Пропустити навігацію

РІШЕННЯ ВІД 21 лютого 2019 року м. Івано – Франківськ №1

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

КОЛЕГІЯ

ПРИ НАЧАЛЬНИКУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

21 лютого 2019 року м. Івано  Франківськ 1

Про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України в Івано -Франківській області у 2018 році та основні пріоритети діяльності на 2019 рік

Заслухавши доповідь начальника головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області Павлюк Н. М. про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України в області у 2018 році, колегія відзначає.

Органи Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області спрямовували свою діяльність на виконання завдань, визначених планом роботи щодо реалізації Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, а також поточних завдань, визначених органам Пенсійного фонду України та рішеннями Уряду.

Впродовж 2018 року в області продовжувалась робота щодо оптимізації структури і чисельності персоналу для підвищення ефективності роботи та якості надання послуг. Штатна чисельність персоналу з 1 квітня 2018 року була скорочена на 22 од. або на 3 відс. Проведено підготовку до наступного етапу оптимізації, під час якого будуть реорганізовані територіальні управління шляхом приєднання до головного управління відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 року № 628 «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України».

Оптимізація органів Пенсійного фонду України в області не призвела до погіршення надання послуг населенню, а навпаки – наблизила органи Пенсійного фонду до споживачів його послуг внаслідок утворення нових пунктів прийому громадян в обєднаних територіальних громадах, впровадження у роботу органів Пенсійного фонду новітніх інформаційних технологій. Станом на 01.01.2019 року в області створено 30 об’єднаних територіальних громад, у 19 з них послуги органами Пенсійного фонду надаються безпосередньо у їх адміністративних центрах. Впродовж 2018 року жителям цих територіальних громад надано 3136 послуг, в т.ч. у 1131 особи прийнято заяви та документи для призначення та перерахунку пенсій, 1200 особам надано консультації та роз’яснення щодо застосування законодавства, видано 188 довідок, надавалась допомога у заповненні анкет і заяв тощо.

Загалом відділами з обслуговування громадян прийнято 35,3 тис. заяв про призначення/перерахунок пенсій, 18,7 тис. – для оформлення допомоги на поховання, видано 20,4 тис. посвідчень, 31,6 тис. довідок, опрацьовано 13,2 тис. заяв про виплату пенсій через установи банків, надано 74,3 тис. консультацій і розяснень чинного пенсійного законодавства та близько 66 тис. інших послуг.

В області забезпечено стабільне фінансування та своєчасна виплата пенсій 356,6 тис. пенсіонерів. Середній розмір пенсій на 01.01.2019 року склав 2287,42 грн. або зріс протягом року на 6,5 відс. Кількість одержувачів пенсій у банках сягає 58,1 відс. загальної чисельності, а по містах та районних центрах- 76,7 відс. На поштовому зборі заощаджено 58,4 млн. грн.

Протягом року в області призначено 11,5 тис. нових пенсій, що на 3,0 тис. менше, ніж у 2017 році, проведено 25,1 тис. індивідуальних перерахунків проти 28,4 тис. у 2017 році. На третину (до 432 од.) зросла кількість підготовлених формулярів для призначення частини пенсії за міжнародними угодами, виплачено пенсії 154 особам, яким вони призначені іноземними державами.

В області виплачуються 284 пенсії по інвалідності учасникам АТО та 172 членам сімей загиблих учасників АТО, 520 особам встановлено підвищення та надбавки до їх пенсій.

Станом на 01.01.2019 року пенсії нараховуються 842 особам з числа внутрішньо переміщених осіб, 219 особам сформовано поточний борг в сумі 1495,59 тис. грн., який не виплачується до прийняття урядом окремого Порядку та 32 особам – «відкладена доплата».

В області здійснюються заходи, спрямовані на скорочення термінів обробки документів і прийняття рішення про призначення чи перерахунок пенсії. Із 35,3 тис. заяв, зареєстрованих в електронному журналі ф.10, розглянуто 34,5 тис. або 97,7 відс. У термін до 10 днів прийнято 25,8 тис. рішень або 74,8 відс.

