Пропустити навігацію

ПОЛОЖЕННЯ про управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Головного управління

Пенсійного фонду України

в Івано-Франківській області

27 жовтня 2022 року № 644

(у редакції наказу

Головного управління

Пенсійного фонду України

в Івано-Франківській області

від _____________ № ____)

ПОЛОЖЕННЯ

про управління обслуговування громадян

Головного управління Пенсійного фонду України

в Івано-Франківській області

І. Загальні положення

1. Управління обслуговування громадян (далі – Управління) є самостійним структурним підрозділом Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області (далі – Головне управління), що підпорядковується начальнику Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області (далі – начальник Головного управління), діяльність якого спрямовується та координується заступником начальника Головного управління згідно з розподілом обов’язків між заступниками начальника Головного управління.

2. Управління складається з:

відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян;

відділу розгляду звернень;

сектору обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 1 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 2 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 3 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 4 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 5 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 6 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 8 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 9 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 10 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 11 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 12 (сервісний центр);

відділу обслуговування громадян № 13 (сервісний центр).

3. У своїй діяльності Управління керується Конституцією України та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 22.12.2014 № 28-2, іншими нормативно-правовими актами, постановами правління та наказами Пенсійного фонду України (далі – Фонд), наказами Головного управління та цим Положенням.

4. Сервісні центри Управління мають бланки відповідного зразка та 18 печаток із зображенням Державного герба України та з відповідною нумерацією.

II. Завдання, функції, права та обов’язки Управління

1. Основним завданням Управління є організація прийому та обслуговування осіб, які звертаються до структурних підрозділів Управління, на виїзному прийомі на віддаленому робочому місці, у тому числі за допомогою засобів телекомунікації, відповідно до вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про захист персональних даних», «Про доступ до публічної інформації», законодавства про пенсійне забезпечення та інших нормативно-правових актів, що регулюють відповідні відносини.

2. Відповідно до основного завдання Управління:

1) організовує та проводить прийом громадян за принципом «єдиного вікна» без поділу за територіальним (зональним, дільничним) принципом, в т.ч. на віддалених робочих місцях, створених в територіальних громадах;

2) забезпечує у межах своїх повноважень додержання підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, вимог актів законодавства;

3) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

4) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної інформаційної політики за напрямками: забезпечення відкритості та прозорості діяльності органів виконавчої влади, забезпечення доступу кожного до інформації;

5) здійснює попередню правову оцінку документів, наданих для призначення (перерахунку) пенсій;

6) готує та направляє запити з питань отримання документів, підтверджуючих трудовий стаж, заробітну плату та інших документів;

7) у випадках, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637 «Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній», здійснює опитування свідків щодо підтвердження трудового стажу, складає акт обстеження фактичних обставин здійснення догляду за окремими категоріями громадян;

8) здійснює прийом документів для призначення (перерахунку) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці;

9) при прийманні документів щодо призначення (перерахунку), попереднього розрахунку пенсій та виплати пенсій перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів, фіксує в них наявні розбіжності (виправлення) та повідомляє заявника про необхідність усунення виявлених недоліків або надання додаткових документів;

10) здійснює реєстрацію заяв про призначення, перерахунок, поновлення виплати пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший в централізованій підсистемі “Звернення” Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України, сканування із використанням технічних засобів, засвідчення електронним цифровим підписом;

11) здійснює прийом документів для перерахунку пенсій, оформлення виплати допомоги на поховання, одноразової грошової допомоги відповідно до постанови КМУ від 17.07.1992 № 393 та недоотриманої пенсії згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»;

12) здійснює прийом та опрацювання заяв (з необхідними документами та/або відомостями) про призначення та надання житлових субсидій, пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу; з питань надання страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності, внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та особам, які мають на це право у разі смерті потерпілого; для надання соціальних послуг потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та особам, які мають на це право відповідно до чинного законодавства;

13) ініціює проведення перевірок обґрунтованості видачі документів, наданих для призначення (перерахунку) пенсій.

14) здійснює прийом заяв та додаткових документів для призначення пенсії за міжнародними договорами і для підтвердження страхового стажу, набутого на території іноземної держави відповідно до міжнародних договорів;

15) здійснює, у разі необхідності, виїзні прийоми громадян з обмеженими фізичними можливостями за місцем їх проживання;

16) видає довідку про відсутність у померлого годувальника на день смерті страхового стажу відповідно до постанови КМУ від 29.07.2020 № 663;

17) здійснює прийом документів для розгляду Комісією з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсій на пільгових умовах або за вислугу років;

18) забезпечує роботу та організовує проведення засідань Комісії з розгляду питань, пов’язаних з підтвердженням стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній;

19) здійснює прийом заяви для виготовлення паперового або електронного пенсійного посвідчення з подальшою обробкою та обліком заяви в електронному вигляді, в т. ч. для внутрішньо переміщених осіб;

20) здійснює реєстрацію та видачу паперових пенсійних посвідчень або направлення їх за належністю;

21) здійснює систематизацію та облік виписок з актів огляду МСЕК, які надійшли до Головного управління та забезпечує їх зберігання;

