Пропустити навігацію

РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ №6 ВІД 24.07.2018

КОЛЕГІЯ ПРИ НАЧАЛЬНИКУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ

ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

24 липня 2018 року                                                                                             м. Івано-Франківськ                                                                                                               № 6

Про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України

в області в І півріччі 2018 року щодо виявлення та

реагування на виявлені ознаки тінізації заробітної плати

Виявлення ознак використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю є одними і пріоритетних напрямків реалізації Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України до 2020 року.

Результати моніторингу за окремими «ризиковими» критеріями показників передаються для вжиття заходів до територіальних органів Державної фіскальної служби та Державної служби України з питань праці.

Протягом січня – червня 2018 року передано інформацію територіальним органам Державної фіскальної служби по 137 випадках щодо 205 застрахованих осіб, коли у роботодавців були наявні ознаки порушення вимог чинного законодавства.

За результатами роботи органів ДФС 38 страхувальникам донараховано єдиного внеску на 14,3 тис.грн. за 51 застраховану особу.

Жодної інформації не надано по платниках Галицького, Городенівського та Тлумацького районів, а по платниках Верховинського, Рогатинського, Снятинського районів і міста Івано-Франківська передано лише по одному страхувальнику в кожній територіальній одиниці, в Богородчанському районі – по 2 платниках.

Органам Держпраці передано інформацію по 1182 випадках (по 27,8 тис. застрахованих особах), коли у страхувальників були наявні ознаки порушення чинного законодавства про працю.

За результатами 178 проведених органами Держпраці перевірок у 170 роботодавців виявлені порушення. За результатами перевірок складено 22 протоколи про накладення адмінштрафів та направлено їх до суду, винесено 84 постанови про накладення штрафних санкцій на 3,5 млн. грн.

За даними головного управління ДФС в області залучено до оподаткування 263 особи. Додаткові надходження єдиного соціального внеску від легалізації склали 461,7 тис.грн.

Для забезпечення оперативного реагування на факти порушень трудового законодавства населення області інформовано про номери Урядової “гарячої” лінії та “гарячих” ліній облдержадміністрації, райдержадміністрацій та виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення.

Для роз’яснення норм діючого законодавства щодо умов набуття страхового стажу та впливу на розмір пенсії величини офіційно нарахованої заробітної плати надруковано 24 статті в місцевій пресі, проведено 242 виступи на місцевих радіо та телеканалах, розповсюджено 3033 листівки та буклети. З цією метою відбулося 594 зустрічі у трудових колективах, проведено 17 семінарів із страхувальниками.

Проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота як серед населення, так і серед застрахованих осіб та їх роботодавців, в т.ч. і серед фізичних осіб-підприємців, враховуючи, що за ними числиться близько половини всієї суми боргу зі сплати ЄСВ. В результаті, протягом травня-червня п.р. 973 СГД самостійно погасили борг на суму 1,7 млн.грн. З початку року цією категорією боржників погашено борг на суму 5,4 млн.грн.

Проводяться ”Дні відкритих дверей”, ”Дні Пенсійного фонду”. Працівниками органів Пенсійного фонду області організовано 11 флешмобів, основна тема яких – легальна праця та заробітна плата – запорука майбутньої пенсії,  на веб-ресурсах розміщено 240 інформацій з цієї тематики.

Органи місцевого самоврядування поінформовані про 346 суб’єктів господарювання, які виплачували найманим працівникам заробітну плату менше законодавчого мінімуму, соціальні партнери – 248.

Проведено 3 засідання обласної та 75 засідань робочих груп райдержадміністрацій і виконкомів міських рад міст обласного значення, в тому числі в 9 засіданнях взяли участь члени обласної робочої групи. Розглянуто 347 суб’єктів господарювання стосовно виплати ними найманим працівникам низької заробітної плати.

В області 30.05.2018 року проведено засідання обласної робочої групи з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення за участі представників Пенсійного фонду України та Держпраці України.

За підсумками засідання прийнято ряд конкретних рішень, здійснюється моніторинг їх виконання, в тому числі і за результатами засідань робочих груп на районному рівні.

За результатами засідань робочих груп, які відбулися протягом травня-червня, 14 роботодавців збільшили заробітну плату працюючим, 10 – збільшили кількість працюючих на 41 особу. Крім того, погашено заборгованість зі сплати ЄСВ на суму 1026,1 тис.грн, за платежами до Пенсійного фонду України погашено 1009,7 тис.грн. До кінця року боржники зобовязалися погасити борг ще на 702 тис.грн.

В області щомісячно проводиться моніторинг та аналіз динаміки кількості застрахованих осіб та вплив їх руху на обсяги фонду оплати праці, на який нараховується єдиний соціальний внесок.

За даними Реєстру застрахованих осіб загальна кількість застрахованих осіб в області за травень становила 370,2 тис. осіб, що на 4,8 тис.осіб більше, ніж у січні п.р. (3565,4 тис. осіб).

Зростає питома вага застрахованих осіб, яким нараховано заробітну плату від двох і більше мінімальних заробітних плат (за квітень – 28,3%, за травень – 29,8%).

У порівнянні із січнем п.р. на 6,3 тис. осіб зменшилась кількість найманих працівників, які отримували заробітну плату менше мінімальної за умови відпрацювання повного місяця і становила 19,1 тис. осіб (за січень 2018р. – 25,4 тис. осіб). Понад 62 % (12,0 тис.осіб) із цієї кількості застрахованих осіб є працівниками бюджетної сфери.

Найбільше таких працівників порівняно із січнем п.р. зменшено у відсотковому значенні роботодавцями Городенківського (37,1%), Коломийського (31,1%), Надвірнянського (33,1%), Снятинського (30,8 %) районів та м.Івано-Франківська (30,2%).