Органами Пенсійного фонду області забезпечено проведення окремих видів масових перерахунків пенсій, якими у 2018 році охоплено 499,0 тис. особових рахунків пенсіонерів.

Проведено 19 засідань комісії з питань підтвердження пільгового/за вислугу років стажу роботи, на яких розглянуто 186 заяв, з яких 175 особам підтверджено стаж роботи, 11 – відмовлено.

Друге півріччя 2018 року стало часом інтенсивного впровадження в роботу органів Пенсійного фонду області нових централізованих технологій. З серпня 2018 року розпочата робота щодо виготовлення електронних пенсійних посвідчень, які містять цифровий підпис та є одночасно платіжною карткою і до кінця року прийнято 3111 заяв. Протягом вересня-жовтня 2018 року проведено міграцію даних з АСОПД/КОМТЕХ до ІКІС ППВП (понад 15 тис. записів довідників та 364,4 тис електронних особових рахунків) та коригування довідників і виправлення помилок в 4 тис. електронних особових рахунках, у вересні розпочато промислове використання підсистеми «Призначення та виплата пенсій на базі електронної пенсійної справи» з одночасним призначенням і виплатою пенсій в програмному середовищі АСОПД/КОМТЕХ-W для контролю за правильністю проведених призначень і перерахунків у ППВП. А уже з жовтня 2018 року нарахування пенсій проводиться виключно засобами ППВП.

Розпочата інвентаризація пенсійних справ і на 01.01.2019 року проінвентаризовано 30,6 тис. пенсійних справ.

У 2018 році в області забезпечено своєчасну виплату пенсій і грошової допомоги, на що спрямовано 9528,7 млн. грн. або 98,7 відс. всіх видатків бюджету головного управління Пенсійного фонду України в області, що на 16,6 відс. більше, ніж у 2017 році.

Доходи бюджету головного управління Пенсійного фонду України в області склали 9616,2 млн. грн., що на 15,7 відс. більше, ніж у 2017 році. У структурі доходів власні надходження, зібрані від платників області, склали 3991,1 млн. грн., що на 24,7 відс. більше ніж у 2017 році.

Індикативні показники з надходження коштів за додатковими ставками виконані на 104,4 відс., надійшло 79,8 млн. грн., що на 8,5 млн. грн. або на 12,0 відс. більше ніж у 2017 році.

За платежами, які адмініструють органи Пенсійного фонду, надходження склали 91,3 млн. грн. або 86,8 відс. до запланованого (-13,8 млн. грн.). З них 82,5 млн. грн. або понад 90 відс. – відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій. До 2017 року надходження зменшились на 12,7 млн. грн. або на 12,3відс.

Від розщеплення єдиного соціального внеску надійшло 3899,8 млн. грн. або 97,5 відс. до індикативного показника (-98,3 млн. грн.). Разом з тим до 2017 року надходження зросли на 802,7 млн. грн. або на 25,9 відс. попри відтік з області великих платників ЄСВ.

На невиконання індикативних показників платежів, які адмініструють органи Пенсійного фонду та з надходження єдиного соціального внеску, окрім відтоку великих платників, вплинула наявність на 01.01.2019 року заборгованості з ЄСВ на суму 155,7 млн. грн. і за платежами, які адмініструють органи Пенсійного фонду на суму 284,7 млн. грн. Протягом 2018 року, попри часткове погашення, суми цих заборгованостей зросли, відповідно, на 298,2 і 9,2 відс. Основною причиною зростання заборгованості з ЄСВ стало несвоєчасне нарахування ЄСВ органами Державної фіскальної служби фізичним особам-підприємцям і несплата ними нарахованих сум, а за платежами, які адмініструють органи Пенсійного фонду – нарахування сум з відшкодування витрат на виплату пільгових пенсій неплатоспроможним платникам.