22) за погодженням з керівництвом Головного управління приймає участь в роботі Комісії з питань знищення пенсійних посвідчень;

23) здійснює реєстрацію заяви з додатковими документами для призначення пенсій відповідно до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною»;

24) здійснює реєстрацію заяви з додатковими документами для оформлення виплати пенсії у разі виїзду за кордон на постійне місце проживання;

25) надає довідки про перебування/не перебування на обліку та про розмір пенсії;

26) надає довідки про перебування/не перебування на обліку та про розмір виплаченої пенсії згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»;

27) на вимогу пенсіонера забезпечує ознайомлення його з матеріалами пенсійної справи, надає сформовану відповідним структурним підрозділом управління пенсійного забезпечення виписку з розпорядження про призначення (перерахунок) пенсії, про періоди страхового стажу та заробітної плати, яка врахована при розрахунку пенсії, копії документів, які знаходяться в пенсійній справі. Надає інформацію з бази даних пенсіонерів та/або з матеріалів пенсійної справи про страховий стаж та розрахунок пенсії;

28) надає інформацію з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;

29) здійснює заходи в межах своїх повноважень щодо доплати до мінімального страхового внеску відповідно до п. 3 ст. 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;

30) здійснює заходи в межах своїх повноважень щодо усунення розбіжностей в реєстрі застрахованих осіб;

31) надає консультації щодо користування електронними сервісами Фонду;

32) надає в межах повноважень консультації, роз’яснення чинного законодавства громадянам під час особистого звернення та за допомогою дистанційних форм обслуговування;

33) роз’яснює громадянам, які виявили бажання звернутись (або звернулись) на особистий прийом до Управління, порядок розгляду питань, які належать до компетенції органів Фонду;

34) розглядає пропозиції, заяви, скарги громадян, надає роз’яснення, веде прийом громадян з питань, що належать до компетенції Управління;

35) формує проекти відповідей на звернення громадян;

36) надає послуги інформування за допомогою засобів телекомунікації;

37) здійснює запити пенсійних справ, в т.ч. архівних, на паперових носіях (до моменту їх оцифрування);

38) приймає документи для оформлення виплати допомоги на поховання;

39) приймає документи для виплати недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера;

40) здійснює прийом і передачу пенсійних посвідчень до структурних підрозділів управління;

41) здійснює, у разі необхідності, контроль за додержанням вимог чинного законодавства при розгляді звернень громадян спеціалістами Управління, інформує начальника Головного управління, його заступників про стан роботи із зверненнями громадян, про факти порушення виконавської дисципліни, формального ставлення до розгляду звернень громадян та проведення особистого прийому громадян в Управлінні, дотримання термінів опрацювання пенсійної документації, подає пропозиції щодо вдосконалення цієї роботи;

42) готує запити до Пенсійного фонду України щодо організації прийому громадян та застосування чинного законодавства, що належать до компетенції Управління;

43) складає у встановленому порядку звітність, що належить до компетенції Управління;

44) здійснює кодифікацію та систематизацію нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Управління;

45) узагальнює, аналізує та готує інформаційні, аналітичні матеріали з питань, віднесених до компетенції Управління, вносить пропозиції щодо удосконалення роботи;

46) готує проекти наказів з питань, що належать до компетенції Управління;

47) проводить у межах своїх повноважень інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань, що належать до компетенції органів Фонду;

48) співпрацює в межах повноважень з органами виконавчої влади, правоохоронними органами, підприємствами, установами тощо з питань, що належать до компетенції Управління;

49) організовує професійну підготовку та підвищення кваліфікації працівників, узагальнює та поширює прогресивні методи роботи;

50) надає практичну, консультативну та методичну допомогу структурним підрозділам з питань організації прийому громадян та питань призначення (перерахунку) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці, призначення та надання житлових субсидій, пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу; з питань надання страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності, внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та особам, які мають на це право у разі смерті потерпілого; для надання соціальних послуг потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та особам, які мають на це право відповідно до чинного законодавства;

51) проводить моніторинг якості обслуговування громадян;

52) разом з іншими структурними підрозділами Головного управління забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;

53) в межах своєї компетенції бере участь у проведенні семінарів, інших навчальних заходів з працівниками Головного управління;

54) здійснює інші функції, визначені законами України, з питань, віднесених до компетенції Управління.

3. Функції, передбачені підпунктами:

1 – 4, 6, 18, 22, 31 – 35, 40, 42 – 54 цього Положення, виконує відділ методології та організації роботи з обслуговування громадян;

3 – 4, 31 – 35, 41, 43, 46 – 48, 50 – 54 цього Положення, виконує відділ розгляду звернень;

1 – 4, 11, 12, 15, 19 – 20, 23 – 24, 26 – 28, 31 – 35, 37 – 39, 43 – 44, 47 – 48, 50 – 54 цього Положення, виконує сектор обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян (сервісний центр);

1 – 10, 12 – 17, 19 – 20, 23 – 25, 27 – 39, 43, 47 – 48, 51 – 54 цього Положення, виконують відділи обслуговування громадян № 1-13 (сервісні центри);

21 цього Положення, виконує відділ обслуговування громадян № 6 (сервісний центр).

