Як передати скан-копії паперової трудової книжки до ПФУ для внесення даних до Реєстру застрахованих осіб. «Електронна трудова книжка»
Відповідно до Указу Президента України №837/2019 від 8 листопада 2019 року, Пенсійним фондом України запроваджено механізм автоматичного, без звернення особи, призначення пенсій за віком. Відповідний сервіс доступний на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/).
Сервіс з автоматичного призначення пенсії передбачає призначення пенсії в автоматизованому режимі, за наявними в реєстрі застрахованих осіб відомостями на дату набуття особою відповідного права, без особистого звернення особи та подання заяви на призначення пенсії до органів Пенсійного фонду України. Підставою для автоматичного призначення пенсії є подання особою через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України анкети та згоди на застосування такого механізму, завіреного персональним кваліфікованим електронним підписом (далі -КЕП).
Обов’язковою умовою автоматичного призначення пенсії є наявність на дату набуття відповідного права електронних відомостей про трудову діяльність в реєстрі застрахованих осіб. Механізм організації відповідного обліку визначений «Порядком обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 1084 (далі – Постанова 1084).
Відповідно до п.6 Постанови 1084, відомості про трудову діяльність працівника подаються Пенсійному фонду України через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України страхувальником або особисто працівником у вигляді копій передбачених законодавством документів, виготовлених шляхом сканування з обов’язковим накладенням страхувальником або працівником кваліфікованого електронного підпису.
З метою організації виконання заходів щодо запровадження механізму призначення пенсії в автоматичному режимі, просимо підприємства, організації та установи області Організувати протягом першої половини червня подання сканованих копії документів, що підтверджують трудовий стаж засобами Веб-порталу електронних послуг щодо осіб, які набувають право на призначення пенсії за віком, зокрема в червні–серпні 2020 року, та продовжити таку роботу в майбутньому по мірі набуття такого права іншими працівниками, заздалегідь, за місяць до набуття відповідного права. Звертаємо увагу, що за умови подання копій документів страхувальником, обов’язковою умовою є надання згоди особи на подання таких відомостей Пенсійному фонду України в довільній формі.
Додаткові консультації та методичну допомогу можна отримати, як уповноваженими особами страхувальника так і працівниками, за адресою м. Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців, 15, каб. 309 та за телефоном (0342) 541223.