Разом з тим, органи Пенсійного фонду вживали всі передбачені законом заходи щодо стягнення заборгованості з платників. Всі суми заборгованості опрацьовані заходами примусового стягнення. Подано 275 позовів про стягнення заборгованості на загальну суму 32,5 млн. грн., органами прокуратури в інтересах Пенсійного фонду – 8 позовних заяв на загальну суму 2,2 млн. грн. Однак, у зв’язку з несплатою судового збору, судами І інстанції залишено без розгляду 130 позовів на суму 20,3 млн. грн. Внаслідок проведеної роботи економічно–активними платниками погашена заборгованість на суму 7,7 млн. грн., боржниками-банкрутами – на 2,2 млн. грн., з яких Державною виконавчою службою примусово стягнено 5,2 млн. грн.

За даними Державної фіскальної служби за виконавчими документами органів ДФС погашено боргу з єдиного соціального внеску 7,6 млн. грн. Крім того, за документами органів Пенсійного фонду, які перебували на виконанні в органах ДВС, надійшло 360,7 тис. грн. єдиного внеску.

В області здійснюються заходи з легалізації оплати праці та зайнятості населення, в тому числі щодо виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення».

За результатами аналітично-моніторингових досліджень головне управління направило матеріали органам Державної фіскальної служби щодо 433 випадків ознак порушень у звітності страхувальників. В результаті, 78 страхувальників донарахували єдиного внеску на 18,3 тис.грн. за 102 застраховані особи.

Органам Держпраці передано інформацію щодо 2116 випадків наявності у страхувальників ознак порушення законодавства про працю. За результатами 220 перевірок органами Держпраці у 201 страхувальника по 2067 застрахованих особах виявлені порушення законодавства про працю. Передано до суду 35 протоколів про адміністративні правопорушення, про усунення виявлених порушень внесено приписи. Винесено 117 постанов щодо накладення штрафних санкцій на суму 5208,5 тис. грн.

Загалом реалізація заходів щодо легалізації оплати праці та зайнятості дала позитивний результат. Збільшився фонд оплати праці у фізичних осіб-підприємців на 26,7 відс. На 7,3 тис. зросла кількість осіб, яким нараховувалась заробітна плата. З 27,2 відс. у січні 2018р до 20,8 відс. у листопаді зменшилась частка застрахованих осіб, яким нарахована заробітна плата менше або на рівні мінімального розміру, а частка застрахованих осіб, яким нарахована заробітна плата від двох і більше мінімальних заробітних плат зросла (за січень 2018р. – 24,8відс., за листопад – 30,3відс.).

Впродовж року до РЗО завантажені місячні звіти 17396 страхувальників (7814 юридичних та 9582 фізичні особи). До 2017 року середня кількість страхувальників збільшилась на 723 платники, здебільшого завдяки фізичним-особам підприємцям з найманими працівниками, кількість яких збільшилась на 530 ос. До РЗО щомісячно завантажено відомості про 238,8 тис. застрахованих осіб, які працювали на умовах трудового договору або договору цивільно-правового характеру. Переважна їх більшість працювали у юридичних осіб (207,7 тис. за місяць, з них 103,5 тис. в бюджетній сфері), 31,1 тис. – у ФО-СПД. Крім того, до РЗО щомісячно вносились відомості щодо 76,3 тис. осіб, які підлягали соціальному страхуванню з підстав, не пов’язаних з трудовим наймом.

Органами Пенсійного фонду області проводилась робота щодо забезпечення достовірності баз даних, що використовуються у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Протягом року страхувальниками виправлено 1900 звітів на 20,9 тис. застрахованих осіб, що на 742 звіти та 3,7 тис. осіб більше, ніж у 2017 році. Визначено причину та необхідні заходи щодо відновлення позначок про зарахування страхового стажу у 749,8 тис. звітних періодів або 92,3 відс. від обсягу наданої вибірки. Для захисту прав застрахованих осіб комісія головного управління з розгляду звернень щодо приведення у відповідність підтвердження стану сплати внесків у картках страхувальників розглянула матеріали щодо 2145 страхувальників по 7861 звітному періоду, в т. ч. у 2018 році відкориговано дані по 791 страхувальнику.

