Пропустити навігацію

☝️ ЛЕГАЛЬНА ЗАРОБІТНА ПЛАТА – ЗАПОРУКА ЗАБЕЗПЕЧЕНОЇ СТАРОСТІ!

Використання праці неоформлених робітників або маскування роботодавцями трудових відносин під виглядом інших форм діяльності, впливають на страховий стаж людини і, як наслідок, на рівень соціального забезпечення сьогодні  та гідне  пенсійне забезпечення в майбутньому.

Зазначене питання є предметом  посиленої уваги робочих груп з питань легалізації заробітної плати, оскільки внаслідок мінімізації легальних виплат працівники позбавлені належного рівня оплати лікарняних, відпусток та приречені на мізерну пенсію.

Разом з тим, зазначене питання повинно бути  також об’єктом контролю кожного громадянина зокрема, адже майбутня соціальна захищеність кожного залежить від наявного страхового стажу, який підтверджується сплатою роботодавцями єдиного соціального внеску за найманих працівників, та розміру легальної заробітної плати працівників.

З метою забезпечення прав застрахованих осіб  на належний соціальний захист, Пенсійним фондом України створено та ефективно функціонує веб- портал ПФУ, за допомогою якого кожен громадянин має можливість індивідуально здійснювати постійний контроль за даними, що впливають на його соціальні права, контролювати свою зарплату та майбутню пенсію, перевіряти факт сплати внесків своїм роботодавцем та суму, з якої вони перераховуються, зручно і оперативно взаємодіяти з органами Пенсійного фонду України, дистанційно отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення в управління Фонду.

Формат електронних сервісів ПФУ дає можливість уникнути черг, заощадити час та вирішити чимало питань пенсійного забезпечення дистанційно, не виходячи з дому.

У відкритому доступі (без реєстрації) на порталі надається багато корисної інформації з питань пенсійного страхування, бланки документів, інструкції щодо їх заповнення тощо.

Зазначений сервіс орієнтований  не лише на тих, хто вже є одержувачем пенсії. Він  стане у пригоді тим, хто тільки збирається подавати документи для призначення пенсії, застрахованим особам працездатного віку, страхувальникам тощо.

Для застрахованих осіб засобами порталу реалізовано:

 доступ до інформації, яка накопичена в Реєстрі застрахованих осіб  на особу (анкетні, адресні та паспортні дані особи з можливістю їх зміни чи уточнення,);

дані про страховий стаж особи, про нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески (форма ОК-5, ОК-7, та довідка про страховий стаж);

Таким чином користувач може контролювати ситуацію зі сплати  роботодавцем єдиного соціального внеску, а у разі виявлення порушень  звернутися до нього для вирішення питання.

Для страхувальників функціонує кабінет страхувальника, який дає можливість роботодавцю переглядати інформацію щодо сплати єдиного соціального внеску, в тому числі — щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду.

Крім того, засобами Веб-порталу Пенсійного фонду України в розділі «Кабінет страхувальника» для страхувальників реалізовано можливість отримувати з реєстру застрахованих осіб (далі-РЗО) інформацію на осіб, які перебувають з ними в трудових відносинах в електронному вигляді.

Зокрема, доступною є можливість формування  на застраховану особу (із заповненням всіх необхідних  полів) довідок за формою ОК-7 та довідки про трудовий та страховий стаж особи, необхідних  для розрахунку  суми виплати  за час тимчасової непрацездатності.

Зазначений сервіс доступний тільки для страхувальників, які увійшли на Веб-портал електронних послуг за допомогою електронного цифрового підпису (для страхувальників – це електронна печатка підприємства).

Для пенсіонерів:

 перегляд відомостей з електронної пенсійної справи;

одержання довідки про  розмір пенсії (при наявності ЕЦП);

подання заяви на призначення чи перерахунок пенсії (при наявності ЕЦП);

подання заяви на виготовлення паперового чи електронного пенсійного посвідчення (при наявності ЕЦП);

подання скарги або електронного звернення до органу Пенсійного фонду України;

 запис на прийом до фахівців  Фонду;

підключення до послуги смс – інформування;

Для всіх категорій громадян:

перегляд стану опрацювання звернень до Пенсійного фонду України, в тому числі прикріплених до звернень документів;

верифікація документів, довідок, сформованих в особистому електронному кабінеті;

одержання та перегляд повідомлень від Пенсійного фонду України.

подання скарги або електронного звернення до органу Пенсійного фонду України;

запис на прийом до фахівців  Фонду;

підключення до послуги смс – інформування;

Отже, навіть не виходячи з дому, можна мати доступ до своїх персональних даних через веб-портал ПФУ. Для цього слід тільки зареєструватися.

Реєстрація на веб-порталі електронних послуг здійснюється за допомогою логіна та пароля або з використанням електронного цифрового підпису.

Щоб зареєструватися на веб-порталі за допомогою логіна і паролю, необхідно звернутися із відповідною заявою до будь-якого сервісного  центру Пенсійного фонду України, маючи при собі паспорт громадянина України  та   довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер). За допомогою реєстраційного коду, отриманого в органі Пенсійного фонду України, необхідно завершити реєстрацію самостійно, заповнивши відповідну реєстраційну форму на сайті portal.pfu.gov.ua.

Інший, більш захищений спосіб реєстрації на Веб-порталі ПФУ, який надає його власнику ширші можливості використання інформації, що накопичена в реєстрі застрахованих осіб  – за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП).

З переліком акредитованих центрів сертифікації ключів, ЕЦП яких підтримує веб-портал ПФУ можна ознайомитись на екранній формі порталу «Вхід» в закладці «За ЕЦП».

Для користувачів, які пройшли ідентифікацію на веб-порталі ПФУ за допомогою ЕЦП, окрім перелічених вище функцій, є можливість отримати  завірені відомості з реєстру застрахованих осіб (довідки за формами ОК-5, ОК-7, довідку про страховий стаж, довідку про доходи пенсіонера) без  особистого звернення до органів Пенсійного фонду.

Зазначені відомості будуть завірені  діючим  ЕЦП застрахованої особи та можуть бути використані при пред’явленні в будь-яку установу. Достовірність таких довідок фахівці відповідних установ перевірятимуть через QR-код та спеціальний багатозначний номер під ним, які розташовані у верхньому лівому куті відповідної довідки.

Разом з тим через веб-портал ПФУ для осіб, які мають  діючий ЕЦП, реалізована модель звернення за призначенням пенсії в «один дотик». Зазначений сервіс передбачає  можливість подання документів для призначення  пенсії дистанційно в електронному вигляді (відповідна заява та копії документів завіряються  ЕЦП особи).

Окрім того, в особистому кабінеті для осіб, ідентифікованих з ЕЦП, в тестовому режимі доступна функція «пенсійний калькулятор», яка дозволяє  завантажити дані для обчислення страхового стажу та заробітної плати з реєстру застрахованих осіб для подальшого їх використання  при розрахунку пенсії.

З огляду на оперативність  та зручність, веб-портал  електронних послуг  ПФУ є оптимальним способом отримання інформації та дистанційного обслуговування громадян!

e8f8095b64b4718eb5c96a136cf55caa - ☝️ ЛЕГАЛЬНА ЗАРОБІТНА ПЛАТА - ЗАПОРУКА  ЗАБЕЗПЕЧЕНОЇ СТАРОСТІ!

background Layer 1