4. Управління має право:

1) одержувати від структурних підрозділів Головного управління відомості, довідки, статистичні дані, розрахунки та інші матеріали, необхідні для вирішення питань, віднесених до компетенції Управління;

2) одержувати в установленому порядку від службових осіб структурних підрозділів Головного управління документи, необхідні для виконання покладених на Управління функцій;

3) брати участь у нарадах, інших заходах з питань, що належать до компетенції Управління;

4) вносити пропозиції з питань удосконалення роботи, підвищення ефективності державної служби;

5) здійснювати внутрішній контроль за виконанням завдань, які відносяться до компетенції Управління.

5. Управління зобов’язане:

1) сумлінно ставитися до виконання своїх обов’язків, суворо дотримуватися у своїй роботі вимог чинного законодавства, законних інтересів та прав громадян;

2) інформувати начальника Головного управління та його заступників:

у разі покладання на Управління виконання роботи, що не належить до функцій Управління чи виходить за її межі;

у випадках, коли відповідні структурні підрозділи Головного управління або службові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення питань, віднесених до компетенції Управління;

у разі, коли Управлінню стала відома інформація про порушення чинного законодавства працівниками Головного управління або про загрозу законним інтересам Головного управління.

III. Керівництво Управлінням

1. Управління очолює начальник управління, який призначається на посаду та звільняється з посади начальником Головного управління в порядку, передбаченому законодавством про державну службу.

2. Начальник управління безпосередньо здійснює керівництво Управлінням, спрямовує його діяльність, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на Управління відповідно до законодавства, внутрішнього службового розпорядку Головного управління, визначає порядок роботи Управління, розподіляє роботу між структурними підрозділами Управління, працівниками, несе персональну відповідальність та звітує перед начальником Головного управління про виконання покладених на Управління завдань, підписує (візує) документи, що подаються начальнику Головного управління, його заступникам.

3. Начальник управління має право в межах своїх повноважень давати доручення працівникам Управління, які є обов’язковими для виконання, та підписувати документи, які направляються до структурних підрозділів Головного управління.

4. Начальник управління вносить керівництву Головного управління пропозиції щодо заохочення працівників Управління, надання їм матеріальної допомоги, накладення на них стягнень за порушення службової та виконавської дисципліни.

5. Роботу структурних підрозділів Управління безпосередньо організовують керівники структурних підрозділів Управління, які призначаються на посади та звільняються з посад начальником Головного управління в порядку, передбаченому законодавством про державну службу.

6. Керівник структурного підрозділу Управління:

безпосередньо здійснює керівництво підрозділом, спрямовує його діяльність, організовує та забезпечує виконання покладених функцій відповідно до законодавства, Правил внутрішнього службового та трудового розпорядку;

визначає порядок роботи підрозділу, несе персональну відповідальність та звітує перед начальником управління про виконання покладених на підрозділ завдань;

готує та бере участь у підготовці проектів актів організаційно-розпорядчого характеру Головного управління, з питань, що належать до компетенції Управління;

візує проекти документів, створених відділом, перед їх поданням на підпис (візування) начальнику Управління;

вносить начальнику управління пропозиції щодо заохочення працівників підрозділу, надання їм матеріальної допомоги та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

має право у межах своїх повноважень, визначених окремими наказами начальника Головного управління, здійснювати представницькі функції в межах адміністративно-територіальної одиниці, де знаходиться сервісний центр Управління;

є відповідальним за підготовку аналітичних матеріалів та ведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань, що належать до компетенції Управління;

завідувач сектору обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян (сервісний центр) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та інформації з обмеженим доступом, контроль за її збереженням.

7. У разі відсутності начальника управління його обов’язки виконує заступник начальника управління – начальник відділу обслуговування громадян № 8 (сервісного центру).

8. У разі відсутності одного із керівників підрозділів Управління їхні обов’язки виконує відповідний заступник (за наявності) чи інший працівник Управління за рішенням начальника Головного управління.

ІV. Заключні положення

1. Робота Управління організовується відповідно до Правил внутрішнього службового розпорядку Головного управління.

2. В Управлінні працюють державні службовці, які призначаються на посади та звільняються з посад начальником Головного управління в порядку, передбаченому законодавством про державну службу. Посадові обов’язки працівників Управління визначаються їхніми посадовими інструкціями, які затверджуються начальником Головного управління.

3. Управління для виконання покладених на нього завдань забезпечується відповідними приміщеннями, засобами зв’язку, комп’ютерною технікою, іншим обладнанням та матеріалами.

4. Для виконання покладених на нього завдань Управління має право використання службового автотранспорту Головного управління в порядку, визначеному начальником Головного управління.

5. Для забезпечення виконання завдань, покладених на Управління, в кошторисі витрат на утримання Головного управління передбачаються відповідні видатки.

Начальник управління

обслуговування громадян Оксана КОЗЛО

ПОГОДЖЕНО:

Заступник начальника

Головного управління Роман БЕРЧАК

background Layer 1