У 2018 році підрозділом внутрішнього аудиту здійснено 4 внутрішні аудити в об’єднаних управліннях та 6 аудиторських досліджень за окремими операційними процесами. За результатами внутрішніх аудитів виявлено 92 фінансові порушення на загальну суму 197,0 тис. грн., з них 59 порушень, що не призвели до фінансових втрат (165,1 тис. грн.). Результативність одного внутрішнього аудиту склала 19,7 тис. грн. Протягом року забезпечено повне відшкодування коштів, дорахованих у 2018 році.

За останні три роки залишок невідшкодованих коштів, встановлених за результатами контрольних заходів та аудиторських досліджень, скоротився на 40,5 відс. і станом на 01.01.2019 склав 4058,1 тис. грн., з них близько третини дораховані до 01.01.2012 року (1288,3 тис. грн.), решта – 2770,0 тис. грн. або 68 відс. – протягом 2012- 2017 років. Найбільші залишки неповернутих переплат пенсій рахуються за Калуським та Косівським об’єднаними управлінням і складають 2385,8 та 770,9 тис. грн., відповідно, або сумарно 77,8відс. загального залишку. Загалом у 2018 році до бюджету Пенсійного фонду України повернуто 810,2 тис. грн.

Спеціалістами підрозділів контрольно–перевірочної роботи проведено 12172 контрольні заходи, з яких 82,4 відс. – перевірки обґрунтованості документів, які подані для визначення права на пенсію або впливають на її розмір. Цими перевірками виявлено 1550 випадків порушень, що призвели до 13 переплат пенсій на суму 4,0 тис. грн., а у 1537 випадках упереджено призначення (перерахунок) пенсій за недостовірними даними на загальну суму 157,1 тис. грн. Проведеною 1651 позаплановою перевіркою платників (за їх заявами) щодо правильності нарахування, обчислення та сплати внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та інших платежів до Пенсійного фонду, а також достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб, в т. ч. у зв’язку з їх ліквідацією (340 перевірок) виявлені порушення у 1344 випадках або у 81,4 відс. За наслідками перевірок донараховано страхових внесків: з позитивним значенням – 13,8 тис. грн., з негативним значенням – 0,1 тис. грн., застосовано штрафних санкцій на суму 57,5 тис. грн. та один адміністративний штраф на 0,5 тис. грн. Внесено 1344 приписи про усунення порушень. Перевірками підприємств поштового зв’язку, банківських установ, закладів перебування пенсіонерів на повному державному забезпеченні суттєвих порушень не виявлено.

Органами Пенсійного фонду області впроваджувалися в роботу новітні інформаційні сервіси, призвані покращити рівень обслуговуваня споживачів послуг Пенсійного фонду. З 2018 року запроваджено смс-інформування пенсіонерів та застрахованих осіб про страховий стаж та пенсійні виплати. Станом на 01.01.2019 р. до смс-інформування залучено 22,0 тис. осіб.

Проводилась популяризація електронних сервісів Веб-порталу Пенсійного фонду України. Станом на 01.01.2019 року на Веб-порталі зареєстровано 34550 фізичних та юридичних осіб, з яких у поточному році – 16657 осіб. Самостійний доступ до даних своєї персональної облікової картки призвело до збільшення кількості звернень громадян через Веб-портал за наданням роз’яснень щодо даних, які накопичені в обліковій картці. Якщо протягом 2017 року через Веб-портал до органів Пенсійного фонду України в області звернулося тільки 30 користувачів, то протягом 2018 року зареєстровано вже 153 таких звернення.

