України, повноти та своєчасності направлення підприємствам до відшкодування розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Управлінням внутрішнього аудиту відповідно до наказу головного управління Пенсійного фонду України в області від 22.01.2019 №19, проведено аудит ефективності стану внутрішнього контролю за веденням обліку переплат пенсій, повнотою охоплення заходами стягнення надміру виплачених коштів та додержанням порядку списання переплат пенсій (аудиторський звіт від 15.03.2019 №205/1-14/1, наказ від 28.03.2019).

Відповідно до наказу головного управління Пенсійного фонду України в області від 01.04.2019 №93, проведено аудит відповідності щодо правильності та своєчасності призначення пенсій та проведення їх перерахунків, призначення (поновлення) та виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам (аудиторський звіт від 08.05.2019 №05/13-2, наказ від 17.05.2019 №144).

Також відповідно до наказу головного управління Пенсійного фонду України в області від 13.05.2019 №135, проведено аудит ефективності щодо організації роботи по надходженню власних коштів до бюджету Пенсійного фонду України, повноти та своєчасності направлення підприємствам до відшкодування розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (аудиторський звіт від 21.06.2019 №05-13/3, наказ від 04.07.2019 №242).

 

2.   Забезпечення моніторингу впровадження аудиторських рекомендацій за результатами проведення внутрішніх аудитів в органах Пенсійного фонду України в області

 

Стандарти внутрішнього аудиту, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 04 жовтня  2011 р. № 1247 (із змінами)

 

управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю згідно термінів, встановлених розпорядчими документами про результати аудиторських досліджень опрацьовано інформацію об’єктів аудиту про результати реалізації аудиторських рекомендацій повнота та своєчасність врахування об’єктом аудиту наданих рекомендацій та виконання заходів щодо усунення порушень та недоліків, виявлених аудиторськими дослідженнями Управлінням внутрішнього аудиту здійснюється моніторинг впровадження аудиторських рекомендацій за результатами проведення внутрішніх аудитів. Так, проаналізувавши інформації про хід виконання наказів головного управління від 23.08.2018 №259 «Про результати аудиторського дослідження нормативно-правових актів з питань призначення коштів на відрядження», від 21.11.2018 №352 «Про проведення аудиторського дослідження стану контролю за виплатою пенсій особам, які перебувають на повному державному утриманні», від 05.02.2018 №372 «Про результати аудиторського дослідження стану контролю за виплатою пенсій особам, які перебувають на повному державному утриманні» та від 13.12.2018 №382 «Про результати аудиту ефективності стану роботи по оптимізації видатків, пов’язаних з утриманням службових приміщень та експлуатаційних послуг в головному та територіальних управліннях Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області» управлінням внутрішнього аудиту подано пропозиції про доцільність зняття з контролю даних наказів, як таких, що втратили свою актуальність.

Також проаналізувавши інформації про хід виконання наказів головного управління від 22.12.2018 №395 «Про підсумки роботи управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю і основні завдання на 2019 рік щодо виконання вимог антикорупційного законодавства в органах Пенсійного фонду України в області» та від 28.03.2019 №85 «Про результати аудиту ефективності стану внутрішнього контролю за веденням обліку переплат пенсій, повнотою охоплення заходами стягнення надміру виплачених коштів та додержанням порядку списання переплат пенсій» підготовлено та надано, відповідно, 01.07.2019 та 04.07.2019 доповідні записки про виконання вище наведених наказів головного управління Пенсійного фонду України та стан впровадження аудиторських рекомендацій.

3. Забезпечення моніторингу повноти відшкодування виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів коштів та виправлення допущених порушень Стандарти внутрішнього аудиту, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 04 жовтня  2011 р. № 1247 (із змінами) управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом узагальнено інформаціїю, щодо відшкодування коштів та виправлення допущених порушень, направлено відповідну звітність до департаменту внутрішнього аудиту фінансового контролю у визначений термін надходження до бюджету Пенсійного фонду України коштів в результаті відшкодування неправомірних витрат, виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів та усунення допущених порушень Управлінням щоквартально здійснюється моніторинг за відшкодуванням виявлених у ході аудитів та інших контрольних заходів коштів та виправлення допущених порушень.
 