Попри таке зменшення, найбільше їх ще залишається у роботодавців Долинського, Коломийського, Надвірнянського і Рожнятівського районів та міст Калуша і Коломиї, де їх кількість склала від 0,9 до 1,3 тис.осіб, а в м.Івано-Франківську понад 6 тис.осіб. При цьому, у містах Калуші і Коломиї їх більше у не бюджетній сфері, а в інших районах та містах області – у бюджетній сфері.

У Верховинському, Калуському, Коломийському, Рогатинському, Рожнятівському та Тлумацькому районах частка працівників, які отримували заробітну плату менше мінімальної в загальній кількості працюючих у роботодавців перевищила 10 %.

Кількість застрахованих осіб, які працювали за договорами цивільно-правового характеру в січні-березні п.р. склалася на рівні 3,5-3,7 тис.осіб, і зменшилася до минулорічних показників на третину. Разом з тим, із-за особливих умов роботи окремих роботодавців у травні п.р. кількість таких працюючих склала уже 11,7 тис.осіб (до січня п.р. + 8,2 тис.осіб, до квітня п.р. + 3,7 тис.осіб). Найбільше таких працюючих у м.Івано-Франківську (9,8 тис.осіб).

Кількість застрахованих осіб, які працювали неповний робочий день залишається на рівні 13,7- 14,0 тис. осіб, в т.ч. у бюджетній сфері – 5,2 тис.осіб, що становить 37,3 % в загальній кількості.

Найбільше таких працюючих у містах Івано-Франківську (6,8 тис.осіб) і Калуші (0,8 тис.осіб) та Надвірнянському районі (1,2 тис.осіб) . У бюджетній сфері у Галицькому, Рожнятівському, Верховинському, Косівському і Калуському районах їх кількість складає від 89,5 до 71,9 %.

Найбільше зменшення кількості осіб, які працювали неповний робочий день у порівнянні з січнем поточного року відбулось у Калуському і Тлумацькому районах та містах Калуші, Коломиї і Яремче.

Заходи щодо забезпечення підвищення мінімальної заробітної плати, з легалізації зайнятості та заробітних плат, які вживалися в області з початку року щодо всіх категорій страхувальників, принесли певний результат.

Фонд заробітної плати, з якого сплачується єдиний соціальний внесок, за січень-травень 2018р. (не враховуючи суми грошового забезпечення) склав 7211,7млн.грн. і зріс у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 1337,9 млн.грн., або на 22,8%.

У не бюджетних страхувальників фонд заробітної плати збільшився на 25,9% , у бюджетних установах – на 20 % та на 21,9 % збільшено фонд оплати праці фізичними особами .

Додаткова база нарахування єдиного внеску склала 109,1 млн.грн., з якої нараховано 24,0 млн.грн. єдиного внеску.

Як наслідок, доходи Пенсійного фонду від сплати єдиного соціального внеску за 6 місяців п.р. зросли у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 28,6% і склали 1883,7 млн.грн.

Враховуючи викладене, колегія головного управління Пенсійного фонду в області

В И Р І Ш И Л А:

1. Начальнику фінансово-економічного управління Панас З.М., начальнику відділу забезпечення наповнення бюджету Смеречанській О.М. забезпечити виконання заходів з питань легалізації зайнятості населення та заробітної плати.

2. Звернути увагу начальників Галицького (Бартків О.Б.), Тлумацького (Стовбан П.М.), Косівського (Рибенчук М.М.), Тисменицького (Лагойда Н.М.), Коломийського (Григорчук Г.П.) об’єднаних управлінь Пенсійного фонду в області та управління в м.Івано-Франківську (Козло О.М.) на недостатній рівень опрацювання показників по виявленню фактів мінімізації заробітної плати, які мають передаватися органам Державної фіскальної служби.

3. Нальникам Галицького (Бартків О.Б.), Косівського (Рибенчук М.М.), Надвірнянського (Пацак І.Р.), Коломийського (Григорчук Г.П.), Калуського (Кучма І.О.) об’єднаних управлінь Пенсійного фонду в області вносити на розгляд комісій (робочих груп) з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення інформаційні відомості по платниках, які мають ознаки тінізації заробітної плати.

4. Начальникам управління Пенсійного фонду в місті, а також об’єднаних управлінь в області:

4.1. Взяти на особистий контроль стан роботи в управліннях щодо реалізації завдань визначених органам Фонду, які направлені на виявлення та реагування на виявлені ознаки тінізації заробітної плати.

4.2. Проводити постійний моніторинг відомостей реєстру застрахованих осіб щодо виявлення ознак неоформлених працівників та порушень законодавства про працю. Результати моніторингу надавати контролюючим органам для вжиття ними заходів.

4.3. Брати активну участь у діяльності робочих груп з питань легалізації зайнятості та заробітної плати.

4.4. Забезпечити взаємодію з органами Державної фіскальної служби в області та органами Держпраці в області, спрямовану на реалізацію спільних заходів направлених на виявлення фактів мінімізації заробітної плати та відсутності документального оформлення трудових відносин з працівником.

4.5. Спільно з органами Державної фіскальної служби України в області вживати заходів щодо повноти сплати єдиного внеску фізичними особами-підприємцями, особами, які проводять незалежну професійну діяльність.

4.6. Продовжити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед роботодавців та населення щодо дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати та легалізації зайнятості, зосередивши увагу на дотриманні фізичними особами-підприємцями законодавства в частині сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

5. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника начальника головного управління Семанишина В.С.

background Layer 1