Всього ж за 2018 рік до органів Пенсійного фонду України в області надійшло 5548 звернень, що на 75 звернень менше, ніж у 2017 році. Основна маса звернень стосувалась правильності призначення та перерахунку пенсій (43,9 відс.), роз’яснення діючого пенсійного законодавства (20,1 відс.), підвищення розміру пенсій (14,9 відс.). Загальний документообіг в органах Пенсійного фонду області склав за вхідною кореспонденцією 88949 документів, за вихідною – 90082, при цьому в головному управлінні збільшився у 1,5 рази. Всі документи опрацьовані в автоматизованій системі електронного документообігу АТЛАС-ДОК.

Для підвищення рівня поінформованості населення з питань, віднесених до сфери діяльності органів Пенсійного фонду, підтримання зв’язків з громадськістю, органами Пенсійного фонду області широко використовують всі доступні засоби комунікації, в тому числі й місцевий медіа простір. Органами Пенсійного фонду в області проведено 2202 зустрічі з різними категоріями населення, на яких були присутні 14271 громадянин. На сторінках місцевих друкованих видань опубліковано 151 інформаційно-роз’яснювальний матеріал. Організовано 1837 виступів керівників та спеціалістів органів Фонду області та трансляцій соціальної реклами на телебаченні, 157 – на радіо. Практикуються зустрічі з учнівською молоддю та «Дні відкритих дверей». Широко використовуються флешмоби, розповсюдження інформаційних листівок, буклетів, засідання круглого столу.

Досягнення зазначених результатів є результатом копіткої роботи колективу органів Пенсійного фонду області, який станом на 01.01.2019 року налічував 694 особи, з яких 671 державний службовець. Повну вищу освіту мають 639 осіб (95,2 відс.), базову вищу – 24 (3,6 відс.), неповну вищу – 8 (1,2 відс.). За фахом 515 державних службовців (76,8 відс.) мають економічну освіту, 38 – (5,7 відс.) – технічну, 65 – (9,7 відс.) – юридичну, 52 – (7,8 відс.) – магістрів державного управління. Укомплектованість кадрами становить 95,9відс.

На фінансування адміністративних витрат органів Пенсійного фонду області у 2018 році доведено кошти в сумі 124,8 млн. грн., в тому числі на виплату заробітної плати – 91,5 млн. грн., використання товарів і послуг (в т. числі комунальних) – 11,7 млн. грн., капітальні видатки – 1,7 млн. грн. В порівнянні з 2017 роком кошторисні призначення видатків на утримання органів управління збільшено на 22,5 млн. грн., з них на заробітну плату 17,2 млн. грн. Виконання кошторису видатків на 2018 рік становить 99,9 відс.. Кошти, виділені на капітальні видатки в сумі 1,4 млн. грн. використані на придбання комп’ютерної техніки.

Збільшення видатків на заробітну плату відбулося через збільшення з 01.01.2018 року посадових окладів працівникам. Середньомісячна заробітна плата у 2018 році на одного працівника в області становила 10531,80 грн. проти 8305 грн. у 2017 році.

Впродовж року забезпечувалось здійснення заходів щодо усунення (мінімізації) корупційних ризиків, попередження виникнення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень.

Враховуючи вищевикладене, колегія при начальнику головного управління

ВИРІШИЛА:

1. Інформацію про результати роботи органів Пенсійного фонду України в області у 2018 році взяти до відома.

2. Заступникам начальника головного управління, керівникам структурних підрозділів головного управління, об’єднаних управлінь та управління в м. Івано-Франківську:

2.1. Вжити вичерпних заходів для виконання основних пріоритетів діяльності органів Пенсійного фонду області, визначених Планом роботи Пенсійного фонду України на 2019 рік.

2.2. Продовжити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед страхувальників, застрахованих осіб та пенсіонерів щодо надання послуг через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, підключення до послуги СМС-інформування та отримання онлайн-довідок.

2.3. Забезпечити організацію та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи за всіма напрямами діяльності органів Пенсійного фонду України в області з обов’язковим висвітленням проведених заходів у регіональних засобах масової інформації та на інформаційній сторінці головного управління веб-порталу Пенсійного фонду України.