ПРІОРИТЕТ IV

 

Реалізація державної антикорупційної політики в органах Пенсійного фонду України

Мета 1

Здійснення заходів, спрямованих на мінімізацію корупційних ризиків, запобігання виникненню корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень

 

1.    Розроблення заходів щодо реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України на 2019 рік та забезпечення контролю за їх виконанням Закон України “Про запобігання корупції” та інші законодавчі акти щодо процедури моніторингу, оцінки виконання та періодичного перегляду антикорупційних програм

 

головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції, керівники самостійних структурних підрозділів

 

до 01 червня контроль щокварталу затверджені заходи щодо реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України на      2019 рік, щоквартальне інформування Пенсійного фонду України про їх виконання вдосконалення системи запобігання і протидії корупції, продовження впровадження механізмів прозорості, доброчесності, зниження корупційних ризиків та підвищення рівня довіри громадян до діяльності органів Пенсійного фонду України Очікується розроблення Антикорупційної програми Пенсійним фондом України на 2019 рік.
2.     Проведення перевірок факту своєчасності подання щорічних декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави в органах Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області за минулий рік та декларацій суб’єктів декларування, які припинили діяльність

 

Закон України “Про запобігання корупції” головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції,

управління по роботі з персоналом

 

до 12 квітня, протягом року перевірка 100 % фактів своєчасності подання щорічних декларацій дотримання вимог антикорупційного законодавства щодо заходів фінансового контролю Забезпечено проведення перевірки факту своєчасності подання щорічних е-декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави в органах Пенсійного фонду України в області за минулий рік та декларацій суб’єктів декларування, які припинили діяльність (доповідна від 15.04.2019 року). Встановлено подання працівниками Фонду в області 758 щорічних е-декларацій (тип декларації – “Щорічна”), що становить 100 % подання. Проте одну щорічну е-декларацію подано несвоєчасно (про що доповідалося додатково). Також, із 47 декларацій осіб, які припинили д-сть в минулому році (тип декларації – “Після звільнення”), було подано 45 е-декларацій (2 е-декларації не були подані), що становить 95.7 % подання.

Про вказані 3 випадки виявлених порушень своєчасно повідомлено в НАЗК.

3.     Забезпечення моніторингу проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави та декларацій суб’єктів декларування, які припиняють діяльність

 

Закон України “Про запобігання корупції” головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції,

управління по роботі з персоналом

щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом узагальнені результати проведених спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави

 

 

отримання інформації про додержання вимог статей       56-58 Закону України “Про запобігання корупції” в органах Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області з метою вжиття заходів для мінімізації ризиків виникнення порушень законодавства Регулярно проводиться моніторинг проведення спец перевірок,яких на кінець звітного періоду завершено п’ять.

В ході перевірки поданих декларацій типу «перед звільненням» встановлено 1 випадок несвоєчасного подання такої декларації.

Також за звітний період перевірено декларації 275 суб’єктів декларування, які за результатами конкурсу призначені на посаду ( тип декларації «кандидат на посаду») ; при цьому виявлено 3 випадки неподання декларації та 2 випадки несвоєчасного їх подання.

Про виявлені 6 фактів порушення своєчасно повідомлено НАЗК.

 

4.     Забезпечення моніторингу дотримання державними службовцями обмежень, передбачених законами України “Про запобігання корупції” та “Про державну службу”, вжиття заходів щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затверджене постановою правління Пенсійного фонду України від 22.12.2014 № 28-2 (зі змінами), зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15.01.2015 р. №40/26485 головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції,

управління по роботі з персоналом

щокварталу до 05 числа місяця, наступного за звітним кварталом узагальнені результати моніторингу отримання інформації про додержання вимог законодавства в органах Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області з метою вжиття заходів для мінімізації ризиків виникнення правопорушень З початку року організовано 6 спецперевірок, з яких одна ще проводиться. Дана інформація надається головному спеціалісту з питань запобігання та виявлення корупції у встановленому порядку.

Також на наказ від 06.06.2019 № 181 головному спеціалісту з питань запобігання та виявлення корупції надається інформація про прийнятих та звільнених працівників.

Листом від 27.05.19 повідомлено ГУНП в області про виявлене ймовірне порушення Черешньовським С. І. обмеження сумісництва.

Крім того, наказом ГУ від 04.06.19 №176 застосовано зовнішній контроль для врегулювання заявленого працівником Григорчук О. П. потенційного конфлікту інтересів.

 

                           

 

 

 

background Layer 1