3.Начальникам управління пенсійного забезпечення Лагойді М. М., фінансово-економічного управління Панас З. М., відділу пенсійного забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій громадян Обідняк С. А., об’єднаних управлінь та управління в м. Івано-Франківську забезпечити своєчасну підготовку відомостей і виплату пенсіонерам державних житлових субсидій в готівковій формі одночасно з виплатою пенсій.

4. Начальникам управління пенсійного забезпечення Лагойді М. М., об’єднаних управлінь та управління в м. Івано-Франківську:

4.1. Забезпечити своєчасне призначення та перерахунок пенсій, в тому числі проведення масових перерахунків відповідно до нормативних актів, домагатися скорочення термінів розгляду документів і прийняття рішень про призначення/перерахунок пенсій.

4.2. Забезпечити впровадження єдиних стандартів і технологій обслуговування громадян та перехід на електронний документообіг під час виплати пенсій.

4.3. Активізувати роботу щодо залучення пенсіонерів до виплати пенсій через банківські установи. Домогтися 100 відс. залучення до виплати пенсій через установи банків отримувачів пенсій, які проживають в містах та селищах міського типу, а також тим, кому пенсія призначається вперше.

4.4. Продовжити співпрацю з об’єднаними територіальними громадами, звернувши першочергову увагу на новостворені об’єднання у населених пунктах із значною кількістю пенсіонерів.

5. Начальникам управління пенсійного забезпечення Лагойді М. М., відділу пенсійного забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій громадян Обідняк С. А., юридичного відділу Вдовіну Р. Т., об’єднаних управлінь та управління в м. Івано-Франківську:

5.1. Проаналізувати стан відшкодування переплат щодо яких є судові рішення про відсутність підстав для стягнення з пенсій, але вони продовжують залишатися на розгляді у правоохоронних органах. За результатами аналізу звернутися до відповідних інстанцій з метою коригування сум, що підлягають відшкодуванню.

5.2. Тримати на постійному контролі стан ведення обліку невиконаних судових рішень, не допускати випадків зволікання з виконанням судових рішень, які набрали законної сили або звернені до негайного виконання.

6. Начальникам фінансово-економічного управління Панас З. М., об’єднаних управлінь та управління в м. Івано-Франківську:

6.1. Забезпечити виконання планових показників надходження власних коштів до бюджету Пенсійного фонду України, в т.ч. за рахунок надходження коштів від погашення заборгованості; індикативних показників надходження коштів зі сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та, спільно з органами Державної фіскальної служби, надходження єдиного соціального внеску.

6.2. Домогтися укладення із економічно-активними боржниками графіків погашення заборгованості зі сплати обов’язкових платежів до Пенсійного фонду України та забезпечити контроль за їх виконанням.

6.3. Ініціювати заслуховування підприємств-боржників на засіданнях тимчасових комісій з питань погашення заборгованості при обласній та районних державних адміністраціях, виконкомах міськрад та об’єднаних територіальних громад для пошуку шляхів погашення заборгованості..

6.4. Спільно із органами Державної фіскальної служби в області забезпечити інформування фізичних осіб-підприємців щодо заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску та неврахування їм через це страхового стажу.

6.5. Продовжити виконання заходів, направлених на виявлення фактів мінімізації заробітної плати, відсутності документального оформлення трудових відносин з працівниками та реагування на виявлені ознаки тінізації заробітної плати.

7. Начальникам управління інформаційних систем та електронних реєстрів Жиленку А. М., об’єднаних управлінь та управління в м. Івано-Франківську систематично здійснювати аналіз результатів верифікації відомостей реєстру застрахованих осіб. Забезпечити коригування відомостей в реєстрі застрахованих осіб у встановленому порядку, вжити заходів для виправлення страхувальниками виявлених помилок та подання ними актуальних відомостей до реєстру застрахованих осіб в повному обсязі.

8.Контроль за виконанням рішення покласти на заступників начальника головного управління відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

Начальник головного управління Н. ПАВЛЮК

background Layer 1